تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
سینما به روایت گاردین

هالیوود، عاشق دموکرات‌هاست

مجتبا پورمحسن

خبرهای سینمایی گاردین در هفته گذشته تنوع زیادی داشت. از حمایت سینماگران از دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا گرفته تا بازی جانی دپ در فیلم بعدی مایکل مان.


هیلاری کلینتون و باراک اوباما، دو کاندیدای حزب دموکرات

قمار هالیوود بر سر دموکرات‌ها

در حالیکه فقط عده‌ی محدودی از افراد وفاداری‌شان را با پا گذاشتن بر میدان انتخاباتی پوشیده از برف آیوا و نیوهمشایر به اثبات رساندند، ستاره‌های سینما از ابراز علاقه به دموکرات‌ها خوشحال به نظر می‌رسند.

مایکل داگلاس حداکثر مجاز یعنی ۴۶۰۰ دلار به کاندیداهای حزب دموکرات هیلاری کلینتون، باراک اوباما و همینطور کریستوفر داد و بیل ریچاردسن که کنار کشیدند، اهدا کرد. داگلاس ۲۳۰۰ دلار برای مرحله‌ی اول و ۲۳۰۰ دلار برای انتخابات نهایی به حزب دموکرات پرداخت کرد. داگلاس حتا ۱۵۰۰ دلار به دنیس کاسینیچ، چپ‌ترین کاندیدای دموکرات هم کمک کرد.

حالا میدان مبارزه خلوت‌تر شده، و مشخص نیست که حامیان کاندیداهای شکست خورده از چه کسی حمایت می‌کنند. مارتین شین حامی بیل ریچاردسن بود و چر از جو بایدن حمایت می‌کرد.

از بین دو کاندیدای اصلی حزب دموکرات، باراک اوباما حداکثر کمک ممکن را از جورج کلونی، زاچ براف، ادوارد نورتون، الن پمپئو، جیمی فاکس، هالی بری، جنیفر آنیستن و دنیس هیبرت دریافت کرده است. استیون اسپیلبرگ، کویینسی جونز، دنی دی ویتو و راب راینر از حامیان هیلاری کلینتون محسوب می‌شوند.

درست است که اکثریت‌ هالیوودی‌ها طرفدار دموکرات‌ها هستند اما جمهوری‌خواهان هم حامیانی در بین اهالی سینما دارند. چاک توریس در آیوا و نیوهمشایر به نفع مایک هاکابی فعالیت کرد و کلسی گرامر ۲۳۰۰ دلار به رادلف جولیانی کمک کرد.


جک نیکلسن و مورگان فریمن، بازیگران فیلمِ فهرستِ خداحافظی

جک نیکلسن و مورگان فریمن در صدر

یک فیلم کمدی درباره‌ی سرطان، فاتح فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا در آمریکا بود. با این حال در خارج از آمریکا فیلم«من افسانه هستم» با بازی ویل اسمیت بار دیگر محبوب‌ترین فیلم جهان شد.

فیلمِ «فهرست خداحافظی» با بازی جک نیکسون و مورگان فریمن درباره‌ی دو بیمار سرطانی در آستانه‌ی مرگ است که راهی سفر می‌شوند تا یک سری کارها را پیش از مرگشان انجام دهند. این فیلم در اولین هفته‌ی نمایش ۵/۱۹ میلیون دلار فروش داشت. به نظر می‌رسد سینماروهای آمریکایی در حال و هوای خندیدن هستند چون پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته، بدون استثناء کمدی بودند. در رده‌ی دوم فیلمِ «اولین یکشنبه» با فروش ۱۹ میلیون دلاری قرار دارد. این فیلم با بازی آیس کیوب داستان دزدی است که می‌خواهد از کلیسای محلشان سرقت کند. فروش ۱۴ میلیون دلاری فیلم در این هفته، کل فروش فیلم را به ۳۶ میلیون دلار رساند.

از طرف دیگر «من افسانه هستم» برای چهارمین هفته‌ی پیاپی پرفروش‌ترین فیلم جهان بود. این فیلم با اکران در ۴۷ کشور جهان به مجموع پرفروش‌ ۴۶۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است. کمدی اخیر ویل اسمیت به خصوص در انگلیس، آلمان و ایتالیا بسیار محبوب بوده است.


تام کروز و همسرش، کتی هولمز

دزد عکس عروسی کروز محکوم شد

یک تکنسین کامپیوتر که قصد داشت از تام کروز اخاذی کند محکوم به دو سال زندان شد. مارک لویس گتلمن قصد داشت در ازای دریافت ۳/۱ میلیون دلار، عکس‌های دزدیده شده، را به تام کروز برگرداند.

او هفت هزار فریم عکس از مراسم عروسی تام کروز و کتی هولمز را که در سال ۲۰۰۶ در ایتالیا برگزار شد از کامپیوتری که یک عکاس برای تعمیر نزد او آورده بود سرقت کرد.

گتلمن سپتامبر گذشته پس از آن‌که اعتراف کرد عکس‌ها را کپی کرده و به دلال مشهور عکس‌های پورنو، دیوید هانس اشمیت فروخته، محکوم شد.

اشمیت، کروز را تهدید کرد که اگر به او پول ندهد عکس‌ها را منتشر خواهد کرد. او ماه جولای دستگیر شد و دو هفته پیش از برگزاری دادگاهش در ماه سپتامبر خود کشی کرد. گتلمن به حبس تعلیقی و پرداخت ۳۰۰۰ دلار جریمه محکوم شد.


جانی دپ در فیلمی از مایکل مان بازی می‌کند

جانی دپ در «دشمنان ملت» مایکل مان

کریستین بیل پس از بازی در مقابل راسل کرو در فیلم ۳۰:۱۰ به یوما، در برابر جانی دپ بازی خواهد کرد. این دو در فیلم«دشمنان ملت» به کارگردانی مایکل مان بازی خواهد کرد. بیل نقش یک مامور اف بی آی به نام ملوین پورویس را بازی می‌کند. او در حال تعقیب سارق بانکی به نام جان دیلینجراست که جانی دپ نقش‌اش را بر عهده خواهد داشت.

چارلیز ترون، بازیگر مشهور که به خاطر فیلم هیولا جایزه اسکار را دریافت کرد در کنار ویگو مورتنسن در فیلم «جاده» بازی خواهد کرد.

فیلم جاده براساس رمانی به همین نام نوشته‌ی کورمک مک کارتی که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد به کارگردانی جان هیلکت، کارگردان استرالیایی ساخته خواهد شد. چارلیز ترون در این فیلم نقش کوتاهی دارد. فیلمنامه‌ را هم راجر پنهال نوشته است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

خسته نباشي عالي بود

-- سجاد ، May 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)