تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شرط و شروط یک خاتمی

Download it Here!

سید محمد خاتمی که محکم‌ترین سیاستمدار تاریخ ایران محسوب می‌شود، با قاطعیت اعلام کرد که نمی‌داند کاندیدا می‌شود یا نه؟ وی افزود که مطمئن نیست اگر بیاید رای می آورد یا نه، و همچنین شک دارد که بتواند کاری بیشتر از ۸ سال ریاست جمهوری اش انجام دهد، و تردید دارد که حامیانش هنوز حمایتش کنند، و بر سر دوراهی مانده است که اصلا اگر بیاید، کسی برایش تره خرد می‌کند؟

اصولا سید محمد خاتمی همیشه در حال فال قهوه و استخاره با تسبیح و اخیرا گرفتن فال ورق کامپیوتری است و هر روز بر اساس نتایج فال‌های اول صبح نظر جدید می‌دهد.

ستاد انتخاباتی "ممد! جون مادرت نامزد شو" اعلام کرد خاتمی با مردم شرط گذاشته که انتظار زیادی از او نداشته باشند، و با بیت یک مقام معظم رهبری یکی از کشورهای خاور میانه که اسمش را نیاورده شرط گذاشته که چوب لای چرخش نگذارد.

ستاد "دستمال یزدی به دستان" اعلام کرد نخواهد گذاشت انتظارات مردم از خاتمی بیشتر شود و همینکه مردم بفهمند خاتمی چقدر از احمدی‌نزاد نازتر است و خوشگلتر حتما همه مشکلات حل می‌شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدارک جعلی اصلاح‌طلبان را لو داد. احتمالا ایرنا فراموش کرده تعدادی از برادران اصولگرا هم از دانشگاه هاوایی مدرک گرفته‌اند. در مملکتی که یک شبه حجت‌الاسلام، آیت‌الله می‌شود، خب البته گرفتن مدرک جعلی کاملا مشروع است، به شرطی که سهمی هم پرداخت شود.

صدا و سیما در باره مساله مدرک جعلی آقای کردان خفه‌خوان گرفت. در دوران اصلاحات اگر تصادفا یکی از اصلاح‌طلبان شورت صورتی می پوشید یا خشتکش سوراخ می‌شد و یا تصادفا با شهرام جزایری پالوده خورده بود، حتما تا چند روز ماجرا در صدا و سیما بوق می‌شد اما به لطف بزرگواری برادران عزیز که سر خود را در برف فرو کرده‌اند، آب از آب تکان نخورده است. تا زمانی هم که آقای کردان عضو دولت است و دولت هم کاملا مورد تایید مقامات معظم و غیره، حتما عدالت علوی بدون وقفه اعمال می‌شود.

یکی از همکاران آقای کردان اعتراف کرد که متوجه نشده جند میلیون شناسنامه‌ای که سفارش داده اند برای روز انتخابات برسد جعلی بوده. آقای کردان هم متوجه نشده بود که مدرکش جعلی بوده تا همین چند هفته پیش!

از رای دهندگان محترم درخواست می‌شود برای اطمینان، سر صندوق انتخابات از رای خود فتو کپی هم بگیرند تا اگر لازم شد به مراجع ذیصلاح تحویل بدهند. البته به شرطی که آن مسوولان خودشان نقشی در جعل آرا نداشته باشند.

مجلس، ظرفیت دانشگاه‌ها را افزایش داد. قرار است برای این گشایش وزیر کشور به وزارت علوم برود تا مشکلات مربوط به مدارک فارغ‌اتحصیلان هم کاهش یابد!

کاندولیزا رایس گفت گشایش دفتر حافظ منافع در ایران طرح جالبی است. علا‌الدین بروجردی هم تهدید کرد اگر دفتر حافظ منافع در ایران راه بیافتد حتما همراه برادران اشغالگر از دیوارهای لانه جاسوسی جدید بالا خواهد رفت. اصولا از ۲۹ سال پیش عده‌ای شدیدا برای اشغال لانه جاسوسی جدید دلشان تنگ شده است. اصولگرایان چون در جریان اشغال لانه جاسوسی قبلی کنار کشیده بودند، فعلا بدجوری دلشان لک زده برای این جور کارها!

