تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سروش و سریش

Download it Here!

عبدالکریم سروش به عبدلکریم سریش تغییر نام داد. نامبرده که نام خانوادگی اش ابتدا "حاج فرج دباغ" بود، بعد از گرفتن حال محمود دولت آبادی که با حمایت از دولت آینده می خواست دوباره آباد شود، حال موسوی را گرفت.

میرحسین موسوی ادعا کرده بود که نقشی در انقلاب فرهنگی ندارد، اما سروش ، ببخشید سریش، مچ کاندیدای اصلاح‌طلبان آن طرفی را گرفت و گفت پس عمه من بود که در جلسات مختلف چنین گفت و چنان و می‌خواست همه را حذف کند...عبدالکریم سریش در آخر گفت اگر یک بار دیگر کتمان کنی میرحسین، حالت را می‌گیرم اساسی!

البته طرفداران سابق سروش، ببخشید سریش! که حالا به ستاد موسوی پیوسته‌اند از او خواسته‌اند سکوت کند و برود توی حالت قبض، اما سروش زده به سیم آخر. اصولا شاگردان سابق سروش که که رنگ عوض کرده‌اند و سبز شده‌اند، معتقدند که اگر سروش توی ستاد خودشان بود و حال کروبی و طرفداران کروبی را می گرفت، هیچ اشکالی نداشت و کاملا اخلاقی بود، اما رو کردن دست میرحسین موسوی که تصادفا فقط ۸ سال نخست وزیر بود هیچ کار بدی هم نکرده بود کاملا غیر اخلاقی است!

پوسترهای کروبی و کرباسچی در سطح شهر تهران پاره شد. گفته می‌شود ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر اعلام کرده است که این پوسترها و بیلبوردها شدیدا تحریک کننده است و نشان دهنده وجود همجنسگرایی سیاسی در ایران است که ناقض سخنان ریاست محترم جمهوری در نیویورک می‌باشد!

احمدی‌نژاد گفت، معادل ۵ برابر تاریخ ایران اختراع کردیم. وی ادامه داد حتی دختر دانش‌آموز ۱۶ ساله ما انرژی هسته‌ای را از آبگوشت تولید می‌کند. کارشناسان معتقدند که ریاست جمهوری فرق انرژی بادی حاصل از نفخ آبگوشت را با انرژی هسته ای نمی‌داند.

احمدی‌نژاد در نطق تلویزیونی خود بسیار تر و وتمیر ظاهر شد و به قول علیرضا رضایی، بعد از چهار سال حمام رفت و گلاب زد تا حال فیلم‌برداران به هم نخورد و هدایت دوربین‌ها از دست‌شان در نرود.

محسن رضایی اعلام کرد که سازمان تربیت بدنی را منحل می‌کند و وزارت ورزش راه می اندازد. اصولا در ایران برای ناکارآمد کردن هرچیزی بهتر است وزارت‌خانه‌اش را تاسیس کنند، پیشاپیش درخواست می‌شود وزارت حوزه علمیه قم، وزارت سازمان زندان‌ها، وزارت بیت رهبری، وزارت بسیج و غیره تاسیس شود تا خیال همه شدیدا راحت شود و شاید محسن رضایی هم رای بیاورد!

وزارت کشور، صندوق‌های انتخابات را ده برابر کرد. ظاهرا در انتخابات گذشته تعدادی از ساکنان دائمی قبرستان‌ها امکان انداختن آرای خود را به صندوق‌ها نداشتند که به لطف وزارت کشور، تمامی مرده‌های عزیز می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند، شناسنامه هم نمی خواهد بیاورند! وزارت کشور شناسنامه‌های همه مرده‌های عزیز را در اختیار دارد!

سید محمد خاتمی ناگفته‌هایش را گفت. وی در مورد انتخابات مجلس هفتم گفت: "به صراحت گفتم انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمی‌کنم" ، که البته چون ایشان برگزار نکرد، وزارت کشور ایشان برگزار کرد که عملا همان برگزار شدن آن توسط ایشان است. البته یک حرف هم از دهان خاتمی پرید که کسی متوجه آن نشد! وی گفت: "بعضی‌ها اینقدر کوچک هستند که با همه به عنوان دشمن برخورد می‌کنند." لازم به ذکر است تنها کسی که با همه به عنوان دشمن برخورد میْ‌کند، مقام معظم رهبری است که در هر سخنرانی، از هر چهار کلمه مبارک‌شان، ۱۰ تایش دشمن است. سید محمد خاتمی هنوز احضار و بازجویی نشده است!

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا از تمایلش برای میانجیگری در پرونده هسته‌ای ایران خبر داد. تحلیلگر کلاغستون معتقد است که آقای برلوسکونی با سوابق‌شان در بلند کردن علیا مخدره‌ها و عشق‌شان به جیگر (ایشان همه دختران و زنان محل کارخود را جیگر خطاب می‌کنند)، ممکن است قصد سویی داشته باشند و پس از دیدن عکس‌های خانم فاطمه رجبی ایده میان جیگری به سرشان زده باشد!

فیس‌بوک که به خاطر حمایت فیسبوکیان از اصلاح‌طلبان فیلتر شده بود، بعد از اعتراضات شدید جهانی و داخلی رفع فیلتر شد. اصولا نظام مقدس زیر بار زور نمی‌رود، مگر آنکه زور، حسابی پرزور باشد!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

شاید نام فامیل اقای «سروش» باید به «گوگوش» تغییر کند. خانم «گوگوش» به محض انکه پایشان به خارج از ایران باز شد گفتند که برای نشان دادن مخالفت خود با نظام به مدت ٢٠ سال در روی یک کاناپه در خانه شان نشسته بوده اند!! ولی بعد از مدتی با اجرای کنسرتهای مختلف درراینجا و انجا چگونگی مساله مخالفت با نظام و کاناپه فراموش شد!! اقای عبدالکریم «گوگوش» بهتراست به جای نوشتن و اجرای برنامه های پرشور خود همزمان با مچگیری موسوی از دیگر اعضای کنسرت نظام که ایشان را در اجرای اثر با شکوه «انقلاب فرهنگی» و دیگر اثار جاودانی و فراموش نشدنی فرهنگی و هنری و اجتماعی و غیره وغیره همراهی می کردند را شفافأ برای تماشاگران و طرفداران خود باز گو کند.

