تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کاچی بعض هیچی، یا، باید هنوز منتظر خاتمی باشیم؟

Download it Here!

بعد از شونصد سال که همه بنی‌صدر را به خیانت متهم کردند و هاشمی رفسنجانی در مجلس علیه‌اش کودتا راه انداخت تا او را از ریاست جمهوری و فرماندهی جنگ بیاندازد، فرماندهان سابق سپاه گفتند که اولین رئیس جمهوری ایران خائن نبوده است! هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۰ تصادفا کسانی که برایش شاخ و شانه کشیده بودند را یا برکنار کرد، یا دعا کرد مجاهدین خلق و دیگران زحمت‌شان را کم کنند. خروج تصادفی رفسنجانی از جلسه سران حزب جمهوری در هفت تیر ۱۳۶۰ که منتهی به کشته شدن ۷۲ نفر و اندی شد، و آیت‌الله بهشتی سایه‌اش را از سر اکبر هاشمی کم کرد و اتفاقات دیگر از تصادفاتی است که فقط در ایران رخ می‌دهد!

البته لازم به ذکر است که کسانی که بعدها جلسه رفسنجانی با مشاور ریگان، یعنی رابرت مک‌فارلین را لو دادند اندکی اعدام شدند و آیت‌الله منتظری هم که فک و فامیل اعدام شدگان بود، از قائم‌مقامی رهبری برکنار شد. ماشالله اکبرو!

محسن میردامادی که هیچ ربطی به میدان محسنی و خیابان میرداماد که از مناطق باکلاس تهران است ندارد، گفت که همه باید یاری کنیم تا خاتمی بچه‌داری، ببخشید مملکت داری کند. وی گفت ما چون در این سال‌ها نتوانسته‌ایم چهره‌سازی کنیم و دلمان نمی‌آمد کسی جایگزین ما بشود، نگذاشتیم کسانی با مغز اصلاح‌طلبانه رشد کنند و مجبوریم به همان خاتمی عزیز اکتفا کنیم که از قدیم گفته‌اند، کاچی بعض هیچی*! البته لازم به ذکر است که به قول علمای موسیقی، خاتمی چون حرف جدیدی ندارد، احتمالا اندکی شبیه صفحه سوزن خورده است که کیفیتش هم شدیدا کاهش یافته! از اصلاح‌طلبان حکومتی درخواست می‌شود به سراغ فرمت جدید بروند!

احمد باطبی بدون اجازه مسوولان محترم نظام از ایران خارج شد. وی که قرار بود به خاطر گرفتن یک پیراهن خونین در دست اعدام شود، چون امنیت ملی را به خطر انداخته بود، و بعد از هفت هشت سال مهرورزی و شکنجه هر از گاهی برای مداوا از زندان خارج می‌شد که این دفعه جدی جدی برنگشت. از کسانی که مخالف خروج و زنده ماندن باطبی هستند درخواست می‌شود چند وقتی را جای او در همان سلول بمانند تا یک کمی بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد!

آیت‌الله منتظری اعلام کرد که بهایی‌ها حق شهروندی دارند، اما سید محمد خاتمی باز هم چیزی نگفت! حزب مشارکت هم که با شعار ایران برای همه ایرانیان می‌خواست موج سواری کند، هر چه بهایی‌های ایرانی خواستند عضوش شوند، گفت منظور ما همه ایرانی‌ها مسلمان غیر بهایی غیر بهایی غیر زرتشتی غیر آسوری غیر یهودی ....است!

با تحریم بانک ملی توسط اروپا احمدی نژاد اعلام کرد این بانک باید بشود صندوق قرض‌الحسنه. اصولا تفکر دولت نابودگر، ببخشید آبادگر، گند زدن به تمامی تعاریف اقتصادی خرد و کلان است که الحق هم دست‌شان درد نکند، خوب موفق شده‌اند!

تجمع مردمی مقابل سفارت امارات در اعتراض به تلاش عرب‌های عزیز برای تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی اندکی به خشونت کشید و چون تظاهر کنندگان خبر نداشتند که امارات قرار است در ازای تغییر نام خلیج فارس و کشیده شدن تنبان (تنب کوچک و بزرگ) از پای ما، از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کند،مورد مهرورزی قرار گرفتند. تعدادی از کسانی که رفته بودند ویزای دوبی بگیرند، ویزای اوین گیرشان آمد.

قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۳۵ دلار رسید که هنوز چیزی از آن سر سفره‌های مردم نیامده. از یابندگان درخواست می‌شود بی‌خودی در حساب آقایان در ایران نگردند! ظاهرا رفت و آمد به دوبی این روزها زیاد شده و پول نفت مردم سر سفره شیوخ بیشتر مزه پیدا می‌کند.

امام جمعه قم گفت، زائران باعث حواس پرتی جنسی طلاب می‌شوند. او البته نگفت زائران مرد یا زن؟

دفتر تحکیم وحدت از احمدی‌نژاد برای نشست خود دعوت کرد. رئیس جمهوری هم ضمن رد این دعوت اعلام کرد که فقط به دانشگاه کلمبیا می‌رود که امام زمان آنجا به کمکش می‌آید. اینجا ظاهرا از این اتفاق‌ها نمی‌افتد!

* توی بعضی ولایات فارس و جاهای دیگه، "کاچی به از هیچی" را کاچی بعض هیچی می‌خوانند. کلاغستون هم شیرازی است!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

خاتمی 8 سال بود چه کار کرد بازم دم احمدی نژاد که پته ی همه مفسدین فی الرض را ریخت رو میز . خاتی دیگر ماجرایش به ته خط رسیده است قحطی رجال سیاسی که در ایران نیامده وقتی همه شان سرو ته یک کرباس هستند چه فرقی به حال ملت دارد ؟؟

-- بلبل ، May 25, 2008

ضرب المثل ذکر شده اشتباه است. درستش این است:
کاچی به از هیچی
-----------------
کلاغستون: والو ما شیرازیا می‌گیم کاچی بعض هیچی، که همون "کاچی به از هیچی" هست.

قربون کمالاتتون!

-- Mehdi ، May 25, 2008

با پوزش
تا کنون این مثل را این گونه شنیده بودم : "کاچی به از هیچی"
کاچی غذایی است که بعد از زایمان به زن زائو می دهند از آرد و روغن حیوانی و زعفران و گلاب درست شده است.که در واقع فقط انرژی زاست و خاصیت دیگری ندارد.
"اگر کاچی بعض هیچی" درست است راهنمایی بفرمایید
با سپاس
-----------------
کلاغستون: والو ما شیرازیا می‌گیم کاچی بعض هیچی، که همون "کاچی به از هیچی" هست.

قربون کمالاتتون!

-- پروانه ، May 25, 2008

در راستای حمایت از کاچی !
ما هم که شیرازی نیستیم .. همینو میگیم : کاچی بعض هیچی

ژالبه ! فکر میکردم اختراع اصفهونی ها باشه

-- من ، May 25, 2008

جناب آقای کوثر عزیز. گمان می‌کنم سال‌هایی را که در خط مقدم حوزه هنری به فداکاری و جان‌فشانی در کنار برادرانی مانند مسعود جان، به اسلام و مسلمین خوش خدمتی می‌کردید و با کاسنی مشت محکمی به دهان بقیه هنرمندان معلوم الحال می‌زدید، فراموش کرده‌اید. اگر اشتباها شما را به خاطر آن تمساح گرفتند، نباید فرار می‌کردید. برادر ح زورمند به راحتی می‌توانست بعدا قضیه را ماله بکشد. الان هم از اینکه کاریکاتوریست درجه دهمی مثل شما در خارج از کشور، آلاخون والاخون هست، متاسفم. ولی کاچی یعض هیچی.
----------------------------------------------
کلاغستون: حاج حسین عزیز! این آقوی نیک آهنگ ما که حتی کاریکاتوریتس رده بیستم هم نیس، عضو کاسنی نبود! عضو هفته نامه مهر بود. شمو یی کمی آلزایمر داری، خبری نی، ولی برادروی زورمند یکی دو بار قبل تمساح زورشون رسید، بعدش گفتن ما نیستیم!

