تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

پیام شاه ایران برای آزادی ذوالفقار علی بوتو

سید ابراهیم نبوی

روز نهم خرداد ۱۳۵۷ خورشیدی برابر سی‌ام می ۱۹۷۸ میلادی

شاه ایران برای آزادی ذوالفقار علی بوتو پیام فرستاد
شاه ایران در مصاحبه با خبرنگاران خارجی در بوداپست گفت: «در مورد سرنوشت ذوالفقار علی بوتو ما نمی‌توانیم هیچ کسی و هیچ کشوری را وادار به کاری کنیم. ما فقط می‌توانیم پیامی بفرستیم که این کار شده است.»

هفت آمریکایی و ایرانی در اثر آتش‌سوزی چاه نفت اهواز کشته شدند
به دنبال آتش‌سوزی در چاه شماره ۱۲۶ منطقه مارون، که در اثر ایجاد یک جرقه رخ داد، در عرض شش روز هفت ایرانی و آمریکایی در آتش‌سوزی سوختند. این افراد در هنگام انفجار اولیه کشته شدند.

دو تن از کشته‌شدگان آمریکایی، یک نفر کره‌ای و چهار نفر دیگر کارگران و متخصصان ایرانی بودند. تمامی کشته‌شدگان کارکنان شرکت پیمانکاری هالیبرتون بودند. در اثر این آتش‌سوزی تا شعاع چند کیلومتری منطقه مارون تخلیه شده است.

شهرزاد نگهبان دختر شایسته میشیگان شد
روزنامه اطلاعات خارج از کشور نوشت، شهرزاد نگهبان، دانشجوی ۱۹ ساله تبریزی که در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه میشیگان درس می خواند، دختر شایسته این ایالت شد.

عکس‌های لخت دختران شیرازی به کشورهای عربی فروخته می‌شد
صاحب یکی از عکاسی‌های شیراز، که در محل کارش در حال عشقبازی با دختران جوان از آن‌ها عکس‌های سکسی می‌گرفت و آن‌ها را به کشورهای عربی می‌فروخت، دستگیر شد. به نوشته روزنامه اطلاعات، همسایگان عکاسی «خاطره‌ها» در شیراز بخاطر رفت و آمد مشکوک دختران جوان در ساعات تعطیل به عکاسی ظنین شدند و ماموران را از این موضوع آگاه کردند.

ماموران نیز به عکاسی ریخته و عبدالرزاق طاووسی صاحب عکاسی را در حال معاشقه با یک دختر جوان دستگیر کردند. در بازرسی این عکاسی ۳۰۰ قطعه عکس برهنه از دختران جوان به دست آمد. وی با دوربین مخفی این عکس‌ها را تهیه می‌کرد و علاوه بر دریافت حق‌السکوت از دختران مذکور، آن عکس‌ها را توسط واسطه‌هایش در کشورهای عربی بفروش می‌رساند.

پرواز مستقل والاحضرت علیرضا
به گزارش روزنامه کیهان، علیرضا پهلوی، فرزند دوازده ساله شاه ایران، اولین پرواز مستقل خود را در پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی با یک هواپیمای یک موتوره بونانزا انجام داد. شاه، ملکه، رضا پهلوی، شاهزاده فرحناز و لیلا نیز برای دیدن نخستین پرواز فرزند دوازده ساله شاه ایران به این پایگاه نظامی رفته بودند.

به نوشته کیهان «به پیروی از یک سنت بین‌المللی که بین خلبانان جهان مرسوم است، والاحضرت همایون ولیعهد، والاحضرت شاهدخت فرحناز، والاحضرت شاهدخت لیلا و یکی از خلبانان نیروی هوایی، به نمایندگی از طرف سایر خلبانان، چند سطل آب به‌روی والاحضرت ریختند.»

Share/Save/Bookmark

بخش‌های پیشین
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

معلومه کفگیر طنز به ته دیگ خوره...

-- بدون نام ، May 30, 2008

لطفا از این ستون به اون ستون رو آپ لود کنید.
ما منتظریم !
به بدون نام : این برنامه هیچ ربطی به برنامه ی طنز نداره.

-- یه نفر ، May 31, 2008

ارزش اين كار كمتر از نقد بصورت طنز نيست خصوصا براي كساني كه بصيرت كافي دارند

-- كيوان 1 ، May 31, 2008

آقاي محترم به تيتر مطلب هم نگاهي بينداز و بعدا دستور بده

-- hassan ، May 31, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)