تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نذری محرم و کارتن‌خواب‌ها

Download it Here!

همزمان با آغاز ماه مبارک محرم و برگزاری مجالس عزاداری برای شهدا و درگذشتگان ۱۴۰۰ سال پیش، کسی به فکر کسانی که این روزها در ماه مبارک محرم امسال دارند یخ می‌زنند و از گرسنگی می‌میرند نیست. از خانواده‌های محترم بازاری و نسبتا متمول و متعهد که هر سال میلیاردها تومان خرج سیر کردن همدیگر و فامیل‌های محترم و همسایه‌های عزیز می‌کنند درخواست می‌شود دیگ‌های پر از قیمه و پلو و حلوا و غیره را به مناطقی برسانند که احتمالا بخشی از مردم دارند جان‌شان را از دست می‌دهند. از مدیران نسبتا محترم مساجد هم درخواست می‌شود در مساجد را به روی سرمازدگان اندکی باز کنند تا بخاری مسجد به آن بزرگی به جای یک نفر برای چند شد نفر بسوزد.


وزیر کشور گفت: مديريت سرماى كشور از آمريكا و اروپا بهتر بود! لازم به ذکر است که در طول یک هفته آغاز سرما، ۴ روز مدارس را تعطیل کردند، گاز بخش‌هایی از کشور رفت و پس از تلاش رئیس محترم جمهوری برای حل مشکل گاز، برق مناطقی از کشور هم رفت. احتمالا منظور وزیر کشور، مدیریت سرما در اروپا و آمریکای قرن نوزدهم بوده که نه برق داشته‌اند و نه گاز!

رئیس جمهوری اعلام کرد، افت فشار گاز در شما کشور تقصیر دولت‌های پیشین است! اصولا دولت فعلی چون تمامی کارهایش را به موقع و درست و حسابی انجام داده و با افزایش صادرات گاز بدون تامین منابع داخلی، باعث یخ زدن مردم نشده، باید دولت‌های پیشین را شدیدا محاکمه و اعدام‌شان کرد.

"قطعه‌ اصحاب رسانه" در بهشت زهرا ایجاد شد. بعد از مقاومت معاون فرهنگی وزارت ارشاد در اختصاص فضایی ۱ متر در دو متر به مرحوم قاسمی، روزنامه‌نگار ۳۰ ساله اعتماد ملی، شهرداری این قطعه جدید را در اختیار روزنامه‌نگاران قرار می‌دهد. دادگاه مطبوعات با استقبال از این ابتکار اعلام کرد با حکم‌های جدید تعداد سکته‌های اصحاب رسانه را بالاخواهد برد تا این اقدام شهرداری کاملا موجه به نظر برسد.

به گزارش بی بی‌سی، آمریکا از برخوردهای دیگر با قایق‌های ایرانی در خلیج فارس خبر داد. به دنبال انتشار گزارش امنیتی آمریکایی‌ها، بسیاری از سرداران عزیز سپاه ناراحت بودند که به این زودی‌ها جنگ نخواهد شد ولی اتفاق هفته پیش را شدیدا به فال نیک گرفته‌اند و به برادر انقلابی جرج بوش که در خلیج فارس به سر می‌برد، بهانه لازم را برای یک درگیری خواهند داد.

وزارت امر به منکر و نهی از معروف تاسیس می‌شود. به دنبال مخالفت سخنگوی دولت با طرح برخورد با تبرج خانم‌ها، وزارت برخورد با تبرج به زودی آغاز به کار خواهد کرد. وظیفه این وزارت‌خانه بررسی میزن تبرج و اندازه‌گیری و ثبت آن و سپس تذکر نسبتا محترمانه با متبرجین است. در حال حاضر برادران بسیجی که مشغول طرح تذکر لسانی هستند مرحله اول این طرح را اجرا می‌کنند. در مرحله اول طرح از تابستان جاری تا کنون، تعدادی از دختران مردم مورد تجاوز برادران قرار گرفته‌اند و یک نفر هم تصادفا خودش را توسط بقیه دار زده و از سرنوشت تعدادی دیگر هم هیچ اطلاعی در دست نیست.


ثبت نام انتخابات در وزارت کشور به پایان رسید و گفته می‌شود سید محمد خاتمی که خودش ثبت نام نکرده، یک نماینده از طرف خودش فرستاده تا برایش ثبت نام کند. نامبرده چند ماهی است دارد استخاره می‌کند و فعلا دو دل است که برود سمت مجلس یا نه. این قدرت تصمیم‌گیری خاتمی است که ما را کشته!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

من نمی دانم شما وقتی در ایران بودید در کدامیک از مناطق شمال شهر ساکن بودید که در آنجا فقط به همسایه ها نذری می دادند!
در بیشتر مساجد به هر کسی که در عزاداری حضور دارد و حتی اگر غذا باشد انها که رهگذرند غذا می دهند و در بیشتر مکانها با وانت غذا را بین مردم رهگذر تقسیم می کنند.
بنظر من مشکل از آنجا آب می خورد که عده ای یک خط قرمز به نام روشنفکری دور خودشان کشیده اند و به همه مسائل از کنار آن می نگرند و نه از درون آن و این باعث می شود که: اولا نظرات درستی در مورد مسائل ندهند و ثانیا اینکه نظراتشان بعد از مدتی خریدار نداشته باشد. چون به آسمان و زمین انتقاد دارند

-- مصطفی ، Jan 17, 2008

salam kheili web khobi dari

-- secret ، Jan 22, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)