تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بابا کرم...خاتمی جونم...دوستت دارم...

به آخرین خبر رسیده توجه کنید!

Download it Here!

سید محمد خاتمی، باباکرم سابق پس از غمزه و عشوه فراوان آمد. فعلا هنوز به قسمت ای دریغا که ندانسته گرفتار شدم نرسیده است! خاتمی مانند باباکرم ماه‌ها عشوه می‌آمد و غمزه می‌‌کرد بالاخره قبول کرد و در روزهای پایانی دهه فجر بله را بگوید. کلاغستون از همه شنوندگان عزیز درخواست می‌کند به افتخار آمدن بابا کرم یک قر باباکرمی دهه فجری بیایند!

قیمت دستمال یزدی در بازار بورس تهران زیاد شد. معلوم نیست این مساله به آمدن خاتمی مربوط باشد یا نه!

چند هزار دستگاه اتوبوس برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمنراهی تهران شدند. هر سال این اتوبوس‌ها که از معجزات هزاره سوم هم هستند داوطلبان عزیز را برای شرکت در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن به تهران می‌آورند. البته معمولا عزیزان از این اتوبوس‌ها پیاده می‌شوند و چند قدم راه می‌روند و بعد سوار می‌شوند می‌روند خانه‌هایشان. قرار است امسال به جای این کار مردم همیشه در صحنه از اتوبوس پیاده نشوند و خود اتوبوس‌ها راهپیمایی کنند که دل مقام معظم حسابی شاد شود. اینجوری طول راهپیمایی زیاد می‌شود و اصولا نظام مقدس از طول زیاد خوشش می‌آید!(فکر بد نکنیدها!)

قبرس محموله سلاح ایرانی را که از یک کشتی با پرچم خود توقیف کرده بود به ایران باز نخواهد گرداند، ایران هم شدیدا ناراحت شده و گفت است خرهایی را که به قبرس قولشان را داده بود به این کشور نخواهد فرستاد! ایران بعد از انقلاب اسلامی جایگاه قبرس را صدور الاغ گرفت و قبرس مشتری خرهای ایرانی شده است. حالا هی بگویید انقلاب ما هیچ فایده‌ای نداشت!


علی لاریجانی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع‌به هالوکاست چیست گفت من مورخ نیستم، سیاستمدارم. وقتی از او در باره جنبش ملی شدن نفت پرسیدند، در باره تاریخ ملی شدن نفت سخنرانی کرد. اصولا مقامات نظام مقدس در آستانه سی سالگی انقلاب شدیدا شبیه شتر مرغ شده‌اند! موقع اظهار نظر تاریخی، سیاستمدار می‌شوند و موقع کار سیاسی، مورخ!

پلیس ایران اعلام کرد که طرح برخورد با متخلفان اینترنتی را در دستور کار خود قرار داده است. از این بعد قرار است مثل ماجرای داستان ۱۳۸۴ جرج اورول بالای سر وبلاگ‌نویسان یک دستگاه باشد که اگر دست از پا خطا کنند، همانجا ماموران بریزند و خدمتشان برسند. قرار است علاوه بر پلیس اینترنت، پلیس امنیت خانواده هم به مجموعه نیروی انظامی اضافه شود که شب‌ها وسط زن‌ها و شوهرها بخوابند که یک موقع کارهای غیر اخلاقی ازشان سر نزند!

هاشمی رفسنجانی از ارایه آمارهای غلط برای فریب مردم انتقاد کرد. لازم به ذکر است که آقای هاشمی سنش رفته بالا آلزایمر گرفته و یادش نیست از عهد مادها تا کنون بیشترین آمار غلط برای فریب مسلمین در دوران سازندگی به خورد مردم داده شد. در دوران سازندگی چند هزار طرح نیمه تمام انجام شد که به پایان هم نرسید، آقای هاشمی هم هی می‌رفت همه را افتتاح می‌کرد و ظاهرا بیت‌المال را می زدند به یک جایی که ما رویمان نمی‌شود ذکر کنیم!

ایران اعلام کرد در حال ساخت چهار ماهواره است. مسوول فتوشاپ ریاست جمهوری گفت اگر هم لازم باشد می‌کنیمش ۱۰ تا! اصولا در ایران گسترش فن‌آوری با کمک تکثیر فتوشاپی بسیار معمول است! در ایران البته مشکل تعدد زوجین آقایان را هم با نرم افزار فتو شاپ حل کرده‌اند که البته مشکلات سخت افزاری‌شان حل نشده مانده است!

