تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه چهل و سوم

والنتاین در توپخانه

سیدابراهیم نبوی

Download it Here!

ابراهیم نبوی، به مناسبت روز والنتاین چهل و سومین برنامه از این ستون به آن ستون را کاملا عاشقانه و تقریباً جواد به شما تقدیم می‌کند، نخست عل‌اصغر، خبرهای سخنرانی محمود نفتالین برای میلیونها دانش آموز در تهران، برگزاری والنتاین در خاورمیانه، تائید صلاحیت رد صلاحیت شده‌ها، عروسی سارکوزی در شانزه‌لیزه، رقابت انتخاباتی در آمریکا، آمدن و نیامدن کلمنته و دریافت جایزه خانم پروین اردلان را می‌گوید، سپس عل‌اکبر خوشحال گزارشی در مورد عشق در سینما از بالیوود می‌دهد، سپس جناب سرهنگ مستشار وضع هوای منطقه را بررسی می‌کند. غلو، پسرخاله عل‌اصغر سومین برنامه تحلیلی خود را در مورد انتخابات تقدیم می‌کند و در پایان نازلی احساس شعری در مورد والنتاین می‌خواند.

خبرهای هفته

با سلام، اینجانب عل‌اصغر از دگولس‌پرس خبرهای هفته گذشته و هفته قبل از آن و هفته آینده را به سمع و عمل شما می‌رساند.

دست‌ها رو سینه، لپ‌ها آلوچه، هپ!
مراسم روز ۱۳ آبان برای مبارزه با جهانخوار و روز قدس برای مبارزه با صهیونیست و هفته دولت همزمان در روز ۲۲ بهمن برگزاری و راهپیمایی با حضور گسترده دوربین‌های تلویزیون و عکاسان انجام شد.

آقا کروبی، خاتمی و چند نفر دیگر، از مردم برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کردند، اما چون خودشان خواب‌شان می‌آمد، نیامدند. در این مراسم محمود نفتالین، ریاست محترم جمهوری سخنرانی کرده و ۳۵۴ بار از مردم پرسید: «‌کی خسته است؟» وی پاسخ داد «‌دشمن» نفتالین با صدای بلند از مردم پرسید: «‌شعار ما چیه؟» آنها پاسخ دادند: «‌انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» وی پرسید: «‌کی خسته است؟» مردم گفتند: «‌دشمن» وی گفت: «‌دشمن کیه؟» مردم پاسخ دادند: «‌مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» وی سپس پرسید: «‌پنج پنج تا؟» ملت با صدای بلند فریاد زد: «‌بیست و پنج تا»، وی به آنها گفت: «‌حالا برای این که آمریکا بشنوه با صدای بلند بگید، آب در چه درجه‌ای به جوش می‌آد؟» بچه ها پاسخ دادند: «‌به گفته رهبری صد درجه صد درجه» وی پرسید: «‌زاویه قائمه چند درجه است؟» دانش آموزان پاسخ دادند: «‌۹۰ درجه». وی پس از آن به راهپیمایان که تبدیل به دانش‌آموزان شده بودند، گفت: «‌دست ها رو سینه، لپ‌ها آلوچه، هپ!» در پایان دانش‌آموزان با خواندن سرود انقلابی «‌اتل متل توتوله، گاو حسن چه جوره» خواستار افزایش شیر در پستان گاو مذکور و سفر شهرستانی گاو مذکور به هندوستان شده و جمعیت پس از مراسم سالم به پایگاه خود بازگشتند.


رئیس جمهور: حالا بگین دشمن کیه؟

والنتاین اللهی‌ها
سالگرد والنتاین باشکوه و اقتدار تمام در کلیه خاورمیانه برگزار شده و جواد بازار در ابعاد وسیع اجرا شد. به گزارش خبرنگار ما، روز والنتاین روز بسیار مهمی بوده که در آن افرادی که خاطرخواه خانمهای عزیز شده باشند، برای آنها گل‌های محمدی زیبا و گلایل صورتی و سفید خریده و هدایایی تقدیم می‌نمایند. دولت عربستان سعودی خرید و فروش انواع گل را در انواع والنتاین ممنوع کرده و از مردم خواست به جای گل برای همدیگر کمپوت بخرند. در این روز تعداد زیادی از عاشفان همدیگر را ماچ و تعداد دیگری با دیدن یکدیگر غش کردند. از تلفات این حادثه اطلاعات دقیقی در دست نیست.

