تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه شصت و یکم

شانه، برس، رنگ مو، دیگر اثر ندارد

سید ابراهیم نبوی
nabavi@radiozamaneh.com

شصت و یکمین قسمت از این ستون به آن ستون در حالی تقدیم می‌شود که هیچ چیز خاصی اتفاق نیفتاده است، عل اصغر از دگولس پرس در این قسمت خبرهایی درباره آزادی سردار زارعی و ماجرای تجاوز در دانشگاه زنجان، گذاشتن آرمان‌های محمود نفتی روی میز، فوتبال ایران و سوریه، دستگیری آرایشگران مخالف امنیت اجتماعی، کشف کشور کومور توسط متکی و نظرات اکبر آقا پسته می‌گوید.

آن‌گاه خبرهای چهل سال بعد را درباره کودتای قابیل علی اف، سهمیه‌بندی چراغ قوه در ابوموسی، غش کردن خاتمی، ساخته شدن قسمتی دیگر از فیلم وحشتناک «ساو» توسط نیکول رادان و «نواده صبح» بهروز افخمی می‌خوانیم.

همچنین در برنامه رادیویی غلو و عل اصغر چیزهای دیگری هم می‌گویند که بهتر است آنها را بشنوید.

Download it Here!

خبرهای هفته

با سلام، اینجانب عل اصغر از دگولس پرس، خبرهای ۲۴ ساعت گذشته ایران و جهان و زنجان و پالیزدار و جام جهانی و چند جای دیگر را به سمع و عمل شما می‌رساند.

آخرین خبرها از استان سکسی زنجان
به دنبال آزادی سردار زارعی، به خاطر این که کم‌تر از شش مدرک برای اثبات جرم او وجود داشت، وی آزاد شد و معاون دانشگاه زنجان پس از تهدید یکی از دانشجویان دختر دانشگاه برای ارتباط بی ناموسی، این مقام محترم دولتی توسط دانشجویان فیلمبرداری و توسط غیر دانشجویان دستگیر شدند.

روزنامه کیهان نوشت: «کار دانشجویان درست بود، ولی باید آنها را کتک بزنیم.» همچنین خبرگزاری بوق اعلام کرد تجاوز این استاد به دانشجو، توطئه دانشجویان علیه دولت بوده است. با این حال رئیس دانشگاه از دانشجویان و خداوند عذرخواهی کرد.

اما وزیر علوم گفت: فیلمبرداری دانشجویان غیرقانونی بوده است. با این وجود استاد مذکور دستگیر و دانشجوی مورد تجاوز نیز بازداشت شده است. کارشناسان ایمنی توصیه کردند کلیه خواهران از این پس در هنگام رفتن به کلاس درس معارف اسلامی، تاریخ ادیان، بخش حراست و نیروی انتظامی تانک و زره پوش و کلاهخود و دیواره بتنی به همراه داشته باشند.


محمود نفتی می‌خواهد آرمان‌هایش را دربیاورد و روی میز بگذارد، ولی روی میز جا نیست.

سفر ایتالیا به زور موفق شد
در پی سفر بدون ناهار و شام، بدون استقبال و بدون میهمانی محمود نفتی به اجلاس فائو در ایتالیا، دفتر وی برای دفاع از آزادی بیان به کلیه روزنامه‌های تهران دستور داد که «سفر رئیس جمهور به ایتالیا موفق شود».

به دنبال این دستور سفر مذکور موفق شد. همچنین رئیس جمهور در ملاقاتی که در ساعت ۲۲ شب با دانشجویان دانشگاه امام صادق در دفتر خودش انجام داد، اعلام کرد: ما هنوز همه آرمان‌های‌مان را روی میز نگذاشته‌ایم.

وی سپس تمام آرمان‌هایش را بیرون آورد و آنها را روی میز گذاشت. به دنبال قرار گرفتن آرمان‌های رئیس جمهور بر روی میز، زلزله‌ای به قدرت ۸/۵ در مقیاس ریشتر اقتصاد ایران را تکان داد، برق و گاز و آب کلیه شهرها قطع شد و جنگ سوم جهانی آغاز شد.