سردارمحصولي گفت: براي جابه جايي راي حجت شرعي ندارم. البته وی نگفت تا کی این حجت شرعی را ندارد؟ اصولا در نظام مقدس حجت شرعی دو روز پیش از انتخابات سر و کله‌اش پیدا می‌شود که مصادف است با زنده شدن چند میلیون نفر مرده و پیدا شدن چند میلیون رای با دست‌خط مشابه و برگه‌های رای دارای شماره قبض یکسان و خوانده نشدن آرای کاندیداهای نسبتا غیر خودی. البته اندازه حجت شرعی مربوط میزان رای آوردن طرف مقابل است!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با حالی...
«مسوول فتوشاپ ریاست جمهوری» آخرش بود!

اما اگه این نظام مقدس نبود به هیچ وجه طنز نویس خوبی نمی شدی.

در ضمن، یک جا هم خود زنی کردیا:
«... ایران بعد از انقلاب اسلامی جایگاه قبرس را در صدور الاغ گرفت»!

طنز بود، جدی نگیر D:

-- سعید ، Feb 8, 2009

شیوه برخورد آقای کوثر با ریاست جمهوری آقای خاتمی حال آدم رو به هم می زنه.
----------------
کلاغستون: سوربیتول بدیم خدمتتون؟ORS چی؟ آب داغ نبات چی؟
برای ما کلاغ‌ها، خاتمی و احمدی‌نژاد فرقی با هم ندارند و سر و ته یک کرباسچی هستند!

-- رضا عبدالرضایی ، Feb 8, 2009

سلام آقای کوثر. جان مادرت آقای خاتمی را تخریب نکن. ما که در ایران زندگی می کنیم به یک دموکراسی حداقلی نیاز داریم تا از زندگی لذت ببریم. موفق باشید.
---------------
کلاغستون:
ما غلط بکنیم خاتمی رو تخریب بکنیم! ما فقط اندکی شوخی می‌کنیم با ایشون! همین!

-- امید ، Feb 8, 2009

نیکا جون خیلی خش
(اصطلاح یزدیه نترس!)و باحالی

-- امیر-یزد ، Feb 8, 2009

har ghadar naz koni eshve biay, baz to forsat suzi khatami

-- بدون نام ، Feb 8, 2009

نیکان جان! برای شما شاید فرقی نداشته باشد! ولی برای ما دارد! ضمناً شما حق داری از خاتمی هم انتقاد کنی! ملت که عقلشان را دست شما نداده اند! این دوستمان چه حالی به شما داده که نظر شما را نافذ میداند :))) کلاغ و این حرف ها؟
----------------
کلاغستون: ما یک مشت کلاغیم که سر و صدا می‌کنیم، کدوم حرفمون تاثیر داشته که حالا شوخی با فریبای عالم سیاست دومیش باشه؟

-- بدون نام ، Feb 8, 2009

عالی بود نیکان عزیز

-- Reza ، Feb 8, 2009

همه ی ما مطئنیم خاتمی
بهترین گزینه موجود برای برون رفت از وضع اسف بار کنونی است ، از 84 تا 88جز سیا ه ترین سالهای ایران از هر نظری است
پس نباید با این نوشتنها مردم را از هول چاله به چاه بیندازیم همان کاری که متحجرین از ما انتظار دارند !!!
...
-----

کلاغستون: منظور شمو از همه ما کی هست؟ توی همین کامنت دونی چند نفر با شما موافقند، چند نفر مخالف. نلنه شمو همون "ملت" هستید که کیهان میگه؟ یا "مردم" که روزنامه‌های دوم خردادی می‌گفتند؟

-- م .محمود ، Feb 8, 2009

خاتمی شیادی حقه باز بیش نیست.

-- reza ، Feb 8, 2009

نیکی جون!
فعلا تو همونجا که هستی به یاد احمدی نژاد و الهام و فاطی ؛ باباکرم برقص ...
ما هم با خاتمی تانگو می رقصیم!
زنده باد خاتمی (-,

-- Arash ، Feb 8, 2009

بامزه نوشتی نیکان جون...امیدوارم خاتمی انتخاب بشه:) به نظرم الان خودشم فهمیده کسیکه کلی رای مردم پشتش باشه باید نترسه و حرفشو محکم بزنه.
بهرحال بعد ازین 3-4 سال هولناک فکر میکنم مردم به این نتیجه رسیدن که خودشون در سرنوشت خودشون نقش دارن :)

