تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه شصتم

حاج یوسف استالین و مشتی مائو

سید ابراهیم نبوی
nabavi@radiozamaneh.com

خبرهای هفته

با سلام، اینجانب عل اصغر از دگولس پرس، خبرهای هفته و پالیزدار و مشهد و همدان که برق قطع شد و فوتبال و ایوسن لوران و جام جهانی و چند جای دیگر را به سمع و عمل شما می‌رساند.

Download it Here!

افشای یک حکومت، تا گردن
به دنبال افشاگری یک مقام آگاه که در دانشگاه همدان صورت گرفت، مقامات اصلی کشور اعم از قبلی و فعلی و بعدی، شامل امام جمعه تهران، رئیس مجلس سابق و اسبق، مشاورین رهبری در کلیه امور، راننده امام خمینی، اولین کسی که از امام خمینی حکم دولتی گرفت، امام جمعه مشهد، سه عضو سابق و اسبق و فعلی شورای نگهبان، اعضای اصلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خانواده رئیس مجلس خبرگان، مجری اسبق قانون اساسی، نویسنده قانون اساسی، نگهبان قانون اساسی، به‌طور دسته‌جمعی به دریافت پول و فساد مالی متهم شدند.

عباس پالیزدار، رفیق شخصی محمود نفتی که در یک سخنرانی، اکثر روحانیون بالای شصت سال کشور را به فساد مالی متهم کرده بود، یک روز بعد از افشای افشاگری، خودش هم از طرف روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس متهم شد که شش میلیارد تومان اموال بانکی را بالا کشیده است.

بدین ترتیب عباس پالیزدار (‌یا پالیزار) که تا یک هفته قبل از افشاگری، گفته می‌شد عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس بود، یک روز پس از افشاگری اعلام شد که عضو هیچ هیاتی در هیچ قوه‌ای نیست.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز که تا قبل از افشاگری با این افشاگر دستگیر شده همکاری می‌کرد، اعلام کرد «وی هیچ رابطه استخدامی با ما ندارد.»

ستاد انتخاباتی محمود نفتی نیز که وی را قبلاً نامزد انتخابات کرده و با پالیزدار همکاری می‌کرد، گفت: «اصلاً ما تا به حال چنین کسی را عمراً ندیده بودیم.» در همین راستا خانم فاطمه آجری و سعید طالبی در حالی‌که چشم‌های شان گرد شده بود، گفتند: «این پالیزدار، آن پالیزدار نیست.»

سازمان ثبت احوال تهران نیز گفت: «کسی به اسم پالیزدار در تهران به‌کلی وجود ندارد، به‌خصوص عباس» استاندار همدان نیز اعلام کرد: «اصلاً دانشگاه تهران در روز سخنرانی، تعطیل بود و آن سالن را شش ماه است تبدیل به انبار کردیم، سخنرانی چی؟ کشک چی؟»

همسر عباس پالیزدار نیز افزود: «ما همان روز ازدواج تصمیم گرفتیم با هم زندگی نکنیم و به همین دلیل من اصلاً ایشان را نمی‌شناسم.» از طرف دیگر وزارت اطلاعات و امور خفن اعلام کرد، شخصی به نام عباس پالیزار یا پالیزدار دستگیر شده و قرار است به‌زودی به چیزهای مهمی اعتراف کند.

حاج یوسف استالین و مشتی مائو
آیت‌الله سید احمد جیغ، عضو شورای نگهبانی کشور و نماینده خداوند در مرکز تولید آلودگی صوتی، در یک سخنرانی بسیار مهم اعلام کرد: «تعیین رهبر از معجزات اسلام است.» به دنبال این اعلام نظر «آدولف هیتلر» رهبر نازی های آلمان گفت: «اشهد ان لا اله الا الله»

همچنین بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست‌‌های ایتالیایی نیز نماز شکر با سجده اضافی به‌جا آورد. از سوی دیگر ژوزف استالین، رهبر فاشیست‌های چپ نیز نام خود را به «حاج یوسف استالین» تغییر داد، برادر «مائوتسه دون» رهبر سابق کمونیست‌های چینی نیز جهت زیارت کربلا و نجف، عازم مسکو شد. در همین راستا، کیم ایل سونگ، رهبر سابق کره شمالی نیز از قبر بیرون آمده و پس از بازخوانی نماز میت و ادای شهادتین، دوباره مرد.


توضیح در خود عکس نوشته شده است

گرمسار خیلی جای مهمی است
محمد نفتی مجدداً اقدام به سخنرانی کرد. وی گفت: «گرمسار خیلی جای مهمی است، منی که می بینید، من کوچک مردم گرمسارم، تازه بچه یکی از دهات گرمسار هستم‌...» به دنبال این سخنان، بخشی از مردم گرمسار از غصه دق کرده، راهی بیمارستان شدند.