فوتبال ایران و سوریه با سنگ
مسابقه فوتبال میان تیم‌های ایران و سوریه با نتیجه دو بر صفر به نفع ایران در دمشق پایان یافت. تماشاگران ملت برادر سوریه بعد از پایان بازی تیم ملی ایران را کتک زدند و با سنگ نکاتی را به آنان یادآور شدند. پس از پایان بازی علی دایی مربی تیم ملی اعلام کرد: ما این پیروزی را مدیون الطاف حضرت فاطمه زهرا و حضرت رقیه هستیم.

واحد خواهران ائمه اطهار ضمن تکذیب این شایعات از علی دایی خواستند که در صورت تمایل به استفاده از ائمه اطهار، برای هر بازی از یک نفر استفاده کند تا زود تمام نشود.

اسپسو لونگو و سوفیا فگاتو
یک زن و شوهر ایتالیایی که در اتاقک مخصوص اعتراف کلیسا در هنگامی که همه دعا می‌خواندند، با همدیگر عشق‌بازی می‌کردند، دستگیر و پس از بخشیدن اسقف محلی آزاد شدند.

اسپسو لونگو که همراه با همسرش سوفیا فگاتو دستگیر شدند، به یکی از معدود شبکه‌های تلویزیونی ایتالیایی که متعلق به برلوسکونی نیست، گفت: ما از خداوند عذر می‌خواهیم، راستش را بخواهید ما در هفته گذشته همیشه در رختخواب اعتراف می‌کردیم، فکر کنم دلیلش همین باشد.

همچنین یکی از پزشکان محلی که شاهد عشق‌بازی این زن و شوهر با وجود سروصدای زیاد ده‌ها دعاکننده بود، به آنها توصیه کرد حتما از قطره گوش استفاده کنند.


یک تصویر آرامبخش از آخرین پیشرفت‌های جامعه ما

شانه، برس، رنگ مو، دیگر اثر ندارد
در ادامه اجرای طرح امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی در هفته گذشته به ده‌ها آرایشگاه حمله کرد و صدها شانه، برس، سشوار، رنگ موی بور و پرکلاغی، فیکساتور و گل سر را به اتهام ارتباط با استکبار جهانی دستگیر کرد.

در جریان این حملات ۲۲ آرایشگاه تعطیل و ده‌ها نفر دستگیر شدند. در این عملیات نیروی انتظامی به‌طور معجزه آسایی به هیچ‌کدام از دستگیر شدگان تجاوز نکردند. یک مقام آگاه نیروی انتظامی گفت: خوشگل نبودند.

کومور کشف شد
در هفته گذشته، مقامات جمهوری فدرال اسلامی کومور با استقبال بسیار شدید کلیه مقامات کشور از ایران دیدار کردند. متعاقب این دیدار، وزیر خارجه ایران به مدت دو ساعت روی نقشه جهان به دنبال کشور کومور می‌گشت تا به مقامات کشور ثابت کند این کشور را از خودش درنیاورده است.

کشور کومور مهم‌ترین تولیدکننده «یلانگ یلانگ» در جهان است. این کشور در سال ۲۰۰۴ میلادی قهرمان ورزش «گولان گولی» جهان شده و آبشار «خیسگول» آن شهرت جهانی دارد.

اکبر آقا پسته: آهان! از اون نظر؟
آیت‌الله اکبرآقا پسته، در یک اظهار نظر شجاعانه اعلام کرد: مردم را باید از هر نظر آزاد بگذاریم.
آگاهان از وی پرسیدند: مثلا از نظر حجاب؟ ایشان گفت: نه، از اون نظر نه.

آگاهان پرسیدند: مثلا این که هرکسی هر چه خواست بگوید؟ ایشان گفت: از اون نظر هم نه.

آگاهان سؤوال کردند: مثلا آزاد باشند که از نظر اقتصادی هر کاری می‌خواهند بکنند؟ وی گفت: از اون نظر هم نه.

آگاهان پرسیدند: پس از کدوم نظر؟

آیت‌الله اکبر آقا گفت: منظورم از اون نظر بود.

خبرهای ما در اینجا به پایان رسید، ولی احتمالا در جای دیگر ادامه دارد.

به گلاب پاش نگویید انتخابات

چهل سال بعد در همین هفته؛ امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۲۷ هجری خورشیدی برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۴۸ میلادی است. خبرهای این هفته را به اطلاع می‌رسانیم.


