تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
یک هفته با زمانه ـ برنامه پنجم

از زلیخای یوسف تا میهمان جشن مهرگان

لیدا حسینی‌نژاد
مریم اقدمی

در هفته گذشته نیز همچنان خبر و عکس‌های گلشیفته فراهانی بحث داغ وبلاگستان و سایت‌های فارسی بود. در زمانه نیز یادداشت عباس معروفی با عنوان «حضور با وقار گلشیفته» خواننده‌های زیادی داشت و در جمع پربیننده‌ترین‌های زمانه در هفته گذشته قرار گرفت.

Download it Here!

عباس معروفی در برنامه خود با نام آقای نویسنده در مورد واکنش وبلاگ‌ها نسبت به این خبر پرداخته است. معروفی می‌نویسد:

«اکثر مطالب وبلاگ‌ها «عسس بیا اینو بگیر» بود، که بهانه‌ای به دست روزنامه‌ی ‌کیهان‌ و وزیر ارشاد بدهد تا هنرپیشه‌ی ارجمند ما نتواند در ایران به بازیگری خود ادامه دهد، و کاری کنند که حتا ممنوع‌التصویر شود.» این برنامه با حدود ۲۰ کامنت از پرکامنت‌های هفته گذشته سایت زمانه به شمار می‌رود.

همان‌طور که اشاره شد بحث گلشیفته همچنان داغ است. به همین بهانه یادداشت این هفته وبلاگ زمانه نیز به این موضوع اختصاص داشت. مسیح علی‌نژاد در یادداشتی با عنوان «قاچاق گلشیفته به هالیوود» مطلب روزنامه کیهان را به نام «قاچاق هنرپیشگان ایرانی به هالیوود پروژه دیگر ناتوی فرهنگی» نقد کرده است.

به همین دلیل وبلاگ زمانه نیز یکی از پربیننده‌ترین صفحات سایت زمانه در هفته گذشته بود و حدود ۲۰ کامنت دریافت کرد.

ظاهراً تیترهای جنجالی در پرخواننده شدن یک مقاله بی‌تاثیر نیست. در هفته گذشته نیز نقد مجتبی پورمحسن درباره سریال «یوسف پیامبر» از پرخواننده‌های سایت زمانه بود.

پورمحسن در این یادداشت با عنوان «انحلال زن و زلیخا، در سکسی‌ترین صحنه‌ی تلویزیون ایران» به نقد صحنه ابراز تمایل زلیخا به یوسف در این سریال پرداخته است.

این مقاله با واکنش خواننده‌های سایت زمانه مواجه شده است و بیش از ۹۰ کامنت دریافت کرده است. «هیچ‌ چیز خطرناک‌تر از زنی نیست که می‌‌نویسد» عنوان برنامه گذشته روایت زنان بود.

لوا زند در این برنامه با نازلی کاموری، نویسنده وبلاگ «سیبیل طلا» گفت و گو کرده است. موضوع این گفت و گو توجه به شکل‌ها و روش‌های دیگر مبارزه‌ با ساختارهای مردسالارانه در جامعه است.

طبق آنچه در این برنامه مطرح شده است سکسیزم یا برتر انگاشتن یک جنسیت به جنسیت دیگر یکی از این ساختارهاست که فمینیست‌ها عقیده‌ دارند، ارکان جامعه مردسالار آن را با سازمان‌ها و روش‌های گوناگون در بطن جامعه نهادینه کرده‌ است.

این گفت و گو از پرخواننده‌های سایت در هفته گذشته بود و همچنین با استقبال زیادی مواجه شد. مخاطبان زمانه برای این برنامه بیش از ۲۰ کامنت نوشته‌اند.

در بخش خبرها هم چند خبر به جمع پرخواننده‌های سایت در هفته گذشته راه پیدا کرده‌اند. در میان خبرهای داخلی خبری با عنوان «مهاجرت ده‌ها خلبان ایرانی تایید شد» به این موضوع پرداخته است که طبق گفته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) بیش از ۱۰۰ خلبان، کارشناس هوایی و مهماندار این شرکت، برای کار در خطوط هوایی کشور‌های حوزه خلیج فارس، ایران را ترک کرده‌اند.

این خبر که ظاهراً نسبت به دیگر خبرها برای خواننده‌ها جالب توجه بوده است، بیش از ده کامنت گرفته است. «جادوگر از تیم ملی خداحافظی کرد» هم خبر کناره‌گیری علی کریمی از بازی در تیم ملی بود که این خبر هم از خبرهای پرخواننده سایت در هفته گذشته بود.

گفت و گو با انوشه انصاری در حاشیه برگزاری جشن مهرگان در تورنتو، یکی دیگر از برنامه‌های پرخواننده سایت در هفته گذشته بود.

در این مراسم انوشه انصاری با ارایه یک فیلم ویدویی دیدنی از سفر فضایی سال گذشته‏اش و ایراد سخنانی در مورد اهمیت امید بخشیدن به کودکان و نوجوانان جهان برای دست‏یابی به آرزوهایشان، با ایرانی‏ها و کانادایی‏های میهمان ‌جشن مهرگان‌ دیدار و گفت‏ و گو کرد.

محمد تاج‌دولتی که بخش ایرانیان کانادا را در زمانه می‌سازد، در این برنامه علاوه بر انوشه انصاری با رضا مریدی، نخستین نماینده‏ی ایرانی‏تبار پارلمان انتاریو نیز گفت و گو کرده است. جالب است که این برنامه با وجود پرخواننده بودنش کامنت زیادی دریافت نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)