تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ترین‌های سینما به روایت گاردین

مجتبا پورمحسن

اخبار سینمایی هفته گذشته همچون اخبار سایر حوزه‌ها بیشتر تحت تأثیر انتشار فهرست بهترین‌ها و بدترین‌ها بود. در چهار خبری که گاردین مخابره کرده، شاید از همه جالب‌تر انتشار فیلم اروتیک پنه‌لوپه کروز توسط برادرش باشد.


«هری پاتر و محفل ققنوس» محبوب‌ترین فیلم سال ۲۰۰۷

هری پاتر محبوب‌ترین فیلم سال ۲۰۰۷
در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند خانم جی.کی.رولینگ به خاطر نوشتن آخرین قسمت از سری کتاب‌های هری پاتر چهره سال مجله‌ی معتبر تایم شود، این عنوان به ولادیمیر پوتین تعلق گرفت. با این حال خانم رولینگ و هری پاتر در انبوه فهرست «‌ترین»های منتشر شده در آستانه‌ی سال جدید بی‌نصیب نماند.

به گزارش گاردین قسمت پنجم فیلم «هری پاتر» محبوب‌ترین فیلم تماشاگران انگلیسی در سال گذشته بود. این فیلم با فروش حدود ۵۰ میلیون پوندی بالاتر از «دزدان دریایی کاراییب ۳» و «شرک ۳» قرار گرفت. در این فهرست فیلم‌های «سیمپسون‌ها» «مرد عنکبوتی ۳» «اولتیماتوم بورن» و «تعطیلات مستر بین» در رده‌های بعدی قرار دارند.


‌مت دیمون بهترین و ادی مورفی بدترین بازیگر سال ۲۰۰۷

ادی مورفی بدترین و مت دیمون بهترین بازیگران
سینما روهای انگلیسی دو بازیگر را به عنوان بدترین بازیگران سال انتخاب کردند. ادی مورفی به خاطر بازی در فیلم کمدی «نوربیت» و لیندسی لوهان برای بازی در فیلم «‌می‌دانم چه کسی مرا کشت» مشترکاً این عنوان را به دست آوردند.

در مقابل «‌مت دیمون» بازیگر نقش اصلی در فیلم «اولتیماتوم بورن» به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شد. باید منتظر ماند و دید، آیا داوران جایزه‌ی اسکار با تماشاگران انگلیسی هم عقیده هستند یا نه؟


پنه‌لوپه کروز

انتشار ویدیوی اروتیک خواهران کروز
به هر حال این هم راهی است برای رسیدن به شهرت. این که یک نفر از محبوبیت خواهرش استفاده کند. ادواردو کروز، برادر کوچک‌تر بانوی اول اسپانیا، پنه‌لوپه کروز شاید پیش از این چهره‌ی شناخته شده‌ای نبود؛ اما حالا تبلیغات پیرامون ویدیویی اخیرش شاید کورسوی امیدش را به شعله تبدیل کند.

در ویدیوی جدید او، پنه‌لوپه کروز در کنار خواهرش مونیکا، به گفته‌ی مطبوعات اسپانیایی «در صحنه‌ای اروتیک» در کنار هم هستند.

در آغاز ویدیو، دو خواهر در حال تقلید از یک فیلم پورنوی همجنس‌بازانه هستند. بعد آن‌ها در حالی که بیکینی به تن دارند، می رقصند؛ جوراب‌هایشان را پاره می‌کنند و آب‌نبات لیس می‌زنند. اما لحظه‌ای که در سر‌خط تمام خبرها به آن اشاره شده، وقتی است که پنه‌لوپه در آغوش خواهرش قرار می ‌گیرد.

پنه‌لوپه کروز دختر محبوب اسپانیا است و زندگی عاشقانه او مورد توجه رسانه‌هاست اما او از زمانی که با فیلم «جمون، جمون» در سال ۱۹۹۲ (که در آن با دوست‌پسرش خاویر باردم هم‌بازی شد) به شهرت رسید، هرگز در صحنه‌ای اروتیک به وضوحی که در این ویدیو دیده می‌شود، بازی نکرده بود.

صدها هزار نفر تا به حال این ویدیو را از یوتیوب دیده‌اند و به همین دلیل ادواردو مورد توجه عموم قرار گرفته است. اما بعضی از منتقدین می‌‌گویند اگر می‌خواهد به کارش ادامه دهد، باید کارهای مهم‌تری انجام دهد؛ نه این‌که به دانلود ویدیو کلیپ خواهرانش توسط پسران تازه بالغ تکیه کند.


جانی دپ، پول‌سازترین بازیگر سال ۲۰۰۷

جانی دپ پول‌سازترین بازیگر ۲۰۰۷
جانی دپ بیش از هر بازیگر دیگری در سال ۲۰۰۷ برای صاحبان سینما پول‌ساز بود. فهرستی که از سوی «کریگ لی پابلیشینگ کمپانی» منتشر شده (و از سال ۱۹۳۲ هر ساله منتشر می‌شود) نشان می‌دهد که بازیگر فیلم «دزدان دریایی کاراییب ۳» و «سویینی تاد» پیش از ویل اسمیت، تام کروز و جورج کلونی، پول‌سازترین بازیگر سینما در سال گذشته بود.

دپ با بازی در نقش کاپیتان جک اسپارو در «دزدان دریایی کاراییب ۳» و ایفای نقش قاتل در فیلم «سویینی تاد» سینما‌روها را ترغیب کرد که مجموعاً ۳۴۰ میلیون دلار در آمریکا پول بلیت بدهند. این دومین باری است که جانی دپ صاحب عنوان «پول‌سازترین بازیگر سال» می‌شود. در سال ۲۰۰۶، دپ با بازی در فیلم «دزدان دریایی کاراییب» این عنوان را دریافت کرد.

پس از دپ، ویل اسمیت با بازی در فیلم علمی ‌تخیلی «من افسانه هستم» و جورج کلونی بازیگر فیلم های «سیزده یار اوشن» و «مایکل کلایتون» در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

«مت دیمون» بازیگر فیلم «اولتیماتوم بورن» که در «سیزده یار اوشن» هم بازی کرد، بالاتر از دنزل واشنگتن و راسل کرو چهارمین بازیگر پول‌ساز سال ۲۰۰۷ شد. هم‌چنین تام کروز هفتم، نیکولاس کیج و ویل فرل و تام هنکس در رده‌ی هشتم، نهم و دهم قرار گرفتند.

تام کروز در این زمینه صاحب رکورد بی‌نظیری است و تا به حال هفت بار پول‌سازترین بازیگر سال شده و با فیلم‌هایش مجموعا سه میلیارد و صد میلیون دلار برای صاحبان سینما درآمد داشته است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

اميدوارم همينطور و به صورت سريالي درج اين خبرها كه مي تواند براي علاقه مندان به سينماي بين المللي جالب توجه باشد ادامه يابد.

-- کاوه ، Jan 8, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)