تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وقایع سال ۲۰۰۷

این برنامه را همین‌جا بشنوید. بی‌کارید می‌روید جای دیگر؟

بی.بی.سی در گزارش داد که میزان «فرار مغزها» در ایران از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور افزایش یافته است. ظاهرا به دلیل عدم اهمیت امور فکری در دولت نهم و سپردن همه چیز به الهامات غیبی آقای الهام که قرار است وزیر دادگستری شود و خانم رجبی و هاله آقای احمدی‌نژاد، آدم‌هایی که سرشان احتمالا به تن‌شان می‌ارزد ترجیح می‌دهند در جایی زندگی کنند فرق "سر"را از "ته" می‌شناسند.

بیمه سوار شدن بر پروازهای ایران ایر به زودی صادر می‌شود. به دنبال نقص فنی در بسیاری از پروازهای داخلی، قرار است بیمه ارث و دیه همراه بلیت به مسافران محترم فروخته شده تا خانواده‌ها را بعد از حادثه از نگرانی‌های بعدی نجات دهد. پیش از سوار شدن بر هواپیماهای داخلی عهد بوق حتما دعای سفر را هفت بار بخوانید و فوت کنید

روزنامه کیهان شبکه عنکبوتی جدیدی را کشف کرد. بر پایه اطلاعات موثق کیهان، این شبکه مشتمل بر تعدادی عنکبوت است که بین واشنگتن دیزی و آمستردام و در حال حرکت است. لازم به ذکر است که چندی پیش بر پایه بعضی خبرها سه فعال زن روزنامه‌نگار دستگیر شدند که علت این بود که ماموران خیال کرده بودند ایشان به "هلند" می‌روند ولی معلوم شد راهی هند بوده‌اند. خبرچین کیهان به دلیل بی‌سوادی "هلند" را با "هند" اشتباه گرفته بود!


محمود احمدی​نژاد قرار بود در روز والنتاين به عشق​آباد برود که کارهای عشقولانه بکند! گفته می​شود هاشمی رفسنجانی چند مامور فرستاده آنجا تا تمامی حرکات احمدی​نژاد را زیر نظر بگیرند و اگر توانستند از راندوو و قرار و مدارش با کسی آنجا فیلم​برداری کنند و روی اینترنت بگذارند. احمدی‌نژاد هم از ترس هاشمی و جاسوس‌هایش نرفت که نرفت.

غلامحسین الهام رای اعتماد را از مجلس تحویل گرفت. گفته می​شود ۱۳۰ نماینده از ترس خلع لباس شدن بوسیله خانم رجبی یک جوری به آقای الهام رای دادند تا خانم الهام سر از شورت‌های مامان‌دوز و نخ‌در بهشت و غیره ایشان در نیاورد.نمایندگان البته نتوانستند آرای خود را درون گلدان بریزند چون یکی از نمایندگان که می‌خواست برود دست به آب، کارش را در گلدان رای آقای الهام کرده بود.

یک مقام سابق اطلاعاتی-نظامی خواستار ایجاد هسته‌های مقاومت در قلب اروپا شد. حسین شریعتمداری هم پیشنهاد کرد همکاران کیهان در اروپا مسوولیت این امر خطیر را بر عهده بگیرند. فعلا کیهان تعدادی همکار پرونده‌ساز در اروپا را استخدام کرده است.


یک فروند شهرام جزایری به علاوه چند صد پرونده ثروت‌های باد آورده گم شد. بسیاری از مقامات هر دو جناح هم البته خواهان گم شدن او بودند چون او تصادفا به همه یک جورهایی کمک‌های مالی کرده بود. مسوولان با کمک‌های خیریه‌ای آقای جزایری خانه می‌ساختند که همان بیت است و آقای جزایری به اهالی "بیت" هم خیر می‌رسانده و به همین دلیل او را "اهل" بیت هم خوانده‌اند.

آقای جزایری که گفته می‌شد یا در امارات است و یا در آلمان، در خانه ‌امنی که تصادفا متعلق به وزارت اطلاعات در کشور عمان بود دستگیر شد.

احمدی‌نژاد گفت که ترمز قطار هسته‌ای را دور انداخته‌ایم. حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان هم چند سال پیش در یک جاده یک طرفه فرمان بریده بود و آنرا کند و بدون ترمز جهت خلاف رفت که البته کسی جرات نکرد او را جریمه کند. احتمالا با این روش قطار هسته‌ای ایران شرایط اغتشاش مورد علاقه حامیان احمدی‌نژاد که خواهان تسریع ظهور هستند، ندارد. لازم به ذکر است که احمدی‌نژاد تصدیق رانندگی قطار را هم نداشته است.

به دنبال طرح شدن ریشه‌یابی مساله سد سیوند روزنامه‌های دو طرف به بررسی آن پرداختند. مشارکتی‌ها دل‌شان نخواست بگویند این سد در دوره وزارت مشارکتی‌ها ساخته شده و کارگزارانی‌ها روی‌شان نشد بگویند کلنگ سد را هاشمی رفسنجانی زده بود.


معاون آبکی وزیر نیرو گفت که تعداد سد‌های ایران بعد از انقلاب به ۱۸۰ تا رسیده که قبل از انقلاب ۱۳ تا بوده. وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت که این سدها اگر برای مردم آب نداشته، برای ما نان که داشته! اصولا سد سازی برای گروه خاصی که آبدزدک نامیده می‌شوند بسیار سود دارد!

امروز تجمع اعتراضی فعالان حقوق زنان که خواهان به هم خوردن دادگاه چند فعال دیگر زن بودند، با حمله نیروهای امنیتی-انتظامی اندکی سرکوب شد و سی و چند نفر از تجمع کنندگان دستگیر شدند و قرار است احتمالا حمایت کنندگان از ایشان هم دستگیر شوند که به سلامتی محیط زندان ها را کاملا زنانه خواهد کرد و هیچگونه کمبود زنانه‌ای حداقل در زندان وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر بحران اجتماعی عسلویه، به خاطر کمبود زن، شدید شد. در حالیکه چند ده‌هزار کارگر مرد در گرمای عسلویه بشدت زحمت می‌کشند، نبود امکانات فنی باعث شده اندکی تاثیرات منفی روی ایشان باقی بماند، آقای حائری شیرازی، امام جمعه شیراز گفت که باید امکانات صیغه برای این کارگران هر چه زودتر فراهم شود تا بلکه فشارهای اجتماعی موجود در عسلویه اندکی حل شود. گفته می‌شود کارگران در عسلویه بشدت حشرالسود شده و از نظر سیاسی راست افراطی می‌باشند. مقام‌های سازمان زندان‌ها پیشناد کرده‌اند که فعالان زن دستگیر شده را آنجا ببرند تا مشکل کارگران هم حل شود.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)