-- سحر ، Feb 8, 2009

نیکان دلت میاد؟

-- مهری ، Feb 8, 2009

خاتمی!آقای کوثر حق با شماست،سر و پا یه کرباسن.شمایی که میگین دموکراسی حداقل(به واژه نامه سیاسی باید اضافش کرد) این باباکرم تشنه قدرته.این ریش قشنگ 8سال ری......این آقا باعث شد آقای احمدی نژاد بیاد.شما ملت عزیز چند بار از یه سوراخ باید گزیده شید؟30 سال بس نبود؟تازه آقای احمدی نژاذ یک کاتالیزور به سمت نقطه پیک هست.کمی فکر سیاسی داشته باشید.اقای کوثر دستش بندازه،ابراهیم اقای نبوی بهش بگه محمود نفتی.ولی این روز یادتون باشه.این آدم فقط حریف خودشون میشه.الان خاتمی هرچی شعار بده کی باورش میشه؟این همون شعارهای 8 سال پیشه منتها آپدیت شده.ملتی با شعور سیاسی پایین یه این باباکرم رای میده.من طرفدار تغییرم چه به بالا(در این صورت خوش به حال ملت) چه به پایین(بدا به حال حکومت).سکوت حالا بهترین سلاح هست.گرگها وقتی گرسنه اند و غذایی نیست خودشون رو می خورن).کمی تاریخ وسرگذشت احزاب و مبارزات رو بخونید.مطلب بسیار ساده هست! ممنونم ازتون آفای کوثر،قوی ترین سلاح دست شماست.

-- خرمگس ، Feb 8, 2009

البته نام کتاب اورول 1984 بود

-- بدون نام ، Feb 8, 2009

به خدا اگه تو انتخابات ببینم که مردم خروار خروار ریختن پای صندوق ها و دارن به خاتمی رای میدن یک بلند گو میگیرم دستم و میرم وسط جمع و مثل اون آخونده که اسمش رو یادم نمیاد داد می زنم: «اف بر شما که چقدر ساده لوحید!»

اوباما جون تو رو به قبر اون ننت یک کاری بکن یک پدری از این آخوندا در بیار که تا ابدالدهر تو ایران ازشون خبری نشه...

-- کلب علی ، Feb 8, 2009

این متن هیچ طنزی در خود نداشت حتی هجو هم نبود
بقول قدیمی ها اباطیل بود
نثر این متن طوری است که من قبل از این که متوجه اسم نویسنده بشم فکر کردم باز یک بچه خواسته متن بامزه سیاسی بنویسه که طبق معمول اینطوری شده دیگه!

نیک آهنگ جان همون کاریکاتور رو بکش دیگه نمیخواد اینطور بی سرو ته مزه بریزی
نتونستی حقت رو بابت بی عدالتی که در حقت شد از کسی بگیری اینطوری بیان نکن مثل خاله پیرزن ها

-- پوریا ، Feb 8, 2009

حرف نداشت!

-- آرتمیس ، Feb 8, 2009

خاتمي پاينده رئيس جمهورآينده

-- Anazhdenajafian@gmail.com ، Feb 8, 2009

خاتمی خوش آمد. تو هم خیلی بی مزه ای!

-- کیا ، Feb 8, 2009

اقای کوثر یک سوال داشتم دوست دارم نظرتان را بدانم:
اگر خاتمی نبود هیچگاه روزنامه نگارانی حرفه ای مانند شما فضای مناسب برای رشد پیدا میکردند؟
شوخی کردن خیلی هم خوبه ولی واقعا این نوشتتون بوی نفرت میداد.
----------------------------------
کلاغستون:
۱- خاتمی از سال ۱۳۷۶ رئیس جمهوری شد، نیک آهنگ از سال ۱۳۷۰ روزنامه‌نگار حرفه‌ای بود. تا سال ۷۶ هم چند تا جایزه ملی و بین المللی هم برده بود. خاتمی از طریق کار روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب بود که توانست با خیلی‌ها ارتباط برقرار کند. پیام اصلاحات را چه کسانی برای لایه‌های مختلف جامعه ترجمه می‌کردند؟ روزنامه‌نگاران حرفه‌ای!

۲- خاتمی انسان بسیار خوبی است از نظر ما کلاغ‌ها، اما مسوولیت هم دارد و مسوول هم جوابگو است. اگر نباشد، کلاغ‌ها او را زیر سوال باید ببرند. اشکالی دارد؟

۳- نه ما و نه نیک آهنگ از خاتمی نفرت نداریم و او را دوست داریم که جزو بهترین سوژه‌های عالم است!