توپخانه‌ها انتخاب می‌کنند
‌شورای نگهبانی دم در مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۳۰۰ نفر از اصلاح طلبان را رد کرده و پس از این که آنها اعلام کردند که به همین دلیل در انتخابات شرکت نمی کنند، این شورا صلاحیت ۲۸۰ نفر را که ۲۶۰ نفرشان اصلاح طلب نبودند تائید کرد و از آنها خواست قبول کنند که اصلاح‌طلب هستند. از طرف دیگر شورای نگهبانی دم در، صلاحیت نوه آقای خمینی را رد کرده و اعلام کرد که این نوه دیپلم نداشته است. اما یک هفته بعد صلاحیت وی تائید و به وی یک مدرک دکترا نیز اهدا شد. فرمانده سپاه پاسداران نیز به مناسبت انتخابات از قوای سه گانه، هلی‌برد، هوانیروز، ناوگان دریایی، نیروی هوایی، اژدرافکن، واحد توپخانه و بسیج اعلام آماده باش برای برگزاری انتخابات کرد. فرمانده سپاه اعلام کرد که این سپاه وارد سیاست نمی‌شود، و فقط وارد انتخابات می‌شود. وی گفت: «‌البته انتخابات خیلی هم چیز مهمی نیست، شما زیاد ناراحت نشوید، اصلاً نگران نباشید، ما خودمان مواظبیم.»



عروسی در شانزه‌لیزه

کاخ شانزه‌لیزه غرق در نور و سرور و شادمانی بود. این کاخ پس از چند ماه نامزدبازی اعلام کرد ولادیمیر سارکوزی، بالاخره با خانم کارلا برونی ازدواج کرده و دیگر جلوی دوربین و در وسط ملاقات رسمی و در محوطه سازمان ملل متحد برای او اس ام اس نمی‌زند.


ًسارکوزی: دقیقاً در همین جایی که من ایستادم، قبلا ناپلئون و دوگل ایستاده بودند.

دموکراتها به جمهوریخواهان رای می‌دهند
آقا حسین برکت که در مرحله مقدماتی انتخابات آمریکا از خانم هیلاری، زن بیل شون یه بجه عقب بود، از سه روز قبل افتاد جلو و فعلاً یک ریزه جلو می‌باشد. آقا مک کین، از برادران جمهوریخواه فعلاً در حال توپ به سر می‌برد و احتمالاً ممکن است رئیس جمهور بعدی شود. چند نفر آگاهان اعلام کردند، با این شعارهایی که آقای حسین اوباما می‌دهد، اگر همینطور پیش برود احتمالا در صورت رقابت مک کین و اوباما، ممکن است دموکراتها هم به جمهوریخواهان رای بدهند. یک دموکرات گفت: «‌این خیلی سه می‌باشد.»

کلمنته بچه بیلبائو
آقا کلمنته، از فوتبالیست‌ها خفن اسپانیا، بچه بیلبائو، سرمربی تیم فوتبال ایران شد. وی اعلام کرد به دلیل برخوردهای جالبی که با وی شده است و علاقه ای که به ایران پیدا کرده است، تصمیم دارد از راه دور مربی تیم ملی باشد. وی گفت، مربی تیم ملی می‌مانم ولی در ایران زندگی نمی‌کنم. آقا کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرد، ما این را قبول نداریم، هر کسی مربی تیم ملی ایران شد باید در ایران زندگی کند، زن و بچه‌اش را هم به ایران بیاورد، فارسی هم یاد بگیرد، هفته‌ای دو روز هم شیشه خانه رئیس فدراسیون فوتبال را پاک کند.

پروین اردلان، اولاف پالمه را برد
خانوم پروین اردلان، از خواهران بسیار شجاع و واقعنی جالب، بچه اصل کردستان، جایزه بین‌المللی اولاف پالمه را دریافت کرده و توپس شد. لازم به یادآوری است که اولاف پالمه خیلی آدم مهمی بود و واقعنی اهمیت ویژه‌ای داشت که مدتی نیز با کوفی عنان روابطی داشت. خانم پروین اردلان یکی از روزنامه‌نگار و فمینیست اصیل و راستکی می‌باشد که شیرزنی بوده و ما نمی‌دانیم در موردش چه بگوئیم، ببینید چی هست که ما نمی‌توانیم در مورد او حرف بزنیم.

