تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه پنجاه و سوم

فلسرائیل و جمهوری ابوموسی

Download it Here!

خبرهای هفته

با سلام اینجانب عل‌اصغر از دگولس‌پرس خبرهای این هفته ایران و جهان را به سمع و عمل شما می‌رساند.

پس از برکناری موفق شد وزیر اقتصاد و دارایی، پس از یک هفته شایعه، در حالی‌که همه شایعات تکذیب شده بود، برکنار شد و به محض برکناری، اقدام به گفتن همه حرف‌هایی کرد که تا یک هفته قبل منتقدانش می‌گفتند.

آگاهان یادآوری کردند که تا دو سال قبل هر وزیری که حرف می‌زد، برکنار می‌شد، اما دو سال است که هر وزیری برکنار می‌شود حرف می‌‌زند.

وزیر اقتصاد و دارایی که به مناسبت برکناری‌اش جشن گرفته و کت و شلوار سفید پوشیده بود، در حالی‌که پس از دو سال و نیم که همیشه اخم می‌کرد، پس از برکناری می‌خندید و دست هایش را بالا گرفته بود، رفت.

محمود نفتی در پاسخ به انتقادات وزیر اقتصاد که رییس جمهور را عامل اصلی تورم و مشکلات اقتصادی کشور دانسته بود، گفت: «‌برو ای نامرد! برو ای بی‌مرام! برو ای نمک به حروم! برو و منو تنها بذار...»


یک ساعت هم بهم خیره بشی، نگات نمی‌کنم، دیگه تموم شد

گامبو گامبو زامبولا نتایج انتخابات «زامبولا» دیروز اعلام شد. بر اساس اعلام برگزار‌کنندگان انتخابات که همان برندگان انتخابات هستند، حزب حاکم زامبولا یعنی طرفداران «گامبو گامبو» انتخاب شدند.

برگزار‌کنندگان انتخابات برای اولین بار وقتی یک ماه قبل رای‌ها را شمردند، دیدند که مخالفان دولت، هفتاد درصد آرا را بدست آورده‌اند، اما آنقدر به شمارش آرا‌ ادامه دادند که سرانجام پس از پنج بار شمارش آقای گامبو گامبو موفق شد ۹۸ درصد آرا‌ را بدست بیاورد.

مخالفان اعلام کردند: ما حاضریم آرا‌ را دوازده بار بشمریم تا ۹۹ درصد رای بیاوریم.

دکترین «نجیب سالاری» پس از این‌که سالواتوره اشمیت، شهردار نیویورک به دلیل رابطه با چندین بانوی جینگولی مستان مجبور به گریه، مصاحبه مطبوعاتی و برکناری شد و پس از این‌که موشه قصاب، رییس جمهور سابق اسرائیل به‌خاطر روابط نامشروع با ده‌ها زن برکنار شد و پس از اینکه سردار «بابا زارع عریان» به دلیل نداشتن لباس کافی در هنگام نماز جماعت با شش تن از خواهرانی که یادشان رفته بود لباس بپوشند، تا حدی دستگیر و قرار است به‌زودی آزاد شود و پس از گیس و گیس‌کشی سیسیلیا و نیکولا سارکوزی و ازدواج وی با کارلا برونی، هنرپیشه جینگولی مستان ایتالیایی، ولادیمیر چکمه نیز با یک دختر ۲۵ ساله ازدواج کرد.

ولادیمیر چکمه به عنوان هدیه ازدواج، روزنامه‌ای که عکس جدید همسرش یا عکس همسر جدیدش را منتشر کرده بود، توقیف کرد. آگاهان سیاسی اعلام کردند که در سه سال گذشته تنها دو نفر از رهبران جهان، یعنی محمود نفتی و جرج بوش هیچ خطای اخلاقی انجام نداده‌اند.

آنان توضیح دادند که ظاهراً این دو نفر چنان سرگرم به هم ریختن دنیا هستند که چهار سال است، نه زن خودشان را دیده‌اند که از وی جدا شوند و نه زن دیگران را دیدند که با او ازدواج کنند.


