تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
۱۶ آذر با کمی تأخير

سید محمد شاه سلطان حسین خاتمی

Download it Here!

مقام معظم رهبري با چند روز تأخير روز دانشجو را با حضور در دانشگاه علم و صنعت گرامی داشت. وی جنبش دانشجويی را برگرفته از نهضت روحانيون دانست. البته لازم به ذکر است که جنبش دانشجويی يک ۱۰ سالی قبل از نهضت روحانيون راه افتاده بود؛ اما خب هر چه مقام معظم بگويند درست است. اگر جرأت داريد، خلافش را امتحان کنيد!

مقام معظم گفتند مبادا بگذاريد در انتخابات شاه سلطان حسين پيروز شود. ما که تا حالا نمی‌دانستيم که داريم در دوران صفويه زندگی می‌کنيم، تازه فهميديم کجا به کجاست. اصولاً شاه سلطان حسين يک شاه بود و با انتخابات سر کار نيامد و درست عین بعضی‌ها، منصوب شد به تخت ریاست مملکت. در عین حال به خاطر ضعف شاه سلطان حسین، محمود افغان آمد و ایران را اشغال کرد و گند زد به مملکت و عادت داشت همه‌اش به سفرهای استانی برود و هی از مردم نامه بگیرد که البته سواد خواندنشان را هم نداشت. گفته می​شود محمود افغان هاله نور هم داشته است!

کارشناس کلاغستون معتقد است مراد از شاه سلطان حسین، سید محمد خاتمی است. اگر چنين است که آمدن مجدد شاه سلطان حسين خاتمی خيلی هم خوب است؛ چون هر چه مقام معظم بگويد، گوش می‌دهد و عاشق حکم حکومتی است و در مقابل زورگويی شورای نگهبان هم فقط کمرش درد می‌گيرد و خانه نشين می‌شود و لب به اعتراض نمی‌گشايد و احتمالاً اصولگرايان راحت‌تر می‌توانند هر کاری دلشان خواست انجام دهند. در عین حال اگر باز هم ماجرای ۱۸ تیر اتفاق بیفتد، آب از آب تکان نخواهد خورد!

سید محمد شاه سلطان حسين، ببخشيد سيد محمد خاتمی با ۹ روز تأخير روز دانشجو را گرامی داشت. دانشجويان طرفدار خاتمی از او خواستند مقابل ديکتاتوری بايستد. اولاً ما در نظام مقدس ديکتاتوری نداريم و هر کسی منظورش ولايت فقيه باشد، بايد مهرورزانه اعدام شود. مگر می‌شود به اصل مترقی ولايت فقيه گفت ديکتاتوری؟

در ثاني، آقای خاتمی خودش عضوی از سيستم است و معمولاً چاقو دسته خودش را نمی‌برد.

ثالثاً دانشجويان عزيز چون وقتی دوم خرداد شد، تازه ياد گرفته بودند که سيب‌زمينی همان ديب‌دمينی است، درسی يادشان نيست که سید محمد شاه سلطان حسين، ببخشيد، آقای خاتمی بلد نيست جلوی زورگويان بايستند و معمولاً بعد از جارو کردن ميدان، آن را به نفع قدرت خالی می​کند. قديم نديم‌ها، معمولاً آدم‌ها در سنين بالا آلزايمر می‌گرفتند ولی معلوم نيست چرا دانشجويان ما به اين جوانی آلزايمری شده‌اند!

شاه سلطان حسین خاتمی در پاسخ یکی از دانشجویان که پرسید شما در هشت سال برای دانشجویان چه کردید، گفت: یک کمی کار کردیم؛ یک کمی کار نکردیم؛ یک کمی هم نگذاشتند کار کنیم. به این می‌گویند جواب!

حسين شريعتمداری دموکرات شد. نامبرده اعلام کرد که مردم به خاطر اعتقاد و فکرشان نبايد زندانی شوند. اصولاً در نظام مقدس، بازجويان و اطلاعاتی‌ها و شکنجه‌گران و اعتراف‌بگيران بعد از چند سال اصلاح می‌شوند. باورتان نمی​شود؟ همين سعيد حجاريان! نامبرده معاون وزير اطلاعات در دهه ۶۰ بود که خيلی مهرورزانه با همه برخورد می​کرد؛ بعداً شد تئوريسين اصلاحات. ما از سال‌ها قبل پيش‌بينی کرده بوديم که برادر حسين اصلاح‌طلب می‌شود ...