خبرهای ما در اینجا تمام شد، دیگر خبری نداریم.

عشق چیز باشکوهی است، علی اکبر خوشحال

همزمان با یوم‌الله والنتاین و روز باشکوه و افتخارآمیز والنتاین که تیرهای عشق را به سوی قلب‌های سوراخ شده رها کرده است و خاطره هزاران عشق آتشین با همین تصویر زیبای تیری در قلب بر میلیونها درخت در جهان نصب شده است، سینمای جهان بار دیگر در برابر والنتاین عشق سر تعظیم فرود آورد.

سینمایی که در آن زوج های بزرگی همچون «‌سوفیا و مارچلو»، «‌الیزابت تیلور و ریچارد برتون»، «‌میافارو و وودی آلن»، «‌گوگوش و بهروز»، «‌ویجنتی مالا و راجند راکمار»، «‌عایشه و ابراهیم تاتلیس»، « فردین و پوری بنایی»، « آنجلینا جولی و براد پیت»، «‌هدیه تهرانی و محمد رضا فروتن» و هزاران زوج دیگر در آن درخشیده و ناله عشق سرداده‌اند.


تصویری از اوج عشق و ایثار در فیلم آموزنده و خانوادگی و بدون صحنه سنگام

چه اشک‌ها که در سالن سینما ریخته نشد و چه قلب‌ها که در فرق یار پرپر نگشت، آیا قصه عشق رایان اونیل را با آن ترانه غمگین و یا عشق باشکوه تایتانیک را با شرکت لئوناردو دی کاپریو و صدای احساساتی سلین دیون کسی فراموش می‌کند؟ آیا شکوه شکستن لیوان مشروب در دستان پر‌احساس ابراهیم تاتلیس که در فراق عایشه در فیلم «‌ماوی ماوی» به یاد ماند، می‌توان فراموش کرد؟ آن صدای شکستن لیوان نبود، نه، آن صدای شکستن قلب عاشقان سینما بود. و امروز، والنتاین ما را به عمق خاطره عشق در سینما می‌برد.

اگرچه افرادهای خائنی چون «‌مریل استریپ» که بچه‌اش را در فیلم «‌کرامر علیه کرامر» رها کرد و «‌وودی آلن» بارها در فیلم‌هایش به زنش خیانت نموده و آبروی هرچه کمدین است برد و با اینکه مرد وفاداری مانند آمیتا باچان نیز در چند فیلم به زنی زیبا و چشم درشت مانند «سری دوی» خیانت کرد، اما همیشه درِ توبه، به روی خائن گنهکار باز است و مرد خیانت کار می‌تواند تا قبل از پایان فیلم زن هرزه را رها نموده و به آغوش خانواده و فرزند بیگناه و گریانش بازگردد.

و اینک سوال بزرگ این است؛ آیا شکوه عشق آتشین در سینما همواره خواهد ماند؟ یا شکوه عشق آتشین همواره در سینما نخواهد ماند؟

علی‌اکبر خوشحال، دگولس‌پرس، بالیوود، بمبئی، هندوستان

گزارش وضع هوا

با سلام، اینجانب جناب سرهنگ کیومرث مستشار، ریاست هیات مدیره سازمان هواشناسی رادیو زمانه گزارش وضع هوای هفته گذشته و پیش‌بینی هوای هفته آینده ایران و منطقه را به عرض و نظر شنوندگان و بینندگان صدا و سیمای زمانه می‌رساند:

در منطقه مرکزی، با ورود ۲۸۰ عدد نامزد به تنور انتخابات، هوای منطقه مرکزی از سرمای مطلق تبدیل به سرمای نسبی شد. همچنین با پرتاب یک فروند موشک به آسمان و برگزاری یک ۲۲ بهمن، بارش خالی‌بندی در محل برگزاری مراسم به اوج خود رسید. کارشناسان هواشناسی از کلیه نامزدهای رد‌صلاحیت شده و تائید نشده که در این هوای سرد منتظر تابش آفتاب و تغییر آب و هوا هستند، خواستند لباس گرم بپوشند و در صورت ماندن در انتظار برای دروکردن علف‌هایی که زیر پای‌شان سبز می‌شود، داس به همراه داشته باشند.