-- حاج حسین موردیلو ، May 25, 2008

خاتمی هنوز هم یک بزرگ مرد است وهنوز در دلهای ما ایرانیان جای خاصی دارد. اما ئرود او به صحنه ی کثیف بازی های سیاسی در این برحه اصلا به صلاح مردم و حتی خودش نیست.
به هر حال هر چقدر هم که کار نکرده باشد اما در 8 سالی که بود نفس می شد کشید. حالا حتی نفس که چه عرض کنم...
--------------------
کلاغستون: ما هم خیلی آسد ممد رو دوسش داریم، فقط اشکال کار اینجاس که مگر نمتونیم آدم دیگه‌ی رو به جاش بیاریم که بهتر باشه و جوونتر و کاراتر؟

-- پیمان ، May 25, 2008

‏سواد فارسي‌ نداري ولي‌ دلي‌ داري و حسرت نوشتن
‏کاچي‌ به ( بهتر ) از هيچ چي‌

-- binam ، May 25, 2008

سردبیر عزیز و نیک آهنگ جان !
در نظر داشته باشید که اینجا وبلاگ شخصی نیک‌اهنگ نیست که باز هم گیر سه پیچ ( که چه عرض کنم ! سیصد پیچ ) داده به خاتمی و ول کن هم نیست !

برادر !!!!!!!!!

همه‌مون فهمیدیم شما اصلا با قیافه خاتمی هم مشکل دارید چه برسه به اینکه دوباره بخواد کاندید بشه ! فقط لطف کن این هارو تو همون وبلاگ بنویس ! اینجا نا سلامتی یه رسانه بی طرفه ! ( یا نیست و ما اشتباه گرفیتم ؟! )

من موندم سردبیر چطور اینها رو تائید میکنه و تو سایت عمومی میشه !

البته دلیلش مشخصه ! فکر میکنم سر دبیر اصلا نمیخونه ! اگر میخوند این همه غلط دیکته‌ای و دستوری تو ۴ تا پاراگراف پیدا نمیشد :
نیک‌آهنگ ! کمتر گیر بده ! اونور دنیا نشستی ، خبر از اینجا نداری ! یک روز از دولت خاتمی رو نمیشه با این دولت مقایسه کرد ! دهن ما رسما مورد عنایت داره قرار میگیره و زمان خاتمی اینطور نبود ! پس بذار بین بد و بدتر ... بد روی کار باشه !
-----------------
کلاغستون:
کاکوجونی! اولا رادیو زمانه، رادیوی وبلاگیه!

در ثانی، همه رسانه‌های مستقل و بی‌طرف، بخش‌هوی "آپنیون" و ستون "آپ‌-اد" و برنامه‌های غیر بی طرفانه هم دارند. سی‌ان‌ان و فاکس و ان‌بی‌سی و غیره که معرف حضورتان هست!

در ضمن، انتقاد از احمدی‌نژاد و مجلس هفتم و دولت نهم، بی‌طرفیه، اما نقد اصلاح‌طلبان و چسبیدن‌شون به یک نفر بدون اینکه تونسته باشن جانشینی براش پیدا کنن، نقض بی‌طرفی؟

اینکه شمو عاشق آقوی خاتمی هستی و بدت میاد به تریج قبوی ایشاون بر بخوره، حرف دیگه‌اس کاکو!

در مورد اشتباه‌های املایی هم حق کاملا با شماس! اصلاح گردید، باز هم دیدی، تذکر بده کاکوجونی!

-- شاهین ، May 25, 2008

"کاچی به از هیچی" درست است
"کاچی بعض هیچی" معنایی ندارد
لطف کنید و عنوان مطلب را تصحیح بفرمایید
با حفظ مراسم احترام و تعارف و غیره به سردبیر ادیب زمانه
------------------
کلاغستون: در پایین مطلب هم گفته شد که در شیراز، می‌گویند کاچی بعض هیچی! کلاغ‌های ما هم شیرازی هستند، حتی کلاغ ترک شیرازی ما!!!

-- همایون ، May 25, 2008

عزیز من شما که از احمدی نژاد رفسنجانی خاتمی و ... ایراد می گیری,من یه خواهشی دارم شما یا بگو از کی ایراد نمی گیری یا دهنتو ببند...با تشکر علی

-- Ali ، May 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)