مجله نيم‌روز پيش از انتشار مجدد مقطوع‌النسل شد. اصولاً ما نمی‌فهميم چرا اين آقای محمد قوچانی حرف حساب حالی‌اش نيست! شهروند امروز را که زد و تعطيل کرد؛ نيمروز را هم قبل از انتشار به تعطيلی کشاند. از آقای قوچانی درخواست می‌شود همين الان بروند سردبیر روزنامه کیهان بشوند تا آن‌جا هم تعطیل شود و خلقی را از دست اين روزنامه نجات دهند!

محمد نبی حبيبی رهبر معظم مؤتلفه گفت: خاتمی بايد معلوم کند چه بر سر شش ميليارد دلار پول نفت صندوق ذخيره ارزی آمد. وی البته نپرسيد که محمود احمدی​نژاد چه بر سر ۲۳۰ ميليارد دلار نفت در سه سال اخير آورده است. اصولاً اين مؤتلفه‌ای‌ها مو را از ماست می‌کشند؛ اما طناب به اين کلفتی را نمی‌بينند. به آقای حبيبی پيشنهاد می​کنيم که هم به چشم‌پزشک مراجعه کنند، هم به پزشک اعصاب و هم متخصص پوست. ايشان مدتی است اصلاً کلفتی و گندگی اشيا را حس نمی‌کنند که ممکن است برايشان خطرناک باشد و یک کمی گران تمام شود!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

این یکی از چنتا قبلی قشنگ تر بود.

-- بدون نام ، Dec 16, 2008

دوستت داریم نیک آهنگ.
نکته هات در مورد خاتمی و اصلاح طلبان و سعید حجاریان و اینا جالب, آموزنده و هشدار دهنده است. امیدوارم ملت آزموده را دوباره نیازمایند!

-- آرش ، Dec 16, 2008

استاد مسلم طنز

-- بی نام ، Dec 16, 2008

ناپلئون راست گفت ملتی که تاریخش را نمی داند محکوم به تکرار آن است...
تاریخ تکرار شد: شاه سلطان حسین و بعد از او محمود افغان.
خدا مارکس رو هم رحمت کناد و نقل قولش از هگل: همه ی اتفاقات تاریخی دوبار می افتند. بار اول تراژدی و بار دوم کمدی!!

-- سعید ، Dec 16, 2008

من همیشه به این فکر بودم که سید علیشاه بود مجلس را توپ بست یا سلطان محمد حسین! درس تاریخ من مثل همه هموطنان ضعیف بود، حتی محمود افغان هم با هاله اتمی اش نتوانست ما را از این تداخل تاریخی نجات دهد. مرسی از روشنگری غیرهسته ای !

-- لونا ، Dec 16, 2008

Bi mantegh va darham...
Kheili sathe in neveshte paiin bood. Sharmande.

-- بدون نام ، Dec 17, 2008

ای ول، واقعا قشنگ بود همش عین واقیت بود به جان خودم. کاش تئوریسینی ما اینقد عقل داشتن که این واقیاتو اینجوری کنار هم بزارن.

-- awat ، Dec 17, 2008

بنظر من مردم ایران مقصر نیستند شما به تاریخ معاطر نگاه کنید کدام حکومتی در جهت اعتلای فرهنگی مردم گام برداشته. هرکه آمده برای چپاول ثروت این ملت نیاز به تحمیق آنها داشته و هرچه در توان داشته در این راه انجام داده. هرکه آمده توی سر ملت زده و ثروتش را خورده. اگر هم معدود افراد آگاه و دلسوزی هم خواستند کاری صورت دهند یا کشته شدند یا تبعید یا بنحوی از کار آنها جلوگیری شد. مردم ناآگاه را می توان چپاول کرد و فریب داد. درنتیجه اولین هدف حکومت های سرکوبگر و دیکتاتور تربیت مردمی ناآگاه و جاهل و توسری خور است . تا زمانی که حکومت در دست انسانهایی فرهیخته ، سالم و میهندوست و انساندوست اداره نشود انتظاری از این مردم نیست.

-- تانه ، Dec 17, 2008

aqaie aziz umadim va kesi rai nadad va baz in mahmood raees jomhur shod faidash baraie to tu un vare donia jur shodane suzhehaie mishe ke be khodi khod khande dar hastan
shoma mozat ro ham moshakhas kon ia kare tanz kon ia roshangarie siasi

-- ie daneshju ke gozashteie shoma iadeshe ، Dec 17, 2008

موافق شما نبودم و نیستم

-- امیر ، Dec 17, 2008

ا سلام به کوثر عزیز،
تو یکی از بهترین های کشور ایران هستی.
طنز های تو واقعأ تو دل بره ست.
دمت گرم باد.

