تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
برنامه هفتگی ابراهیم نبوی در رادیو زمانه

از این ستون به آن ستون - برنامه چهارم


برای دیدن برنامه اینجا کلیک کنید.

خبرهای هفته گذشته
خبرگزاری دگولس پرس:

مرحله دوم انتخابات میان « ولادیمیر چرنیشکو ناگی» نامزد راستگرا و « دگولس تروتسکی» نامزد چپگرای فرانسه برگزار شد و با وجود پیروزی پیش بینی شده راست‌ها، پس از انتخابات ولادیمیر چرنیشکو، چپ‌‌ها عصبانی شدند. پس از اعلام نتیجه انتخابات راست‌ها آواز خواندند و چپ‌ها 480 اتومبیل را آتش زدند.

موسی حسینیان، سفیر، دبیر، وزیر، وکیل و سخنگوی سابق امور خارجی، امنیتی و بین المللی و معاون کنونی مرکز مطالعات اصل قضیه، روز شنبه بدون اتهام دستگیر و روز یکشنبه به اتهام جاسوسی تفهیم اتهام نشد. وی روز یکشنبه به ارتباط طولانی با دیپلمات‌های خارجی، روز دوشنبه به ارتباط کوتاه جاسوسی با یک دولت متخاصم اروپایی، روز سه شنبه به اتهام فساد مالی و روز چهارشنبه به براندازی لایت متهم و همان روز آزاد شد. شمسی پهلوون، همسر سخنگوی فعلی دولت و مادر سخنگوی بعدی دولت لبنان، که مقاله اش لای در گیر کرده بود و به همین دلیل پس از آزادی موسی حسینیان منتشر شد، گفت: «دستگیری این خائن، یکی از امدادهای امام زمان برای ملت مسلمان و دولت است». اما امام زمان گفت: «امداد ما نبود».

یک پیرزن 92 ساله در شهر «زوشو»ی چین با شنیدن ناله یک کودک چهار ساله که توی دریاچه افتاده بود و به زبان چینی می گفت: «لطفا منو نجات بدین». ابتدا اصلا به روی خودش نیاورد که این ناله را شنیده است. اما وقتی یادش افتاد که مائوتسه دون سالهاست که مرده است، با لباس پرید توی آب و کودک چهار ساله را نجات داد. پسر 71 ساله این پیرزن که از این ماجرا بسیار ناراحت شده بود، گفت: «مادرم آبروی ما رو برده»، اما نوه 49 ساله پیرزن گفت: «عوض اش معروف شدیم.»

معاون واحد حراست دانشگاه چپرستان غربی، به دانشجوی دختر این دانشگاه تا حدی تجاوز کرد. رئیس شخص متجاوز گفت: «ما احتمالش را می دادیم، چون قبلا هم در مورد او چیزهایی را شنیده بودیم». به دنبال این اقدام خشونت آمیز و جنایتکارانه، دختر دانشجوی مورد تجاوز دستگیر شد و مامور حراست برای انجام تجاوزات بعدی آزاد شد. رئیس شخص متجاوز گفت: «ما می خواهیم او را پس از چند بار تجاوز دستگیر کنیم و ببینیم آیا واقعا تجاوز کرده است یا نه؟» همزمان با همین موضوع به دلیل شوخی استاد نورالدین زرین کلک با یک دانشجوی با حجاب که این استاد دستش به چند تار موی دانشجوی مذکور خورده بود، استاد زرین کلک از دانشگاه اخراج شد و قرار شد مسوول تجاوز حراست کرمانشاه به جای او تدریس در تهران را آغاز کند.

مجلس سنای مردمی کشور زارستان، دیروز خواستار سانسور تلویزیون ها شد. زارممد مزاری، یکی از نمایندگان زارستان گفت: «تلویزیون آهنگ هندی پخش می کند و دخترکان می رقصند و مردها ناراحت می شوند». زارعلی مزارآبادی، یک نماینده دیگر سنای زارستان گفت: «آمیتا باچان و سری دوی هر روز قر می دهند و اسلام در خطر است».

یک گوریل ماده در یک کشور شرق آسیا یک دختر سه ساله را از مرگ نجات داد. دختر سه ساله پس از به هوش آمدن با دیدن گوریل جیغ کشید و گوریل ماده از ترس فرار کرد. اما یک پسر چهارساله موفق شد گوریل ماده را از ترس نجات دهد.

