تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مهمانی کافه زمانه با محسن نامجو

گفتگو با محسن نامجو را از اینجا بشنوید

می‌خواستیم روز یازده سپتامبر، سالگرد رادیو زمانه دور هم جمع بشویم و وقت‌مان را به گفتگو و موسیقی بگذرانیم. خب موسیقی و صدای محسن نامجو برای یک روز خوب انتخاب خوبی است.
یازدهم سپتامبرساعت 21 و پنج دقیقه به وقت تهران، 19 و سی و پنج‌ دقیقه به وقت آمستردام به صرف گپ و موسیقی با محسن نامجو خواهیم بود.


گمانم در این مهمانی کافه‌ای، قهوه می‌نوشیم، گپ می‌زنیم به صدای ساز نامجو، شعرهای او و آهنگ‌های تازه او گوش می‌دهیم!
اگر خواستید آن لاین باشید صاحب کافه زمانه را در جی میلتان اضافه کنید.از طریق گوگل تالک می‌توانید پیغام صوتی یا همان voice mail هم بفرستید.

zamaneh.cafe [at] gmail.com

اگر خواستید تلفن کنید و برای ما و نامجو پیغام بگذارید با شماره تلفن پیغامگیر زمانه تماس بگیرید.

0031205682070

اگر هم حرفی داشتید همین پایین، پای همین نوشته نظرتان را بنویسید.

و اگر شماره بدهید با شما تماس می‌گیریم و با هم حرف می‌زنیم.

..................................

مرتبط:

ای خاطره‌ات پونز، نوک تیز ته کفشم!

محسن نامجو؛ موزیک در تدابیر شدید امنیتی

زلف بر باد- صدای محسن نامجو

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با نامجو تماس مستقیم از ایران دارید یا ایشان در استودیو شما حضور دارند؟ برای تماس ، شماره تلفن را به آدرس ایمیل بالا بفرستیم؟

...................

زمانه: به آدرس ای میلی که اعلام شده ای میل بزنید و شماره تان را بفرستید.

-- Atreides ، Sep 9, 2007

با سلام خدمت آقای نامجو وتشکر بخاطرتلاش برای رسیدن نکات تازه در موسیقی.در رسیدن به این هدف با توجه به تکنیکهای موسیقی جاز امیدوارم لطافتهای موسیقی را هم بیشتر توجه کنید.اصل موسیقی اینه.

-- حامد ، Sep 9, 2007

aliiye..mer30

-- afra ، Sep 9, 2007

خوشحالم . اما متاسفانه من فردا خونه نیستم که بتوانم همراه با کافه و مهمان دوست داشتنی شما باشم . شاهکاره، کارهاتون بی نظیر آقای نامجو . و چند سوال : به ایران برمیگردید ؟ - چرا آهنگ چاخونه پخش نشد ؟ - لطفا دیگر برای سریال ها آهنگ نخوانید چون به نظرم وجه هنری شما زیر سوال می رود - منتظر کارهای جدید شما هستیم ....

-- saeed ، Sep 9, 2007

salam, man asheghe ahangahye mohsen namjoo hastam, yek bar ye ja shenidam, vali moteasefane natoonestam oon ro baraye khodam copy konam, mikham begin ke che joori mishe cd hasho gir biaram, baram kheili moheme,

...........................

-- nazli ، Sep 9, 2007

emaile aghaye namjoor o mikham, mikham ba khodeshoon etrebat bar gharar konam,harfhaye ziadi daram

-- na ، Sep 9, 2007

نامجو نمی خواد دود را ترک کنه با توجه به شهرت این روزهاش الگوی بدی در این زمینه شده مخصوصا اینکه خیلی از عکس هاش با سیگاره چیزی که در غرب برای هنرمندان به شدت نقبیح میشه.