-- بدون نام ، May 26, 2009

البته طرفداران سابق سروش، ببخشید سرو که حالا به ستاد موسوی پیوسته‌اند از او خواسته‌اند سکوت کند و برود توی حالت قبض lol

-- بدون نام ، May 27, 2009

اگرچه بنده طرفدار اقای میرحسین هستم اما
باید بگویم که در این درگیری ها اقای سروش تقصیری ندارند و هرگز شروع کننده نبوده اند.
اصولا درگیری با ایشان به خاطر انتخابات کاری است کاملا ناثواب و مورد تایید دشمنان دموکراسی در ایران.من نمدانم چرا اقای دولت ابادی به یکباره یاد سروش افتادند.

-- ss ، May 27, 2009

بعضی ها وقتی از یکی خوششون میاد، فرق نمی کنه موسوی، خاتمی، سروش یا هر کس دیگه، شروع می کنند به دفاع غیر مشروط از اون و هر کسی رو که خلاف اون باشه، فرق نمی کنه حرفش منصفانه باشه یا نه، به صورت نامشروط می کوبند. نامشروط یعنی شرط انصاف و ادب رو کنار می ذارند و فقط برای تخلیه هیجانی خودشون و هم پالکلی های شان طرف مقابل را مسخره می کنند، تحقیر می کنند، فحش می دهند و .... انصافاً سروش مستحق این القاب (سریش یا آن چنان که در یکی از کامنت ها آمده "گوگوش") است؟ توانایی آن را ندارید که کمی زیبا تر و با نمک تر و در سطحی مناسب تر با ایشان شوخی کنید؟
----------
کلاغستون: ما دکتر سروش را خیلی دوست داریم، اما چون در مکتب کلاغی، ظلم بالسویه عدل است، حیفمان آمد چسبیدن شدید ایشان به موسوی را درز بگیریم. اما ایشان بسیار دوست داشتنی تر از آن هستند که در عالم واقع چنین باشند. اینجا عالم ناواقع است!

-- مهدی ، May 27, 2009

متاسفانه در مملکت ما هنوز یک عده تنها با نامها کار دارند و فقط بدنبال مچ گیری هستند آنها به سیالیت فضای اندیشه و سیاست التفات نمیکنند و از نظر آنها مرغ یک پا دارد امروز اندیشه های سروش از بسیاری روشنفکران مدعی و عنوان دار تاثیر گذار تر است

-- محمد ، May 27, 2009

من احترام زيادي براي دولت آبادي به عنوان يک اديب و نويسنده قايلم. بنده خدا در يک جلسه انتخاباتي جوگير شده و مطلبي گفته که خيلي هم به اين کارزار که کم کم دارد تبديل ميشود به آشفته بازار عنوان نموده .اما مطالبي که سروش در پاسخ ايشان مطرح کرده دور از انتظار بود شايد ايشان چون فيلسفوف تشريف دارند و در عين حال در وضعيت دگرديسي فکري هستند کمي عصبي و آشفته وارد شده اند.از شما هم خواهش ميکنم نبش قبر نفرموده و هيزم بيار معرکه نشويد.متشکرم

-- گيوي ، May 27, 2009

دوست عزیز،

کامنت شما رسید. موارد طرح شده جنابعالی بررسی شد.
۱- هیچ نظارت و کنترلی از سوی زمانه و همکاران آن روی هیچکسی در خارج از مجموعه صورت نمی‌گیرد.
۲- هیچ فرد خاصی مورد حمله قرار نگرفته است.
۳- بر اساس تحقیق‌های ما، هیچ برداشت الکترونیکی نیز صورت نگرفته است.


هدف ما پاسخگویی مشخص به موارد مشخص است. اگر اعتراضی به مطلبی از سوی نویسنده‌گان مورد نظر شما وجود دارد، راه معمول آن اعتراض کتبی با نام و نشانی مشخص است. پس از اطمینان از وصول، می‌توانید در انتظار پاسخ باشید.

-- بدون نام ، Jun 3, 2009

یادش به خیر...نان حوزه هنری را میخوردیم و...نمازمان به وقت بود و نهارمان هم و ان جسم تنومندمان که از صدقه سری حاجی زم ومیرفتاح ثمین شده بود ..این هوا...کدام هوا؟!یادشان نمی اید...یادم بیاورید...حالا دور شده ام از این همه گند...حالا از بطری نوشابه و باتوم دورم...هر چه میخواهد دل تنگم میگویم . خیالی نیست....شاید بعضی ها یادشان نیاید اشکهایتان را در زیارت عاشورا و کمیل خواندن و جبر به ریا و امر به کیا...
خودمانیم نیک اهنگ عزیز حالا که داری غسل تعمید میدهی خودت را، اینقدر روداری نکن...همیشه میگفتیم خیلی حیفی ...خیلی درجه یکی و سقف این ملک برای سروقامتی مثل تو خیلی کوتاه است...هنوز هم دوستت داریم و با کارهایت میخندیم و به...خوش حالم که شنگولی ولی یادت باشد مثل ابراهیم تو زرد از آب در نیایی...
مخلصت
یک دوست قدیمی

-- نیک آهنگ کوثر ، Jul 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)