هم‌بازی جدید ولادیمیر چکمه، مشغول پیچ و تاب خوردن

دسته گلی بر مزار مشکوک یک سال پس از اینکه محمود نفتی در جریان سفرش به نیویورک درخواست کرده بودکه برای تجلیل از قربانیان ۱۱ سپتامبر به این کشور برود و دسته گلی را که با شکستن قلکش خریده بود، بر جایگاه کشته‌های ۱۱ سپتامبر بگذارد، سخنگوی وزارت خارجه دولت ایران اعلام کرد: «‌ماجرای یازده سپتامبر مشکوک است.» آگاهان پرسیدند: اگر مشکوک است، پس می‌خواست اون دسته گل رو سر قبر عمه کی بگذاره؟

دزدها علیه رقاص‌ها امام جمعه چپرستان شرقی اعلام کرد: «انقلاب ما در جنگ با یک مشت شهوتران، خوش‌گذران، دزد، کاباره‌نشین، عرق‌خور، رقاص و خواننده پیروز شد.»

آگاهان توضیح دادند که پس از انقلاب کاباره نشین‌ها، رقاص‌ها و خوانندگان از ایران رفتند، شهوتران‌ها و دزدها وارد نهادهای انقلابی شدند و خوشگذران‌ها و عرق‌خورها را دستگیر کردند.

زمین! تو می‌چرخی و عامل گرانی هستی! عامل افزایش تورم دستگیر شد. سه سال پس از این‌که «روزنامه‌نگاران»،‌ «شرکت‌های خارجی»، «دولت‌های قبلی»، «مفسدین اقتصادی»، «آن‌ها»، «برخی افراد» و در پایان «وزرای دولت نهم» به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت مسکن و تورم معرفی شدند، سرانجام در هفته گذشته تحقیقات به نتیجه رسیده و معجزه بزرگ رخ داد و در نتیجه «زمین» به عنوان عامل اصلی تورم معرفی شد.

وزارت اطلاعات اعلام کرد که با توجه به این‌که زمین فعلاً گرد است، مگر این‌که در بازجویی اعتراف کند که گرد نیست، و همچنین به دلیل این‌که متهم دور خودش می‌چرخد، فعلاً امکان دستگیری این عامل تورم وجود ندارد، اما به‌زودی این اقدام نیز توسط سربازان گمنام امام زمان انجام خواهد گرفت.

خبرهای این هفته در همین جا به پایان رسید.

***

زیمبابوه یعنی موگابه

در حالی‌که ۸۰ درصد شواهد نشان می‌دهد که حزب مخالفان رابرت موگابه اکثریت آرا‌ را در انتخابات این کشور به دست آوردند، اما ۲۰ درصد دیگر شواهد نشان داد که در زیمبابوه ممکن است ۲۰ درصد بیش از ۸۰ درصد اثرگذار باشد.

چندتن از معلمان محلی در زیمبابوه، به خبرنگار ما گفتند که برای بسیاری از مردم زیمبابوه نوشتن هر نام دیگری جز «رابرت موگابه» تقریباً غیر‌ممکن است.

آن‌ها حتی در بسیاری از موارد نام خودشان را هم اشتباهاً رابرت موگابه می‌نویسند. در این کشور رییس جمهور کوبا «فیدل موگابه»، رییس جمهور آمریکا «‌جرج موگابه» و همسر رییس جمهور فرانسه «کارلا موگابه» خوانده می‌شوند.


رابرت موگابه در میان مردمی که دوستش دارند و به او رای می‌دهند.

انتخابات زیمبابوه در حالی برگزار شد که رابرت موگابه از دولت ایران دعوت کرده بود که برای نظارت بر سلامت انتخابات این کشور، به عنوان ناظر بین المللی عمل کند.

دولت ایران نیز اعلام آمادگی کرد و حتی حاضر شد علاوه بر نظارت بین‌المللی، عمل شمارش آرا، اعلام نتایج انتخابات و حتی ارسال رای دهنده به هر میزان مورد نیاز به زیمبابوه را انجام دهد.