-- دلدار ، Sep 10, 2007

آخرین گزارش منتشر شده توسط نیویورک تایمز در اول سپتامبر 2007 درباره ی محسن نامجو حاوی نکته یی بود که کمی مرا عصبانی کرد. و آن تقلیل موسیقی ایشان به سطح یک موسیقی اعتراضی و اشعاری با محتوای سیاسی. هرچند که موسیقی ایشان هردوی این ویژه گی ها را داراست، به نظر می رسد ویژه گی اصلی آن که بعدا توضیح خواهم داد فراموش شده است. این مقاله هم چنان سعی می کند تا زمینه یی فراهم کند برای ادامه ی تحصیل آقای نامجو در خارج از ایران! به نظرم، این حق آقای نامجو است تا از فرصت های علمی هنری خویش استفاده نماید هم چنان که از حقوق مادی اثر خود. ولی امیدوارم برای رسیدن به این دو، بازیچه ی جریان های سیاسی نشوند.
مهم ترین ویژه گی موسیقی ایشان البته به زعم من، همان رفتن به سمت اصل موسیقی و نواها و گذشتن از موسیقی شعر-محور و آواز محور است. بدین گونه است که ایشان حتا از اشعار شناخته شده- مثلا شعر حافظ در قطعه ی « چشمی و صد نم»- صداهای جدیدی را بیرون می کشد که تا به حال شنیده نشده است. این ویژه گی مهم تر از آن دویی است که در بالا به آن اشاره شد چرا که آن دو (موسیقی اعتراضی-سیاسی) در موسیقی ایرانی سابقه یی نسبتا طولانی دارند.

-- عبدالرضا مقدم ، Sep 10, 2007

ضمن سلام حضور اقای محسن نامجو میخواستم از ایشان بپرسم چگونه میتوا نم به کاست ایشان دسترسی پیدا کنم با تشکر

-- mahmood heshmaty ، Sep 10, 2007

در مورد نامجو به تفصیل سخن آمده است و زیاده نخواهد بود اگر او را "..ترین" -هر صفتی دوست دارد بکار برید- موسیقی معاصر ایران دانیم.
امروز نسخه استودیوی آلبوم ترنج بدستم رسید. در این چند ماه گذشته که به گونه ای بیشتر وقتها محسن را در کنارم خود داشته ام،کمتر فکر میکردم اولین نوشته ام در مورد او، در ستایش او و کارهایش نباشد.
سخن کوتاه، در ابتدا قطعه زلف را گوش کردم. همیشه این قطعه را به دلایل مختلف از کارهای قابل دسترس تر او برای شنونده می دانستم و برای آلوده کردن دوستانم به دام اعتیاد محسن ابتدا از این ترانه استفاده میکردم، اما نسخه استودیو با نسخه ای که من دارم متفاوت بود. همین تفاوت را در ترنج و رو سر نه به بالین هم احساس کردم. در ترانه زلف به جای تکنوازی، اتفاقاتی که بدون شک در هنگام میکس و مسترینگ رخ داده است، اتفاقاتی که جز تعبیر "دیس سنکرنی فرمایشی و یا اینسترومتالیزه کردن غیر ضروری"چیز دیگری به نظر من نمیرساند. استفاده از گیتار آکوستیک وعجیبتر از آن استفاده از صدای محسن به عنوان Background voice بود و ظاهراً قرار بوده گریزی به BLUES بوده باشد که...همچنین به کار بردن "زلفُ" به جای "زلف" -ختم به ساکن-و...
همین موارد در دو قطعه دیگر نیز کم و بیش دیده میشود. من نسخه ای را که از پیش داشتم به عنوان B-side گرامی داشته وباآنها میمانم. نظر خود محسن چیست؟ راستی از طرف من یکی از دو آهنگ زیر یا چه بهتر هردو برای محسن بگذارید.درود بر او.
White Rabbit by Jefferson Airplane
Paint it Black by Rolling Stones
دوست داشتم برای محسن آهنگهای دیگری انتخاب کنم ولی ایرتایم رادیو اجازه نخواهد داد.
اَترِیدیس از کالگری-کانادا

-- Atreides ، Sep 10, 2007

موسيقي نامجو يك اتفاق بسيار خوب براي موسيقي ايران است و بايد از آن حمايت شود تا راهگشا باشد. نامجو راهي در موسيقي باز كرده كه قطعن مي تواند باعث دگرگوني خوبي در موسيقي تلفيقي ايران باشد. اما اين حركت نياز به حمايت دارد. ساده ترين كار اين است كه اين موسيقي شنيده شود و هنرمند هم درآمد داشته باشد. ارشاد هم كه مجوز نمي دهد. بياييد با هم راهي بيابيم

