تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مهاجرت ده‌ها خلبان ایرانی تائید شد

سعید حسامی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) تائید كرد كه بیش از ۱۰۰ خلبان، كارشناس هوایی و مهماندار این شركت، برای كار در خطوط هوایی كشور‌های حوزه خلیج فارس، ایران را ترك كرده‌اند.

روزنامه جام‌جم امروز یكشنبه به نقل از آقای حسامی گزارش داد: «این نیروها ماهر بوده‌اند و علت مهاجرتشان هم حقوق‌های بالایی است كه ایرلاین‌های حاشیه خلیج‌فارس به پرسنل می‌پردازند.»

آقای حسامی نگفته است که مهاجرت این تعداد خلبان و کارشناس طی چه مدتی اتفاق افتاده است.

این مقام هواپیمایی در جمهوری اسلامی همچنین گفته است كه بودجه ایران‌ایر اجازه پرداخت دستمزد‌هایی هم‌سطح با دستمزد‌های خطوط هوایی كشور‌های همسایه را نمی‌دهد.
وی اظهار امیدواری كرده كه با افزایش درآمد‌های این شركت هوایی، بتواند بخشی از دستمزد‌ كاركنان ایران‌ایر را افزایش دهد.

براساس آمار‌ها، شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سه سال اخیر به طور میانگین متحمل ۳۴ میلیارد تومان زیان شده است.
آن‌طور كه مدیرعامل ایران‌ایر اعلام كرده است، خط پروازی تهران و توكیو به علت زیان‌ده بودن این پرواز در آینده‌ای نزدیك متوقف خواهد شد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) براساس آخرین گزارش‌ها از میان ۹۰ خط هواپیمایی مورد بررسی از لحاظ ایمنی در جایگاه هشتاد و هفتم قرار دارد.

این بررسی در هفته‌های اخیر از سوی سایت رده‌بندی اطلاعات سوانح هوایی (planecrashinfo) انجام گرفته و اعلام شده است.
هواپیمایی جمهوری اسلامی همچنین در این بررسی در مقایسه با ۱۱ خط هوایی خاورمیانه و آفریقا در رده دوازدهم قرار دارد.

ایران از سال ۱۹۷۹ به خاطر برقراری تحریم‌های شدید، نمی‌تواند هواپیماهایی را كه بیش از ۱۰درصد قطعات آن تولید آمریكاست، خریداری كند.
بر اساس آمار‌های رسمی هم اكنون عمر هواپیماهای ایران بیش از ۲۰ سال است و در این صنعت تنها ۱۵ شركت دولتی و خصوصی با بیش از ۱۲۰ هواپیما فعالیت می‌كنند.

نظرهای خوانندگان

بنظر من قبل از انکه انسان بخاطر دریافت پول بیشتر که با « جیب » او بازی میکند ، کاری مانند خلبانی هواپیماهای مسافر بری را ترک کند ، کمتر از ایمن بودن هواپیماهای ان شرکت است که با « جان » او بازی میکند! مهاجرت ( فرار ) ۱۰۰ ( و یا بیشتر ) خلبان و مهماندار و خدمه های فنی و ماهر « ایران ایر » برای انستکه این شرکت تاوان سیاستهای غلط حکومت اسلامی در رابطه با ابر قدرتهای تولید کننده این وسیله مهم هوائي را میدهد که باعث گردیده این شرکت در داشتن ایمنیهای لازم برای هواپیماهای خود و مسافرانی که از انان استفاده میکنند در رده های بسیار پائین قرار گرفته باشد!.
۳۴ میلیارد تومان خسارت در ۳ سال گذشته ، البته بدون در نظر گرفتن خسارتهای جانی پرسنل هواپیماهای سقوط کرده و مسافران انان است که چون برای سران حکومت اهمیتی ندارد از انان در ارائه چنین گزارشهائي نام برده نمیشود ، مبادا که از خواندن انان کسل شوند !

-- داوید ، Oct 12, 2008

کار کردن با يک مشت ادم تندرو وبي منطق خيلي سخت است. به اون خلبانها که بيش از 100 نفر هم هستند اگر به اندازه عربها هم پول بدهيد باز هم ترجيح ميدهند براي عربها کار کنند. حرفهاي دوستي که در بالا امده هم کاملا موثر هستش.

-- mazandaran ، Oct 13, 2008

داریوش میگه: ادم ذلیل کسی است که نمیتونه دوست پیدا کنه و ذلیلتر از اون کسی است که به رایگان دوست رو از دست بده٠

-- محمد ، Oct 13, 2008

سلام به همه دوستانی که می نویسند و انهایی که می خوانند
حدود ١/٥ ماه پیش برای یک کنفرانس علمی از اوزاکای ژاپن و با هواپیمایی امارات رفتم به هامبورگ المان و موقع برگشت با ایران ایر راهی تهران شدم تا با خانواده و دوستانم تجدید دیداری کنم. دو ساعتی که پرواز طول کشید فقط غصه خوردم به حال ایران ایر بیچاره و بیشتر به حال کارمندان غالبا شریف و محترمش. وقتی یک مقایسه کوچک میکنم سطح امکانات این دو ایر لاین رو جز تاسف تا اعماق وجودم چیز دیگری حس نمیکنم.
این شرکت معطل یک جو مدیریت هست.حالا لابد انتظار دارین افراد صاحب مهارت پا نشن برن. البته این اسمش همون مهاجرت هست نه فرار.شخصا هم معتقدم هیچ جای دنیا وطن خود ادم نمیشه اگر.....
اخیرا هم که اعلام کردند پرواز ٤٠ ساله تهران- توکیو بر چیده میشه چون ضرر میده و لی شک نکنید که پرواز تهران-کاراکاس در ونزویلا سود ده هست. حالا تکلیف کسانی که بلیط اوپن گرفتن از این شرکت قبلا محترم چی میشه متحمل چقدر ضرر و زیان باید بشن با خداست.
خدایا یک جو عقل و مدیریت
محمد

-- mohammad ، Oct 14, 2008

براي خودم و همه ايرانيان متاسفم. مگر مديران ما خواب هستند و نميدانند در گذشته ايران اير در چه موقعييتي بود و حالا كجاست.

-- بدون نام ، Oct 14, 2008

Hameye massael be yek natijeh miressad : bikafayatie nezam...

-- Nam ، Oct 14, 2008

مردم و رژیم ایران فاکتورهایی دارند که دائم از این سناریوها خلق میکنه که ما میخوانیم. راه حل کلیش رو هم دیگه کیه که ندونه. اول باید مردم بازتر و بهتر و صریح تر فکر کنند و به تبع اون در مرحله بعدی از جانب همه اجزاء و از همه طرف نسبت به اصلاح رژیم اقدام بشه تا یه گوشه اش هم به شرکتی مثل ایران ایر برسه

-- مهدی ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)