تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
جرج کلونی به سوالات شما پاسخ می‌دهد

آقای جرج کلونی! رئیس‌جمهور می‌شوید؟

برگردان: شهرزاد سامانی

خبرهای جورج کلونی را که دو بار در نظرخواهی رسانه‌های آمریکا به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده جهان شناخته شد هم در رسانه‌های هنری می‌‌خوانیم و هم در رسانه‌های سیاسی وقتی که به مساله بحران در منطقه دارفور در سودان می‌پردازند.
آخرین فیلم او مایکل کلیتون، روز 12 اکتبر اکران می شود. مجله تایم بتازگی تعدادی از پرسش‌های مخاطبانش را از جورج کلونی به عنوان بازیگر و فعال سیاسی پرسیده و از او جواب گرفته است.


photo/Gabriel Bouys /AFP

دیوید بری، آرمیدیل، استرالیا: به نظر شما فعالیت های بشردوستانه افراد مشهور، کلیشه ای نشده است؟
هیچ کس نمی تواند درباره چیزی اظهار نظر کند مگر اینکه به مسئله متعهد باشد وگرنه به آن صدمه می زند. از من خواسته شده که به گروه های طرفدار محیط زیست کمک کنم. من یکی از بزرگترین طرفداران پاکیزه نگه داشتن محیط زیست هستم.

من دو اتومبیل الکتریکی دارم اما یک نقطه ضعف بزرگم این است که با جت خصوصی سفر می کنم. با این حال من از این کارشناسان احمق که افراد مشهور را تبدیل به افراد شرور می کنند، دعوت می کنم درمورد مسئله دارفور مناظره کنند. زیرا من آنجا بودم و با همه بازیگران این بحران دیدار کردم و به شما قول می دهم که حتی یک نفر ازاین کارشناسان را آنجا ندیدم.

آنتوانت ورمیلی، کرن پره سلینی، سوئیس: بعد از این همه تلاشی که برای کمک به بحران دارفور کردید، چرا گمان می کنید اوضاع بهتر نشده است؟
عمرالبشیر، رئیس جمهور سودان، هیچ انگیزه ای برای بهتر کردن اوضاع ندارد. ما نمی‌توانیم سودان را تحریم کنیم چون روابط تجاری با این کشور نداریم. البشیر همه فعالیت های گروه های طرفدار صلح را در چارچوب مداخله غرب در امور یک کشور مسلمان قرار می دهد و بنا بر این افرادی مثل چینی‌ها که با سودانی‌ها معاملات تجاری دارند باید بگویند :«ما دیگر با شما معامله نمی کنیم و از این به بعد به‌ جای آب یاید نفت تان را بنوشید». این کاری است که باید انجام بشود.

استفانی گیلمور، اوکالا، اولا: شما در مورد مرگ پرنسس دایانا به پاپاراتزی‌ها اعتراض کردید. درباره این اخباری که به شکل دیوانه‌وار از افراد مشهور منتشر می‌شود چه کسی را مقصر می‌دانید؟
من فرزند یک مجری تلویزیونی هستم. من طرفدار آزادی بیان هستم. در اظهاراتم بعد از مرگ دایانا، گفتم که سختگیری در مورد مطبوعات بدتر از یک عکاس غیر قابل کنترل است. شما نمی‌توانید آزادی بیان و مطبوعات را محدود کنید، حتی اگر باعث چنین بدبختی‌هایی بشوند.

اسپنسر نوجار، پروو، یوتاه: بیماری فلج شدن نیمی از صورتتان، چه اثری بر شخصیت کنونی شما داشت؟
سال اول دبیرستان با داشتن این بیماری سخت گذشت، اما به من کمک کرد تا شخصیتم را بسازم. یا باید به خودت بخندی یا زندگی خیلی سختی پیش رو خواهی داشت.

رینا اچاوز، لس آنجلس: وقتی درباره کیفیت فیلمنامه اوشن 13 انتقاد می‌گردید، جدی بودید؟
به‌ غیر از قسمت دوم پدرخوانده، قسمت‌‌های اول یک فیلم مثل اوشن 11 معمولا بهترین قسمت‌های فیلم‌های چند قسمتی هستند و قسمت‌های بعدی معمولا به زوال کشیده می‌شوند و آخر سر تبدیل به "آرواره ها" 5 می شوند. اوشن 12 مهجور ماند و ما نمی‌خواستیم همه چیز به این صورت تمام شود. می‌خواستیم یک بار دیگر امتحان کنیم. اوشن 13 خیلی بهتر بود.


photo/James White /CORBIS

اد فلود، هاورتاون :اشاره کرده بودید که پل نیومن نمونه بک موفقیت دراز مدت است. نظرتان راجع به آینده خودتان چیست؟
اکثر هنرپیشگان نمی‌توانند چنین طولانی در مرکز توجه باقی بمانند، پس راهش این است که انرژی‌شان را روی نوشتن و کارگردانی معطوف کنند. امیدوارم با گذشت زمان و وقتی که مردم دلشان نمی خواهد زیاد چهره من را در سینما ببینند، کارگردان شده باشم.

امیل مارکندس اسکات، ولی، کالیفرنیا: آیا ممکن است یک روز کاندیدای ریاست جمهوری بشوید؟
خیر. به عنوان یک وکیل می‌توانم جانب کسی را بگیرم و پشتش بیایستم و مجبور نباشم نگران باشم که کسانی که به من رای داده اند از اقدامات من ناراحت می‌شوند یا نه. من به هیچ کدام از این وابستگی‌ها نیاز ندارم.