-- ف. ك. كبير ، Sep 10, 2007

سلام

محسن آقا با این استعداد و توان خوبی که داری مسئولیتت بیشتر میشه، باید کارهای بیشتری به دست مردم برسونی.
امیر(مشهد)

-- Amir ، Sep 10, 2007

ba salam man yeksafheye myspace bename aghaye namjoo baz kardam mikhastam az ishon soal konid ke aya razi hastan ya inke safharo pak konam mer30.
http://www.myspace.com/mohsennamjo

-- alif ، Sep 10, 2007

من تجربه اجرای نامجو تو تهرانو دارم.عالیه!حتما همه اونایی که اونجان کلی لذت می برن.ولی اینو یادتون نره که اجرا توی تهران اونم زیرزمینی یه چیزه دیگه بود.هم برای ما هم برای اون.ازش بپرسین حتما اونم همینو میگه..امیدوارم شب خوبی باشه واسه همه کسایی که قراره اونجا باشن.فرصت بی نظیریه.از دستش ندین..

-- رضا محمدزاده ، Sep 10, 2007

sallam
man az tahe del baraye shouma arezoye behrouzi va shadabi dar tamame marahele zendegi daram,kheyli az shenidan ahang haye shouma masrour misham.
alhagho valensaf ke ziba minavazid va zibatar ham mikhounid.
ba behtarin arezoha
saeed, Aachen

-----------------
دوست گرامی
سعی کنيد به خط فارسی بنويسيد

-- saeed ، Sep 10, 2007

ایده بسیار عالی است اما نظر به اتفاقات رخداده برای نامجو نگرانم از بیانبعضی واقعیات طفره رود و یا حتی(با کمی جسارت) خوف داشته باشد.ولی هر چه باشد هنرمند است و طبعش کم نظیر. موفق باشید.اما تمام آهنگهایی که بنده شنفتم از وی کیفیت ظبط خوبی نداشت. نمیدانم علت را. در بعضی از آنها به نظر خودش ضعف تنظیم نیست که خودنمایی میکند؟

-- مسعود ، Sep 10, 2007

درباره محسن نامجو، پیش از این در روزنامه اعتماد هم چاپ شده است:
http://navayebinan.blogfa.com/

-- علی قلی پور ، Sep 10, 2007

kheili khoobe....EYVAL...man hatman goosh midam...

-- keihan ilbeigi ، Sep 10, 2007

به نام خدای نواهای شبانه
محسن خان سلام :
وای که چه زیبا می نوازی تارها و جانها را , مرا مجذوب خود کردی با تمام خوانده ها ونا خوانده هایت ای دوست .
هرچه از تو رسد با عشق است با امید همش خوبه , با فکر است , پر اندیشه باد راهت , یک روز به شیدایی دوست دارم تورا در آغوش بگیرم و با لبان تشنه ام تورا از صمیم دلم ( دل جایی است میان قلب و معده ) با سوزگلوی استخوان گیرم که می سوزد بدتر از آن سنده سگ سیاه در زبان شاملو , پارسال بود شاید که بی پدر پایم را جویدولی گاز نگرفت بدجور, هنوز جایش می سوزد دلم را میگویم گاز سگ که دردی ندارد.
چون دهان سگ به جسمم رسید و نغمه تو به روحم کی تاثرجان ازدلم بالاتر است
ای کاش ....
ای کاش سرای من دوباره شکوه داشت شکوه خرد نه خران اینجا در سرایم را می گویم خانه سیاه است .
ای کاش ولش کن اگر بخوام از ای کاش هام بگم سرت دردمیاد و منهم مثل تو بخاطر اینکه اشک میهمانت کنم می سوزم
سر نمازم دعامی کنم راهت کم رهرو باد,چون اگر همه برن فلسفه بفهمن و عرفان را انجام بدن علی می ماندوحوضش که سالهاست شایدبا اینسال سی هم بشود که ماهی های به سیلی دوست نادان سرخش در کنا حوض نظاره گر این جزیره آهنین مانده اند و شاید ماهی هایی سرخ تر از لبان ماتیکی دختر همسایمان او فقط4 سال دارد فکر بد نکنید ولی ...
دوست خلاقم من باinvention زاده شدم و اصالتاً کارم Invent برای مردمان کشورت است ولی تودر شعر ازمنم از نوزاد دشمنت هم جلوتری ای کاش همیشه جلو بمانی خداش مگر خواهد , حداقل امید است که باشی ...شاید
بیا دوست موسیقی دانم نوای امروزمان را دگر بار بااخلاق کوک کنیم با عشق باامید و تو از اخلاق آواز سر بده ومن برایت خواهم نوشت نوشتنی نیکو بیا که انتظار بر دار رسیده با داد وبیدادت
دوست عزیزم من شاید اندکی است از تیر امسال شاید تورا به نام و شهرت نام جویی ات میشنایم ولی فکرکنم فقط این چند روز من تورا نشتاختم بلکه 22 سال پیش نوای تو اذان تولدم بوده است عقایدم چون ترنج کانت در لابلای گیسوی دماوند کشورت گیر کرده بیا و نجاتم بده بی قرارم تنهایم و زندگی می خواهم ودیگر هیچ و با طعم گیلاسی خوش ام , بیا تا باد مارا آیا ما را نخواهد برد؟ نمی دانم مسافر کدام 10 کوچه عشقم تومی دانی پس بازگشت کن به خویشتن خویش بیا پای در کویر بگزاریم , هبوط کنیم هبوطی آید وار در آینه
روزگارم در خاک غربت کشورت را با گاز زدن بر شناسنامه ام به زور دود و دم جنگل مه اگین آهن میگذرانم و به انتظارت هرگز نخواهم نشست , ایستاده با مشتهایی گره کرده زیر درخت زیتون خواهم ماند و بالاخره جبر جغرافیا مرا یا روحم را به تو خواهد رساند صدایش رامیفهمم .
آمین

