تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ترس نظام از BBC فارسی و روح مهندس بازرگان و ...

Download it Here!

بنا به نقل قول کلاغ‌های زندان اوین، یک وبلاگ‌نویس تازه به کشور بازگشته که با مقامات وزارت خاکستری کاملا هماهنگ کرده بود اما با مقامات دادستانی نه، به اتهام رد شدن از خیابان سلمان رشدی در لندن و خواندن کتاب او و یک خزعبلاتی که در وبلاگش نوشته به "سب‌النبی" متهم شده است. اصولا وقتی در ایران نمی‌دانند برای متهم چگونه پاپوش درست کنند، یک اتهام اهانت به پیامبر اسلام می‌گذارند در پرونده‌اش و خلاص.

لازم به ذکر است که دادستانی اول می‌خواست به این وبلاگ‌نویس اتهام جاسوسی برای اسرائیل بزند که وزارت خاکستری گفت یک اتهام دیگر جور کن چون ما بهش امان‌نامه داده‌ایم.

از وبلاگ‌نویس‌های عزیز درخواست می‌شود در صورتی که دلشان برای مامانشان تنگ می‌شود، سرجایشان در خارج از کشور بمانند تا مامانشان به دیدنشان بیاید، وگرنه ممکن است به اتهام تجاوز به خود یا نوشیدن شراب در کلیسا یا خروج از دین یا بر هم زدن امنیت جمکران و غیره بازداشت شوند.

وزیر ارشاد اعلام کرد هرگونه همکاری با بی‌بی‌سی، اقدامی در جهت تضعیف نظام به حساب خواهد آمد. معلوم نیست نظامی به این قدر قدرتی، چگونه به خاطر یک بی‌بی‌سی فنقلی می​چايد؟

گفته می‌شود تعدادی از همکاران بی‌بی‌سی فارسی در تهران دستگیر شده که به رابطه نامشروع با ملکه بریتانیا اعتراف کرده‌اند!

ظاهرا بی‌بی‌سی قبل از انقلاب خیلی چیز خوبی بوده و مقامات نظام مقدس شدیدا دوستش می‌داشته‌اند و شب‌ها به جای خوابیدن با علیا مخدره و بنده منزل با رادیوی موج کوتاه می‌خوابیده‌اند، اما بعد از خدمات شایان بی‌بی‌سی به انقلاب اسلامی، بعضی از عزیزان یک کمی از تاثیرات این رادیو ترسیده‌اند. اصولا رادیو بی‌بی‌سی تا وقتی حکومت شاه را براندازی می‌کرد، کاملا اسلامی و خودی محسوب می‌شده است.

انجمن چپ‌های تاریخ مصرف گذشته نبش قبر شده تشکیل می‌شود. ستاد خاتمی اعلام کرد رئیس این انجمن، میرحسین موسوی خواهد بود که به تازگی‌ها زنده شده است. کلا چون تربیت نیروی جدید در نظام مقدس غیر ممکن بوده، مقام‌های دولتی در دوره‌های مختلف نقش اَچار فرانسه را بازی می‌کنند اما متاسفانه از نوع زنگ زده‌اش را.

این هفته تعداد اعدام‌ها تصادفا بیشتر شد و احتمالا تا زمان انتخابات شدیدا افزایش خواهد یافت. البته اعدامی‌ها حق رای دارند و شناسنامه‌هایشان برای شرکت در انتخابات و رای به اعدام کنندگان عزیز آمادگی کامل دارد. متاسفانه چون مشکلات نظام با بحران غزه حل نشد، برادران مجبورند برای ساکت کردن امت همیشه در پشت صحنه یک کمی بیشتر اعدام کنند.


وزارت اطلاعات از برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان خودداری کرد. مقام‌های این وزارت‌خانه امسال تنها به خانواده‌های قاتلان زنجیره‌ای اجازه برگزاری مراسم بزرگداشت عزیزان خود را داده‌اند. اصولا در نظام اسلامی، قاتل بودن بسیار ارزشی محسوب می‌شود. قرار است وزارت کشور در سال آینده فقط به قاتلان عزیز و خانواده‌هایشان مجوز بدهد. حالا برای چه کاری، با خداست!

البته کارشناس امنیتی کلاغستون معتقد است که روح مهندس بازرگان شدیدا برانداز است و ممکن است نظام قدرتمند اسلامی را یک جوری دچار براندازی کند. ظاهرا این روزها مقام‌های معظم و نیمه معظم نظام شدیدا از سایه خودشان هم می‌ترسند، چه رسد به روح مهندس بازرگان.