جرمی سلمون، بینگهامتون، نیویورک: این واقعیت دارد که با میشل فایفر و نیکول کیدمن سر 10 هزار دلار شرط بسته اید که تا 40 سالگی مجرد می مانید؟
بله، من این شرط را بردم. آنها مجبور شدند باختشان را بپردازند. وقتی نیکول چک را برایم فرستاد، آن را پس فرستادم و گفتم آن را به موسسات خیریه بدهد.

تایلا راسل، واشینگتن: بعد از تصادف اخیرتان، دوران موتوسواری‌تان بسر آمده است؟
خیر، وقتی در خانه‌ام در لس آنجلس هستم، موتورسواری می‌کنم. موتورسیکلت، وسیله نقلیه اصلی من است. 30 سال است که موتورسواری می‌کنم و یک بار تصادف کردم که خیلی بد نیست. من به موتورسواری ادامه می‌دهم.

جکی کول، لافایت، ایندیانا: از شنیدن خبر مرگ حیوان خانگی‌تان یعنی خوک دلبندتان، مکس، متاسف شدم. آیا یک خوک دیگر می‌‌آورید؟
خیر، فقط یک خوک در زندگی من باقی می‌ماند. (می‌خندد). کار من با خوک‌ها تمام شد.

لارس تنر، لندن: شما سال‌ها برای بازیگر شدن تقلا کرده‌اید. این دوران چطور بود؟
شاید در مورد تقلای من، کمی اغراق شده باشد. این طور هم نبوده که مثلا پانزده سال در اتاق انتظار نشسته باشم. اما یک دوران تلاش واقعی سه ساله را پشت سر گذاشتم. وقتی به لس آنجلس رفتم، برای به دست آوردن پول کارهای ساختمانی می‌‌گشتم و شغل‌های عجیب غریبی داشتم و برای رفتن به جلسات انتخاب باریگر، مسیر 15 تا 20 مایلی را با دوچرخه می رفتم. اما از آن زمان به بعد، زندگی‌ام روبراه شد. اگر کسی زندگی‌اش را به‌ عنوان بازیگر بچرخاند، موفق می‌شود، اگر چه خود من کار‌های خیلی بدی در تلویزیون بازی کردم.


داون کارپنتر، فیلادلفیا: آیا تا قبل از اینکه بازی در نقش دکتر دوراس را در سریال ER بازی کنید تصور می‌کردید این سریال تا این حد پرطرفدار بشود؟ آیا به عنوان بازیگر مهمان بار دیگر حضور پیدا می‌کنید؟
من می‌دانستم که این سریال خیلی خوبی است. ابتدا ساعت پخش ما 10 صبح روز جمعه بود. اما وقتی مطلع شدم ساعت پخش ما به سه شنبه شب ها تغییر کرده، به دوستم گفتم:« من فکر می کنم کارمان درست شد». بعد، رکورد سریال "امید شیکاگو" را شکستیم، که فکرش را هم نمی‌کردیم. از همان لحظه، می‌دانستم که همه چیز تغییر خواهد کرد. اما نه، من دیگر به سریال باز نگشتم. فکر می‌کردم این باعث از بین رفتن تمرکز سریال می‌‌شود. فقط یک بار برای بردن جولیانا آمدم که دیگر این کار را نمی‌‌کنم.

سلوان میلز، لایتچفیلد: از کدام یک ازکاندیداهای ریاست جمهوری حمایت می‌کنید؟
باراک اوباما. او دوست من است و من برای تبلیغات او پول جمع می‌کنم.

احمد عباس، قاهره: من به‌عنوان یک خاورمیانه‌ای از اینکه در فیلم سیریانا و سه شاه چهره‌‌ای متخاصم از اعراب نشان نداده بودند، خوشحالم. به عقیده شما، آیا آمریکا فقط برای منافع شخصی‌اش وارد منطقه خاور میانه شده است؟
خیلی از کشور ها برای منافع شخصی، در همه جریانات مداخله می‌کنند. فکر خامی است که بگوییم کسی خلاف میلش کاری می‌کند.

رایان فلمینگ، نیویورک: اگر می‌توانستید، دوست داشتید در زندگی واقع تان کدام یک از شخصیت‌های فیلم‌هایتان بودید؟
طی این سال نقش‌های احمقانه زیادی بازی کردم. شاید دنی اوشن که با جولیا رابرتز ازدواج کرده و زندگی‌‌اش روبراه است و دوستان زیادی هم دارد.

برنادت چروتو، فیرفیلد، نیوجرسی: از اینکه سکسی‌ترین مرد زنده جهان شناخته شدید به شما تبریک می‌گویم. چه کسی امسال برنده این لقب می‌شود؟
ما برای مت دیمون تبلیغ می‌کنیم. با موفقیتش در فیلم بورن و اوشن 13، ما فکر می‌کنیم احتمالا این لقب از آن او خواهد شد. امیدواریم قبل از اینکه خیلی پیر شود این لقب را بگیرد ( می‌خندد). مردهای سکسی زیادی در دنیا هستند. اما به نظر من این لقب همیشه متعلق به براد پیت است.

دن موریس، نیوهمپشایر: چه کسی مبارزه را می‌‌برد: جیسون بورن یا دنی اوشن؟
متاسفانه جیسون بورن. او در مقابل همه آنها پیروز می‌شود. اما بت من (که نقش آن را کلونی در سال 1977 بازی کرده بود)، شکستش می‌دهد.

....................................

منبع: مجله تایم چهارم اکتبر 2007

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)