تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
مرور خبرهای ایران در رسانه‌های هفته گذشته هلند

«موزیکی که احمدی‌نژاد را ذوب می‌کند»

غنی‌سازی بیشتر اورانیوم از سوی ایران، گزارش آژانس در مورد پیشرفت کندتر برنامه هسته‌ای ایران، حل شدن دو مورد فنی بین ایران و آژانس اتمی، نوشته‌های هفته‌نامه ساندی‌تایمز درباره شناسایی هزار و دويست هدف در ایران برای بمباران از سوی آمریکا، جایگزینی فرمانده سپاه پاسداران، دستگیری هیأت فنی ایرانی در بغداد از سوی آمریکایی‌ها و آزادی آن‌ها از جمله خبرهایی بودند که هفته گذشته در رسانه‌های هلند درج شد.

دیگر خبرهای مربوط به ایران که در این رسانه‌ها بازتاب یافتند، عبارتند از:

«آلمان، هدف سازمان اطلاعات ایران»
تارنمای سِکیوریتی دات اِن.ال هلند، از منابع خبرهای امنیتی این کشور، روز ۲۹ اوت نوشت:
نه فقط رخنه‌گرهای اینترنتی چینی توانسته‌اند به فایل‌های دولتی آلمان رخنه کنند، بلکه هکرهای ایرانی هم در این زمینه فعالند. به گفته هارتْویگ مولر، رئیس اداره حراست از قانون اساسی در ایالت نوردراین-وستفالِن آلمان،‌ سازمان اطلاعات ایران می‌کوشد «طرح‌های پیشرفته» را از آلمان بدزدد. به گفته وی هدف هکرها، بیشتر فناوری اسلحه و دانش لازم برای برنامه هسته‌ای ایران است.

عراق خواستار توقف گلوله‌باران از سوی ایران شد
دفتر خبری نوُوم‌نیوز روز پنج‌شنبه ۳۰ اوت خبر داد:
عراق از ایران خواسته تا گلوله‌باران هرروزه خود به مناطق مرزی عراق را متوقف کند؛ چرا که توپخانه‌های ایران به افراد غیرنظامی هم آسیب می‌زند.

بنا بر گزارش‌ها، ایران مواضع افراد مسلح کُرد را در شمال عراق با توپ گلوله‌باران می‌کند. اهالی روستاهای استان‌های سلیمانیه و اربیل در پی این گلوله‌باران‌ها از خانه‌های خود گریخته‌اند.
هدف ایران ضربه زدن به مواضع گروه پــِژاک است. این گروه شاخه‌ای است که حزب کارگران ترکیه برای ایران درست کرده است. به گفته ایران، گروه پژاک به مرزهای ایران حمله می‌کند.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق موضوع استقرار پژاک در ناحیه مرزی را تصدیق کرد؛ ولی افزود: «با این حال، این امر، گلوله‌باران‌های سنگین دائمی و هر روزه ایران را توجیه نمی‌کند.»
وی گفت «عراق آماده است با ایران، درباره راه حلی از طرق مسالمت‌آمیز گفت‌وگو کند.»
وی افزود: «امیدواریم این حملات بلادرنگ متوقف شوند.»

ایران آماده پر کردن خلاء قدرت در عراق
این عنوان خبری است از نیوز دات ان.ال در ۲۸ اوت.
بنا بر این خبر، محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه از آمادگی ایران برای پر کردن خلاء قدرتی که در عراق دیده می‌شود خبر داده‌است.

از دید او، قدرت سیاسی اشغال‌گران آمریکایی به سرعت رو به کاهش است. او اظهار داشت که ایران با کمک همسایگان و دوستانی همچون عربستان سعودی و خود عراق حاضر است این خلاء را پر کند.

محمود احمدی‌نژاد از دولت جرج بوش خواست تا به این سؤال جواب دهد که با کشتن ۶۰۰ هزار عراقی چه چیزی به دست آورده است؟ او جرج بوش را «بد، خودخواه و خودبین» نامید.