-- Arash ، Feb 9, 2009

نیکی جون به نظر تو فامیل این بابا،همین سردار محصولی رو میگم،از کجا اومده؟ یعنی چطور بوده که فامیل بابا شده محصولی؟ اگه گفتی؟

-- مرتضا ، Feb 9, 2009

پام كه رسيد اون ور آب منم همينا رو كه گفتي مي گم ولي فعلاً تا اينجام مي خوام نفس بكشم...و به خاتمي رأي مي دم و از همه خبر ندارم اما خدا رو شكر با هركي حرف مي زنم مي خواد رأي بده...راستي چرا رأي ندادن يه سري از مردم هم به نفع شماست هم عالي جنابان اصول گرا؟ عجيبه كه منافعتون در رأي ندادن مردم مشتركه! فقط شما به زبون مي آريدش و اونا نمي گن ولي آرزوشو دارن!

اما به هر حال طنز قشنگي بود مثل هميشه...

-- هانا ، Feb 9, 2009

خیلی ممنون از اینکه جواب دادید. می خواستم در جواب سوالتون که،"کلاغ‌ها او را زیر سوال باید ببرند. اشکالی دارد؟"
بگم: نه تنها که نداره بلکه باید این کار را کرد. اما معتقدم این نوشته شما ربطی به مسوولیت پذیری خاتمی نداشت یا من درست نفهمیدمش.
به نظر من در ٤ سال اخیر و بر اثر تحریم دوره قبل و انتخاب اقای احمدینژاد شرایط به گونه ای پیش رفته که بخشی از جامعه احساس میکند بین خطر احتمال چند تکه شدن ایران و امکان ایجاد جنگهای خیابانی و یا بازگشت به حداقل ٤ سال قبل میبایست یکی را انتخاب کند.
از همین روست که اگر نگاهی به کامنتهای ارسالی بیاندازید می بینید که وزن مخالفان و موافقان چندان تفاوتی ندارد. درحالیکه ٤ سال قبل به ندرت می شد کسی را پیدا کرد مخالف نقد صریح خاتمی.
در هر حال امیدوارم که این دریچه گفتگو همیشه باز بماند و بتوانیم با نقد کاستی ها به سوی فردایی روشنتر و اگاهتر گام برداریم
شاد باشی.
----------------
کلاغستون: کاکوجون. کار ما نقده و به نسیه کاری نداریم!
این مطلب هم در راستای مطالب قبلی و آینده هست. اونا رو هم یه نگاه بندازی، می‌بینی منظور ما چی بوده!

-- Arash ، Feb 9, 2009

اقای نیک اهنگ کوثر اگر حرف شما را بپذیریم و با توجه به اینکه انتخابات در ایران در حال حاضر بشدت تحت کنترول قزاقها است چه راه حلی برای کسی بهتر از محمود به مردم پیشنهاد می کنید . به نضر شما کدام انتخاب ؛اروپا یا روسیه ؛ اجازه می دهند اندکی هم به ملت بماسد. راه حل بدهید.
-------------------
کلاغستون: این نیک آهنگ اگه پیشنهاد داشت که تا حالا محلل شده بود!

-- ahmad ، Feb 9, 2009

نیکان عزیز من و شما خارج از ایران زندگی‌ می‌کنیم و با زندگی‌ در این کشورهای آزاد سطح توقع ما خیلی‌ بالاست،ولی‌ فکر نمیکنید بد از این ۴ ساله اسف بار که احمدی‌نژاد برای ایران ما ببار آورد و با وجود شرایط خاص انتخابات در ایران خاتمی بهترین گزینه موجود هست؟ این روز‌ها با هر کسی‌ که در ایران صحبت میکنی‌ حرف از فقر روز افزون، از بین رفتن آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و ... هست آیا قبول نداری در زمان خاتمی وضع مردم از هر نظر بهتر بوده؟ شما رو نمیدونم ولی‌ من اگر وضع دوباره مثل زمان خاتمی بشه حتما بر می‌گردم و در کشور خودم زندگی‌ می‌کنم. راستی‌ من شخصا در زمان خاتمی با روزنامه نگران سرشناسی‌ مثل شما آشنا شدم و با خوندن روزنامه‌ها و کتابهای خوبی‌ که آن زمان در دسترس بود دوران فرهنگی‌ خوبی‌ رو در ایران تجربه کردم.
-----
کلاغستون:آقوی نیک آهنگ سلام رسوندن، گفتن که کار روزنامه‌نگارها، بالاتر بردن توقع مردم و پاسخگو کردن مسوولین است!