محمد نفتالین که پس از یک هفته گرسنگی و تشنگی شدید از ایتالیا بازگشته بود، گفت: «هفتاد درصد ملت ایتالیا با ما هستند.» وی گفت: «با توجه به این‌که ۳۰ درصد از ملت ایتالیا، ایرانی‌های مهاجر هستند، بنابراین هفتاد درصد دیگرشان با ما هستند.»

محمود نفتی در مورد موتور شش سیلندر، به عنوان یکی از عوامل دشمن گفت: «ما اطلاعات موثقی داریم که آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، با تولید خودروهای شش سیلندر قصد ایجاد تورم در مملکت اسلامی ما دارد.»

همچنین دفتر محمود نفتالین در پاسخ به یاوه‌گویانی که شایع کرده بودند، محمود نفتی به مهمانی نخست وزیر ایتالیا دعوت نشده بود، رسماً اعلام کرد: «ایشان به ضیافت شام نخست وزیر ایتالیا دعوت شده بود، ولی چون داشت با رابرت موگابه، رهبر بدون شام زیمبابوه "‌نان بیار و کباب ببر" بازی می‌کرد، به ضیافت شام نخست وزیر ایتالیا پاسخ منفی و به نان بیار و کباب ببر پاسخ مثبت داد.»

آمریکا: شایسته دولت بهتری هستند
ویل اسمیت، رییس جمهور آمریکای جهانخوار اعلام کرد: «مردم ایران، شایسته دولتی بهتر هستند.» وی سپس نگاهی به خودش کرد و در حالی که کمی تعجب کرده بود، گفت: «مردم آمریکا هم شایسته دولتی بهتر هستند.» وی سپس به نیکولا سارکوزی که داشت با موبایلش بازی می‌کرد، نگاه کرد و گفت: «البته مردم فرانسه هم شایسته دولتی بهتر هستند.» وی دیگر هیچ چیزی نگفت.


مربی تیم ملی ترکیه در حال ابراز احساسات ویژه

فرانسه سوسک، ایتالیا لوله
جام ملت‌های اروپا برگزار شد. تیم ملی آلمان جیک ثانیه تیم لهستان را سوسک نموده و در بازی بعدی در مقابل کروواسی سوسکید. تیم ملی هلند نیز تیم ایتالیا را لوله کشی کرد و با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. فرانسه هم ضایع نموده و با رومانی مساوی کرد. در تمام مدت بازی فرانسه، مربی تیم ملی فرانسه شصت و پنج بار به خودش فحش داد، مربی تیم ملی ترکیه نیز در بازی اول خودش را به‌سختی کتک زد و اسکولاری، مربی پرتغال نیز سه بار در معرض سکته قرار گرفت. بازی‌ها همچنان ادامه دارد.

زندان‌ها جا ندارند
آقا سلیمان، رییس زندان‌های تهران گفت: «به دلیل افزایش ۳۵ درصدی زندانیان در زندان‌های تهران، این زندان دیگر جا ندارد.» وی از وزارت مسکن درخواست کرد از این پس کسانی که در تهران زندانی نیستند، به اوین منتقل شده و زندانیان در خانه خودشان نگهداری شود و شهرداری تهران در خانه‌شان را عمراً گل بگیرد.

از سوی دیگر «مریم رامشت» مشاور دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «۱۱ درصد دانشجویان کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند.» وی گفت: «به همین دلیل فرار مغزها کمتر شده است، چون نه پولش هست، نه حس‌اش.»


سارکوزی با شلوار کوتاه در حال حرکت برای کوتاه کردن دامن ایرانیان

فرانسه دامن اسلام را کوتاه کرد
آیت‌الله هادی هدی کجایی کجایی، اما جمعه مشهد که اخیرا متهم به فساد اقتصادی شده است، همچنان به فساد غیراقتصادی انتقاد کرده و اعلام کرد: «فرانسه به آمریکا گفت به جای ریختن بمب بر سر مردم ایران، کافی است پیراهن و دامن زنان کوتاه شود.»

آگاهان توضیح دادند که امام جمعه مشهد احتمالاً یا زیاد به تصاویر ماهواره‌ای نگاه می‌کند یا از طریق رادیو خبرهای ایران را می‌بیند و به همین دلیل هنوز نمی‌دا‌ند که در سی سال گذشته زنان چون مانتو و چادر می‌پوشند، اگر دامن و پیراهن شان هم کوتاه شود، دیده نمی‌شود. در همین راستا، مسوولان فرانسه در پاسخ به اظهارات امام جمعه مشهد اعلام کردند، ما دست به دامن هیچ کسی نزدیم و دامن کسی را کوتاه نکردیم.