این هفته اعلام شد به دلیل پایین آمدن سطح علمی دانشگاه‌ها، سهمیه بسیج افزایش می‌یابد. اصولا بسیجی‌ها بسیار آدم‌های دانشمندی بوده که تمایل زیادی به ضرب و شتم بقیه را دارند. قدیم می‌رفتند روی مین ولی این روزها خودشان تبدیل به مین شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

واقعاً خجالت آور است. آقای بدآهنگ! فکر می کنید چون در خارج از ایران تشریف دارید، حق دارید هر توهینی به مقدسات مسلمانان انجام دهید. مثل اینکه فراموش کرده اید اکثر قریب به اتفاق مسلمانان اروپا و آمریکا، اولاً غیر ایرانی اند ثانیاً حتی ذره ای جمهوری اسلامی را قبول ندارند و ثالثاً هیج ارتباطی هم با ایران و ایرانی ها ندارند، اما با همه این احوال اسلام را آزادانه انتخاب کرده اند.
درباره این جمله بی محتوایتان ("بر هم زدن امنیت جمکران") باید به عرض برسانم که اگر خدا توفیقتان داد و اشتباهی سر از جمکران درآوردید به چشم خود خواهید دید که جمکران از آن مکان های مقدسی است که اصلاً دولت های جمهوری اسلامی اهمیتی به آن نداده اند. جمکران اگر اهمیتی پیدا کرده است به خاطر اقبال خود مردم است نه توجه دولت فخیمه! جمهوری اسلامی. محض اطلاعتان باید عرض کنم برخلاف اغلب مکان های مقدس در ایران (حتی امامزاده های کوچک)، تنها امکاناتی که در جمکران یافت می شود "دستشویی" است و بس. در جمکران هیچ امکانات رفاهی یافت نمی شود که بیش از سه میلیون نفر از مردم را از همه جای ایران در روز و شب نیمه شعبان به این مسجد بکشاند. در آنجا حتی رستوران یافت نمی شود زیرا آن منطقه هنوز هم بیابانی بیشتر نیست. همینک اگر به آنجا مراجعت کنید تنها توجه دولت ایران را به جای ایجاد حداقل امکانات رفاهی، تیر و تخته هایی می بینید که چندین سال است به همین شکل است.
------
کلاغستون: نکته اوليه مورد اشاره اصلاح شد. ممنون از تذکر. نکته دوم، کلاغ​های ما گزارش می​دهند که جمکران مکانی اختراعی است، اگر لطف کنید منابع غیر رویایی در مورد اهمیت آنجا را برای ما بفرستید ممنون می​شویم! و دولت فخيمه هم ميلياردها تومان به نام آنجا خرج کرده است. اگر خبر نداريد، خب تقصير ما نيست!

-- بدون نام ، Jan 23, 2009

اصلا بامزه نبود. اصولا شما تو کار طنز خوب نیستی برادر! بهتره که بی خیالش بشی!

-- بدون نام ، Jan 23, 2009

Eyval Nik!

-- بدون نام ، Jan 23, 2009

واقعا جالب بود دو تا بدون نام که اول کامنت گذاشتند وقتی فهمیدند که خیلی تابلو هر دوتاشون یه نفرن یه کامنت دیگه گذاشتن بدون نام که اره .... ولی زهی ایکیو

-- فرهاد ، Jan 23, 2009

سلام نیک آهنگ,
مرسی. خیلی قشنگ بود. پیامهای این دوستان رو هم بخودت نگیر. بیخیال دشنام و زوزه های موذیانه ی شغال های گر جمهوری اسلامی شو.
اینم برای اون دوستان:
«آن یکی پرسید اشتر را که هی/ از کجا می‌آیی ای اقبال‌پی/ گفت از حمام گرم کوی تو/ گفت خود پیداست از زانوی تو!!!»
---------------------------
کلاغستون: کاکوجونی، ما که عشق می‌کنیم با نقد و نظر. البته گاهی برادران گمنام یکهو می‌ریزند توی کامنت‌دونی، آدم نمیدونه چیکار کنه!

