تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«من می‌خواهم آزاد بمیرم»

شکوفه منتظری
shokoofeh@radiozamaneh.com

فرجام سعیدی، نوازنده و خواننده‌ی ایرانی مقیم هلند، به‌تازگی آهنگی در اینترنت منتشر کرده است به‌نام «من می‌خواهم آزاد بمیرم».

Download it Here!

این ترانه، دومین کار منتشر شده از فرجام سعیدی است که مثل کار پیشین او، یعنی «زهر»، سروده‌ی خودش است.
فرجام ۲۲ سال دارد، دانشجوی موسیقی است و از کودکی در هلند زندگی می‌کند. خودش درباره‌ی ترانه‌ی «من می‌خواهم آزاد بمیرم» می‌گوید:

«این کار به صورت تمرینی در خانه ضبط شد و میکس آن‌چنانی نیز ندارد. من فکر کردم اگر دوباره آن را ضبط کنم و با کیفیت بهتر و جور دیگر شاید آن حسی که در این کار بود، دوباره در نیاید. در عکسی که من در یوتیوب برای این آهنگ گذاشته‌ام، راستش همان را در دوران بچه‌گی دیده‌ام. تو به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کنی جز این‌که بتوانی شاد و آزاد باشی. در کودکی، هیچ‌چیز برایت فرق نمی‌کند جز همان شادی و آزاد بودن. در اصل من می‌خواهم این را بگویم.


فرجام سعیدی

شعر این ترانه، یک جورهایی خیلی عجیب و غریب است. از راست به چپ و از چپ به راست می‌رود ولی برای من سر و ته آن یکی است. شاید برای خیلی‌ها درک آن سخت باشد ولی برای خودم فهم آن راحت است. شاعری که بلد نیستم، سعی کردم همان چیز‌هایی را که در لحظه به ذهنم آمده است، بنویسم. آن موقع که نوشتمش همین درآمد و سعی نکردم از آن چیزی دیگری درست کنم. به‌همین دلیل فکر می‌کنم کسانی که در کار شاعری، کارشان بهتر است شاید برای‌شان کمی عجیب به نظر بیاید ولی برای خودم چیزهای طبیعی هستند. خیلی درباره‌ی آن فکر کردم که این کار را منتشر کنم یا نه. که آخرش گفتم بی‌خیال، می‌گذاریمش روی اینترنت!»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کار قشنگی بود، ولی‌ فکر می‌کنم کمی‌ تقلید تو صدا هست از آقای شاهین نجفی

-- soheil ، Jun 23, 2010

شعر خوبی است ولی خوب خوانده نشده. کسی که می خواهد آزاد باشد و بخصوص آزاد و رها بمیرد با عصبیت نمی خواند. رهایی از خشم خود مهمترین نوع رهایی است.

-- سیاوش پرند ، Jun 24, 2010

محتوای آهنگ زیباست. موسیقی خیلی دلنشینه. میتونی ساعتها با لذت بهش گوش بدی ولی من اگه جای فرجام بودم شعرم رو به یک خواننده خوش صدا می دادم و موزیک رو خودم می نواختم .

-- سیما ، Jun 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)