در منطقه غربی، آب و هوای عراق ملایم، همراه با احتمال حرکت یک موج داغ از سوریه به این منطقه بوده است. کارشناسان احتمال می‌دهند موج انفجار سوریه به زودی به عراق برسد. به همین دلیل یک جبهه هوای ملایم که قرار بود با مذاکره ایران و آمریکا به سوی بغداد برود، فعلاً وسط راه متوقف شده و کارشناسان بارش گلوله و انفجارات بعدی را پیش‌بینی می‌کنند.


آخرین تصویر از آب و هوای پاکستان و رقابت‌های انتخاباتی در این کشور

در منطقه شرقی، هوای منطقه کمی تا قسمتی ملایم بوده و به همین دلیل انتخابات تا دو سه هفته دیگر که قرار است هوای منطقه دوباره خراب بشود، به تعویق افتاده است. کارشناسان پیش‌بینی کردند با توجه به این که پرویز مشرف اعلام کرده است انتخابات آزاد برگزار خواهد شد، بزودی شاهد بارش گلوله و رگبار و ابر و توفان و انفجار و آتشفشان در این منطقه باشیم.

در منطقه شمالی، هوا سرد بود، سردتر شد. فعلاً به دلیل یخ زدگی منطقه روسیه از پوتین، چکمه، کفش، گالش و هیچ پاپوش دیگری خبری نیست.

در منطقه جنوبی، هوا ملایم، دریا آرام، آسمان آفتابی بود، اما با وقوع یک انفجار بی‌موقع در سوریه پیش‌بینی می‌شود هوای منطقه در هفته آینده خراب، دریا توفانی و آسمان ابری شود.

در پایان با آرزوی هفته ای آبی و آسمانی بارانی و قلبی والنتاینی یک شعر هواشناسی تقدیم می‌نمایم

بیابان را سراسر مه گرفته است
هوای قریه خاموش است....

بار دوم، بیابان را سراسر مه گرفته است

خداحافظ

گلواژه‌های چهل و سوم

احمد توکلی گفت: «‌بنده تائید نمی‌کنم که نمایندگان مجلس هفتم را امام زمان تائید کرده باشند.»

علی لاریجانی اعلام کرد: «‌نباید با دو بار نیشگون گرفتن این قدر نازک نارنجی باشیم.»

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: «‌حتی یک نفر هم به جرم انتقاد در زندان نیست.»

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: «‌مردم کمتر پرتقال بخورند تا باعث سوء‌استفاده عده‌ای در این زمینه نشوند.»

احمدی نژاد در سخنان خود اعلام کرد: «‌دولت را با ۳ میلیون بیکار تحویل گرفتیم، اما امروز آمار بیکاران به ۹/۵ درصد کاهش پیدا کرده است... در همه بخش‌ها کار با سرعت جلو می‌رود... در ۲/۵ سال گذشته ۳۴ سفر استانی دولت انجام شده که در تاریخ ایران و جهان بی‌سابقه بوده است.... امسال در چند رشته مکانیک، پلیمر، شیمی، مهندسی شیمی، تکنولوژی و نانو تکنولوژی در جهان اول شدیم.»


آیت‌الله حسنی: من نمی‌گویم بی عرضه، بلکه بی‌شعور شدیم

آیت‌الله کروبی گفت: «‌فعلاً در مورد انتخابات حرف نمی زنیم تا یک هفته بعد.»

و حضرت آیت‌الله حسنی فرمود: «‌امام خمینی انقلاب را آورد، دنیا را زیر و رو کرد، اما ما اولاد او بی‌شعور شدیم. نمی‌گویم بی‌عرضه، بلکه بی‌شعور شدیم. این انقلاب را نتوانستیم حفظ کنیم.»

اشکی برای والنتاین

«‌اشک» رازی است
«‌در» رازی است

«‌مشک» رازی است

اشک آن شب بر در مشکت بود

گریه نیستم که بکنی
ناله نیستم که سر دهی

غصه نیستم که بخوری

ما زوج مشترکیم

و این درد مشترک است

مرا آزاد کن


اشک رازی است، در رازی است....

اصغر از اکبر سخن می‌گوید
و اکبر از اصغر

و هر دو از خاله‌جان

اما مرا با خاله‌ی تو کاری نیست

من خاله‌ات را بی‌خیال شده‌ام

بی‌خیال

و مادرت را، مادرت را، مادرت را....