با تشکر،
حرارتی.

-- Hararati ، Dec 17, 2008

با اجازه دوست عزیز کوثر،

دوستان حتمأ سری به سایت هادی خرسندی و ابراهیم خان نبوی بزنند.

با تشکر و احترام برای این دوستان عزیز.
بی نام

-- Binam ، Dec 17, 2008

aali bood

-- mohammad ، Dec 17, 2008

عجب با با عجب بابا دست شما درد نکند عالی نوشتی

-- بابا ، Dec 17, 2008

kheili nokate jalebio yaad avari mikoni! afarin be to vagheqan ke tanz pardaze tiz hooshi hasti

-- بدون نام ، Dec 17, 2008

واقعاً برای رادیوزمانه متأسفم. دیروز کامنتی فرستادم که طنز بود اما حاوی هیچ توهینی نبود اما آنرا منتشر نکردند. فرق شما با اقتدارگرایان داخلی در چیست؟
-------------------------
کلاغستون: کاکوجونی، توی این قسمت که ما کامنتی از شما دریافت نکرده بودیم!
سه ساعت هم بالا و پایین کردیم کامنت‌دونی رو!

-- یک ولایتی ، Dec 18, 2008

حالا که شما کامنت ما رو دریافت نفرمودین، ما هم، گرچه یک کم ذوق دیروزیمون وارفته اما دوباره می نویسیمش:
عرض کردیم که
مثل اینکه شما اصلاً هیچی حالیتون نیست! فرمایش جناب "والی" را به بازی نگیرید. اینکه جناب "والی" فرموده اند اگر امثال شاه سلطان حسین بباید کار جمهوری اسلامی ساخته است فرمایشی به غایت حکیمانه! است. ایشان به ظرافتی تمام خواسته اند به مردم ولایتمدار ایران بفهمانند که اگر خاتمی بیاید کار من تمام است. خداییش کجای دنیا یک همچو "والی" ای گیر میاید که اینقدر با رعایایش صادق باشد و راه و چاه برانداختن خودش را داد بزند!؟ بازهم برای رادیو زمانه متأسفم اما این دفعه نه برای اینکه کامنت مرا منتشر نکرده اند بلکه برای این آی کیوی پایین! این فرمایش حضرت "آقا" برای من که یک ولایتی تمام عیار هستم، حجت شرعی! است. به نظر من "آقا" به عنوان ولی امر مسلمین کهکشان راه شیری و حومه برهمه تکلیف کردند که به خاتمی رأی بدهند. شما زمانه ای ها که دین و ایمون درست و حسابی ندارید که این نکات ضخیم، ببخشید ظریف، را درک کنید!
با عرض تشکر
یک ذوب شده در ولایت!

-- یک ولایتی ، Dec 18, 2008

من همیشه کارهاتو دوست دارم و کلی حال میکنم ولی هر چی به سرمون میاد به خاطر تفکر مردم خودمون وقتی همه میترسن وقتی همه به فکر جیب خودشون وقتی دزدی کلاه برداری میشه معیار زرنگی وقتی شخصیت آدم میشه ماشین زیر پاش باید یکی مثل این برامون تعیین تکلیف کنه تاریخ ما به جز تعداد کمی از حکمرانها پر است از محمود افغان و شاه سلطان حسین

-- یک دوست ، Dec 18, 2008

vase chi Zamaneh linkhaye Barnamesazan ro az ru safheye Asli bardashteh? ajab kare bikhodi!!! ertebate afrado ba nevisandegan kur kardeh
.....................
زمانه: دوست عزیز، لینک برنامه‌سازهای از صفحه اول برداشته نشده است.

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

محشر بود محمود افغان

-- لبو ، Jan 17, 2009

آقای خاتمی در دانشگاه تهران درباره تشکل های دانشجویی گفتند که یه مقدار کار کردیم و یک مقدار هم نگذاشتند که کار کنیم .اصولا بهتر است که یک مطلب را با آگاهی کامل نوشت . من طرفدار شخص خاصی نیستم و با آقای خاتمی نیز مخالفم ولی نباید به کسی تهمت ناروا زد.

-- عارف ، Jan 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)