آخرین تصویر از شهید راه وطن هابیل علی اف

قابیل علی اف و هابیل علی اف
در جریان یک کودتای خانوادگی «قابیل علی اف» با بیل علی اف «هابیل علی اف» را کشت. این درگیری که بین دو فرزند ارشد رئیس جمهور سابق جمهوری آذربایجان الهام علی اف اتفاق افتاد، بسیار خونین گزارش شده است.

به دنبال این واقعه طرفداران قابیل علی اف موسوم به «ننه پارتی» جدایی خود را از «آنا پارتی» اعلام کرد. حزب آناپارتی متعلق به مرحوم هابیل علی اف که اینک توسط فرزندش بیلبیل علی اف اداره می‌شود، معتقد است باید از کلمه «آنا» برای مادر استفاده شود، ولی حزب ننه پارتی معتقد است باید از کلمه «ننه» برای نامیدن مادر استفاده کرد.

به دنبال جدایی خونین قابیل علی اف از سایران، کلیه شخصیت‌های مقتدر این کشور از جمله ترحیل علی اف، توفیق علی اف، رافیق علی اف، نامیغ علی اف موافیق علی اف و وامق علی اف از قابیل علی اف حمایت کردند.

چراغ قوه روشن حق مسلم ماست
جمهوری عربی اسلامی مردمی خلقی شعبی ملی بعثی «ابوموسی» از دیروز سهمیه‌بندی چراغ قوه‌های این کشور را آغاز کرد. ابول خاموشی، وزیر «چراغ قوه و کلید و پریز» ابوموسی اعلام کرد: به دلیل این که شب‌ها پس از خاموشی سراسری کشور در ساعت نه شب برق نداریم، مردم می‌توانند هفته‌ای دو روز از چراغ قوه‌های خودشان استفاده کنند.

وزیر مذکور اعلام کرد زمان‌بندی نحوه استفاده افراد کشور توسط ارتش که توزیع باطری را نیز برعهده دارد، اعلام می‌شود.

مصطفی رجوی، جانشین فرماندهی کل ارتش ابوموسی اعلام کرد، کلیه ساکنان کشور برای دریافت نوبت استفاده از چراغ قوه به پادگان نجف اشرف یا ثارالله مراجعه کنند.

وی در بیانیه ستاد کل ارتش ابوموسی اعلام کرد: اگر در بسته بود، در ساعات وجود برق زنگ و در ساعات قطع برق سنگ بزنند و اگر کسی جواب نداد، من در خانه سرکار خانم فاطمه رجبی مادر زنم هستم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ابوموسی در هفته گذشته به دلیل سرماخوردگی ۳۵ سخنرانی هفتگی‌اش را لغو کرد، اما شبکه اول تلویزیون ابوموسی به مدت ۲۰ دقیقه تصویر و صدای سرفه‌های وی را پخش کرد.

خاتمی: به گلاب پاش نگویید انتخابات
نازجون خاتمی، نایب سخنگوی بنیاد «بارانکو» اعلام کرد که از چهارشنبه گذشته حال وی خوب نیست و وی با خطر حمله شدید قلبی مواجه شده است. به گزارش نوه آیت‌الله خاتمی، این حادثه در حالی رخ داد که یکی از میهمانان آیت‌الله خاتمی در حال سخن گفتن اشتباهی به جای واژه «گلاب پاش» از واژه «انتخابات» استفاده کرد.

نازجون خاتمی اظهار امیدواری کرد که حال سید محمد خاتمی به زودی بهبود یابد.


یک صحنه دلخراش از فیلم ساو (قسمت ۲۷) که جهان را تکان داد.

Radon’s Saw
در اولین شب نمایش فیلم ساو (SAW) قسمت ۲۷ در مجموع ۶۴۲۷ نفر در شهرهای نیویورک، لس آنجلس، توکیو، تهران، کابل، کلن، بروکسل، استکهلم، بن غازی، تل‌آویو و بیروت به دلیل وحشت ناگهانی مردند.

نیکول رادان، کارگردان این فیلم ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان، از افرادی که بیماری قلبی دارند درخواست کرد به دیدن این فیلم نروند و اگر هم می‌روند حداقل سکته نکنند.