یک روزنامه‌نگار سیاسی‌نویس زیمبابوه که اگر مخالف دولت بود تا به حال چند بار خورده شده بود، در روزنامه «رابرت تایم» نوشت: «‌ما به انتخابات غربی مشکوک هستیم، هنوز دولت‌های جهان به این سو‌ال مردم زیمبابوه پاسخ ندادند که چرا مثلاً در کشوری مثل آمریکا، هر بار که انتخابات برگزار می‌شود، یک نفر دیگر به‌جز رییس جمهور قبلی ریئیس جمهور می‌شود. آیا این کار غربی‌ها ابلهانه و فریبکارانه نیست؟»

در خیابان‌های هراره، امروز جشن بزرگ پیروزی موگابه برگزار شد. مردم این شهر که در میدان موگابه جمع شده بودند، مسیر بزرگراه رابرت موگابه را پیمودند و پس از عبور از مقابل یادمان موگابه قهرمان، به استادیوم موگابه جوان رسیدند و در آن‌جا پیروزی موگابه را جشن گرفتند.

الیوت امانپور، دگولس‌پرس، هراره

***

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۲۷ هجری خورشیدی برابر با ۲۴ آوریل ۲۰۴۸ میلادی، خبرهای چهل سال بعد را به اطلاع شما می‌رسانیم.

جمهوری ابوموسی هشدار داد محمود احمدی‌نژاد، رهبر، رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه کشور جمهوری اسلامی خلق مردمی شعبی ملی «ابوموسی» همراه با غلامحسین الهام، وزیر دادگستری، راه، آموزش، بهداشت، مسکن، بازرگانی، بودجه، اقتصاد، صنایع و کشاورزی این کشور، جلسه هیات دولت را تشکیل دادند.

احمدی نژاد پس از این جلسه در یک سخنرانی که بسیار عظیم گزارش شده است، برای ۳۰۰۰ نفر از ۴۵۰۰ نفر ساکنان کشور «ابوموسی» صورت گرفت، اعلام کرد به‌زودی اموالی که توسط نوه‌اش خورده شده است، پس گرفته و به صاحبان آن پس می‌دهد تا عدالت را اجرا کند.»

غلومی «نوه دوازده ساله احمدی‌نژاد هفته گذشته یک بسته شکلات همکلاسی‌اش را کش رفت و آن را خورد. این موضوع در پارلمان ابوموسی مطرح شد و با موجی از اعتراض مواجه شد. محمود سخنرانی در همین سخنرانی به کشورهای ایران، فلسرائیل و آمریکا اخطار کرد که اگر بخواهند دست از پا درازتر کنند، این سه کشور را از روی نقشه محو می‌کند.


محمود، رییس جمهور شعبی عربی ابوموسی: من توی دهن ایران می‌زنم

سیلویو کیلومتر صفر کرد سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ۲۴ ساله ایتالیا برای یازدهمین بار به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد. وی که دولت ایتالیا را برای اداره به صورت کنترات به شرکت «‌برلوس کو» واگذار کرده است، پس از یک ماه که زیر عمل جراحی زیبایی بود، در انظار عمومی ظاهر شد.

سیلویو برلوسکونی که توسط پزشکان معالجش یک دور کیلومتر صفر کرده است، در جلسه دیروز کفشش را بر سرش گذاشته بود، وی توضیح داد که به دلیل کشیدن پوست وی، در حال حاضر پوست کف پایش در فرق سرش قرار گرفته و به همین دلیل مجبور است به جای کلاه از کفش استفاده کند.


تصویر برلوسکونی ۲۴ ساله که چهل سال بعد رییس جمهور شد

فلسرائیل را به حال خودش بگذارید میشل مشعل، نخست وزیر و شموییل حکیمی، رییس جمهور کشور فلسرائیل به جمهوری اسلامی ابوموسی هشدار دادند که در مسایل داخلی کشور فلسرائیل دخالت نکنند.

موشه تبریزی، وزیر خارجه فلسرائیل نیز از اتحادیه اروپا خواست دست از تحریک برخی جریانات تندرو اسلامی در فلسرائیل بردارند و بگذارند مردم این کشور که تازه پانزده سال است تشکیل شده است، زندگی‌شان را بکنند.

هفته گذشته «ژان سباستین عبدالله»، سخنگوی دولت اسلامی بروکسل خواستار آن شده بود که فلسرائیل مجدداً به دو کشور اسرائیل و فلسطین تبدیل شود تا این دو کشور بتوانند مجدداً با هم بجنگند.

وی توضیح داد که بخشی از مردم مسلمان جهان پس از تشکیل فلسرائیل سرگرمی‌شان را از دست داده و دچار افسردگی شده‌اند.

