تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سال اصلاح الگوی مصرف!

امسال سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفت. به این ترتیب دولت احمدی نژاد موظف شد نحوه مصرف بودجه در تبلیغات انتخاباتی ایشان را اندکی اصلاح کند. چهار سال پیش که ایشان کاندیدا شدند، چون قرار نبود الگوی مصرف اصلاح شود، فقط ۳۵۰ میلیارد تومان از شهرداری گم شد! امسال احتمالا با عنایت به تورم و تعدد کاندیدا ممکن است از بودجه یک چند میلیارد دلاری گم شود که سازمان بازرسی هم مقرر شد به آن گیر ندهد!

البته در زمان استانداری ایشان هم در استان اردبیل باز هم یک پول‌هایی گم شد که دچار ماست‌مالیزاسیون گشت. البته آقای احمدی‌نژاد فقط میزان مصرف وجوه را اصلاح می‌کند.

البته هنوز بخشنامه اصلاح الگوی مصرف به لبنان و غزه برای برادران حزب‌الله و حماس ارسال نشده و احتمالا نخواهد شد!

همچنین در راستای اصلاح الگوی مصرف قرار شد از این به بعد به جای انتقال سیاهی لشگر با اتوبوس به محل سخنرانی بزرگان، از قطار استفاده شود و دیگر هی از پادگان‌ها مستقیما آدم نبرند این طرف و آن طرف تا در مصرف گازوئیل شدیدا صرفه جویی شود! بررسی عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که بعضی از مقامات عظمای مملکتی هر وقت جایی می‌روند مثل آهنربا هی اتوبوس جذب می‌کنند و دنبال خودشان می‌کشند و آدم قیافه‌هایی را که امروز در محل سخنرانی اهواز می‌بیند، فردا در رشت و پسفردا در مشهد و پسین فردا در تبریز می‌بیند. به این می‌گویند معجزه هزاره سوم!

در راستای اصلاح الگوی مصرف، به مقامات نظام پیشنهاد می شود کمتر "ذرت پرت" نمایند(زرت و پرت!)

خانواده مرحوم دکتر زهرا بنی یعقوب اعلام کردند بخشی از مدارک و پرونده مرگ دخترشان تصادفا غیب شده است. احتمال می‌رود در راستای اصلاح الگوی مصرف، برگ‌های بیخودی پرونده و ملحفه مسوول خودکشی شدن خانم دکتر بنی یعقوب اصلاح و حذف شده باشد.

لازم به ذکر است که از این غیب شدن‌ها زیاد اتفاقا می‌افتد و احتمالا مدارک پزشکی مربوط به امیدرضا میرصیافی هم چند روز دیگر غیب می‌شود، مدارک مربوط خانم زهرا کاظمی هم غیب شد...مدارک مربوط به قتل‌های زنجیره‌ای هم گویا غیب شده و اطلاعی از آنها در دست نیست.

کافه ناصری خبر داد، سپاه پاسداران از طریق باز گذاشتن فیس بوک، در حال پرونده سازی برای تمامی عزیزانی است که عکس بی حجابی یا در کنار دوست پسر و دوست دختر خود را گداشته‌اند آنلاین. دوستان عزیزی هم که جام شرابی دستشان است که دیگر هیچ! به امید خدا از چند ماه دیگر همه کسانی که عکس آنچنانی در فیس بوک دارند مورد مهرورزی خاص قرار گرفته و به خاطر عضویت در شبکه براندازی فیس‌بوک برخورد مقتضی با آنها صورت خواهد گرفت! از عزیزانی که همه اتلاعات خود را روی فیس بوک گذاشته‌اند درخواست می‌شود حواسشان را اندکی جمع کنند تا اشتباهی بازداشت نشوند و یک موقع خدایی ناکرده خودکشی شوند و مدارک مربوط به خودکشی شدنشان غیب شود!

خانواده‌های دانشجویان زندانی که برای دیدار با فرزندان زندانی خود در شب عید به زندان اوین رفته بودند با مساعدت مسوولین بازداشت شدند و شب را در کنار سفره هفت سین زندان که سوسک، ساس، سوزن(مربوط به ترزیق مواد مخدر)، سریش، سنگ، سیمان، سیگار به اندازه کافی در آن بود گذراندند. قدیم‌ها شب عیدی زندانیان را آزاد می‌کردند، حالا از این به بعد خانواده‌هایشان را می‌گیرند تا موقع سال تحویل کنار هم باشند!