با این حال وی اعلام کرد که به نمایش و تولید این فیلم‌ها ادامه خواهد داد. فیلم SAW که تولید آن در ۴۵سال قبل براساس سناریوهای انسانی نوشته می‌شد و این وضع تا بیست سال قبل هم ادامه داشت، در حال حاضر با استفاده از دستگاه «مموریوگراف» یا حافظه‌نگار تولید می‌شود.

مموریوگراف می‌تواند کلیه تصاویر ذهنی افراد را به فیلم سینمایی، تلویزیونی، فایل صدا و یا تصویر اینترنتی تبدیل کند. نیکول رادان که ده قسمت اخیر فیلم SAW را با استفاده از مموریوگراف از تصاویر ذهنی پدربزرگش «ددی رادان» ( سردار رادان سابق) ساخته است، از طریق فروش این فیلم‌ها میلیاردر شده است.

نواده صبح ساخته می‌شود
آیلار افخمی، فرزند آیدین افخمی و نوه بهروز افخمی، کارگردان قدیمی سینمای ایران، اظهار امیدواری کرد تا سه سال دیگر فیلم «نواده صبح» ( نوه صبح سابق و فرزند صبح اسبق) را در مورد زندگی آیت‌الله خمینی بسازد.

آیلار افخمی گفت: بابا بزرگم همه‌اش داره کتاب می‌خونه و وقتی کتاب می‌خونه دیگه نمی‌تونه فیلمنامه بنویسه و دیگه نمی‌شه باهاش حرف زد.

خبرهای چهل سال بعد را خواندید، تا چهل سال بعد شما را به خدا می‌سپاریم.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

bahal bood

-- ali ، Jun 30, 2008

خیلی خوب بود.گلاب پاش تعبیر موفقی نبود.

-- Saeed Bahmanian ، Jun 30, 2008

حرف نداشت..فتيله داشت افسوس كه نفت نداشت!

-- فريبا ، Jun 30, 2008

خوش گفتي وسفتي عجالتا دمت گرم

-- مهران ، Jun 30, 2008

گزارش ورزشیه خیلی توپ بود...

-- آناهیتا ، Jul 1, 2008

حاجی از آنجایی که تو ایران سیستم رو دیال آپه یه صفحه درست کن کارای صوتی رو روش بنداز (از اول تا آخریش ) تا ملت دانلود کنن

-- امین ، Jul 3, 2008

عالیه فوق العاده است من تمام مقاله های شما رو تو هر سایتی که باشه می خونم برای خانواده و دوستانم هم پرینت میگیرم

-- شاد ، Jul 6, 2008

...
کارتان ولی خودمانیم خوب است ولی کاش یک صفحه درست کنین تا تمام کار های صوتی تان روش باشد. امضاءءءءءءء: IAVSJ

-- Iavsj ، Jul 7, 2008

سلام.
چرا علاصغر Update نمی شه.
میگن رادیو علاصغر توقیف شده. راست میگن؟

-- رضا ، Jul 9, 2008

mesiiii

-- babi ، Jul 10, 2008

آقای نبوی عزیز
من در شهر بجنورد زندگی می کنم ما در شهرمان امام جمعه باهوشی داریم که البته انگشت کوچیکه حسنی هم نمی شود ولی اخیراًً گفته است: باید نام رستوران های اکبرجوجه عوص شود ، چه معنی دارد اسم فرزند ائمه ما با پسوند جوجه بیاید.

-- عماد ، Jul 10, 2008

همیشه و در هر شرایطی حرف دهنتون رو بفهمید! اینکه ما با شخصیت های کشورمون شوخی می کنیم و یا خوندن این طنزها رو برای بیان مشکلات قبول داریم، دلیل نمیشه که به حوزه ی اعتقادی وارد بشیم و همه چیز رو به سخره بگیریم... . پس همیشه بیاد داشته باشید از لفظ خدا و ائمه کجا استفاده می کنید و طرفتون کیه.
در کل باید بگم تمام طنزها تکراری و کلیشه ای شده و به جز چند تا جرقه ، نکته ی تازه ای نداره!!!
فراموش نکنید (( حرف دهنتون رو در هر حالی بفهمید))

-- بچه مسلمون ، Jul 12, 2008

زیر نویس عکس آقای احمدی نژاد خیلی با حال بود.

-- بدون نام ، Jul 14, 2008

Agha Mishe Videohasho bezarin to youtube ?age sakhte khodam mizaram

-- Hamvatan ، Aug 8, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)