فاطیما و ریشارد به سوی سرنوشت «فاطیما» و «ریشارد» دو تبعه کشور ترکیه که چندی قبل در شهر آنکارا خواستار احیای قانون ازدواج میان زنان و مردان شده بودند، پس از این‌که دولت ترکیه با تقاضای آنان مبنی بر تخصیص بخشی از شهر آنکارا به کسانی که همجنسگرا نیستند، مخالفت کرد، از طریق قاچاق خودشان را به آلمان رساندند و در اولین مسجد برلین با همدیگر عقد اسلامی کردند.

آنان مخالفت خود را با جدا شدن ترکیه از اروپا اعلام کرده و گفتند دولت ترکیه قصد دارد با این کار روند بازگشت به لاییسیسم را تشدید کند. آنان گفتند: «‌ترکیه همان بهتر که به آسیا برود، چون لیاقت یک اروپای مسلمان را ندارد.»

حجاب برتر یا چادر نارنجی خیرت علی فان عبدالله ویلدرس در نماز جمعه این هفته آمستردام اعلام کرد: «از این پس ماموران پلیس آمستردام کلیه زنانی را که چادر نارنجی یا حجاب برتر نداشته باشند، مورد تذکر قرار خواهد داد.» وی گفت: هفته دیگر محشر کبرای آمستردام است.

خبرهای چهل سال بعد این هفته به پایان رسید، تا چهل سال دیگر شما را به خدا می‌سپاریم.

***

هیلاری! ما فقط دو تا گیلاسیم

ما را نزن! ما را نزن!
ما گیلاسیم
فقط دو تا گیلاس

گفتی که می‌خواهی ما را از زمین محو کنی
گفتی که ما را محو می‌کنی
ما را محو نکن، ما را نزن
ما گیلاسیم

هیلاری گفت، می‌خواهم ایران را از صحنه روزگار محو کنم
هیلاری!
ما را محو نکن، ما را نزن
ما گناه داریم
ما فقط دو تا گیلاسیم

هیلاری! وقتی وارد آشپزخانه شدی
در کمد زیر دستشویی
سحری است نوشته بر ظرفی
دستت را سه بار بر ظرف بکش
آیا معجزه‌ای رخ داد؟
آیا غولی حاضر شد؟
نه، معجزه‌ای رخ نخواهد داد
هیچ غولی از بطری وایتکس خارج نمی‌شود
حالا درش را دو دور به سمت راست بچرخان
محلول را به آب اضافه کن
همه چیز آماده است
آن را روی تاریخ بریز
حالا می‌توانی تاریخ را با وایتکس بشویی


این عکس تزیینی است و ربطی به وایتکس ندارد.

تو می‌توانی با محلولی از وایتکس
پرچم سرخ ویتنامی‌ها را به پرچم سفید صلح تبدیل کنی
و می‌توانی اجساد را از «‌دین بین فو» محو کنی
تو می‌توانی مارتین لوتر کینگ سیاه را در وایتکس بیندازی
تا از جان وین هم سفید‌تر شود
تو می‌توانی افغانستان طالبان را چنان با وایتکس پاک کنی
که پاک‌تر از پاکستان شود
تو می‌توانی صدام را با وایتکس از تاریخ عراق محو کنی
اما، هنگام پاک‌سازی مواظب باشی جایی منفجر نشود

هیلاری!
کمد زیر دستشویی را باز کن
تو می‌توانی، تو توانستی
تو با همان محلول وایتکس لکه بیل را از دامن مونیکا پاک کردی
حتماً با همان وایتکس می‌توانی ایران را هم از صحنه روزگار محو کنی
اصولاً وایتکس برای همین است
و محو کردن ما کار دشواری نیست
ما چندین هزار کیلومتر جغرافیاییم
و چندین هزار سال تاریخ
فقط ده دقیقه ما را در وایتکس بخیسان
و دکمه قرمز را فشار بده
ما محو خواهیم شد

