تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

ایران درودی و انرژی خورشیدی

سید ابراهیم نبوی

پنجشنبه چهارم خرداد ۱۳۵۷ برابر با ۲۵ می ۱۹۷۸ میلادی

پنجشنبه چهارم خرداد ۱۳۵۷
شاه ایران: ایران می‌تواند بشریت را از بحران ایدئولوژی نجات دهد

محمد‌رضا شاه همچنین طی پیامی به شورای مرکزی حزب رستاخیز اعلام کرد که فضای سیاسی باید بیش از پیش وسعت یابد‌.

وی در بخش دیگری از پیام خود نوشت ایدئولوژی های غربی یا شرقی پاسخگوی نیازهای مردم جهان نیستند‌. وی نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر روابط بین‌الملل را غیر‌عادلانه خواند و نوشت ما در ایران ایدئولوژی خود را یافته‌ایم.

وی گفت: «در کتاب به‌سوی تمدن بزرگ، بر‌اساس فلسفه انقلاب شاه و ملت و ارزش‌های رستاخیز ملت ایران، تصویر زندگی فرد ایرانی و جامعه ایرانی در رابطه با سعادت بشریت مشخص شده است. ایدئولوژی ملت ایران که در این کتاب خطوط اصلی آن بدون کم‌ترین ابهام روشن شده، می‌تواند بشریت را از بحران ایدئولوژی نجات بخشد. راه رستاخیز، راه سعادت ایران است و ایدئولوژی ملت ایران، راه سعادت و خوشبختی دنیایی است که امروز از بحران ایدئولوژی رنج می‌برد.»


در حالی‌که این روزها نمایشگاه آثار ایران درودی در تهران برپا شده، بد نیست بدانید که سی سال پیش هم در این روزها، درودی نمایشگاه داشت

چهارم خرداد ۱۳۵۷
انرژی خورشیدی در دو روستا استفاده می‌شود

تیمسار رزمجویان، رییس سازمان صنایع نظامی ایران گفت: «برای اولین بار در ایران، ساکنان ۳۰۰ خانه شهرک سرخه حصار از آبگرمکن و اجاق خورشیدی برای گرم کردن خانه‌های خود و پخت و پزاستفاده می‌کنند. این آبگرمکن‌ها و اجاق‌های خورشیدی در کارخانجات پارس لوکس سازمان صنایع نظامی ساخته شده است.»

تیمسار رزمجویان در این رابطه گفت تهیه این دو وسیله که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و تابش خوب خورشید صورت گرفته است، امکان می‌دهد که در کشور ما در مصرف انرزی فسیلی صرفه‌جویی شود‌.

وزارت مسکن و شهرسازی نیز برای خرید ۵۰۰ دستگاه ابگرمکن خورشیدی پیشنهادی تسلیم سازمان صنایع نظامی کرد‌. وی پیش بینی کرد تا سال ۲۰۰۰ میلادی نزدیک به ۴۰ در‌صد انرژی به طرق مختلف از انرژی خورشیدی فراهم شود


چهارم خرداد ۱۳۵۷

نمایشگاه آثار ایران درودی نقاش معاصر ایرانی در ژنو گشایش یافت


نمایشگاه نقاشی ایران درودی که تا پیش از این در ۲۶ نمایشگاه بین‌المللی آثار نقاشی خود را به نمایش گذاشته است، از روز سوم خرداد در ژنو گشایش یافت. این نمایشگاه تا روز ۲۸خرداد در ژنو دائر بود.

ایران درودی اعلام کرد که پس از این نمایشگاه، آثار خود را در یکی از موزه‌های مدرن توکیو به نمایش خواهد گذاشت.

Share/Save/Bookmark

بخش‌های پیشین
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

چقدر صحبت های شاه در مورد نجات جهان توسط ايران و اینکه این ایدئولوژی دنیا را می تواند متحول کند شبیه حرف های احمدی خودمان بوده! یا شاید هم صحبت های احمدی شبیه او!

-- طاها ، May 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)