-- Totem1364 ، Sep 10, 2007

site namjoomusic.com key bala miad in ro hatman beporsin mamnun

-- mehran ، Sep 10, 2007

سلام به محسن عزیز.
خیلی خوشحالم شدم وقتی امروز این خبر رو خوندم.
میخواستم از محسن در مورد مفهوم بعضی کاراش بپرسم مثلا توی یه آهنگی میگه "آی مرد سامری خفن شدی در سه راه آذری کفن شدی" من مفهوم بعضی از آهنگها رو متوجه نمیشم.میخواستم بدونم صرفا موضوع متفاوت و جدید بودن کارهاست یا منظور خاصی داره؟در ضمن اگه میشه درباره این شایعاتی که در موردش هست که میگن دیگه بر نمیگرده ایران خودش بدون تعارف و محافظه کاری برای طرفداراش توضیح بده.فکر نمیکنم که بدون حضور در ایران یه موزیسین علی الخصوص محسن نامجو بتونه اون حس و حال رو تو آهنگهاش ایجاد کنه با اینکه میدونم توی ایران خیلی محدودیت داره.در آخر باید بگم که من خیلی موزیک نامجو رو دوس دارم

-- امیر ، Sep 10, 2007

salam,bebakhshid ke ba english minevisam,akhe windowsam farsi nadare,lotfan az ishoon khahesh konid ghet'eye 'zaan yaare delnavazamm' ro ejra konand,mamnoon

-- a-a ، Sep 10, 2007

Hello, This is Shahram from Toronto, Canada. I first heard Namjoo on youtube a few months ago and fell in love with his music. In one of his interviews with Radio Zamaneh Namjoo said said he doesn't know of the hundreds of thousands of hits his Zolf-Bar-Baad clip had how many were for him and how and how many for Zahra Amirebrahimi. I just wanted Mohsen to know that he is grossly underestimating his tallent and his popularity among young Iranians. Namjoo is the best thing that happend in Iranian arat since Shamloo. He needs to take himself more seriously and understand that he is truly a superb musisian. One of a kind. Someone that many generatuions will listen and enjoy his music. Keep producing those bueautiful musics.

-- Shahram ، Sep 10, 2007

Tanha Refighe Tanhaeeaee Mani
MidoOnesti ?
asheghe karatam AmoO namjoon

-- NiiNiizZ ، Sep 10, 2007

naamjoo?naamjoo keeye?
ghatye:
"na harke mooy taraashad ghalandaree daanad,na harke aayene daarad sekandaree daanad....