یک جوان در استان فارس که در ۱۵ سالگی به قتل عمد اعتراف کرده بود، دیروز اعدام شد. آقای رئیس جمهوری در نیویورک گفته بود که ما در ایران افراد زیر ۱۸ سال را اعدام نمی کنیم، فقط صبر می‌کنیم سنشان زیاد شود بعد اعدامشان می‌کنیم. البته مطابق ماده 37 كنوانسيون حقوق كودك «......... مجازات مرگ يا حبس ابد بدون امكان آزادي، نبايد در مورد جرمهايي كه اشخاص زير 18 سال مرتكب مي شوند اعمال گردد.».

البته در دهه شصت تعداد زیادی از هواداران احزاب سیاسی که سنشان زیر ۱۸ سال بود هم اندکی اعدام شدند که چون حافظه تاریخی مسوولان نظام از جمله جناح چپ و مسوولان دادستانی در آن دوران اندکی خراب است و چیزی به یاد نمی‌آورند، لزومی به یادآوری نیست!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

واقعاً برای شما متاسفم و برای خود
برای شما که ادعای دموکراسی خواهی و به حق بودنتان گوش فلک را کر کرده است ولی حتی توانایی یک پرسش و پاسخ دوستانه را دو سالی است نمی پذیرید و برای خودم متاسفم که سالها طالبتان را می خوانم و از کاریکاتورهایتان لذت می برم
کاش افرادی چون شما که یک عمر در کنار گود نشتسند و لنگش کن را شعار خود کرده اند لا اقل یک نظر مثبتی هم ارائه می کرد .
ولی جدا خوبه یکی 4 تا کاریکاتور بکشه و یک چند روزی بره زندان و بعد یک عمر اونور دنیا بشینه حال کنه و به ریش یک ملت بخنده .
شرف احمدی نژاد از شما بیشتر است که فقط اشکالش دیوانگی و حماقت است و از روی این دو حرفهای خنده دار می زند .
ولی نمی رود آن ور دنیا حال کند و به همه دری بری بگوید .
حرفهای بیشتر بماند به وقت حاجت .
از کجا معلوم که جوابی بدهید .
--------------------
آقای صندوقدار عزیز
ما فعال سیاسی نیستیم. نگاه انتقادی خود را بیان می‌کنیم، بی‌آنکه دنبال منافع سیاسی باشیم. قدرت، حوزه منافع ما نیست. اما تحلیل آن حوزه کاری ماست.
کاریکاتوریست یا منتقد مثبت نویس، نهایتا کارش پروپاگاندا می‌شود. این انتظار را از من نوعی نداشته باشید.

-- حبیب الله صندوقدار ، Oct 5, 2008

آیا تحلیل شما فاقد اتهام و توهین است؟ خاتمی به کنار طرح شما برای کشور چیست؟
---------------
کلاغستون:

ما از آقای نیک‌آهنگ سوال کردیم، گفت که هر وقت خواست رئیس جمهوری، وکیلی، وزیری ...چیزی بشود، اول برنامه و طرح می‌نویسد، بعد می‌آید وسط. فعلا که در این دوره زندگی‌اش چنین کاری را نخواهد کرد.

-- بدون نام ، Oct 5, 2008

وقتی جملات اول رو دیدم می خواستم بیام یه نظر شاخ و کلی بد و بیراه و از این قبیل الفاظ توی نظرم بنویسم. ولی حالا نظرم عوض شد.
میام سراغتون
soldier.ir

-- امیر ، Oct 5, 2008

حقیقت تلخه، ولی با کلاغ حقیقت تلخ شیرین میشه.

-- حسام ، Oct 6, 2008

چرا اصلا ازاینکه سردمداران دانشمند و محترم این رژیم از قبیل خاتمی ؛احمدی نژاد و یا جنتی به تمسخر گرفته میشوند ناراحت میشوید ؛خدای
ناکرده مردم فکر میکنند مثلا شما از فرستادگان رژیم هستید؛البته دلقکهایی که در ایران زیر علم سردار کبیر سد ساز و سپس پیشوای اصلاح طلبان جهان
سینه میزدند و هنوز هم میزنند نباید زیاد ناراحت شوند .

