تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اِنصَرفَ، یَنصَرِفُ، اِنصِراف

Download it Here!


آیت‌لله جنتی از مردم خواست شب عیدی گناه نکنند تا مبادا زلزله بیاید! پس از تشخیص مرکز زلزله‌شناسی ریاست جمهوری که زلزله جایی می‌آید که مومن ندارد، و بررسی صلاحیت مردم ایران، آیت‌الله جنتی شدیدا به خاطر فقدان مومن ترسیده است!

علی اشراقی، نوه آیت‌الله خمینی که ابتدا رد صلاحیت شده بود و بعد تایید صلاحیت شد، از ادامه راه پدربزرگ منصرف شد.به گزارش خبرنگار ما از تهران، اشراقی پس از اینکه خواب پدرزبرزگش را دید که به خانه‌اش راهش نمی دهند، فهمید که بعد از چند مدت اوضاع برای خودش بدتر خواهد شد. گفته می‌شود آیت‌الله توسلی هم همین خواب را دیده بود و چند روز بعدش از زندگی انصراف داده بود. از سوی دیگر گفته می‌شود مردم از اشراقی انتظار داشتند که کارهای پدربزرگش را جبران کند و ایشان بعد از بازدید از قبرستان خاوران و قطعات بدون نام در جاهای مختلف از حضور در حاکمیت کاملا منصرف شده. تلاش کلاغ‌های ما برای تماس با ایشان به جایی نرسیده و احتمالا نخواهد رسید.

بعد از دکتر عارف، سه نفر از اصلاح‌طلبان از نامزدی خود پشیمان شده و انصراف داده‌اند. تا پس پریروز قرار بود خاتمی از میان تمامی نامزدهای باقی مانده که بیست تا بودند، ۳۰ نفر را وارد لیست کند، که عملا غیر ممکن بود و دست به دامان لیست حزب چک‌پول پنجاه هزار تومانی اعتماد ملی شدند و آقای سید محمد خاتمی مجید انصاری را برای ائتلاف با کروبی فرستادند پیشش. ولی آقا رضا خاتمی که با کروبی خرده حساب دارد، گفت که این کروبی اصلا اصلاح‌طلب نیست که رفقایش را وارد لیست کنیم! در حالی که دو برادر نمی‌توانند یک تصمیم مشترک بگیرند، وای به حال جبهه اصلاحات!

مرضيه مرتاضی لنگرودی از فعالان حوزه زنان به شش ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد. قرار است تا روز ۸ مارس که احتمالا روز مهمی برای خانم‌ها محسوب می‌شود تعداد محکومیت‌ها و میزان محکومیت‌ها افزایش یابد. قدیم‌ندیم‌ها برای اتهام‌های عرق‌خوری و مفاسدی حکم شلاق می‌دادند، ولی این روزها معلوم شده که امضا پای لیست کمپین یک میلیون امضا از زنای محصنه هم یک کمی سکسی‌تر بوده ولی هنوز به پای بحث شیرین لواط نرسیده است.

در حالی که بخش بزرگی از کارمندان حقوق شب عید و عیدی خودشان را نگرفته‌اند چون دولت بی‌پول است، ایران یک میلیارد دلار به عراق کمک مالی می‌کند که احتمالا بلاعوض هم هست. در حالی که ایران از عراق یک چیزهایی حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگی طلب دارد، دولت ایران تا حال توی این چند سال بخشی از پول نفت را ریخته‌اند سر سفره عراقی‌ها که البته آنها اصلا هیچ مقاومتی نکرده‌اند. البته در چند سال گذشته میزان سفرهای زیارتی برادران سپاه قدس به عراق هم زیاد بوده که برای دوستان عراقی اندکی سرنج‌-اکلیل برده‌اند برای درست کردن ترقه که آمریکایی‌ها با بمب اشتباه گرفته‌اند.

غلامحسین الهام از خبرنگاران خواست شب عیدی در باره تورم حرفی نزنند چون باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. شورای‌عالی امنیت ملی هم اعلام کرد نوشتن در باره گرانی، نشر اکاذیب برای به خطر انداختن امنیت ملی محسوب شده و مرتکبین احتمالا به سرنوشت روزنامه‌نگار سیستان و بلوچستانی که حکم اعدام برایش صادر شده مبتلا خواهند شد.

دانشگاه پیام نور، عربی را به عنوان زبان دوم خود اعلام کرد و چون وزیر آموزش و پرورش رئیس این دانشگاه هم هست، احتمالا از اول سال آینده، عربی زبان اول مدارس خواهد شد. پس آمدن کابینه‌ای که رئیس آن از بیخ عرب است، حیف بود الباقی رعایا چنین نشوند که به لطف الهی چنین خواهد شد و دیگر لزومی به زحمت برادران شورای همکاری خلیج فارس برای تغییر نام خلیج فارس نیست چون خودمان این کار را خواهیم کرد. احتمالا با آموزش زبان عربی، فهم سخنان مسوولان نظام راحت‌تر خواهد شد.

در واکنش به شلوغ شدن اخیر میدان صادقیه، جانشين فرمانده نيروی انتظامی، گفت: «ماموران گشت ارشاد در ميدان صادقيه تهران به يک زن در مورد نحوه پوشش او تذکر دادند اما اين زن، هنگام انتقال به اتومبيل گشت، با ايجاد سر و صدا، ديگران را تحت تاثير قرارداد که در نتيجه، عده ای در محل با ماموران ارشاد درگير شدند.»وی ادامه داد:«حتی بر فرض اين که اقدام مامور پليس فاقد ارزش ها باشد، آن دختر نبايد مقاومت کند و دليلی بر مقاومت در مقابل پليس وجود ندارد.». ظاهرا خانم دکتر زهرا بنی‌یعقوب هم به برادران مامور واکنش نشان نداده بود و تصادفا خودکشی شد، و این خانم در میدان صادقیه یک کمی ترسید خودکشی بشود که جیغ و ویغ کرد و مردم ریختند و شلوغ کردند. در نظام اسلامی بهتر است رعایا مثل بره کاملا مطیع سگ‌گله باشند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

عالی بود متشکریم

-- امید ، Mar 3, 2008

fekr mikonam shoma tanha kasi hastid keh az daroon in nezam tavanestid biroon biayd va mesl mardom dard keshideh iran harf bezanid afarin bar shoma kashki doostanetan ham kami az shoma yad migereftand.

-- shariar ، Mar 4, 2008

sir i think you wash you hand out u life good blass u

-- babakfaily@yahoo.com ، Mar 16, 2008

وقتی نگاه چشمات رو به شخصی مثل خامنه ای میبینم خورد شدنت را میبینم.
یه چیز دیگه: انقدر تو کلیپات جیغ نزن بعد از یه مدت سرطان حنجره میگیری عزیزم. اعصابت هم به مرور خوردتر میشه.

-- m ، Mar 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)