-- آرش ، Jan 24, 2009

آقا این کامت اولیه مال احمدی نژاد بود؟
lol
-------------------
کلاغستون: مگه احمدی‌نژاد سواد کامنت گداشتن داره کاکو؟

-- علیرضا ، Jan 24, 2009

چنین فکر می کنم که می توان طنزنویسی نیک آهنگ کوثر را در ژانر "طنز لمپنی" جاداد. آموزه های چنین طنزی، اگر بتوان آن را بدآموزی نان ننهاد، رسمیت بخشیدن به فکر و زبان لمپنی در حوزه ی ادبی است. در این یادداشت محتوای نوشته های آقای نیک آهنگ کوثر مد نظر نبوده است.
--------------------------
کلاغستون:
کاکوجونی، کی گفته کاری که اینجا منتشر می‌شه طنزه؟ یک سری جعلیات سر هم می‌کنیم، منتشر می‌کنیم،تفسیر مفسیر هم نمی‌کنیم!
حوزه کاری ما ما اصلا ادبی نیست! یک چیزی هست توی مایه یک کلاغ‌ چهل کلاغ خبری. همینکه ما رو تحویک گرفتی، کلی حال کردیم. الان نیک آهنگ رفت یک نوشابه واسه ما واز کنه!

-- بدون نام ، Jan 24, 2009

هرکه با نیک آهنگ مشکل دارد طنز هایش را نخواند، ولی، خواهشا بگذارند ما بخوانیم و حال کنیم.
--------------
کلاغستون: کاکو دوستت داریم!

-- خالد ، Jan 24, 2009

خیلی بانمک بود .

-- مهشید ، Jan 24, 2009

اتفاقا طنز بسیار زیبا و در عین حال نیش دار بود. دست شما درد نکنه. به نظر من که نیازی به اصلاح متن نبود. از اعتراض افراد متعصب مذهبی جا نزنید. بخواهید مطابق میل آنها بنویسید عملا هیچ چیزی نمیشود نوشت مگر تکرار خزعبلات جنتی را.

-- رضا ، Jan 24, 2009

کشور ما عجیب شبیه اون فیلمهای خون‌اشامی شده که توش رهبران خوناشامان میرن تو تابوت واسه 100 سال می خوابن تا نبیره یکیشون با ریختن یه کم خون تو حلقومشون دوباره بیدارشون میکنه و رهبر فعلی 100 سال به خواب میره تا دوره رهبری اون یکی تموم بشه !!!!

-- سوبیتا جون ، Jan 24, 2009

من که طنزهاتو می خونم دلم خنک می شه.
حالا طنزه یا هر چیز دیگه خاصیت خنک کنندگی و جیگر حال آوردگی اش زیاده. این برادران گمنام هم حقوق از بیت المال ما می گیرن باید یه جوری وقتشون رو تلف کنن دیگه، خوب می آن اینجا کامنت می ذارن!

-- بدون نام ، Jan 24, 2009

جناب بدون نام نميدانم از كجايشان اينهارا ميگويند!
بنده همين اخيرا بجهت كسب فيض از يك جوجه‌پزي فخيمه در جمكران حضور به هم رسانيدم! جالب اينكه در جمكران هيچ چيز كه نباشد پر از رستوران هست! و كلي بازارچه و دم و دستك اساسي اطرافش به راه انداخته آند (با ساختمانهاي شيك)، البته شايد منظور دوست عزيزمان رستوران‌هاي چندستاره آنچناني با مهمانداران خوشگل است كه در شان خدمتگذاري به مسلمين باشد است كه در آن صورت نع نيست!
ضمنا در مورد عنايت حكومت به اين مكان مقدس همين بس كه بخش بزرگي از زائرين با اتبوسهايي مزين به آرم پر افتخار سپاه تشريف مي آورند و غيره
ضمنا خيلي هم بامزه بود و اميدوارم بامزه تر و زيركانه تر هم بشود

-- با نام! ، Jan 24, 2009

be un bedune name av-vali begid ke Jamkaran be Dastshui ham ehtiaji nadare,Un ke ...hast

-- binam ، Jan 24, 2009

در مورد بی بی سی میشه فشار رو روش حس کرد وقتی یک خبری ضد صهیونیستها پخش میکنه سریع بهش گیر میدن، همین چند وقت پیش بود انگار یکی از مدیرانش رو به همین دلیل بیرون کردن بالاخره مدیرانش از قبل از انقلاب تا الان عوض شدن وسیاستهاشم هم!
ونیمیشه بگیم که برای ایران و ایرانی دلش سوخته!

