تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تهران بهار دارد

بیژن برزگر

ترافیک را انگار به اسم تهران سند زده‌اند.دم‌دمای عید که دیگر هیچ راهی جز پیاده‌روی از این سر شهر تا آن سر شهر باقی نمانده بود اما این روزها مردم تهران روزهای رویایی را پشت سر می‌گذارند.
آنها که برای رفتن از هفت‌تیر به پارک‌وی ساعت‌ها در تقاطع میرداماد و آفریقا و صدر و با سردرگمی بین ترمز و کلاج وقت می‌گذراندند حالا این فاصله را تخته‌گاز طی می‌کنند.

راستش این است که ترافیک تهران یکی دو روز مانده به نوروز سرریز کرد در جاده‌های دور و بر و بخصوص شمال.


بهار تهران

آنها که چند روز تعطیلات اول نوروز را به شمال سفر کرده‌اند می‌دانند چه می‌گویم.از روز دوشنبه جنون مسافرت در سرتاسر تهران به چشم می‌خورد.

وقتی می‌نویسم جنون منظورم دقیقاً جنون است!
با این‌که امسال هوای شمال آفتابی نبود و خیلی هم باران می‌امد ولی خیلی‌ها نتوانستند سنت شمال رفتن سالانه را ترک کنند. این شد که با هر وسیله‌ای که ممکن بود راه شمال را در پیش گرفتند.

من خودم چند نفر را توی جاده چالوس دیدم که با موتورسیکلت و بار و بندیل داشتند می‌رفتند مسافرت!

آنهایی که شمال رفتند خوشبخت‌هایی بودند که یا ویلا داشتند یا ویلا سراغ داشتند یا دوست و آشنایی که برایشان جایی را نگه‌دارد.

در این یکی دو روزه پیدا کردن اتاق خالی با قیمت معقول کار سختی بود.نبودن جا فقط مساله مسافران شمال نیست. آنها که مسافر بودند می‌دانند گاهی دم اکبر جوجه صف تشکیل می‌شد!
مواد غذایی به چندین برابر قیمت فروخته می‌شد. از میوه و سبزی و ماهی گرفته تا همه‌چیز!

در همین تعطیلات خیلی ها البته عقل به خرج می‌دهند و در تهران می‌مانند. این یک فرصت رویایی است برای این‌که تهران را بدون ترافیک ببینی. این روزها تهران بشدت خوشگل شده.


عکس‌ها خبرگزاری مهر

به نظرم این حقیقت تهران است. تهرانی که دوستش داریم. تهرانی که واقعاً واقعاً شهر زندگی است.
بدون ماشین، بدون ترافیک، بدون ناامنی، بدون دردسرهای یک شهروند رو به دیوانگی!

به‌هر حال خوشبخت‌ها آنهایی هستند که این‌روزها را می‌توانند در تهران بمانند و در عوض بعد از سیزده‌بدر وقتی ساکنان شهر دودی به سراغ خانه و زندگی‌شان برگشتند می‌توانند بروند سفر.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من هم باشما هم عقيده‌ام
چون در روز پنجشنبه دوم فروردین 1386ساعت0:42 به ثبت رساندم:«اين روزها، چهره‌ي تهران ديدن دارد... رخساره‌ي هميشه ملتهب شهر،موقتا رنگِ آرامش به‌خود گرفته و خبري از آن ازدحام ابلهانه‌اش نيست...
حتا اگر پولي در جيب نداريد(تا از تفريحاتِ پرخرجِ و درجه چندم بهره‌مند شويد)،ابتدا موبايل خود را خاموش كنيد و سپس با پاي پياده،به تماشاي«تهرانِ» بدون حرص وغير انساني، شتافته و لذت‌اش را ببريد!
شمايي هم كه اين روزها،روياي سفربه پايتخت را در سر داريد؛ وقتي به تهران«ما»گام بگذاريد، با «من» نگارنده،هم عقيده خواهيد شد...»
http://karaa.blogfa.com/post-48.aspx
وحشتناك شاد باشيد!

-- ح.ش ، Mar 25, 2007

Baba keshavere iran ro ham ghabool konid toye in keshvare tehran,ya shayad behtare esme iran ro avaz konim va tehran beoghzarim.

زمانه: آخه مطلبش در مورد تغییر هوای الوده تهران در روزهای نوروزه وگرنه که ایران فقط تهران نیست.

-- Shahrestani ، Mar 27, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)