تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وقتی سگ دولت به‌خود دولت می‌ارزه!

این برنامه را اینجا بشنوید

هم اکنون به ما گزارش رسید که سگ دولت به خودش می‌ارزه! هم اکنون دولت چهار قلاده سگ خریداری کرده هر یک به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان... دولت فعلی هم شدیدا قیمتش افت کرده... حضور این سگ‌ها حتما ارزش دولت را بالاتر خواهد برد!

این سگ ها که دماغ‌شان خیلی خوب کار می‌کند احتمالا به دلیل مصرف بالای حبوبات اعضای دولت بسرعت دچار مشکل خواهند شد!

این قوه قضاییه که تا همین چند وقت پیش منفور بود و عامل مرگ زهرا کاظمی و زهرا بنی‌یعقوب و دستگیری زهرا امیر ابرهیمی و شکنجه دانشجویان و ...چون اعلام کرد که آقای موسویان جاسوس نیست، شد عشق بعضی از اصلاح‌طلبان و کارگزاران. اصولا جماعت سیاسی ما حافظه تاریخی ندارند!

به تحلیل جاسوسی- سیاسی امشب توجه کنید:

قوه قضاییه ابتدا موسویان را جاسوس ندانست. و بعد...

اگر شما پارتی‌تان یک کمی کلفت باشد، حتی اگر آدم هم کشته باشید، ممکن است قاتل نباشید و یک نفر دیگر جای شما اشتباهی دستگیر شود. به همین دلیل فقط وبلاگ‌نویس ها و روزنامه‌نگاران که پارتی ندارند جاسوس محسوب می‌شوند و باید ترتیب ایشان داده شود که معمولا داده می‌شود.

به هر حال هنوز معلوم نیست آقای موسویان که به گفته وزارت اطلاعات تمامی مشخصات یک جاسوس را داشته، و به سفارت انگلیس رفته، و یک کمی آنجا گل گفته و گل شنفته، جاسوس هست یانه؟

سیر تکاملی جاسوسی بعد از انقلاب

یک آقایی بود به نام عباس امیر انتظام که معاون نخست وزیر بود و سخنگوی دولت، بعدها شد سفیر و با اطلاع رهبر مملکت رفت با خارجی‌ها مذاکره کرد، بعد چون جماعت معمم دیدند که با وجود کراواتی‌ها نمی‌توانند قدرت را بدست آورند، وقتی او به کشور بازگشت، گفتند به اسم سفیر جاسوسی می‌کرده برای آمریکا، و دانشجویان نسبتا مسلمان پیرو خط امام شدند اسباب بازی علما، ترتیبات ایشان را با پرونده سازی دادند.

در سنه‌های ۶۱-۶۲ یک آقایی به نام عسگر اولادی رفت پاکستان، و انگلیسی‌ها به او لیست توده‌ای‌های ارتش و مطبوعات را دادند، توده‌ای‌ها جاسوس شوروی محسوب شدند. گروهی از این افسران به به خاطر نزدیکی موتلفه با انگلیس اعدام شدند.

در سنوات جنگ نیز یک گروه به نام نهضت آزادی که مخالف ادامه بی‌دلیل جنگ بودند، و می‌گفتند جنگ منابع ایران را هدر می‌دهد، شدند جاسوس آمریکا و ستون پنجم شیطان بزرگ. آقای هاشمی از این جماعت خیلی خوشش نمی‌آمد.

در سنه ۶۵، یک آقایی به نام هاشمی رفسنجانی با آمریکایی‌ها ملاقات کرد و مذاکره، کلی هم از ایشان هدیه گرفت، یک آقایی هم به نام سید مهدی هاشمی که ازنزدیکان آقای منتظری بود، ماجرا را رو کرد. آقای سید مهدی هاشمی هم به اتهام تجسس دیدار رفسنجانی با آمریکایی‌ها اعدام شد.