-- جعفر ، Jan 24, 2009

دمت گرم دستت طلا.مرگ بر ديكتاتوري

-- darbedar ، Jan 24, 2009

لطفا با لهجه شیزاری بخونین
سلام بووی گلم، آمو جونی کاکوی چشم..
حال کردیم از مرامت ، عشق کردیم از حرفات،
ای یه وقت تونسی یی حالی به ای بچه قرتی های حزبل ج ا بده که اینجا رو هم با سایتای نظام اشتباه نگیرن.نزا اوضوی ال در بیارن کاکو جونی.خواستی ما تو رکابتیم
نوکرت، بچه ارم شیراز

-- بچه شیرازی ، Jan 24, 2009

نيك آهنگ خان، تو که کاریکاتوریست موفقی هستی چرا سراغ کاری رفتی که هیچ استعدادی توش نداری و حاضل کارت فوق العاده لوس و بی مزه از آب درآمده؟

-- مهرداد ، Jan 24, 2009

نیک آهنگ عزیز، فقط می توانم بگویم دست مریزاد، خسته نباشی.

-- جواد ، Jan 24, 2009

نيك آهنگ عزيز اگه روزي زير نوشتت ,كامنت بهتر بگم توهين و تمسخر عناصر معلوم الحال رو نديدي به محتوا و كاردرستي نوشتت شك كن!
موفق باشي

-- سويل ، Jan 24, 2009

البته این طنز بسیار خوبی است ثانیا اگر ناراحت می شوند از اینکه یکی جمکران را یک طور دیگر گفته است برود از بازجو ها و شکنجه گران جمهوری اسلامی سئوال کنند که به زندانی می گویند : من خدای توام . خدا بودن بیشتر توهین به مسیحیان مسلمانان و همه ی کسانی ست که معتقد به دین و مذهبی هستند . یا به آقای جنتی بگویند که در نماز جمعه نگوید غیر مسلمانان گوسفند هستند یا به احکدی نژاد بگوید که همه را بز می نامد و ... اگر توهین به مقدسات شیعه بد است توهین به مقدسات دیگران هم بسیار بدتر است چون در زمانه می توانید انتقاد کنید از جمهوری اسلامی و کیهان و .. سایر روزنامه ها و مسئولین جمهوری اسلامی مردم کجا انتقاد کنند ؟

-- farhad ، Jan 24, 2009

اینجانب نه عضو اطلاعات هستم نه عضو بسیج ونه خلاصه عضو هیچ ارگان دیگری اما ایرانی ومسلمانم و به عنوان یک واقعیت عرض میکنم که هم اکنون حاکمیت ایران از چنان اقتداری برخوردار است که تمام اروپا وامریکا نتوانسته اند میل خودرا به ما دیکته کنند آنوقت جنابعالی می فرمایید از بی بی سی ترسیده انداصلا چنین نیست بلکه بحث درمورد تزویر و خدعه های لندن نشینان است که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

-- mohsen ، Jan 24, 2009

سلام نیک آهنگ... یه چیزی بگم؟ هیچ توجه کردی خیلی مدته کوروش ضیابری دیگه سر و صدا نمی‌کنه؟ ولی یک سری به وبلاگش زدم، نظرم کاملاً عوض شد!!! پنج شش پست آخرش رو داشته باش، ببین واقعاً ساکت شده، یا ما ازش خبر نداریم!
قربانت
اینم برای یادآوری http://kouroshz.blgfa.com

-- بهادر ، Jan 24, 2009

خیلی باحال بود. دمت گرم. فقط یک نکته. انقلاب 1357 لزوما اسلامی نبود و با زور و توسری اسلامی شد. چپی ها، کمونیست ها، سکولارها و ... نیز در این انقلاب نقش بسزایی داشتند و اسلامی ها تنها یک طبف بودند که با توسری بقیه را حذف کردند و نام انقلاب را هم مصادره.

-- مینا ، Jan 25, 2009

اتفاقاً گویا این دوست اولیمون چند سال ایران نیومده که چاه شماره دو جمکران مخصوص خواهران رو ببینه و با چشمای خودش شاهد باشه که مسجد جمکران که توی یه زمین غصبی بنا شده چیزی کم از حرم حضرت معصومه نداره ... در ضمن بهتره برن توی گوگل عبارت حرم تا حرم رو سرچ کنن ببینن دولت خدمتگزار چقدر به این مکان غصبی اهمیت میده .. ما عاشق امام زمانیم ولی با خرافات از ریشه مخالفیم