-- م. مصدق ، Oct 6, 2008

ضمن احترام برای خودتان عرض کنم که حالم از این نوشته‌تان به هم خورد.
----------------------------------
کلاغستون: نوشته فدوی سرت کاکو، حال خودت خوبه حالو؟

-- اسدی ، Oct 6, 2008

جناب آقای نیک آهنگ کوثر!
لطفا عمه محترمان را مسخره کنید.
(شما را چه به اظهارنظر درباره خاتمی؟!)
------------------------------
کلاغستون: طفلی عمه آقوی کوثر. حالو شوهر عمه‌شو مسخره کنه یه حرفی. شمو مگه نمدونی مسخره کردن عمه و خاله ضد فمینیستیه؟

-- آرش ، Oct 6, 2008

bayad vaghebin bood va beyne gozineye bad khatami va badtarin ahmadi tafavot vaghean ziade, az vaze eghtesadie mardom gerefte ta mizane azadi ha, aslan oon zaman ma tarhe amniat nadashtim, monteha ma mikhaym ye shabe pish berim migim yeki biad nezamo avaz kone democrasi biare, ghavninam hamash mesle ghavanine usa bashe, amniat va aramesh ham dar hade Sweden bashe vagar na nemishe!!!!!!!!!!!!!!

-- arash ، Oct 6, 2008

jenabe nik ahang
vaghean be shoma tabrik migam ,neveshtehatoon besiar zibast va be rahati mishe emzaye shoma ra dar karetoon peyda kard ,vaghean por maghz va rahat minevisid,be onvane yek khanandeh vaghean mamnoonam

-- Keyvan ، Oct 6, 2008

اگر شما فعال سیاسی نیستید پس چرا کاریکاتور مردان سیاسی را می کشید؟ اگر منظورتان خنداندن و مزه پراندن است می توانید از سوژه هایی مثل ملانصرالدین و کریم شیره ای و غیره استفاده کنید.
----------------
دوست عزیز، کارتونیست مطبوعاتی، و روزنامه‌نگار سیاسی، فعال سیاسی نیست. فعالیت سیاسی در کشور ما با روزنامه‌نگاری خلط شده است و می‌تواند به دلیل حضور سیاسیون در رسانه‌ها باشد.

-- یک خواننده ، Oct 6, 2008

نفرت ازخاتمی از نوشته تون سر ریز می کنه .این جور نوشته ها رو توی وب لاگ های طرف دارهای احمدی نژاد هم میشه دید .خاتمی خیلی نقطه ضعف داره این رو همه می دونند احتمالا رای هم نمی یاره اما این جور نوشتن شما بجز نفرتتون چیز دیگه ای رو نشون نمی ده -برعکس کاریکاتور ها که خیلی قوی تر حرف می زنند.
-------------------
کلاغستون: والو آبجی! ما خاتمی رو هم خیلی دوست داریم، اما عشق یک طرفه جواب نمی‌ده جون شمو! شمو بفرمو جواب بده که ای تردید آقوی خاتمی محض چیه، ما منتشر می کنیم همینجو!

-- رویا ، Oct 6, 2008

gamoon konam sinemoy dare kali belit mifrookhti kakoo ya darvazeh esfhoon yakh dar behesht mifrookhti kojoye sayed mamad siyasatmadAREmohkame khoobe ke khodet ham hamoo vaghtoy ke u bood gir oftidi na

-- baj gire darvazeh sadi ، Oct 6, 2008

خاتمی در دوره ریاست جمهوری خود نشان داد که بسیار بی اراده است و جسارت در گیر شدن با جناح محافظه کار را ندارد.نمیدانم با چه رویی میخواهد دوباره کاندید شود.

-- بدون نام ، Oct 6, 2008

وای از این آدم های دموکرات مسلک کم طاقت. اینها فقط تعریف از خاتمی را قبول دارند و تحمل می کنند. اگر کسی کوتاهی و فرصت سوزی خاتمی را یاد آوری کند، جیغ بنفش می کشند. با اینها ما دموکراسی نخواهیم داشت دوستان.

-- رفیق تورنتویی ، Oct 6, 2008

کلاغستون خبر داره که پنداری کیهان از خبرش استفاده کرده ؟ این ستون رو دیدین ؟ یا برعکسه ؟
http://kayhannews.ir/870716/2.htm#other207
----------------
کلاغستون: بابا این بردار حسین چرا حقوق کپی رایت ما رو نمیده!!!!!!!!!

-- Me&Vancouver ، Oct 6, 2008

آقا خسته نباشید، حتی کیهان به عمق مفاهیم والای شما پی برده. فقط نامردها یک لینک خشک و خالی هم ندادند.
به امید روزی که سید خوشتیپ بیاید و گفتگوی بین سیاره ای را برای امت مسلمان و شاداب ایران بازگشایی کند.

-- مازیار ، Nov 8, 2008

با سلام
شما را به خدا به من بگید یه نفر درست حسابی در این سی سال کی بوده؟

-- بدون نام ، Nov 10, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)