-- بدون نام ، Sep 10, 2007

Fowgholadast mohsene nemjoo

-- بدون نام ، Sep 10, 2007

سلام
به آقای نامجو بگویید ما با اینکه تمامی آهنگهای آلبوم ترنج را بارها و بارها گوش کرده ایم و معتادش شده ایم، آلبوم ترنج را خواهیم خرید البته من هنوز جایی ندیدم که بخرم و فکر میکنم پخش خوبی نداشته. مشتاق و منتظر قطعه ها و ایده های جدید شما هستیم.سپاسگزارم

-- مانا ، Sep 11, 2007

باسلام
به جناب نامجو بفرمائيد آيا ميدانند به تعداد طرفدارانشون ، منتقد (شايد هم دشمن خوني)دارند.گروهي بشدت شيفته ايشان هستند و گروه ديگر دوست دارند ايشان را در سه راه آذري دار بزنند.وسط ندارند اين حضرات .

-- محسن حاتمي ، Sep 11, 2007

سلام به شما و نامجوی عزیز
تبِ در موردِ نامجو نوشتن در ایران در دوره ای بالا گرفت و همین سبب شد در این هیاهوی بازار پسند، چند خطی که نوشته بودم را به دست فراموشی روی هارد بسپارم.
حالا که این فراخوان را دیدم با اعتمادی که به رادیو زمانه دارم، گفتم چیزکی بنویسم.
تعریف و تمجید و قیاس او با باب دیلن را به خیل سینه چاکان می سپارم و راه نقد میگیرم و از بی حوصلگی در نهایت سادگی و شاید گاهی به ظاهر بدون استدلال خواهم نوشت.

1- در این که نامجو در موسیقی سنتی ایران دست برده شکی نیست. ولی جای گاه را فراموش نکنیم. نامجو جایگزین شجریان و علیزاده و کلهر و مسعود شعاری و ... به یک جا نمیتواند و نباید باشد. انگار باز هم این بیماری هول و ولع ایرانی برای قهرمان سازی، قهرمان کشی و بعد هم افسوس خوردن برای دوران قبل از قهرمان دارد تکرار می شود.
نامجو به معنای دقیق کلمه در موسیقی ملی ایران، هوشمندانه و رندانه دست برده است. پی افکندن نظمی بلند و پابرجا در دیالوگ بین کسی یا کشانی مثل او و علیزاده و کلهر و بقیه و بقیه شکل می گیرد. تبدیل کردن نامجو به صدای اول موسیقی ملی ایران اشتباه بزرگی است که رسانه ها دارند پا در آن می گذارند.
نقد اکثر علاقه مندان به موسیقی در دوران 1357 به بعد، حذف همه به جز شجریان است و رانتی که او نصیبش شد.
حالا ما همان رفتار را در جامعه روشنفکری باز تولید نکنیم.

2- اینها چه ربطی به نامجو دارد؟ مصاحبه پشتِ مصاحبه، نظر انقلابی و هیجانی هر جا، کنسرت های پشتِ سرِ هم، کافه نشینی های مستمر، عکس ها و سایت و هزار و هزار کاری که رسانه ها بر سر نامجو آورند و خودش هم خوشش آمد و راه داد به آنها. رسانه ها برای خواننده می نویسند و باید مطلب جذاب بنویسند. روزی که نامجو به صفحات روزنامه های صبح تهران، مجلات زرد، تیتراژ تلویزیون و کافه ها راه یافت دیگر نامجو نبود. (توشیح بیشتر در قسمت 4)

3- آهنگ های جذاب نامجو، حاصل دورانی است که به تفکر در باب خود و جهان و رابطه با هستی و فلان و بهمان پرداخته، شعر نوشته، ملودی ساخته و آهنگ، و خوانده و شده این که می شنویم. کتمان نکنیم که از هنرمند بورژوایی که تحصیلات اکادمیک مویسقی را دنبال می کند آهنگ سه راه آذری بیرون نمی آید. اگر هم بیاید، به استخوان سوزی این نیست.
گور پدر ادا اطوارهای روشنفکرانه و پست مدرن. هرچه هر که می خواهند بگویند. مطمئنم که نامجو تا وقتی خرده روایتی، روایت گر خودش و دردهای خودش بود ارزش داشت و بعد از این (خدا نکند و شاید من دارم تند می روم. خدا کند.) به هنر مندنی عادی بدل خواهد شد.
خب بدبخت چکار کند؟ در بی پولی و شیدایی، یک دفعه همه به تو رجوع می کنند عکسی بگیرند. من هم باشم راه می دهم.... نه؟

