تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شخصيت شما در کيف شماست!

روزنامه سِون‌دِیز چاپ دبی
برگردان به فارسی: مانی پارسا

وقتی که تلفن همراه یک مرد زنگ می‌زند او بی هیچ زحمتی طی یکی دو ثانیه دست در جیب می‌کند و به تلفن جواب می‌دهد. جواب دادن زنان به تلفن همراه البته، داستانی جدا دارد.


موبایل خانم زنگ می‌زند ولی موبایل در کیف دستی اوست. بنابراین او بایستی دستش را در کیف دستی فرو کند و اینقدر بگرداند تا چیزی که ابعادش مشابه موبایل باشد به دستش بخورد. این کار البته همیشه به همین آسانی برگزار نمی‌شود. بیشتر مواقع برای پیدا کردن تلفن، اول باید کیف دستی بزرگ را از روی دوش به زمین گذاشت و کلی از خرت‌وپرت‌هایی را که عمری برای جمع‌آوری آن صرف شده از کیف به بیرون ریخت.

اینکه واقعاً در کیف دخترها چه‌جور خرده‌ریزهایی روی هم سوار شده که تلفن موبایل را این‌گونه اسیر نگه می‌دارد برای بسیاری مردها جای سؤال و حیرت است. به هر حال، واقعیت اینست که کیف دستی احتمالاً از لازم‌ترین ملزومات برای یک زن امروزی به‌شمار می‌آید.

چکیده‌ای از کل زندگی یک زن در کیف دستی او فراهم آمده و احتمالاً بررسی داخل این کیف دستی بهترین راه برای شناختن شخصیت اوست.


لیندا رینولدز، یک روان‌شناس ساکن دبی می‌گوید: "کیف دستی یک زن، تصویری واقعی از شخصیت اوست". او لوازم اصلی شخصی زندگی خود را در کیف با خود همراه می‌برد، بنابر این مجموعه این لوازم گویای نوع شخصیت اوست".

لوازم آرایش، کلید و سوئیچ، تلفن همراه، دفترچه خاطرات، هر زنی چیزهای دیگری را با خود همراه دارد ولی می‌شود گفت اعضاء هر گروهِ شخصیتی، تقریباً چیزهای مشابهی با خود دارند. بانوان منظم وسایل خود را مرتب در کیف می‌چینند. خودمریض‌پنداران عطر و دستمال مرطوب بهداشتی و مُسکن و آسپیرین و این‌ها با خود دارند و تیپ‌های هپلی‌هپو احتمالاً هر چیز دم دستشان می‌آید درون کیفی بزرگ می‌ریزند و تا چیزی نشکند ترتیبی به لوازم خود نمی‌دهند.

کيف من منطقه آزاد من است
سارا دیویس خانمی ۲۸ ساله است که در بخش بازاریابی در دبی شاغل است. کیف دستی سارا به رنگ برنز و طرح آن مطابق مد روز است، ولی ویژگی اصلی کیف او جادار بودن آن است. از وسایل معمولی مانند کیف پول و کیف لوازم آرایش و کلید و موبایل که بگذریم نگاهی دزدانه ولی کوتاه به اعماق کیف دستی او "لوازم" زیر را افشاء می‌کند: قرص‌های تنقلاتی تیک‌تاک در جعبه‌ای درباز، ماتیک‌هایی که سرشان افتاده، بوم لب (کرم ضد خشکی لب) که معلوم نیست تاریخش کی گذشته، خرده‌های تنباکو (با این‌که او ۵ ماه است دیگر سیگار نکشیده)، پول خرد خارجی باقیمانده از آخرین تعطیلاتش، روان‌نویس‌هایی که جوهرشان در آمده، چند فقره کاغذ مچاله‌شده پر از لکه، و مسواکی بدون جعبه که انگار با آن ظروف نقره را برق انداخته‌اند.


سارا با روان‌شناس ما موافق است که این کیف نشانه‌ای از بی‌مبالاتی، بی‌نظمی مفرط و ناتوانی مزمن در دور انداختن چیزها است. اما او اذعان می‌کند که اگر قرار بود دیگران بتوانند داخل کیفش را ببینند آن را مرتب می‌کرد.

سارا می‌گوید: کیف من به‌نوعی منطقه آزاد شخصی خودم است. تنها کسی که می‌تواند داخل کیفم را ببیند خودم هستم برای همین هم نیازی نمی‌بینم که آن را مثل دسته گل نگه دارم. در حالی‌که اگر سری به میزم در محل کارم بزنید می بینید که منظم و مرتب است چون‌که میز جایی است که همه می‌بینند و یک فضای مشترک است".

وسواس مارک مشهور
مارک کیفی که دینا دارد از مارک‌های معروف است. دینا که ۳۲ سال دارد در بخش مُد کار می‌کند. او می‌گوید که مزیت اصلی کیفش اینست که از روز تا شب جوابگوی امورات اوست. او می‌گوید: اگر قرار باشد بعد از کار مستقیم به گردش بروم همیشه در کیفم چیزی هست که بتوانم به سر و وضعم برسم". کیف دستی او تر و تمیز و بسیار مرتب است، ذره‌ای هم اَت و آشغال در آن پیدا نمی‌شود.