اما نه، دست نگه دار
ما را محو نکن
ما را نزن، ما را نزن
ما گیلاسیم
پیش از آغاز دکترین وایتکس
شبی پیش از آن
وقتی که به باغ رفتی، سری به مغول‌ها بزن
با عرب‌ها ملاقات کن
و محمود افغان را ببین
مواظب باش!
آن‌ها پیش از این به ما تجاوز کردند
لکه‌های آن‌ها هنوز روی دامن تاریخ ماست
ما آن لکه‌ها را نتوانستیم محو کنیم
و مغول‌ها و افغان‌ها و عرب‌ها هم ما را محو نکردند
تجاوز سختی بود، اما محو نشدیم
آن‌ها می‌دانستند که تاریخ با سفره فرق می‌کند
تاریخ، سفره نیست که لکه‌اش را محو کنی
و سرزمین یک نقشه کاغذی نیست
که پاره‌اش کنی

هیلاری! ای محو کن بزرگ
ای کاش خاطرات خودت را می‌خواندی
تا شیوه درست استفاده از وایتکس را فراموش نکنی
هیلاری! هیلاری!
ما را محو نکن، ما را نزن
ما گیلاسیم، فقط دو تا گیلاس

پیش از آن‌که تو تصمیم بگیری ما را محو کنی
ما سی سال آتش سوزاندیم
تا همان یک چهارشنبه هم محو نشود
و سی سال سبزه‌ها را گره زدیم
تا روی زردمان را کسی نبیند
و هشت سال زیر تانک‌ها له شدیم
له شدیم، اما محو نشدیم
و بیست و پنج سال لگد خوردیم
آن‌ها هم می‌خواستند با لگد محومان کنند
عقب ماندگی همین است!
وایتکس وقتی ندارند، لگد می‌زنند
ما له شدیم و لگد خوردیم و آتش سوزاندیم
هیلاری!
لگد خورده‌ها را محو می‌کنی؟

هیلاری!
سری به گوگل مپ بزن
آیا هرگز فکر کرده‌ای تمام خانه‌هایی که گوگل مپ از بالا نشان می‌دهد
خانه‌های آدم‌هاست
آدم‌هایی که رویا دارند
آدم‌هایی که کابوس می‌بینند
آدم‌هایی که نفس می‌کشند
آدم‌هایی که عاشق می‌شوند
آدم‌هایی که می‌خندند
آدم‌هایی که سال‌هاست آرزوهای‌شان را
یک روز باد برده است
لطفاً پیش از مصرف وایتکس به آدم‌هایی که زیر نقشه زندگی می‌کنند فکر کن

هیلاری!
لطفاً ما را محو نکن
ما یک باغ گیلاسیم

بانوی خندان!
می‌دانم که هنوز به آرای نبراسکا و فلوریدا و پنسیلوانیا احتیاج داری
اما لطفاً در مصرف وایتکس زیاده روی نکن
ممکن است آنقدر زیاده‌روی کنی
که مردم آمریکا از وایتکس و محو کردن و هر چیز سفیدی متنفر شوند
و اوبامای سیاه را به کاخ سفید بفرستند


ما را نزن! ما را نزن!
ما گیلاسیم

نازلی احساس( معصومه مستشار)

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

عل اصغر."""محمود و دانش جعفری دوتا پنجره تو دیوار سنگی بودن که الهام اومد هووی محمود شد. بعدش این دیوار خراب شد.
به جای اون نوشته زیر عکس دانش جعفری این جمله باشه بهتره:
نه نه!دیگه نیگام نکن.عاشقونه صدام نکن.

-- حاجی جفرسون ، Apr 30, 2008

merci lezat bordam

-- khashayar ، Apr 30, 2008

اقای نبوی واقعا عالی یود . این باید ترجمه بشه و چاپ بشه. من اجازه دارم؟

-- مینا زند سیگال ، Apr 30, 2008

رأی ما... فقط عل اصغر..! :)

-- سهيل ، May 1, 2008

امروز لیست اخراجی ندادی؟ شاید منصرف شدی یا همه اخراج شدن دیگه کسی نمونده اخراج کنی؟ یا همه کارمندا شدن فامیلات؟

-- حسام ، May 1, 2008

خوب بود . خیلی . وقتی آن پسر چارده ساله بزرگ شود شاعر خوبی از آب در می آید . یادتان باشد وقتی بزرگ شدید شاعر بشوید .

-- بدون نام ، May 1, 2008

ال اصغر، ال اصغر حمایتت می‌کتیم! مرگ بر ضد ال اصغر

-- امین ثابتی ، May 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)