3127 مین دور مذاکرات بین دو کشور کره بالا و کره پائین آغاز شد. فرمانده نظامی کره پائین مذاکره را با تعریف کردن یک جوک در مورد ویل اسمیت رئیس جمهور آمریکا آغاز کرد. در هفته گذشته این جوک 1762 بار در پادگان های کره پائین تعریف شده است و 162 نفر از کسانی که در اثر شنیدن این جوک کمتر از سه دقیقه خندیده بودند، با تخفیف به حبس ابد محکوم شده اند.

شرکت نوکیا اعلام کرد که تا پایان سال 2007 نیمی از جمعیت جهان تلفن همراه خواهند داشت. اما یک شرکت دیگر اعلام کرد که تا سال 2007 احتمالا حرفی برای گفتن نخواهد ماند تا کسی موبایل بخرد.

شهردار تهران که قبلا پلیس تهران و قبل از آن فرمانده نیروی هوایی بود، شهردار تهران شد تا بعدا رئیس جمهور کشور شود و سپس بتواند به کار در کتابخانه ملی بپردازد.

و این بود خلاصه خبرهای این هفته.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

مي‌گم‌ها!
از «آن ستون» به «اين ستون» هم حتما «كرجه»!
آخر من يك «فرج»ي را مي‌شناختم كه در «كرج» زندگي مي‌كرد. گفتم تا كسي پيش دستي نكرده، مصراع جا افتاده را بگويم تا به‌نام خودم ثبت شود!
پس چي شد؟
از این ستون به آن ستون ، فرجه
از «آن ستون» به «اين ستون» هم حتما «كرجه»!
...
سيد!
دوستت دارم.
شاد باشيد

-- ح.ش ، May 12, 2007

سلام خسته نباشید.
کیفیت اجرا و طرح خوبه ولی بهتر با ویندوز پلیر یا مدیا اپ لود کنید که بهتر و راحتتر بشه دیدش.

-- Adams ، May 12, 2007

هي بيام اينجا و به جناب نبوي خان سوژه بدم
دست خودم كه نيست!!!

عاقبت يك خانم خوشگل، اما زبان دراز !
http://aftabehh.blogfa.com/post-24.aspx
مخصوص بانوان: حتا اگر توي خونه‌تون هم اين‌جوري بگرديد،ممكن است از سوي «افراد ناشناس»(بخوانيد ارشادگر)، يك تغييرات فيزيكي جزيي در صورت شما ايجاد شود!

-- آفتابه ، May 12, 2007

in bar khili khili behtar boud.movafagh bashi.

-- shahin ، May 12, 2007

با درود به ایراهیم خان نبوی ، برنامه این هفته ات هم بسیار زیبا بود و شنیدن صدای دریا هم لطف خاصی به برنامه ات داد . اگرچه پاسخی به کامنت و یا بهتره بگم درخواست هفته پیش من ندادی ، اما پاسخ به یادداشتها کار بجا و درستی است و من باز هم درخواست هفته پیش را تکرار میکنم که در صورت امکان که مطمئناً این امکان برای رادیو زمانه هست ، فایل برنامه ات را با فرمت MP3 هم لطف کن و در دسترس بگذار که بشود Download کرد . پاینده باشی .

-- منوچهر حسن نیا ، May 13, 2007

با سلام .
اولين باري بود كه تصويري متحرك از آقاي نبوي ميديدم . فكر ميكنم نوشته هاي ايشون از برنامه هاي تلويزيوني شون بهتر باشد. اما در ارتباط با موضوع غربت . شايد خيلي وقت ها به اين فكر ميكنم كه چه كاري ميتوانم بكنم كه فرزندم كه در اينطرف بدنيا اومده مثل من ايروني بمونه ولي كم كم به اين نتيجه رسيدم كه چاره اي نيست و بايد قبول كنم كه او ديگه فرهنگ منو نخواهد فهميد و اين برام خيلي دردناكه . متاسفم و از همه اونهايي كه باعث شدن اينطور در دنيا ايراني پراكنده بشوند اعلام انزجار ميكنم . راستش كار ديگه از دستم نمي آيد. كاش خدايي باشه كه زورش به اين جماعت مريض (روحانيون دولتي) برسد.

-- شهاب ، May 13, 2007

sheri az shamloo ra gooya be shiveye noandishane eslami monataaj kardehid ,fekr mikonam dar bozorgdashte LAJEVARDI ghahermane seyed khatami mineveshtid behtarmichasbid.az mordeye shamloo ham mitarsid?