آقوی نیک آهنگ افزودند چون به آقوی خاتمی و هر کس تابع ولایت مطلقه باشه و در ضمن پاسخگو هم نباشه، اطمینان ندارند، اینجا توی سرموی منهای ۲۰ درجه بهشون بیشتر خوش می گذره!

-- Mehrnoosh ، Feb 9, 2009

پوریای عزیز
کی میخواهی زبان مردسالارانه را کنار بگذاری؟چرا هر صفت تحقیرآمیزی را با ویژگی های زنانه همراه میکنی؟هم شرط رفع تبعیض از زنان نبود ستمگری زبانی نسبت به زنان است.

-- سعید ب ، Feb 9, 2009

نیک آهنگ عزیز
بسیار جالب بود .این سید خندان باز برای فریب مردم آمد.امیدوارم ملت به هوش باشند.

-- امیر ، Feb 9, 2009

در راستای سر و ته یک کرباسچی:

این یکی احمدی‌نژاد تر است
آن یکی خاتمی‌تر از این است!
(هادی خرسندی)

***
شخصیت محمد خاتمی کاملاً قابل احترام است؛ اما او به هیچ وجه مدیر خوبی (دست کم در شرایط کلان، فشار و دشواری) نیست. به راستی چه تضمینی وجود دارد که فرصت سوزی او در هشت سال ریاست جمهوری‌اش، سوء‌مدیریت در نتیجه‌ی تلاش برای راضی نگهداشتن همه (!)، قربانی کردن اکثریت به پای اقلیت، و آنچه آیت الله منتظری مشروعیت دادن به استبداد نامید، دیگر تکرار نشوند؟
(از سایت خرداد)

-- سعید ، Feb 9, 2009

با درود بر شما.بسیار عالی بود
نتیجه ٨ سال ریاست این اقا احمدی نژاد بود؛ بین بد و بتر فقط یک انتخاب هست اون هم انتخاب نکردن و نه گفتن. ٣٠ سال بین بد و بدتر انتخاب کردیم اخرش هم بدتر از بد شد،
سال ٧٦ من به این اقا رای دادم،ای اقا به تمام کسانی که به ایشان رای دادن بدهکار هست باید به وعده ای که دادند عمل کنند و عامران قتلهای زنجیرهای رو معرفی کنن. این
کمترین خواستی که از این اقا می توان داشت.

-- Bahram ، Feb 9, 2009

اصلاح طلبها به اندازه کافی تخریب میشن.دیگه لزومی نداره بعضیا ماهیت خودشونو نشون بدن!
البت این آقای کوثر رو نمیشناسم ولی بهشون نمیاد از سلطان یا افراد معلوم الحال دیگه چیزی بهشون رسیده باشه!

-- هیبت ، Feb 9, 2009

دادا نیکان عزیز
خیلی جالب بود

-- مهیار ، Feb 9, 2009

...هر کس تابع ولایت مطلقه باشه و در ضمن پاسخگو هم نباشه،...

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

خدمت عزیزان کاغستونی
به آقای کوثر سلام برسونید و با توجه به پاسخی که به مهرنوش دادند بگید خوب برادر من ما هم همین رو می گیم چه لزومی داره شما از در سرمای منهای بیست درجه تورنتو راجع به ایران اظهار فضله کنید.همانجا که بیشتر خوش می گذره باشید و در مورد انتخابات کانادا اظهار نظر کنید.والا تاثیرش بیشتره.بعنوان یک شهروند خوب و فرهیخته کانادایی. اون وقت کسی هم بهت نمی گه حرف مفت زن خارج نشین.به جای این که زندانیت کنند قدرت را هم می دانند خوب هرچی باشه کانادایی هستند دیگه بهتر قدر شما رو می دونند.

