تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
یک هفته با زمانه - برنامه سوم

از سیما بینا تا بزنگاه ریاکاری

لیدا حسینی‌نژاد
مریم اقدمی

گزارش این هفته را طبق معمول با اشاره به مطالب پرمخاطب زمانه در هفته گذشته آغاز می‌کنیم. این هفته نیز یکی از عکس‌های زمانه در میان پربیننده‌ترین صفحات سایت قرار گرفت.

Download it Here!

در هفته گذشته سیما بینا در شهر کلن آلمان کنسرتی برگزار کرد که زمانه نیز گزارشی از آن تهیه کرده بود. در کنار این گزارش، عکس‌هایی از این کنسرت در بخش عکس روز سایت قرار گرفت که به جمع پربیننده‌های هفته گذشته زمانه راه یافت.

خبر درگذشت پل نیومن که در صفحه خبر اول سایت زمانه منتشر شد، هفته گذشته خواننده‌های زیادی داشت. این خبر تقریباً ۲۰ کامنت نیز دریافت کرد که کامنت زیادی برای خبر اول به شمار می‌رود؛ زیرا خبرهای اول معمولاً کامنت زیادی نمی‌گیرند.

«بزنگاه ریاکاری» عنوان مقاله‌ای است در بخش رادیو سیتی که یادداشتی‌ درباره مجموعه تلویزیونی بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران است.

این مجموعه، از سریال‌های هر شبی تلویزیون در ماه رمضان بود و جار و جنجال و حساسیت‌های زیادی را برانگیخت. ‌

یادداشت مهدی عبدالله‌زاده درباره این سریال از پرمخاطب‌های سایت در هفته گذشته بود. او در این یادداشت به آن چه باعث شده حساسیت‌هایی نسبت به این سریال برانگیخته شود، پرداخته است.

«حکایت آن شب که نخوابیدم» از مجموعه گزارش‌های زندگی شهرنوش پارسی‌پور در هفته گذشته از پربیننده‌های سایت زمانه بود. پارسی‌پور در این برنامه خاطره سفرش در نوجوانی به تهران و شب بدی که در قطار گذرانده را تعریف کرده است.

جالب است که بدانید برنامه آشپزی با دستور پخت کوفته به روایت‌های مختلف، از برنامه‌های پرمخاطب و پرکامنت بوده است. این برنامه اولین برنامه از مجموعه «آشپزی ایرانی به روایت‌های گوناگون» بود که از برنامه‌های جدید روزهای جمعه زمانه است.

تعداد کامنت‌های این برنامه حدود ۲۰ تاست که خیلی‌ها به دلیل ابتکار مینو صابری و ایجاد تنوع در برنامه‌های زمانه، از آن استقبال کرده‌اند. اما در این میان به زمانه این طور انتقاد کرده‌اند که چرا شبیه برنامه‌های خانواده شده است.

بعد از این همه برنامه‌های پرمخاطب از عکس و سینما و خاطره گرفته تا آشپزی و تلویزیون، نوبت به برنامه های سیاسی می‌رسد. گفت و گوی مریم محمدی با هوشنگ امیراحمدی با عنوان «ایران و آمریکا راهی جز صلح ندارند» یکی از این برنامه‌هاست.

«عقب‌نشینی از نوع سوم» از دیگر برنامه‌های پرمخاطب سیاسی در هفته گذشته بود که در آن رضا جمالی با عباس عبدی گفت و گو کرده است. موضوع این گفت و گو در مورد واکنش رهبر ایران به سخنان رحیم‌مشایی درباره دوستی با مردم اسراییل بود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد در هفته گذشته برنامه‌های سیاسی زمانه نسبت به برنامه‌های دیگر با استقبال کمتری مواجه شده‌اند.

بعد از برنامه‌های پرخواننده، برویم سراغ پرکامنت‌های زمانه که بیشتر آن‌ها در بین پرمخاطب‌ها نیز بوده‌اند. اما ظاهراً در هفته گذشته بخش کامنت‌های زمانه، به پررونقی چند هفته قبل نبوده است و بیشترین تعداد کامنت‌ها از ۲۵ کامنت فراتر نرفته است.

این برنامه پرکامنت با حدود ۲۵ نظر، قسمت دهم از مجموعه قرآن محمدی اکبر گنجی با عنوان «سرشت وحیانی قرآن» بود. مقاله های اکبر گنجی هم‌چنان در میان پرمخاطب‌های سایت زمانه قرار دارند.

‌بخش پایانی و یازدهم مقاله‌های قرآن محمدی گنجی با عنوان «دل‌های پاک مولد مثنوی و قرآن» نیز حدود ۲۰ کامنت گرفت.

‌پاسخ عطاء‌الله مهاجرانی به او در وبلاگ شخصی مهاجرانی به نام مکتوب منتشر شده بود. زمانه این پاسخ را با عنوان «ماه قرآن» در بخش اندیشه بازنشر کرد که این مقاله ۲۰ کامنت گرفت.

در پایان جالب است بدانید که در هفته گذشته زمانه حدود ۱۰ گزارش، ۳۵ گفت و گو و ۱۰ مقاله منتشر کرده است. از این بین ۲۰ مطلب فقط بر روی سایت منتشر شده‌اند. در هفته گذشته حدود ۲۰ برنامه را همکاران زن رادیو زمانه تهیه کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)