دینا ادامه می‌دهد: کیف‌های من مرتب‌اند چونکه آن‌ها را زود به زود عوض می‌کنم تا از مد روز عقب نمانم. داشتن کیف شیک با مارک خوب به من احساس رضایت می‌دهد. می‌دانم از کیف‌هایم پیداست که آدم مادی‌گرایی هستم ولی خب چه کنم، هستم دیگر. من عاشق مارک ام، عاشق کیف‌های گران‌قیمت ام و پيش آمده که کيفی را که حتی ظاهر عجیب و نچسبی داشته چون در مجله مد «ووگ» آمده بخرم و حمل ‌کنم.


چمدانک

روان‌شناس ما سریعاً متوجه شد که دینا کسی است که از پس وظایف سخت زندگی بر می‌آید. او هر روز صبح که بلند می‌شود بر روی انتخاب یکی از کیف‌های آلامد خود فکر می‌کند. کیف‌ها معمولاً باید با رنگ لباسی که می‌پوشد هم، جور باشند. اوضاع بی‌عیب‌ونقص کیف او نشان‌دهنده دقت و ظرافت او در مورد چیزهای مورد علاقه‌اش است ولی از سوی دیگر دل‌بستگی او به مارک و اسم نشانگر مقداری کمبود در اعتماد به‌نفس است.

هر دختری یک جور کیفی دارد و کیف‌ها چه به‌هم‌ریخته باشد چه مرتب، آنچه که معلوم است اینست که کیف دستی تسلط ویژه‌ای بر خانم‌ها دارد تا جائی‌که می‌تواند باعث ایجاد یا به هم خوردن یک رابطه بشود.

کَری برَدشاو در سریال تلویزیونی آمریکایی «سکس و شهر» را هر کس دیده باشد به خاطر می‌آورد که در یکی از داستان‌ها، رابطه او با مردی به نام «مستر بیگ» به مرحله جدی رسید. مستر بیگ از او خواست که شب را پیشش بماند. کری در جواب گفت که علاقه دارد بماند ولی متأسفانه به هیچ وجه برایش مقدور نیست چون‌که شرکت مد فِندی در آن فصل فقط کیف دستی‌های کوچک به بازار آورده و هیچ راهی برای کری نبوده تا لوازم کافی برای سر کردن شب در خانه‌ای دیگر را همراه خود بیاورد.

این شاید مقداری اغراق‌آمیز باشد ولی هیچ موقع دست کم نگیرید که کیف دستی زنانه چه کارها می‌تواند بکند!

شخصيت شما در کيف شما پنهان است

زیربغلی:
کیف دستی‌هایی که کوچکترند و خوب زیر بغل قرار می‌گیرند نشانه کلاس و فرهیختگی هستند. یک زن شاغل معمولاً‌از این نوع کیف دستی استفاده می‌کند.

گنده و جادار:
کیف‌های بزرگ، قلنبه و حجیم برای حالت‌های غیر رسمی هستند و معمولاً‌جوان‌ترها به‌دست می‌گیرند. این جور کیف‌ها بیشتر برای دخترانی هستند که وسایل زیادی لازم دارند. دخترهای خاکی و کم‌خرج معمولاً کیف‌های بزرگ حمل می‌کنند.

آلامد:
کیف دستی‌هایی با مارک طراح‌های بزرگ مد اغلب به خاطر قیمت‌های بالایشان با بانوان شیک و پرخرج مربوط دانسته می‌شوند. البته این‌که خانمی مدت‌ها پس‌انداز می‌کند تا یک کیف مد روز بخرد نشان می‌دهد که پشتکارش برای به‌دست آوردن چیزهایی که دوست دارد زیاد است.

چمدانک:
زنانی که کیف مستطیلی چمدانی‌شکل به دست می‌گیرند دوست دارند که منحصر به‌فرد باشند. این‌گونه خانم‌ها نظر و سلیقه خود را دارند و از دیگران دستور قبول نمی‌کنند.

کیف چرمی با زیپ و سگک:
زنان حامل این نوع کیف‌ها معمولاً دوست دارند آن روی هيجانی و پرتمنای خود را به دیگران نشان بدهند. آن‌ها گرايش به اين دارند که پيش از آن که فکر کنند عمل کنند و هميشه آماده تفريح و خوش گذراندن اند.

اصل مقاله: A handbag full of personality

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

maghalehee jalebi bud!
amma taghriban mesle hamishe zanani mesle man hazf shodand.......man aslan kife dasti nadaram!!!!!!!yani ya zan nistam va ya.......
fekr mikonam tanha zani ham nistam ke kife dasti nadarad! taklife man va amsale man chist?????????ya bayad be zananehgiye man shakk kard( naouzo bellah !)va yabayad dar hokm dadanhaye in chenini payan!!

-- Homa ، Apr 8, 2007

جالب بود ، مرسی بازم از این جور مطالب بزارید!

-- غزل ، Apr 9, 2007

اون ماجرای پیدا کردن موبایل عین ماجراهای منه:)) خیلی جالب بود...

-- زیتون ، Apr 17, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)