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

البته میان آقای خاتمی و احمدی نژاد گزینه ی دیگری هم هست، همان گزینه ای که مردم اوکرائین و یا گرجی برگزیدند و امور خودشون رو خودشون در دست گرفتند. البته این کار نیاز به اندکی تلاش دارد و یک رهبری سیاسی که بشود به او اعتماد کرد و یک طبقه ی روشنفکر که رسالت تاریخی خود را به جا آورد، واقعا به آزادی و پیشرفت باور داشته باشد و حاضر باشد به گونه ای همبسته و به دور از رقابت های معمول به فعالیت سازمان یافته دست زند. من فکر می کنم انتخاب خاتمی پایان اعتماد به نفس و احترام به شرافت و عقل خود ما باشد. مردی که به قول خود اش تدارکات چی ای بیش نبوده است، و از سوی دیگر کارنامه ای انباشته از قتل های زنجیره ای، تکه تکه کردن فروهرها و لاپوشانی سیستماتیک در فعالیت های هسته ای دارد و افتخار اش این است که ایران دارای ولایت فقیه است و خود را موظف می داند که آرمان های خمینی را (قاتل چندین هزار جوان در 67 و آورنده ی یک هیچ بزرگ) متحقق کند، که البته در این زمینه هم با جناب احمدی نژاد همنظر است، باری، چنین شخصیتی چطور می تواند گزینه ی راستین انسانی باشد که هنوز برای شرافت و عقل خود ارزشی قائل است؟ آقای خاتمی در مودبانه ترین بیان، (ما به عنوان نمایندگان تمدن ایرانی هرگز دلیلی نداریم ادب را کنار گذاریم)، یک دروغ گوی حرفه ای و یکی از دلسوز ترین افراد این نظام قرون وسطائی و زن ستیز است، اینکه ملت نگون بخت ما امروز در شرایطی قرار گرفته است که برخی از هم میهنان از روی ناچاری و تنگناهای گوناگون چنین مردی را تنها گزینه ی خود می شمارند، به هیچ چیز جز کوتاهی تک تک ما برنمی گردد. من کوچکترین انتظاری نه از جناب آقای خاتمی، و نه از هیچ فرد دیگر که وابستگی نهادی و قلبی به این رژیم دارد، ندارم. اما از ملتی با پیشینه ی تمدنی ایرانزمین این انتظار را دارم که برای خود آرزوهای بزرگتری داشته باشد و برای این آرزوها، اقدامات موثر تر و هماهنگانه تری بکند. مسلما الیت فکری ایران بیش از هر کس دیگر مسئولیت بسیار بیشتری در این زمینه دارد. این بر الیت فکری است که از تکرار سخره آمیز تاریخ جلوگیر کند و چون نسل پیشین مردم خود را به سوی فاجعه ای دگرباره سوق ندهد. ما نسل جوان امروز به درستی خرده می گیریم که جهان ما را از آنچه که بود (دست کم یکی از بهترین های خاورمیانه بود) به مراتب بدتر کردند و ما را، بارها نگون بخت تر از خودشان. حال پرسش این است که فرزندان ما در باره ی ما چه خواهند گفت؟ آیا پاندول کردن میان خاتمی ها و احمدی نژادها که همگی به اصول قرون وسطائی این انقلاب اعتقاد قلبی دارند و در بهترین حالت بر این باورند که ما ایرانیان مردمانی مذهبی و تک لختی و تک ساحتی هستیم و دمکراسی مان نیز باید مذهبی باشد (کدام نمونه؟) و لاطالعات سیاسی ای از این دست، باری، آیا به راستی پاندول کردن میان چنین پلشتی هایی می تواند مایه ی مباهات باشد و ما را در برابر وجدان خود و نگاه به حق انتقاد آمیز آیندگان سرفراز نگاه دارد؟ پاسخ قطعی من یک نع بزرگ است. ما مجبور نیستیم در آغاز سده ی بیست و یکم به یک چنین خواری و زمین خوردگی ِ برنامه ریزی شده ای تن در دهیم، از سرزمین زرتشت ها و خیام ها، از سرزمین کوروش ها و بلاش ها و میترادادها، از سرزمین حافظ ها و ابن مقفع ها و رازی ها بیرونی ها می توان به گونه ای موجه انتظارات بسیار بیشتری داشت. ما صد و پنجاه سال پیش مردی از جنم آخوندزاده را داشتیم، 100 سال پیش کاظم زاده ایرانشهر را، 50 سال پیش امیرمهدی بدیع را، شکی نباید داشت که از ما بیشتر برمی آید.

با مهر
کیخسرو آرش گرگین
پ.س.: از طنز نه تنها به جا، بلکه بسیار تنومند و قوی جناب آقای نیک آهنگ سپاسگزارم.