-- تاکی ، Jan 25, 2009

دستت درد نکنه آقای نیک آهنگ. خوب کامنت ما (یعنی کامنت اول) رو له کردی. مرد مومن حداقل به جای اون کلمه پنج حرفی که بنا به توصیه حقیر از متن خودت برداشتی یه سه نقطه ای چیزی تو کامنت ما میذاشتی و بخش اول کامنت ما رو بالکل سانسور نمی کردی. کامنت ما خودش مزخرف (یعنی زراندود!) بود شما با این کارت پاک مزخرفش (این دفعه با همون معنای معمول!) کردی.! واقعاً که! خوب شد آدم شیش هزار سال پیش مرد و گرنه هاج و واج می موند چی بگه!
-------------------
کلاغستون: کاکوجونی، اگه چیزی بده، تکرارش هم بده! چون شمو گفتی خوب نیست، ما از تکرارش هم خودداری کردیم!

-- بدون نام اولی! ، Jan 25, 2009

خوشم اومد که بامرامی آقای نیک آهنگ.

-- بدون نام اولی! ، Jan 25, 2009

در ضمن آقای نیک آهنگ. یکی از دوستان بنده، از مسئولین امور انتظامی جمکران است و از حرف های ایشان اینجور دستگیرم شد که در جمکران هم مثل باقی جاهای ایران بخور بخور است. به اسم جمکران پول می گیرند اما ذره ای از آن را برای جمکران خرج نمی کنند. به همین دلیل هم هست که وضعیت جمکران سالهاست همین جوری و بدون امکانات است. زمین های وسیعی در اطراف جمکران خالی است و اگر می خواستند می توانستند مجتمع های رفاهی بزرگ در آنجا ایجاد کنند تا مردمی که به آنجا می آیند مجبور نباشند در ساندویجی های شدیداً غیر بهداشتی شام و نهار میل کنند. راجع به پروژه حرم تا حرم و از اینجور مزخرفات باید عرض کنم که آن، فقط یک طرح روی کاغذ است که دارند به اسم آن پول بالا می کشند و بازهم جمکران بی نصیب است.
راجع به اصالت آن هم فکر نکنم سندیتی وجود داشته باشد. بحث من این بود که شما جوری عنوان می کنید که کسی که جمکران را ندیده است فکر می کند در آنجا چه خبر است. باور کنید اگر کسی که به آنجا اعتقاد نداشته باشد، آنجا برود همان یکبار برای هفت پشتش بس است!

-- بدون نام اولی! ، Jan 25, 2009

"گفته می‌شود تعدادی از همکاران بی‌بی‌سی فارسی در تهران دستگیر شده که به رابطه نامشروع با ملکه بریتانیا اعتراف کرده‌اند!"
=)

-- niloo ، Feb 1, 2009

چقدر خوشحالم که وبلاگت را پیدا کردم...داشتم تو نت چرخ میزدم تا رسیدم به اسم سلمان رشدی اما تا رفتم رو لینکش گفته بود مشترک گرامی دسترسی ممکن نیست.منم از لجم رفتم هی بیشتر سرچ کردم تا رسیدم به مقاله شما در مورد ملیونر شدن سلمان رشدی...
حالا به اون نکبتهایی که به این وبلاگ گیر دادم به نهایت بی ادبی میگم برید گم شید نکبتها...
دست از سرمون بردارید بسیجیهای کثیف.
ناراحتید تو این وبلاگ نیایید!
ما هم از خودتون متنفریم هم از رئیس بوگندو و چفیه های کثیفتون.
من نیاز دارم با شما مشورت کنم.و با سایر دوستان هم فکر خودم...
بریم رای بدیم یا نه؟
اگه رای ندیم دوباره این احمدی نژاد نکبت واسه 4 سال میاد بالا سرمون...اگه رای بدیم میگن به نظام رای دادیم؟؟
چه کنیم.
راحله-اصفهان

-- راحله ، Feb 4, 2009

سلام.من براي اولين بار هست كه اين سايت رو ميبينم.واقعا خوب نوشتيد.نوشته هاي شما طنز تلخه كه من خيلي دوست دارم.

-- جلال ، Feb 11, 2009

من نمی دونم این بسیجی های ... میان یه جایی که بر خلاف عقایدشونه...خوب لا مصب اینهمه وبلاگ...جمهوری اسلامی پرست هست.برید اونجا.اینجارو هم ول کنید .نه حرص بخورید نه حرص بدید.واللا.انگار همه جا مال باباشونه

-- ملودی ، Apr 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)