در سنوات ۶۹-۶۸ هم یک گروهی که قبلا متهم بود به ستون پنجمی، گیر داد به سیاست‌های اقتصادی هاشمی رفسنجانی، و یک نامه نوشت که آقا این ول‌خرجی‌ها اقتصاد مملکت را به فنا می‌دهد. این آقایان نامه‌نویس بعدا دستگیر و اندکی مورد مهرورزی قرار گرفتند تا دفعه دیگر برای آمریکا جاسوسی، و آقای هاشمی را اذیت نکنند.

در سال‌های ۷۰ هم اگر کسی مقاله‌ای انتقادی می‌نوشت، چند روز بعدش حتما جاسوس از آب در می‌آمد.

در سال ۷۲ هم یک آقایی به نام عباس عبدی که سال‌ها قبل ارادت بسیار زیادی به امیرانتظام داشت، خودش یک جوری جاسوس از آب در آمد چون به سیاست‌های اقتصادی هاشمی رفسنجانی گیر داده بود.

در سنه ۷۵ هم یک آقایی به نام جواد لاریجانی رفت انگلیس و کلی حال داد به انگلیسی‌ها، ولی چون اهل حال بود، جاسوس محسوب نشد.

در سنه ۷۶ هم یک آقایی که مشاور مطبوعاتی آقای ناطق نوری بود، چون با آقای فلاحیان حرفش شد، جاسوس از آب در آمد و نزدیک بود اندکی اعدام شود.

در ماجرای کوی دانشگاه هم یک خانمی که خانه‌شان فکس داشت، به خاطر داشتن فکس، متهم به جاسوسی شد.

در سنوات مابعد ۸۰، داشتن ایمیل هم جزو اتهام‌های مرتبط با جاسوسی به حساب می‌آمد.

چند سال پیش هم یک آقایی به نام عباس عبدی که سال‌ها قبل ترتیبات یک آقای دیگر را به نام عباس امیر انتظام به اتهام جاسوسی داده بود، متهم به جاسوسی از طریق نظر سنجی شد. چون باعث شد آمریکایی‌ها بفهمند ایرانی‌ها از آمریکا بدشان نمی‌آید!

در سنه ۸۶ هم یک آقایی به نام موسویان که از نزدیکان هاشمی رفسنجانی بود، و یک جایی حال آقای احمدی‌نژاد را گرفته بود متهم شد به جاسوسی. منتهی چون پشتش یک کمی گرم بود، بعد از ۱۰ روز از زندان آمد بیرون، الان هم تبرئه شد. نتیجه اخلاقی اینکه اگر شما فک و فامیل و آشنای هاشمی رفسنجانی باشید و متهم به جاسوسی، هیچ کس کارتان ندارد، ولی اگر با هاشمی رفسنجانی در بیافتید، حتما یک جایی به اتهام جاسوسی دهانتان را سرویس می‌کنند!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

I keh goal goaftee vali cam goaftee

-- بدون نام ، Nov 29, 2007

هزاران مرحبا صد بارک اله ! .
بنظر میاد که محافظان رئيس جمهور چون ایرانی نیستند ( از توی بعضی از فیلمهای خبری میشه دید که قیافه های بعضیهاشون به ادمای کره شمالی ! بعضیهای دیگشون به ادمای ونزوئلا و یک چندتائیشون هم به ساکنین غزه و جنوب لبنان شباهت دارن ! ) دیگر اشکالی در مورد نجس بودن سگ برای حفاظت از رئيس جمهور وجود نداشته که اقدام به خریدن انان کرده اند !.
داوید.

-- Daveed ، Nov 30, 2007

بابا یکی نیست به شما بگه این سگها مال محافظت نیست اینها بدل هستند فقط به جای میمون سگ خریدن (میمون گرانتره) و از اینکه به سگها توهین شده من از طرف همه انسانها از جامعه سگهای محترم پوزش می طلبم

-- یاسر ، Dec 22, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)