-- کیخسرو آرش گرگین ، Feb 9, 2009

البته این به اصطلاح اصلاح طلب ها چاره ای ندارند جز این که در مورد کار های احمدی نژاد بزرگنمایی کنند و او را بزرگترین خطر موجود بدانند.
زهی خیال باطل!
من (نمی گویم مردم یا همه) ارزش رای خودم را محفوظ می دارم و از ترس اژدها به مار غاشیه پناه نمی‌برم.
ارزش تک رای من بیشتر از آن است که برای مشروعیت دادن به نظامی استبدادی و در یک بازی از پیش باخته به هدر رود.
موفق باشید

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

به نظر من نیک آهنگ کوثر همون قدر که در کاریکاتور با استعداد هست در طنز نوشتاری بی استعداد! با کاریکاتورت خیلی بهتر حرف میزنی. البته امیدوارم خودت به اندازه نوشته هات ابتذال فکری نداشته باشی!
خاصیت کلاغها فقط قار قاره یا کار دیگه ای هم بلدند؟

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

دمت گرم نيكي جون اين دم انتخاباتي به جنتي گربه نره، سردار محصولي و عكس العملاي خامنه اي بيشتر رسيدگي كن.نظارت لازمهبه هر حال.مي دوني كه؟

-- ايروني ، Feb 9, 2009

درک تاریخی آقای نیک آهنگ ستودنی است. خاتمی بدبخت هم خودش را ضایع کرده و هم کشور را به ..ا خواهد داد. کسی که نامه بنویسه برای دادگاه عمادباقی که زندانش کنند و آن فجایع را ببیند و سکوت کند. واقعا که ما ایرانی ها فرق بین سیاستمدار با ستاره را نمی فهمیم . محبوبیت خاتمی از جنس محبوبیت بازیگران سینماست. همین.

-- خودم ، Feb 9, 2009

نیکان جان! زور زیاد نزن! دیدی که چه بر سر کسانی که سعی می‌کنند آب به آسیاب بعضی‌ها بریزند و به این بهانه به ایران برگردند افتاد! سعی کن خودت باشی پسرکم!
-----------------
کلاغستون: وحیدجان! این نیک آهنگ ترجیح میده ایران بر نگرده، ولی حرف خودشو بزنه! این سید شیرازی همه‌اش داره می‌گه احمدی‌نژاد و خاتمی در دوتاشون سر و ته یک کرباسچی هستند! گرفتی؟
در نتیجه وقتی خاتمی هم بر گرده سر قدرت، اطرافیان خاتمی تحمل نتک آهنگ رو نخواهند داشت!

-- وحید ، Feb 9, 2009

نظرتون چیه آقای کلاغستون...
در باب این جمله...
"خاتمی ...مزدور ولایت"
----------------
کلاغستون: ما نظری نداریم!

-- رضا ، Feb 9, 2009

شما دیگر در بازی نیستید آقای کوثر و می توانید در ینگۀ دنیا بنشیند و تا می توانید حرف هایی بزنید که به نظر خودتان طنز می آیند. اما شما دیگر واقعاً بازی نیستید و طنزتان اصلاً خنده دار نیست. بگذارید ما در ایران زندگی خودمان را بکنیم و انتخاب خودمان را. به یاد دارم شما در دوران خاتمی به زندان رفتید اما آیا این دلیل کافی است که هر چه دلتان می خواهد دربارۀ او بگویید؟ البته می توانید از دموکراسی ینگۀ دنیا استفاده کنید و حرف های بامزه[؟] در مورد سیاست ایران بزنید اما ما زندگی خودمان را می کنیم و انتخاب خودمان را.
---------------
کلاغستون: ما چیکار نیک آهنگ داریم؟ ما کلاغ‌ها از تهران براش خبر می‌بریم!
اصلا نیک آهنگ از خداشه آقوی خاتمی برگرده سر کارش! چون ۸ سال نذاشتن کاریکاتورش کشیده بشه، حالا میشه! در ضمن ما هم چون عاشق اون بخش رنگ کرده ریش آقوی خاتمی هستیم، لطفا به ما هم خبر بدین که چه رنگ مویی استفاده می‌کنن!

-- یاس ، Feb 9, 2009

omidvaram khatami zire harfesh nazane va balaye hashemi saresh biad ke mutmaenam miad
in taghase karaie ke ba amsale ma javunaye 76 kard
biad ham mutmaen raey nemiare

-- afshin ، Feb 9, 2009

چه طور می شود با آدمی که یاد نگرفته با خانم ها دست بده و اینقدر بی تربیت تشریف دارند تانگو رقصید؟ از ٧٠ میلیون جمعیت در ایران تنها ٦و٧ نفری صلاحیت این پست را دارند و هر ٤ سال یکبار باید یکی از اینها را انتخاب کرد! تازه در این انتخاب نمایشی هم تقلب می کنند. در ضمن آقای خاتمی اخیرا فرمودند که رئیس جمهور باید به دغدهه های رهبر توجه کند! دغدهه های رهبر هم چیزی جز صدور انقلاب اسلامی بوسیله ترور و جنگ نیست. صورت حساب را هم ملت ایران پرداخت می کند.
شهیدی که فرصت نکرد تانگو و بابا کرم برقصد.

