تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آغاز جشنواره موسیقی «یک دنیا» در سوئد

شامگاه امروز، دوم نوامبر ۲۰۱۰، جشنواره موسیقی «یک دنیا» برنامه‌های خود را در استکهلم آغاز کرد. در این جشنوارهء موسیقی ملل، نوازندگانی از کشورهای آسیایی و اروپایی به شکل گروهی برنامه اجرا می‌کنند.

Download it Here!

شاپور باستان‌سیر، آهنگساز و نوازنده ایرانی مقیم سوئد از پایه‌گذاران و نوازندگان این جشنواره است. او ساعاتی پیش از آغاز برنامه به «رادیو زمانه» گفت: «این جشنواره در واقع پروژه‌ای است که یک سال است دنبال می‌شود. پروژه‌ای دنباله‌دار که به نهادهای سوئدی پیشنهاد شد و آنها پذیرفتند. حدود دوازده نفر عضو گروه هستند از ایران، کردستان عراق، سوئد، روسیه و نروژ. نوازندگان به جز موسیقی کشور زادگاه‌شان، موسیقی کشورهای دیگر مانند هند و ایران را نیز می‌نوازند.»


پوستر جشنواره

این هنرمند ایرانی مقیم سوئد همچنین افزود: «نوازندگان کوشیده‌اند با اجرای موسیقی کشورها با سازهایی از کشورهای دیگر، صدادهی تازه‌ای در کارشان داشته باشند.»

سوئد از جمله کشورهای جهان است که از بابت پشتیبانی از نهاد‌های فرهنگی-اجتماعی و همچنین اختصاص امکانات به آنها زبانزد است. سالانه برنامه‌های گوناگونی از سوی مهاجران از جمله ایرانیان در این کشور سازماندهی می‌شود. شاپور باستان‌سیر اما می‌گوید: «ملیت‌های گوناگون در سوئد برای چنین فعالیت‌هایی درخواست کمک کرده‌اند ولی پروژه‌ها ناکام مانده؛ همه در آغاز گفته‌اند که به اصلاح اینکاره‌اند ولی در نهایت نتوانسته‌اند کار را آنگونه که مورد پذیرش سازمان‌های پشتیبان بوده انجام دهند. هرچند کارهای موفقی هم انجام شده است.»


شاپور باستان‌سیر، نوازنده و آهنگساز ایرانی مقیم سوئد

وی افزود، تقریباً این قول از سازمان‌های سوئدی گرفته شده که چنانچه برنامه‌ها با موفقیت همراه باشد، یک برنامه برای اجرا در سراسر سوئد برای گروه سازماندهی خواهد شد. باستان‌سیر ابراز امیدواری کرد که در پی ماه‌ها تمرین، چنین موقعیتی در سوئد و سپس در سراسر اروپا بدست آید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Shapor Bastansiar is one of the best musician we have. Just visit his site at bastansiar.com to see his works

-- Ali Sadeghian ، Nov 3, 2010

Ahanga, tanzimha, navakhtan va tadrise aghaye Bastansiar fogholade hast. Doosteton darim Shapor jan.

-- Marjan ، Nov 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)