تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تحلیل‌های کلاغستونی هفته

محمود احمدی‌نژاد گفت: مخالفان عجله نکنند انتخابات نزدیک است.

Download it Here!

تفسیر هفته:

- انتخابات در ایران پدیده‌ای است آزاد که مردم به هر کسی که بخواهند رای می‌دهند و شورای نگهبان هم منافع ملت را در نظر می‌گیرد و مانع حضور ناظران کاندیداها نمی‌شود و وزارت کشور هم از رای مردم محافظت می‌کند و بسیج هم صندوق‌ها را پر از رای جعلی نمی‌کند، شناسنامه مرده‌ها یک‌شبه سر وکله‌شان پیدا نمی‌شود و غیره. بنا به این تفسیر، احمدی‌نژاد که سهل است، خاتمی و موسوی و کروبی هم رای نمی آورند.

- انتخابات یک کمی بگی نگی بودار است و تصادفا ممکن است تعدادی آرای مشکوک بسیجیان زیردست سردار ذوالقدر و سردار افشار در صندوق‌های انتخابات پیدا شود و هر کسی مقام معظم بخواهد برنده انتخابات می‌شود، با این تفسیر،مخالفان آقای احمدی‌نژاد شکر خورده‌اند مخالف نظر مقام معظم رهبری رفته‌اند سراغ منتقدین جناح راستی احمدی‌نژاد که دولت وحدت ملی راه بیاندازند. آقای احمدی‌نژاد هم پیشاپیش گفته که عجله نکنند، چون سردار محصولی وزیر کشور شده و سردار افشار هم معاون وزیر کشور شده و احتمالا تا روز انتخابات چندین میلیون بسیجی رزمنده برای دفاع از اسلام و مسلمین به دنیا آمده و صاحب حق رای خواهند بود! گفته می‌شود این بسیجیان در روز اول تولد، ریش و سیبیلشان در آمده و شناسنامه‌شان ۱۶ ساله است.

- انتخابات با اعلام حمایت مقام معظم رهبری از دولت و تاکید بر آماده شدن احمدی‌نژاد برای ماندن در ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر، چیزی است توی مایه دمت گرم و البته بر اساس این تفسیر همه با منتصب مقام رهبری بیعت می‌کنند که به آن می‌گویند، انتخابات ببعی‌وار.


وزیر اطلاعات اعلام کرد، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی به نفع امنیت ملی نیست. قرار است دادستان تهران بی‌بی‌سی را به اتهام بر هم زدن امنیت ملی پیش از راه اندازی و پس از راه‌اندازی توقیف کند.

سید محمد خاتمی که قرار بود برای تعین تکلیف در مورد نامزدی‌اش در انتخابات و شاخ و شانه کشیدن به دیدار مقام معظم رهبری برود، به دیدار رهبری رفت ولی یادش رفت قرار بود چه بگوید و وقتی هم یادش آمد، خجالت کشید حرفی بزند. اصولا خاتمی هر وقت با مشکلی با رهبری یا قوه قضاییه روبرو می‌شد با توپ پر می‌رفت و نهایتا با نرمی بر می‌گشت و البته مشکل هم هیچوقت حل نمی‌شد که احتمالا این دفعه هم حل نمی‌شود. اصولا خاتمی به قول یزدی‌ها، قامت دارد، استقامت ندارد.

خاتمی در پاسخ به سوال خبرنگاران بعد از دیدارش با مقام معظم رهبری گفت که دیگر تردید را در باره کاندیدا شدن کنار گداشته. وی ادامه داد هنوز نمی‌داند کاندیدا شود یا نشود؟

خبرنامه امیرکبیر کلمات قصار مسوولان نظام اسلامی را منتشر کرد:

آیت الله جوادی آملی: “دانشمندان فیزیک، شیمی، بارانشناسی و زمین شناسی بدون پسوند اسلامی نفهمند.”

امام جمعه شیراز: “گرانی خانه باعث شد جوان پاک ما به جای مسکن، دوست دختر و دوست پسر بگیرند.”

شکوفه گلخو، رییس دانشگاه الزهرا: “بدحجابی زنان موجب فعال شدن غده هیپوفیز مردان در تولید مثل میشود.”

قرائتی: “ما آخوندها همیشه مثل گاز اشک آور عمل می کنیم؛ فقط بلدیم گریه مردم را در آوریم.”

آیت الله حسنی: “اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود.''

---

آیت‌الله جنتی گفت: قطعنامه شورای امنیت مبتذل است. ظاهرا آقای جنتی بعد از شنیدن قطعنامه واجب‌الغسل شده است. وی امروز در نماز جمعه به دلیل عدم استحمام به موقع و غسل، به تیمم بدل از غسل اکتفا کرد.


احمدی‌نژاد اعلام کرد: آزادی در ایران «نزدیک به مطلق» است، وی ادامه داد: دشمنان باورشان نمی شود، بروند ببیند برادران بسیج دانشجویی چقدر در بالا رفتن از دیوار سفارت انگلیس و کتک زدن مردم و شکستن شیشه شیرین عبادی آزاد بوده‌‌اند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

آزادي در ايران نزديگ به مطلقه يا مطلٌقه يا مطلقا؟!

-- م ، Jan 23, 2009

آقا خیلی خوب بود. اما این همه غلط تایپی واسه چی؟
حداقل خودت یک بار بخون؟
از قدیم گفتن دیر دادن بهتر از غلط دادن است!!!!
----------------------------------
کلاغستون: اگه همه چيز دست نيک آهنگ بود، الان همه توی راديو زمانه غلط می​نوشتن! اگه می​دونستين نيک آهنگ اولين نمره ديکته​اش ۵- بوده؟

-- سودابه ، Jan 23, 2009

کاتمی، انتکابات، السام، جمههوری
جناب کلاغستون یک متن کوتاه و این همه غلط املایی!
لطفا تصحیح بفرمایید (اگر از من ایراد نمی گیرید که این وسط ملا لغتی شده ام)
--------------------------------
کلاغستون: اين نيک​آهنگ اين چند وقته سوادش نم کشيده! زديم توی سرش که دقت کنه!

-- بهراد ، Jan 23, 2009

نیک آهنگ عزیز

این جملات قصاری که نوشتی خبرنامه امیرکبیر منتشر کرد، این جملات قصار را خود زمانه شش ماه قبل در بخش گلواژه های هفته از این ستون نبوی منتشر کرده بود و خبرنامه امیرکبیر عینا بعد از شش ماه همین جملات قصار را منتشر کرد.
------------
کلاغستون: دم شمو و دم داور نبوی گرم!

-- بدون نام ، Jan 24, 2009

مثل همیشه خوب

-- saba ، Jan 24, 2009

کاکو اگه این کامنت من مثل کامنتهای قبلیم از دست سانسورچی زمانه در بره خیلی خیلی خوش شانسم.
خواهشم اینه که منبع اراجیف آقایون رو از یک سایت رسمی دولتی ارائه کنید که ما اگه خواستیم این حرفها رو به رخ برادران ذوب شده بکشیم، کم نیاریم.

-- علیرضا- اصفهان ، Jan 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)