تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استیضاح بعد از رای اعتماد جعلی

Download it Here!

علی کردان، دومین وزیر کشور کابینه آبادگران بعد از سه ماه استیضاح شد و برکنار. نامبرده که به خاطر موفق شدن در ماست‌مالی کردن مدارک دانشگاهی خود را دکتر جا زده بود، بعد از مشخص شدن جعلی بودن مدرک دکترای افتخاری‌اش از دانشگاه آکسفورد، معلوم شد مدارک لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه آزادش هم جعلی بوده است.

گفته می‌شود کردان با همین مدارک جعلی استاد حقوق دانشگاه بوده است و کتاب هم به نامش چاپ شده.

وی همیشه به دانشجویانش سرکوفت می‌زد که در آکسفورد خیلی سخت‌گیری بیشتر از ایران بوده است و باید با اساتید او روبرو شوند تا ببینند چقدر ساده گرفته است!

دانشگاه آزاد اعلام کرد مدرک دانشجویانی که با کردان درس گرفته‌اند باطل است.

آقای رئیس جمهوری در حمایت از کردان گفته بود که مدرک دکتری کاغذ پاره است و از این به بعد قرار است مقام‌های دولتی صاحب عنوان دکتری، کاغذپاره خطاب شوند، مثل کاغذپاره رحیمی یا کاغذپاره جهرمی یا کاغذپاره احمدی‌نژاد.

با عنایت به قانون مجازات نسبتا اسلامی، حکم جعل سند برای گرفتن مقام دو سال زندان و بازپس‌گیری حقوق محکوم خواهد شد. البته حقوق دوران معاونتش در صدا و سیما که زیر نظر رئیس مجلس، علی لاریجانی بوده هم باید کسر شود. گفته می‌شود که در دوران معاونت کردن در صدا و سیما، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته که از مقامات قضایی تقاضا دارد آن را هم از حقوق آقای کردن کسر کنند.

کردان که هفته پیش به او پیشنهاد شده بود استعفا کند، گفته بود استخاره کرده، بد آمده. به ایشان توصیه می‌کنیم از این به بعد استخاره‌های‌شان را علنی کنند تا مردم خلافش را انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار ما، با برکناری کردان، دولت باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و تا زمان گرفتن رای اعتماد، فاقد مشروعیت است. البته با عنایت به تقلب احتمالی انتخاباتی در سال ۸۴ در مرحله اول، نامزد شدن احمدی‌نژاد برای مرحله دوم اشتباه بود و فاقد مشروعیت، منتهی تا زمان نامشروع شدن دولت سه سال طول کشید.

علی کردان در هنگام قرائت دفاعیات خود از روی کاغذ چند بار تپق زد چون متن حاضر شده غلط‌های املایی زیادی داشته است. گفته می‌شود این متن جعلی به تایید دانشگاه آکسفورد رسیده بود.

نهایتا، آقای رئیس جمهوری گفته بود که استیضاح کردان غیر قانونی است. قرار است آقای الهام یک بند ماده واحده به قانون استیضاح اضافه کند تا به طور غیر قانونی کردان را وزیر قانونی بعد از استیضاح قانونی معرفی کند.

به اخبار غیر کردانی امشب توجه کنید:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که تصادفا وزیر کشور پیش از کردان هم بود، گفت داشتن دو شغل دولتی کاملا ممنوع است. البته ، مقام‌های دولتی که دلال خانه‌های عفاف هم می‌توانند باشند از این قاعده مستنی شده‌اند.

آقای الهام احتمالا با حفظ سمت‌های پنج‌گانه، وزیر کشور خواهد شد. وی در تفسیر قانونی امروز بعد ازظهر خود گفت که وزارت دادگستری و سخنگویی دولت و مسوولیت‌های سه گانه دولتی دیگرش اصل شغل به حساب نمی‌آیند و می‌تواند وزیر کشور هم بشود. شغل آزاد ایشان همسری خانم رجبی است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

دولت روز به روز از درون تضعیف می شود خود زنی در بین اصول گراها افزایش یافته است هر کس در این وانفسا دنبال نجات خود است انتخاب وزیر کشور به دلیل عدم همکاری مسئولین واجد شرایط با قحط الرجال روبروست هیچکس حاضر نیست آینده ی سیاسی و اجتماعی اش را با احمدی نژاد تقسیم کند احمدی نژاد به وضعیت نامتعادلی رسیده است او حتی به بیماری دچار شده بارهای سنگینی را حمل می کند که قادر به ادامه ی راه نیست همراهان از او فاصله گرفته اند پیروزی اوباما نیز تیر خلاصی برای احمدی نژاد است بحران در مسئولین جمهوری اسلامی افزایش یافته و بر دامنه ی آن هر روز افزوده تر می شود بی تصمیمی اوج گرفته است در مسائل بین المللی دچار بن بست شده است در مسائل داخلی اقتصاد را به ورشکستگی کشانده فقز بیکاری فحشا دزدی قتل و جنایت و ... افزایش چشم گیری یافته است به همان نسبت استبداد نیز تا حدی متمرکز شده است که به تصمیم گیری فقط دو نفر یعنی احمدی نژاد و رهبر خلاصه شده است دیگران حتی خودیها دچار وحشت شده اند این شرایط برای جمهوری اسلامی بسیار بحرانی شده خطر حمله ی آمریکا تحریم کاهش قیمت نفت که هر کدام به تنهایی کافی ست تا دولتی را ساقط کند گریبان آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد را به شدت فشرده است ادامه ی این سیاستها اساس جمهوری اسلامی را با خطر مواجه کرده است کم کم اعتراضات مردم علنی می شود دولت مجبور است دست به نغییراتی بزند تا حد اقل بخشی از جامعه را به تفاوتی بکشاند اما قادر به هیچ مانوری نیست زیرا از حد اکثر سرکوب تا کنون استفاده کرده است همه ی راهها را آزموده تنها شاید با تغییر چهره ایجاد مانور را امکان پذیر کند اما این روش نیز با موانع بسیاری روبروست نظامیها طعم قدرت چشیده به آسانی حاضر به ترک مواضع قدرت نیستند جمهوری اسلامی در باطلاقی دست و پا می زند که نجاتی بر آن متصور نیست حتی خودیهایشان هم امید به آینده را از دست داده اند

-- فرهاد-فرياد ، Nov 5, 2008

بنظر میرسد که مسئولین نظام از انتخاب اوباما رضایت داشته و معتقدند که جنگی در کار نیست واز این ستون بان ستون فعلا غنیمت است..باید بدانند که اوباما خیلی بیشتر از مک کین میتواند ضربه بزند چون چند بار گفته که در زمان بوش تحریمها خوب اجرا نشده است و خودش قصد دارد که به پاشنه اشیل جمهوری اسلامی که همان فروش نفت و خرید بنزین میباشد حمله کند..ضمنن نظام قصد دارد که یک اصلاح طلب مثل خاتمی یا حتی خود خاتمی را دوباره روی کار بیاورد و تا جائیکه امکان دارد فروپاشی نظامش را بتاخیر بیاندازد البته مردم را که چه عرض کنم زیادی نجیب تشریف دارند با تشکیل صفهای طولانی انتخاباتی باین مسئله کمک خواهند کرد

-- حسن ، Nov 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)