4- فکر می کردم عمق موسیقیایی و ... نامجو باعث اقبال به اوست. اما اشتباه کرده بودم.
جامعه ایرانی عصبانی است. بهتر و شایسته تر از من و علمی تر، استاد غلامرضا کاشی توضیح داده اند. مملکت عصبانی است. به هزار دلیل. موسیقی عصیان را هم به همین خاطر میگیرد و گوش می کند و پخش می شود. رپ و نامجو و اوهام و موسیقی متال و پینک فلوید، رمان و شعر پست مدرن که با شورش همه ی عناصر همراه است و فیلم هایی که جریان عادی سینما را پشت سر می گذارد و شورش گر است، با اقبال مواجه می شود. این یعنی عصبانیت و شورش پسندی هنری در جامعه ایرانی.
گمانم این است که اول ما (کسانی که اول بار که نامجو کردیم به عرشش بردیم و چه چه و به به راه انداختیم) و بعد خود نامجو مقصر بود.
ارزش او هم به همین خاطر بود.
تیتراژ تلویزیون را خواندن، هر کاری کردن برای مجوز، بی آبرو کردن دوستانش در تهران اونیو برای اینکه ارشاد به او گیر ندهد (در همین رادیو زمانه)، مزخرفاتی که در پرسش و پاسخی در تعریف و تمجید وزارت فرهنگ و راشاد و سانسور سر داد، دوباره برای تلویزیون خواندن و ... نشان داد نامجو دارد به عکس خودش بدل می شود یا بدلش می کنیم.

5- بعد از همه ی اینها اگر یکی بپرسد: خب هنرمند پولش را از کجا در بیاورد؟
پاسخی ندارم که این جبر زمانه است و گمانم رفتن از ایران بهترین راه.

راستی، اصلن جز یکی دوبار، اصلن مصاحبه نشده با نامجو. کسی که به موسیقی اشراف داشته باشد. دو مصاحبه رادیو زمانه با نامجو مزخرف به تمام معنا بود. دختر خانم مصاحبه گر اصلن بلد نوبد مصاحبه کند. موسیقی فهمیدن پیش کش. مقایسه کنید با مصاحبه بی بی سی با او. روزنامه و مجلات هم شر و ور نوشتند. جز یکی دوبار در هم میهن و مجله شهروند و یکی دو وبلاگ.
نامجو باید خود شجلوی اینها را بگیرد.
بس است. به اندازه کافی معروف و محبوب شده دیگر)


مجمد باقر حاجیانی
20 شهریور 86
اصفهان

-- محمد باقر حاجیانی ، Sep 11, 2007

می خواستم بگم استاد نامجو به ایران باز می گرده یا نه و اگه نه فکر نمی کنه در روند کاریش مشکلاتی ایجاد بشه؟با توجه به اینکه هلند سه راه آذری و یا خیابان شهید قندی نداره !

-- بهار ، Sep 11, 2007

هی مرد تو خنیاگر زندگی منی من با ترنج پرواز میکنم با علی میمیرم و با بیبان زنده میشم همیشه زنده باش همیشه

-- امیر حسین حبیب زاده ، Sep 11, 2007

salam
nemidoonam darmorede ostad namjoo chi begam-man drummer hastam-musice irani ziyad goosh nemidadam joz METAL-vali vaghti sedaye mohsene namjoo ro shenidam ham raftam samte saze irani:setar-ham 2nbale sherhaye hafezo molanao baba tahero...
in adam fogholade nooboogh dare.talfighe avaz va musice sonnati ba metalo rocko bluz kare fogholade sakhtiye ke mohsene namjoo ba noobooghesh az pasesh bar oomade-tabrik babate gereftane mojaveze toranj-ishala dar ayande albumhaye bishtar montasher beshe.man graphist ham hastam ye proje daram ke mozoosh aghaye namjoo hastan:ye ketab taghriban ke chand fasl dare:biograpghy-gallerye ax-concertha-albumha...va...daram tarrahi mikonam bad bebaram baraye mojavez ishala-mikhastam bebinam chejoori mitoonam nazare khode ostad namjoo ro beshnavam-va ejazamo azash begiram?

