تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

قبل از رفتن به سن دیه گو ویلا بخرید

سید ابراهیم نبوی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۵۷ برابر با هشتم ژوئن ۱۹۷۸

یونایتدپرس: تیمسار مقدم یک حقوقدان اصلاح‌طلب مخالف شکنجه است

رویترز گزارش داد که انتصاب سپهبد مقدم به عنوان سرپرست جدید ساواک همراه با تحولات سیاسی نخواهد بود. بر اساس گزارش رویترز شایعات مربوط به ترمیم کابینه و استانداران و سایر مقامات دولتی همچنان ادامه دارد.

این خبرگزاری گفت که رهبران دو جناح حزب رستاخیز نیز در روزهای گذشته استعفا داده و پس از استعفای آنان ناظران عقیده دارند که تغییراتی در سطوح سیاسی کشور انجام خواهد شد.

خبرگزاری آسوشییتدپرس از تیمسار مقدم به عنوان یک حقوقدان اصلاح‌طلب و مخالف شکنجه یاد کرد. یونایتدپرس انتصاب مقدم را به عنوان طلیعه اعطای آزادی‌های بیشتر توسط شاه ایران به ملت دانست. (نقل از اطلاعات، ۲۱ خرداد)

ایران یک، اسکاتلند یک

دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی آرژانتین با نتیجه درخشان تساوی یک بر یک تیم‌های ایران و اسکاتلند به پایان رسید. تیم ملی ایران که در یک بازی با چشمان بسته در مقابل نایب قهرمان جهان، بازی با هلند را سه بر صفر باخته بود، در بازی دوم با هشیاری و دقت در برابر تیم اسکاتلند به میدان آمد.


نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم، قاسم‌پور نتوانست یک گل صددرصد را به اسکاتلند بزند. پس از این ضربه اسکاتلندی‌ها بارها به دروازه ایران هجوم آوردند که ناصر حجازی ناجی دروازه ایران شد.

دقایقی بعد، وقای اسکندریان برای کمک به حجازی آمد، در اثر اشتباه او یک گل بادآورده نصیب اسکاتلند شد و تیم «مک لیود» شادی خود را جشن گرفت. اما سرانجام ایرج دانایی‌فرد، هافبک ریز اندام تیم ایران با فراری سریع از جناح چپ، آرچی گمیل را مغلوب کرد و از زاویه بسته با یک شوت زیبا دروازه اسکاتلند را گشود.

فرح پهلوی مهد کودک افتتاح کرد

فرح دیبا ملکه ایران مهد کودک نوبنیاد دانشگاه تهران را در امیرآباد شمالی مقابل کوی دانشگاه افتتاح کرد. در این مراسم دکتر شیخ‌الاسلام‌زاده، وزیر بهداری، مهناز افخمی، دبیرکل سازمان زنان، دکتر نهاوندی، رییس هیات امنای دانشگاه تهران و قاسم معتمدی، رییس دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.


مسوولان این مهدکودک ابتدا بخش‌های مختلف مهد کودک را به فرح دیبا نشان دادند و آن گاه مراسم رقص و آواز کودکان و خیمه‌شب‌بازی برگزار شد.

به نوشته روزنامه کیهان خارج از کشور، مورخ ۲۱ خرداد به هنگام بازدید علیاحضرت شهبانو از این مهد کودک، کودک خردسالی که در خانه مقابل مهد کودک سکونت داشت و از تشریف‌فرمایی شهبانو آگاه شده بود، با دسته گلی که گل‌های آن را از باغچه خانه خود چیده بود، به استقبال علیاحضرت شهبانو رفت و مورد مرحمت قرار گرفت.

حقوق استادان آریامهر در صورت ادامه تدریس پرداخت می‌شود

یک مقام آگاه در دانشگاه صنعتی آریامهر گفت: به مجرد این که اعضای هیات علمی دانشگاه آریامهر در کلاس درس حاضر شده و به تدریس بپردازند، نسبت به برقراری حقوق آنها اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است که اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از حدود یک ماه قبل از حضور در سر کلاس درس خودداری کردند و دانشگاه نیز از پرداخت حقوق آنان جلوگیری کرد. (نقل از کیهان هوایی، ۲۴ خرداد ۵۷)

تابلوهایی از انقلاب مشروطیت

آثار شهاب موسوی‌زاده در نگارخانه تخت جمشید به نمایش درآمد. در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی رنگ و روغن و دویست طرح نمایش داده شد. موسوی‌زاده از شاگردان حسین شیخ است و ۳۲ سال دارد و از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است.

موضوع نمایشگاه موسوی‌زاده انقلاب مشروطیت بود.

برای رفتن از همه جا گذرنامه بگیرید

به نوشته روزنامه اطلاعات هجدهم خرداد ۵۷، شهربانی کل کشور اعلام کرد برای تسریع صدور گذرنامه ساکنان هر شهر می‌توانند برای دریافت گذرنامه به شهربانی همان شهر مراجعه کرده و با سرعت بیشتری گذرنامه‌شان را برای خروج از کشور دریافت کنند.

شهربانی اعلام کرد، این به معنی عدم امکان دریافت گذرنامه شهرستانی‌ها از تهران نیست و آنان کماکان می‌توانند از تهران نیز گذرنامه خود را دریافت کنند.

آگهی فروش ویلای سن دیه گو در روزنامه اطلاعات

در آگهی منتشره در روزنامه اطلاعات روز هجدهم خرداد ۵۷، چنین آمده است:

ویلای فروشی در کالیفرنیا
نزدیک سن دیه گو، روی تپه با منظره کامل اقیانوس آرام ۳۶۰ متر مربع با آسانسور. طبقه اصلی شامل اتاق‌های پذیرایی، ناهارخوری، کتابخانه، طبقه اول دارای ۷۰ متر اتاق خواب و حمام، با اتاق سرایدار استخر و حیاط. قیمت ۴۲۰۰۰۰۰ تومان.

با ویلیام وایدمان با تلفن ۷۱۴۲۹۵۸۱۹۲۷۰ سن دیه گو تماس بگیرید.

Share/Save/Bookmark

بخش‌های پیشین
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

آقای نبوی گرامی
نوشته های شما خیلی زیبا تر از اجرای شماست فکر میکنم لازم هست شخصیت گوینده رو کمی تغییر بدید وقتی آدم نوشته های شما رو میخونه شخصیت دیگری به ذهن میاد که شیوه اجرا با اون شخصیت کاملا مغایرت داره
نه اینکه اجرا بد باشه اتفاقاً خیلی هم خوبه ولی به نظر من شخصیتی که انتخاب کردید میتونه باهوش تر از این باشه تا شنونده باریک بینی ها،ظرافت و رندی های شما رو متوجه بشه.
از این شخصیت آدم فقط انتظار شوخی های ساده رو داره در حالی که نوشته های شما شما اصلاً اینطوری نیستن
پاینده باشید

-- رضا ، Jun 7, 2008

من متوجه نشدم، این متن ها مگه اجرا هم می شه؟ تا اونجا که من می دونم این متن ها فقط نوشتاری است، بهتره رادیو رو گوش بدم ببینم این متن رو کسی اجرا می کنه؟
ابراهیم نبوی

-- بدون نام ، Jun 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)