باراک اوباما پیام نوروزی داد. در این پیام نوروزی به به هیچ وجه حرف بدی زده نشد و اسمی از دشمن نیاورد و به کسی هم توهین نکرد. اصولا پیام نوروزی باید چند تا فحش آبدار، حمله به دشمنان فرضی، خط و نشان کشیدن و از این حرف‌ها داشته باشد!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

خیلی مزخرف است

-- یاسر ، Apr 5, 2009

حقش بود امسال را رهبر "خود اعظم" سال "الگوی اینه نگری" می نامید تا خود و همسالان او در خود نهاد ساخته هایش مثل شورای نگبهان و مجلس خبرگان و غیره چهره پیر و زوار در رفته خود را در ان می دیدند و قدری بخود می امدند که ٣٠ سال گذشته است و نسل جوان دیگر "رهبری" و یا "نو اوری" انها را نمی خواهند و بهتراست به فکر"الگوی اصراف گویهایی" خود در درگاه الهی باشند که هیچ خریداری در حضورش و در روز قیامت نخواهد داشت.

-- بدون نام ، Apr 5, 2009

سلام:
آقای نیک آهنگ خیلی عالی بود امیدوارم در سال جدید شاهد کارهای بیشتری از شما باشیم و هر چند خواندن طنزهای شما در ایران گناهی کبیره است و آدم را به جهنم می فرستد ولی از این گناه نمی توان توبه کرد.
موفق باشید

-- علی ، Apr 5, 2009

یکی الگو امد بعد از سی سال --- ملت مات گشتند از این فضل و کمال!!

-- بدون نام ، Apr 6, 2009

نام گذاری خوبی است باید رهبری دستوربدهند تاقسمتهای که برای مملکت هزینه آوراست (شورای نگبان .تشخیص مصلهت نظام سپاه پاسداران و........)حذف وهزینه آن به مردم داده شود.

-- حسین امدی ، Apr 6, 2009

کاش ذره ای از احوال دنیا خبر داشتی و بعد می نوشتی

-- بدون نام ، Apr 6, 2009

"اصلاح الگوی مصرف" شعاری دیگر از یک "اصلاح نگشته گلوی بی مصرف".

-- بدون نام ، Apr 6, 2009

براتون متاسفم یه نگاهی به دور ورتون بیندازید
امان ازوقتی که آدمها فکرکنند روشن فکرند و باید درمورد چیزی که سررشته ندارند
زرت وپرت کنند
--------------
کلاغستون: ما روشنفکریم؟ عمرا! روشنفکر کسی هست که به هر چه به او بگویند راضی باشه کاکو جونی! اصولا روشنفکرها تحت ولایت مطلقه هستند و امکان تفکر مستقل ندارند!

-- بدون نام ، Apr 6, 2009

خواهش می کنم ادب را رعایت کنید و در مورد مسئولان نظام محترمانه صحبت کنید.
-----------------------------------------
کلاغستون: امضا نکرده بودی کاکو که از شورای نگهبان بودی یا گرداب؟

-- بدون نام ، Apr 7, 2009

با سلام
می خواستم ببینم عکسهای هوایی را در فیس بوک دیدید یا ماهواره .شاید درحالت مستی و یا در بستر مرگ بودید و آرزوهایتان را می دیده اید.

-- samayi ، Apr 7, 2009

با سلام شما که خودتان را طرفدار این جامعه و جوانان می دانید چرا با دروغ و اتهام به این و آن می خواهید طرفدار جمع کنید رهبر اگر صحبتی می کند با حمایت من و شما به واقعیت می پیوندد نه اینکه بنشینیم و ببینیم که الگوی مصرف چگونه است اگر چشم وگوش بازی داشتید سال قبل را که به نام سال نوآوری و شکوفایی نامیدند ما به دستاوردهای خیلی مهمی رسیدیم ولی این حرفها چه فایده برای کسی که به کشور و مسئولین خود اطمینان ندارد .

-- بدون نام ، Apr 8, 2009

با سلام کسیکه خدا رو داره چه احتیاجی به بودجه شهرداری و غیره داره . قبل سال اصلاح الگوی مصرف دولت با دقت عمل میکرده.