-- ali ، May 13, 2007

سلام آقاي نبوي دست مريزاد كارت داره بهتر ميشه فقط يه خورده ديرآپ ميشين و ديگه اينكه اگه ممكنه لباس رسمي نپوشيد مثلا تي شرت خيلي بهتره مرسي

-- علي ، May 13, 2007

مسوولين محترم راديو زمانه
از بس به اين طنز پرداز - آقاي سيد ابراهيم نبوي - پيغام پسغام دادم كه برادر! يك ضعيفه علاقه‌مند است تا حكم دستيار آن سيد باشد و جوابي نشنيدم، كفرم بالا آمد!
به‌او بگوييد اگر اين‌روزها جواب ‌ندهد،پس كي‌جواب مي‌دهد؟!
اصلا از حالا به‌بعد هم كارم را به‌تنهايي و با «استقلال»(كه ربطي هم به تيم استقلال تهران و اهواز هم ندارد) در دفتر گَل و گشاد «خبرگزاري آفتابه نيوز» آغاز مي‌كنم...
فقط فضاي اين‌جا ، يك كمي ترس‌ناكه...
نبوي جون!
روي دستت بلند شدم!!!
همين روزها ميام آمستردام شعبه مي‌زنم. مي‌گي نه، خب... نه!
...
جنايت بي‌سابقه؛ بوي بد «نفت»!
http://aftabehh.blogfa.com/post-25.aspx
بدجنس!
حالا حرف نمي‌زني، حداقل بيا و «آفتابه» را ببين.

-- خبرگزاري آفتابه نيوز ، May 13, 2007

Seyed jan,
Az shoma khoda hafezi mikonam doroste?
Ya ba shoma khoda hafezi mikonam?
Shayadam har dotash

-- hamid ، May 13, 2007

damet garm, key miyai stand up comedy to London ejra kuni?

-- hossein-london ، May 13, 2007

اول اسمت، سيد را هم بگو؛ و الّا من ناراحت مي شوم!

-- يک دانشجو ، May 14, 2007

بابا به فکر ما که تو ایران با این اینترنتای مزخرف کار میکنیم هم باشین.اگه یه لینک دانلود بزارین حداقل خیالمون راحته که بعد از یه شب تا صبح که ویدیو رو دانلود کردیم میتونیم بدون دنگ و فنگ اونو تماشا کنیم.
با تشکر فراوان ازهمتون.

-- اندی ، May 14, 2007

آقاي نبوي عزيز خيلي ببخشيد يك انتقاد
خيلي بنظر عصبي نميايي؟
كه دستت را رو به دوربين مي گيري و مي‌ گوييد: مزدور!
از شما كه در زمان مرحوم گل آقا و با همين عنوان از این ستون به آن ستون مطرح شديد بيشتر توقع مي رود.نبايد به جاي طنز فحش بدهيد
برنامه تصويري شما هم تا نازل تزين سطح و به تقليد برنامه لوس ساعت خوش سال هاي پيش تلويزيون ايران پايين امده متاسفانه!
يكبار دوباره فيلم همين برنامه را ببين
يكي از اهالي هنر
مرسي

-- مريلا ، May 14, 2007

برنامه عالی بود، بعد از مدتها ابراهیم نبوی را اون جوری که دوست داشتم دیدم. یاد ستون چهارم افتادم. اصلا شبیه طنز های روز نبود. دمتون و دمش گرم

-- hamid ، May 14, 2007

اقا لطفا لينك دانلود برنامه هارو بزارين اين جوري خيلي دردسر داره برا ما با اين اينترنت زغالي ديدن فيلم ها

-- پژمان ، May 15, 2007

سلام. اين هم لينك دانلود ويديوي اين قسمت:
http://zamahang.com/flv/EbrahNabavi04.flv

-- اميد ، May 16, 2007

link zir dar barehe matlabe aghaye nabavi ast
http://news.gooya.eu/politics/archives/2007/05/059712.php

-- said ، May 17, 2007

آقا برنانه ات عالی است... رفته رفته هم بهتر می شود...

-- پرویز ، May 19, 2007

کارگردانی برنامه با کیست؟
لطفن به اطلاع وی برسانید در انتخاب موزیک ها دقت کند، خیلی بهتر خواهد شد.
این موزیک تیتراژ شما انسان (گیاهان نه) را به یاد چیزی جز صبح جمعه با شما و برنامه آقای دست و دلباز نمی اندازد، البته این شاید برای من باشد ولی خب اینطوری است.
موزیک های جاهای دیگر نیز احتیاج باز نگری هایی دارد. شما که سلیقه موزیک خوبی دارید لطف کنید.
ممنون هستم

-- صمد ، May 21, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)