نقاشی یک سوئدی و اعتراض ایران
خبرگزاری آی.پی می‌نویسد:
ایران بیست و هفتم اوت، کاردار سوئد را فراخواند تا نسبت به انتشار نقاشی‌هایی از حضرت محمد در یک روزنامه سوئدی اعتراض کند.

این اعتراض مربوط می‌شود به یک نقاشی از لارس ویلْکس، هنرمند سوئدی که در روزنامه نِریکِس آلِهاندا چاپ شد و در آن سر محمد، پیامبر اسلام، بر روی بدن یک سگ ترسیم شده. کلاس یـِرنِئوس، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد در این باره گفت: «سوئد دلیلی نمی‌بیند تا در مورد اعتراض ایران نظری بدهد. چرا که در سوئد، دولت نمی‌تواند در مسأله آزادی مطبوعات دخالت کند.»

«موزیکی که احمدی‌نژاد را ذوب می‌کند»
این عنوانی است از توماس اِردبرینک خبرنگار روزنامه اِن.آر.سی هلند مستقر در تهران.
این روزنامه روز ۳۱ اوت نوشت: «روزهای گذشته در تهران، بزرگ‌ترین ارکستر غربی ۳۰ سال گذشته اجرای برنامه کرد. اما ترتیب دادن این برنامه با روی کار آمدن حکومت شدیداً محافظه‌کار در ایران با موانع بسیار زیادی روبرو بود. ۱۵ نفر از اعضای کنسرت به خاطر گفته‌های محمود احمدی‌نژاد درباره هولوکاست، تصمیم گرفتند به ایران نیایند و کسان دیگری به‌جای ایشان آمدند.»

ارکستر سمفونی اوسنابروک آلمان برای کارمندان ایرانی و خانواده‌هایشان موسیقی نواخت. شب گذشته کارمندان ارشد وزارت ارشاد برای این نوازندگان آلمانی کف ایستاده زدند. اما ایشان طی ماه‌های گذشته برای گروه نوازندگان تصمیم گرفتند که برخی قطعات اجازه اجرا ندارند. به شهرام ناظری، یکی از خوانندگان معروف ایرانی هم اجازه همکاری با این ارکستر داده نشد. وقتی که نوازندگان آلمانی به ایران رسیدند شنیدند که اجازه خروج از هتل و صحبت کردن با مردم را نیز ندارند. زن‌های نوازنده این گروه نیز اجباراً روسری بر سر کرده‌اند.

اولریکه بوهمر، از ویولنیست‌های کنسرت می‌گوید: «مردم خیلی خوشحالند که ما در تهران هستیم و موضوع اصلی هم همین است.» او می‌افزاید: «فکر می‌کنم اگر احمدی‌نژاد نزد ما بیاید، خیلی خوب خواهد بود. شاید فرهنگ بتواند قلب او را جذب کند.»

زندگی فرهنگی در تهران زیر فشار شدیدی است. تقریباً همه کنسرت‌های پاپ ایرانی امسال ممنوع اعلام شدند. چند نفر از رپرهایی که اجازه ضبط یافته بودند، دستگیر شدند. مأموران به یک کنسرت زیرزمینی راک در کرج هجوم آوردند و بازدیدکنندگان این کنسرت متهم به «شیطان‌پرستی» شدند. (اصل مطلب)


یک اعدام علنی دیگر در ایران
روزنامه تلگراف هلند روز دوم سپتامبر نوشت:
یک مرد بامداد یک‌شنبه در قرچک، در جنوب تهران به جرم قتل یک قاضی، در ملاء عام، به دار آویخته شد. خبرگزاری ایسنا گزارش می‌دهد که در جریان این اعدام، مسئولان محلی و جمعیت زیادی به تماشا ایستاده بودند.

جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر شمار اعدام‌ها را افزایش داده تا امنیت کشور را بهبود ببخشد. بسیاری از این اعدام‌ها در ملاء عام اجرا می‌شود تا نشانه‌ای باشد از جدی بودن مقامات.