ایران ایران ایران ایران
به دنبال پیروزی یک بر صفر ایران بر تیم امارات، علی دایی به مدت ۲۷ ثانیه لبخند زد و تیم ملی کشور به مدت دو روز در شرایط نسبتاً قابل قبول قرار گرفت. فعلاً تیم ملی منتظر دو بازی دیگر است که اگر در آن‌ها پیروز شود، چند بازی دیگر هم خواهد داشت که در همه آن‌ها هم باید پیروز شود تا بتواند بعد از مدت‌ها به همان جایی برسد که قبلاً بود. علی دایی، سرمربی تیم ملی اعلام کرد که قرار است از این به بعد به جای لابی با خداوند، با ایشان چت بکند که سریع‌تر به نتیجه برسد.

ایوسن اوران مرد، بیچاره احمدی‌نژاد
ایوسن لوران، طراح معروف فرانسوی درگذشت. در پی این فاجعه تلخ، محمود نفتی عزای عمومی اعلام کرد و گفت: «حالا دیگه کی لباس های منو بدوزه؟»

خبرهای ما در این‌جا به پایان رسید. تا هفته بعد خدا نگهدار

***

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۲۷ خورشیدی، برابر با ۱۲ ژوئن ۲۰۴۸ میلادی است. خبرهای هفته را با هم مرور می‌کنیم.

پاپاراتزی و فرانچسکو توفی
مسابقات جام ملت های اروپا در کشور «وو» برگزار شد. کشور «وو» که برگزار کننده فوتبال جام ملت های اروپای ۲۰۴۸ است، به‌تازگی استقلال یافته و با تقسیم کشور کوزوو به دو کشور «کوز» و «وو» به وجود آمده است.

این مسابقات که بین ۴۲۰ کشور اروپایی برگزار می‌شود، سه سال به طول می‌انجامد و فینال این مسابقات قرار است سه سال دیگر برگزار شود. در مسابقه افتتاحیه تیم ملی ایتالیا، قهرمان جام قبل در مقابل تیم «وو» قرار گرفت و در حالی که با نتیجه یک بر صفر جلو بود، «پاپاراتزی» بازیکن تیم ایتالیا به دلیل دادن فحش ناموسی به دروازه‌بان اخراج شد، همچنین «فرانچسکو توفی»‌ کاپیتان تیم، به دلیل تف انداختن به داور، مربی، بازیکنان حریف و ۲۴۰ نفر از تماشاگران، کارت قرمز گرفت و بلافاصله به رم منتقل شد.

ایتالیا این بازی را با نتیجه چهار بر یک باخت. بازیکنان ایتالیا پس از پایان بازی به مدت یک ساعت گریه کردند، عینک‌های دودی‌شان را شکستند و اعلام کردند که امشب شام نخواهند خورد.

امیر انتظام آزاد و گم شد
عباس امیر انتظام آزاد شد. بنا به گفته «فولاد لاهیجی» سخنگوی قوه قضاییه ایران، عباس امیرانتظام که به مدت ۲۰ سال در زندان و پنجاه سال در خانه‌اش زندانی بود، صبح روز گذشته رسماً آزاد شد.

«فرید پرونده جو» معاون امور انسانی قوه قضاییه گفت: «دستور آزادی عباس امیرانتظام ده سال قبل صادر شده بود، ولی چون پرونده ایشان در بایگانی قدیمی ما گم شده بود، ما نتوانستیم دستور آزادی ایشان را اجرا کنیم.» در حال حاضر ماموران قوه قضاییه در همه جا به دنبال عباس امیرانتظام هستند که خبر آزادی‌اش را به وی بدهند، اما تا‌کنون موفق به پیدا کردن او نشده‌اند.


تظاهرات برای حجاب در آنکارا

دامن‌ها کوتاه، ریش‌ها بلند
امارات متحده ترکیه اعلام کرد که یک دادگاه در استانبول اعلام کرده است، از این پس کسانی که بخواهند می‌توانند با حجاب به دانشگاه بروند. اعلام این حکم باعث شد تا استانبول با جمعیت انبوه روسری‌داران مواجه شود. آنان خواستار آزاد بودن حجاب خود شدند.