-- Namayeshi ، Feb 9, 2009

"کلاغستون:آقوی نیک آهنگ سلام رسوندن، گفتن که کار روزنامه‌نگارها، بالاتر بردن توقع مردم و پاسخگو کردن مسوولین است!"

حرف شما دورسته ولی‌ لطفا اول اجازه بدید خاتمی انتخاب بشه بعد هر چقدر می‌خواهید عملکرد ایشان رو زیر سوال ببرید و مطمئن باشید که امثال من از این کار شما استقبال هم می‌کنیم ولی‌ کار الان شما تنها نتیجه که داره اینه که آقای احمدی‌نژاد که خودتون هم میدونید چه بلا یی سر ایران اورده دوباره به قدرت برسه.

" ...چون به آقوی خاتمی و هر کس تابع ولایت مطلقه باشه و در ضمن پاسخگو هم نباشه، اطمینان ندارند..."

مگه شما گزینه دیگری هم میشناسید که به ولایت فقیه ملتزم نباشه و تو ایران کاندید باشه؟ جدن اگر میشناسید بگید مردم بهش رای بدن، به قول ابراهیم نبوی شما که نمیتونید گزینه که اصلا وجود نداره انتخاب کنید.

اینجا توی سرموی منهای ۲۰ درجه بهشون بیشتر خوش می گذره!"

پس مردم ایران چی‌؟ یعنی‌ حالا که جاتون خوبه هیچ اهمیتی براتون نداره؟ ترو خدا ما رو اینقدر ناامید نکنید.

-- mehrnoosh ، Feb 9, 2009

واااو ! چقدر کامنت اومده کاااکو!

-- HIM ، Feb 10, 2009

عمو نیکان عزیز بازگشت غرور آفرین خاتمی رو بهت تبریک می گم میدونم که عاشق اقتدارشی

-- saba ، Feb 10, 2009

مثلا که چی بشه ؟ خیلی بامزه ای؟
نه ایرانی موندی نه فرنگی شدی از اینجا رونده و از اونجا مونده

-- بدون نام ، Feb 10, 2009

سلامی چو بوی خوش آشنایی...
غلاغا چطورن؟؟ نبودین...
درست میگین، خاتمی این چند وقته بابا کرم باحالی شده بود(اما قرار نشد از ما بخوای خلاف شرع عمل کنیم و قر بدیمو ...) ولی خوب بالاخره باید به یه نیمچه امیدی میرسید.
حرف من حرف آقای منتظری هستش، آقای خاتمی زیادی هوای اونطرفو داره، اما اگه نداشته باشه که رد صلاحیت میشه.
شما غلاغا میخوایین ییهو(yeyhoo) اوضاع عوض بشه، نه نمیشه. دوباره انقلاب، انگار شما غلاغا تا آخر میخواهید غلاغ بمونید(آدم نمیشید). یه بار به فلاکت انداختنمون بسه، شما چرا؟
راستی شما که اینقدر به نیکو غر میزنید یه سر به وبلاگش بزنید ببنید چقدر از خاتمی تعریف کرده... میگه رأی نمیدم، برنمیگردم ولی دلش اینجاس(اینُم کامنت مو)

-- پافیا ، Feb 10, 2009

to dige chera nikahang jan

-- pegah ، Feb 11, 2009

پس بریم رای بدیم به خاتمی؟

بازم داریم فریب میخوریم...
رای ندید...
بابا وقتی ببنند کسی پای صندوقها نرفته مجبورند یک تکونی بخورند.
یکی از طرفدارهای خاتمی 10 تا از اصلاحاتی که این اقا در طول 8 سال کرد به من بگه...
جدا...بگید.
اینها میخوان پای صندوقها شلوغ بشه.
بعد میان میگن...
رفراندم لازم نیست.همینها رای به نظام بود
برای فرار از دست احمدی به دامان خاتمی باید پناه ببریم1
ای خدا...ببین چه قدر بدبخت شدیم ما که از ترس یک... تر باید ا... را انتخاب کنیم.
انتخاب بین بد و بدتر مگه نه؟

-- راحله ، Feb 12, 2009

بیدار شو

-- رهگذر ، Feb 17, 2009

سلام کمی حرفهایتان یک طرفست شما که حرف از درستی و راستی میزنید کارهای خوب را هم بگویید از این نظام ایشالله امام زمان بیاد بازم ممنون از وبلاگ

-- محمد ، Feb 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)