ماه گذشته، دو مرد در مرکز شهر تهران و در معرض دید اداره‌جات و سفارت‌خانه‌ها دار زده شدند. شمار اعدام‌شده‌های امسال به ۱۶۸ مورد رسیده که بیشترشان در انظار عمومی به قتل رسیده‌اند.

در ایران حکم اعدام برای قتل، تجاوز جنسی، سرقت مسلحانه، ترک دین، اهانت به دین، فروش زیاد مواد مخدر، زنا، روسپیگری، خیانت به وطن و جاسوسی صادر می‌شود.

هلند و ایتالیا پذیرنده لزبین ایرانی
هولِبی‌اینفو، منبع خبری همجنسگرایان اروپایی در تارنمای هلندی خود می‌نویسد:
یک زن همجنسگرای ایرانی قرار است از بریتانیا به ایران بازگردانده شود. زیرا دولت بریتانیا باور ندارد که او در ایران با مشکلی روبه‌رو خواهد شد. پس از این که هلند و ایتالیا، آمادگی خود را برای پذیرش او اعلام کردند، هانس گِرت پوتِرینگ، رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که می‌خواهد در این رابطه نامه‌ای به گوردون براون، نخست‌وزیر بریتانیا بنویسد.

این زن ۴۰ ساله ایرانی می‌گوید که شریک زندگی او را در ایران سنگسار کرده‌اند و او گریخته است و در صورت بازگشت، به قتل خواهد رسید. رییس پارلمان اروپا از گوردون براون خواستار توضیح شده. او بازگرداندن این زن ایرانی را زیر پا گذاشتن حقوق بشر و یک رسوایی، نه تنها برای بریتانیا، بلکه برای همه اتحادیه اروپا نامیده است.

طی روزهای اخیر گروه‌های فعال حقوق همجنسگرایان برای جلوگیری از بازپس فرستادن این زن ایرانی، در برابر سفارتخانه‌های بریتانیا در کشورهایشان دست به اعتراض زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تا آنجایی که من اطلاع دارم در ایران زنان همجنسگرا در بیمارستانهای روانی بستری می شوند و بعنوان بیمار شناخته می شوند. تا حالا در مورد اعدام اینگونه افراد چیزی نشنیده ام. اعدام فقط درباره مردان همجنسباز اعمال می شود. این مطلب بنده را تمام دانشجویان رشته پزشکی که در ایران بخش روانی را گذرانده اند می توانند تایید کنند.

-- شهرام ، Sep 4, 2007

اینم یک راه جدید برای پناهنده گی ، حالا بیاین ثابت کنین که یارو همجنسباز نیست.چه بدبختی مارو گرفته!

-- سمانه ، Sep 4, 2007

شهرام جان میخوام قصه ای برات بگم! روزی مردی سراسیمه در حال فرار از دهاتی بوده و به مردی دیگر که در راه رفتن به ده بود گفت نری اونجا!با تعجب پرسید چرا?گفت که هر کس که 3 بیضه داشته باشد یکیش را میکشند! مرد رونده در ده با خنده گفت که من 2 تا دارم و پاسخ شنید که اول میکشند و سپس میشمرند.و اما حال تو خود مفصل بخوان از این مجمر.ضمنا سوئ استفاده ایرانیان را از کنوانسیون ژنو با چشم خود دیده ام و با جرات میگم بالغ بر 90 در 100 آنها تفاله های اجتماع هستند و برای اهدافی بسیار حقیرانه پای به دنیائی متمدن گذاردند و اصلا به قول دوستی این کیس که میگن تو جیب جا میشه!

-- chagrin54@yahoo.com ، Sep 11, 2007

در هر شرايطی از يک مهاجر يا پناهنده ايرانی حتی با سليقه متفاوت بايد در حد امکان حمايت کرد.
يه روز شما هم به کمک ديگران احتياج داريد....

-- Medusa مدوسا ، Sep 16, 2007

متاسفم كه طرف خودش رو رسواي عالم و ادم مي كنه تا پناهندگي بگيره! يه كم اگه وضعيت منطقي تر بشه داخل كشور اينقدر ابروي ايرانيها نميره!

-- بدون نام ، Sep 25, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)