براساس قوانین امارات متحده ترکیه، در حال حاضر در پنج ایالت ترکیه، قوانین حجاب متفاوت است. در امارات کردستان ترکیه، حجاب مطلقاً ممنوع است و داشتن آن سه سال زندان دارد. در امارات آناطولی، نداشتن حجاب مطلقاً ممنوع است و بی‌حجاب‌ها باید جریمه بدهند. در امارت مستقل آنکارا، پوشیدن دامن کوتاه الزامی است، اما گذاشتن روسری بلامانع است. در امارت آنطالیا، درآوردن لباس برای زنان الزامی است، اما مردان باید حتماً حجاب را رعایت کنند.

دشداشه نارنجی حق مسلم ماست
خیرت علی فان عبدالله ویلدرس، امام جمعه آمستردام در نماز جمعه هفته گذشته شدیداً به شرکت تیم فوتبال این کشور در مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا اعتراض کرد و از مردم خواست کلیه زمین‌های فوتبال را شخم بزنند و به زمین کشاورزی برای کشت هویج تبدیل کنند.

خیرت علی اعلام کرد: «حضور بدون حجاب مردان ام‌القرای هلند در مقابل چشمان سایر مردان تماشاگر، ننگی بر دامن این کشور است.» جامعه مندرسین حوزه علمیه آمستردام به تیم فوتبال این کشور اعلام کردند که از این پس مردان باید با پیژامه، دشداشه و روسری در مسابقه شرکت کنند و برجستگی‌های آنان باید کاملاً فرو برود. عبدالفاندرسار، مربی تیم ملی هلند گفت: «چشم، حتماً این کار را می کنیم.»

خبرهای چهل سال بعد در این‌جا به پایان رسید، تا چهل سال بعد شما را به خدا می‌سپاریم.

***

این لیلی ای‌میلی

مجنون من کجاست؟
لیلای او منم
مجنون‌ترین قبیله لیلی بود
ای‌میل می‌زد و در جی‌میل
پربود میل‌هایش، خیلی بود
هات‌میل می‌زد و میل‌های او
داغ‌ترین نامه‌های جهان بود
هرگز نشد که اد نکند من را
او در مسنجرش
می‌شد که گفت او را
با من همیشه میلی بود
او لاو می‌ترکاند هر چت
من لاو می‌ترکیدم هر خط
چت‌های ما همه ویکلی بود
چت‌های ما همه دیلی بود


او لاو ترکاند بر کی برد، من لاو ترکیدم

اما و آه، صد افسوس!
در عشق ما نهان شده است ویروس
ویروس‌های فاجعه در هارد من نشست
هارد مرا شکست
ایگنور نمود ما را
ویندوز را به پنجره قلب بنده بست
قلب مرا شکست

چشمان من چه سرخ!
اشکم چکیده بر ماوس
هی قطره قطره شر شر
من خیره مانده به مانیتور

شک کرده‌ام
من میل‌باکس او را
با صدهزار ترفند هک کرده‌ام
اینک منم برابر این فاجعه
در میل‌باکس اوست پر از نازی
ساناز، سایه، پانی و افسانه
مهوش، سمیه، مریم و فرنازی
در میل‌باکس او
عطر زنانه انبوه
اما مموری مرا گرفته غم و اندوه

اکنون منم که منم مجنون
دیوانه‌ای که کانفیوز
ساده‌ترین بیان اوست در این حالت
گیوآپ کرده‌ام
گویی که آگهی ختم خود را در اورکات
من چاپ کرده‌ام

آی! مجنون!
من هارد ننه‌ات را فورمت خواهم کرد
و تو را بی‌حرمت خواهم کرد
و آی‌پی تو را از روی گوگل‌ارث دیلیت خواهم کرد
چنان که احمدی‌نژادی که اسراییلی را
و ویروسی به اندازه سی گیگ
برای جد و آبادت خواهم فرستاد
ای کاش ترجان به هاردت بیفتد

آه! چقدر تلخ است!
کی بورد را به عزای انگشت می‌نشانم
و برای همیشه شات داون می‌کنم
بای!

نازلی احساس تحت ویندوز (‌معصومه مستشار)

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

این لهجه بختیاری فوق العاده بود .مرسیییییییی

-- ستاره ، Jun 22, 2008

آقا همه مطلب خوب بود . دکلمه بختیاری و اخبار و همه و همه ، اما این شعر آخری شاهکار بوووووود . لهجه آبادانی هم که دیگه چاکرتیم دیگه کا ! په تو کجا بودی کا تا الان زمانه ای شده ها! نه !؟
از دزفول کسی نمی خواین ؟

-- حسین ، Jan 6, 2009

hello mr nabavi
i am hadi from shiraz. i love your pogrames how i love you. here noyhing makes people like me happy. only your programs do itezaee.
truly yours
r

-- hadi rezaee ، Feb 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)