-- arash ، Sep 11, 2007

adad bedeh !

-- man ، Sep 11, 2007

شنیدم در آینده نزدیک در ایران کنسرت دارید، درسته؟

-- بدون نام ، Sep 11, 2007

سلام اگر ممکنه متن کامل مصاحبه رو لینکش رو بزارین همن جا یا برای من بفرستید بابا دست مریزاد زیبا بود منتظر پیام یا عمل به آن خواهم بود

-- Totem1364 ، Sep 11, 2007

Please put the interview on the site so we can listen/see it later.
Thanks,
Shahram, Toronto

-- بدون نام ، Sep 11, 2007

رفتن از ایران برای همیشه؟ کمی دلگیر کننده بود خبر رفتنتان اقای نامجو.

-- بدون نام ، Sep 11, 2007

سلام
اگه ممکنه فایل صوتی برنامه رو هم بذارین برای دانلود.
ممنون

-- صفا ، Sep 12, 2007

نامجو جان
به خاطر شما مجبور شدم نیم ساعت به برنامه های لوس رادیو زمانه گوش بدم.

-- سامان ، Sep 12, 2007

نامجو جان
به خاطر شما مجبور شدم نیم ساعت به برنامه های لوس رادیو زمانه گوش بدم.

-- سامان ، Sep 12, 2007

اگر احتمالا ممکنه جای دیگه ای فایل صوتی مصاحبه رو قرار بدین، لطفا همین جا اطلاع بدین که کجا می ذارینش.
بازم ممنون

-- صفا ، Sep 12, 2007

How can I listen to the interview? Please let me know!
Shahram, Tornto

-- بدون نام ، Sep 12, 2007

گذاشتن فایل این مصاحبه این‌قدر سخته که بعد از چند روز هنوز خبری نیست؟

-- حسین ، Sep 13, 2007

خیلی جالبه!!!
رادیو زمانه این همه کامنت درخواست برای فایل صوتی مصاحبه رو می بینه و اونا رو توی سایت نمایش می ده، اما به قول حسین که هنوزه خبری نیست که هیچ!!!! حتی به خودش زحمت نمی ده که یه کامنت بذاره بگه : می ذاریم، نمی ذاریم، کجا می ذاریم...
.....................
زمانه: ما عرض کرده بودیمن در اولین فرصت ممکن فایل را منتشر می کنیم اما منتظر متن پیاده شده گفتگو هستیم که متاسفانه کمی طول کشیده. من از همه دوستان عذرخواهی می کنم و امیدوارم امشب این فایل منتشر شود.

-- صفا ، Sep 14, 2007

salam be hame makhsoosan ostad namjoo .faghat yek darkhaast daram.agemishe ostad namjoo ye jalase ya harchizi ke esmesho mizarid bargozar konan ta hameye tarafdaraye khoobash betoonan faghat bebinanesh. dar zemn age mishe begin ke koja mishe bilite conceite ostad ro dar taalaare andishe peida kard. mamnoooooooooooooooooooon.

-- arman ، Sep 15, 2007

ممنون از زمانه به خاطر فایل صوتی و ببخشید اگه غرغری کردیم..

بابا تو رو به خدا بس کنین، اینقد استاد استاد نکنین. اینا آفت اه به خدا واسه هر هنر مند. بذارین کارش رو بکنه نامجو.
هنرمندای ما به اندازه ی کافی از این استاد استاد کردن ها آسیب دیده ان.
مرگ من این نامجو رو بی خیال بشین.
بخدا خودش خنده اش می گیره
دیدین که توی مصاحبه اش هم گفت
دیگه من نمی دونم چه لزومی داره استاد خطابش کنیم

-- صفا ، Sep 15, 2007

بسسسسسه دیگه

-- ناشناس ، Jun 30, 2008

سلام محسن عزيز
خيلي با موزيكات حال مي كنم
ولي با تمام اين احوال اميدوارم اين پوسته عصيان بشكني و به ارامش دروني برسي
اون موقع با موزيكت ارامش رو هم به ما هديه مي دي
راستي تا حالا كسي بهت نگفته كه مثل كاركترهاي فيلمهاي مارتين اسكورسيزي هستي مثل تراويس بيكل يا raging bull
به قول خودت:جون مادرت مراقب خودت باش

-- كورش ، Apr 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)