و مادرت را به کناری نهاده‌ام

به کنار

دردت را به من نگو
حرف‌ات را به من نزن

فحش‌ات را به من نده

مشت‌ات را به من نزن

قول‌ات را به من نده

نازت را به من نکن

دست‌ات را به من نده

پای‌ات را به من نزن

چشمت را به من ندوز

من بدو بیراه از عمه و خاله تو شنیده‌ام
و با پسرخاله ام غیبت دختر عمه‌ات را کرده‌ام

«‌اشک» رازی است
«‌در» رازی است

«‌مشک» رازی است

اشک آن شب بر در مشکت بود

نازلی احساس (‌معصومه مستشار)

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

لذت بردم عالی است .پیروز باشید .

-- فریدیکلم ، Feb 20, 2008

agha seyed maratone neveshtariye shoma dare kam kam bi ramagh mishe ,dar saite gooya ham saite khod ra darid ham dar rooz minevisid ham dar zamaneh ,vaghean shoma kar nemikonid? az ejtemai ke dar an zendegi mikonin miresid ke kari ham anja bekonid va mosharkati?ya inke hashiyeh neshini pishe kardin?

-- ali ، Feb 20, 2008

متشکرم مثل همیشه لبانمان از خواندن خندان گشت یعنی شد

-- خشایار ، Feb 20, 2008

آفرين بر نبوي!

-- كمال ، Feb 21, 2008

من همیشه از دیر به روز شدن این صفحه شاکی بوده، هستم و احتمالاً خواهم بود. این طور وقفه در پخش مطالب از طریق وب شایسته ی یک رادیوی حرفه ای نیست.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
زمانه ـ برنامه آقای نبوی یک بار در هفته است. و صفحه ی ایشان بعد از اجرای و پخش برنامه، به روز می شود و تا به حال وقعه ای در آن نبوده است.

-- بهزاد ، Feb 21, 2008

اقای نبوی این "فریدیکلم" هم بی راه نمی گوید ها، چرا نمیروید، یک بیل بردارید در اطراف بیابان های کالیفورنیا کمی آبادی احداث کنید و بعد مخصولاتش را برای ایران بفرستید؟ این قلم چیه که گرفتید دستتون، پول می شود آخر؟ نون می شود؟ بنداز دور آقا، برو دنبال کار، مگه روزنامه نگاری کاره؟ این ژورنالیزم تهاجم فرهنگی که "بیل" را از دست فرزندان پاک ما گرفته و "هیلاری" را به جایش به ما داده، این طور که "بوش" می آید، شما باید یکی از این عوامل دست نشانده غرب باشید که میخواهید جلوی ِ پیشرفت ِجامعه ی ما را بگیرد و بیل را از دست بچه های پاک این سرزمین خارج کنید. مرگ بر تو، خائن ....
بیناموسی؟ رفتی تو حاشیه؟ خجالت نمیکشی؟ ای بی ناموس این جهان خوار هزار بار گفتم اول باید صیغه خواند بعد روی ِ حاشیه کار کرد.
از این ها گذشته، اگر کار تو حاشیه حقوقش خوب بود، بیمه و... هم میکنن بگو با بروبچ بیایم دور هم باشیم و ما هم روی ِ حاشیه کار کنیم یا مثلا بشینیم یا یک سری فعل های که گفتنش مباح است و انجام دهیم.
با تشکر ویژه منتظر برنامه ی بعدی تان در حاشیه هستم.
کوچک ِ شما پیام از حاشیه پاشی

-- پیام ، Feb 22, 2008

سلام. من قبلا خبرنگار بودم اما چون سه تا روزنامه مون با هم بسته شد اومدم منشی یه شرکت ژاپنی شدم. تلفن جواب می دم چای می دم پرچم ژاپن می شورم. هر وقت دیگه دارم از احساس حقارت دق می کنم میام اینجا یا روز یکی از نوشته های تو رو می خونم و ... غم دنیا رو بی خیال. غصه فردا رو بی خیال... اینم شعار انتخاباتی ما

-- سارا ، Feb 27, 2008

تشکرات خاصه این بنده حقیر را پذیرا باشید باشد تا زمانی که به وطن بازگشتید سهم شما از انقلاب داده شود
امضا محمود نفتالین

-- ناصر ، Mar 5, 2008

ای جان ....من سالها ست دارم با تو زندگی می کنم نبوی جان
و هرگز حاضر نیستم دوری تو رو بدون خودکشی طاقت بیارم
بنویس
بنویس
بنویس

-- افشار ، Mar 5, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)