-- سعید ، Apr 8, 2009

سلام
آقاي نيك آهنگ كوثر
خيلي بد است كه آدم ببيند يك نفر اينقدر آسيب ديده كه دهان و نوشته هايش هرزه شده
شما اشتباهي كرديدكه به خاطرش تنبيه شديد
حالا نبايد اين باعث شود ...
بنده نه از شوراي نگهبانم نه جاي ديگه نه حتي يك كارتونيست
ولي يه عقده اي رو تو بياناتتون تشخيص ميدم
به اميد ياري خدا
---------------------
کلاغستون:
ها بله، ما هی به نیک آهنگ می‌گیم خنثی باش و مثل آغا محمد خان قاجار بنویس تا طرفداران این و آن بهشون بر نخوره، می‌گه که آغا محمد خان قاجار اگه می‌نوشت، بدتر می‌شد!
خلاصه‌اش این که این بیچاره رفته توی کله‌اش که نویسنده رسانه‌ای نباید همدل سیاسیون باشه!ٓ شمو بهش یی چیزی بگو!

-- بنده خدا ، Apr 8, 2009

کیف کردم، ببین چه جوری حرصشون درومده
دست مریزاد

-- saba ، Apr 11, 2009

جملات واقعی را گفته اید و برخی ها که نانشان از همین آخورها است ناراحت می شوندبنده اکثر این جملاتی که گفتید درک کرده ام و دیده ام

-- بدون نام ، Apr 12, 2009

سلام بد نبود لطفا اطلاعات بیشتری در این زمینه بگذارید

-- بدون نام ، Apr 12, 2009

ای ول ای ول داش مجیدوای ول

-- بدون نام ، Apr 13, 2009

... حرف دهنتو بفم من یک لر هستم
----------------------
کلاغستون: ما خومون هم لریم، ایسه هم لر ممسنی داریم کرو، هم لر بیراحمد! خود نیک آهنگ هم از سادات لره.

-- بدون نام ، Apr 13, 2009

تازه کجاشو دیدید.سردار فرماندهی ناجا تهران بزرگ هم سهمیه غذای سربازاشو جیره بندی کرده و حتی به سربازای شهرستانی هم غذا نمیده.البته جلساتشون با موز کیلوئی 2500 و پرتقال 3000 تومانی و غذای امیر و سردار از ....... سر جاشه.واقعا افرین به فاتب+ناجا و احمدی مقدم

-- بدون نام ، Apr 14, 2009

امید وارم وضع مملکت بهتر شود .
بد نبود اطلاعات بیشتری لازم است

-- بدون نام ، Apr 14, 2009

سلام نوشته هاتون خوب بود خوشم امد اما فکر نمیکنم فایده ای داشته باشد.دارین خودتون رو خسته میکنید

-- اعظم ، Apr 15, 2009

بهتر بود كه بيشتر به دليل انتخاب اين نام مي پرداختيد

-- اكبر ، Apr 16, 2009

اگر كسي تابع ولايت مطلقه فقيه باشد و روشنفكر باشد بهتر است تا تابع فيلسوفان كافر غربي باشد و افتخار كند كه روشنفكر است آتش جهنم گوارايتان باد

-- علي ، Apr 18, 2009

خیلی مزخرف بود

-- بدون نام ، Apr 19, 2009

بحث و گفتگو تا جایی ثمر بخش است که در حیطه ادب و احترامات متقابل باشد .

-- علی ، Apr 23, 2009

در سال اصلاح الگوی مصرف زلیخا هم دوباره برگشت

-- بدون نام ، Apr 24, 2009

بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند هر که را بخواهد هدایت میکند از خدا بخواهیم آنچه حقیقت است ما را به همان سمت هدایت کند و به خاطر طرفداری از کس و ناکس جهنمی نشویم

-- hsmm ، May 1, 2009

چرا همیشه میخوایم در مورد هر چیزی انتقاد کنیم.چرا همه چیز کشورای دیگه رو قبول داریم اما مثلا صرفه جوییشونو نه؟؟ حالا چون یکی از خودمون گفت اخ شد؟

-- بدون نام ، May 4, 2009

به به! چه اطلاعات دست اولي! خصوصا بعضي هاش هم كه خيلي محترمانه بود !!! (مثل پاراگراف پنجم) ... جيگر تو ...!

-- بدون نام ، May 4, 2009

شمایی که هی گیر میدی که کاش رهبر فلان میکرد و... کاش یه ذره آدم میشدی و عمل میکردی.حالا رهبر بگه یا کس دیگه ای باید عمل کرد.

-- uoho ، May 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)