تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ملاقات پوتین با "راست‌پوتین"

قارقار کلاغ‌های ما را اینجا بشنوید

نخست به اخبار روسی امشب توجه فرمایید:

حسینی سخنگوی وزارت خارجه گفت تا چند ساعت دیگر اخبار خوش هسته‌ای را اعلام کرد. نامبرده افزود این خبر در باره خودکفایی ایران در تولید انرژی هسته‌ای است و ههمین چند ساعت بعد بالاخره با روس‌ها قرارداد می‌بندیم! ایران در زمینه بستن قراردادهای خارجی کاملا خود کفا شده است!
ولادیمیر پوتین که قرار است در تهران ترور شود، گفت فقط برای زیارت "راست‌پوتین" به تهران می‌آید. گفته می‌شود پوتین عاشق مطالب حسین شریعتمداری است و همه یادداشت‌های او را می‌خواند و تحت تاثیر حسین شریعتمداری تعداد زیادی از روزنامه های روسیه را بسته و تصادفا تعدادی از روزنامه‌نگاران روسیه دچار الهامات غیبی شده‌اند و اثری از ایشان نیست که نیست.

دیروز اعلام شد که قرار بوده پوتین در تهران ترور شود. یک منبع اطلاعاتی روسی به کلاغستون خبر داد که چون قرار بوده آقای احمدی‌نژاد که چندی پیش گفته بود برای تمام مهمان‌هایش غذا می‌پزد و به تازگی تعداد متوفیان نارمک - محله آقای رئیس جمهوری - زیاد شده، روس‌ها حدس زده‌اند که اقدام به ترور ناخواسته بوده، برای رفع سو تفاهم و بوی جوراب میزبان، آقای پوتین با غذای کرملین و ماسک گاز به تهران سفر خواهد کرد. چندی پیش نیز همسر آقای احمدی‌نژاد سر از بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم در آورده بود.


احمدی‌نژاد به پوتین پیشنهاد کرد برای موفق بودن در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به سفرهای استانی برود. سفرهای استانی ریاست محترمجمهوری ایران در دو سال گذشته بسیار پربار بوده و هرکسی نامه‌ای به ریاست جمهوری بنویسد، یک فقره چک ۴۰ هزار تومانی گیرش می‌آید و احمدی‌نژاد مجددا فرهنگ نامه‌نویسی را نهادینه کرده است. البته سفرهای استانی به دلیل انجام نشدن مصوبات این سفرها بسیار مفید بوده و مردم استان‌ها از نزدیک می‌بینند به چه کسی رای داده‌اند تا در دوره بعدی چنین اشتباهی نکنند.

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از صدا و سیما به خاطر مصاحبه با روحانی شیعه‌ای که قبلا سنی بود انتقاد کرد و گفت اگر راست می‌گویید با روحانیون سنی‌مذهبی که قبلا شیعه بود گفتگو کنید! لازم به ذکر است که در ایران، روحانیون شیعه از نظر صدا و سیما مسلمان محسوب می‌شوند و روحانیون مذاهب دیگر فقط در هفته وحدت می‌توانند در تلویزیون فقط ظاهر شوند. در ایران اسلامی، فقط شیعه دوازده امامی متعهد به ... که از ذکر آن معذوریم مسلمان محسوب می‌شود.


رضا خاتمی گفت: بزرگ‌ترين پيروزي براي اصلاح‌طلبان برگزاري يك انتخابات آزاد و قانوني است. آقا رضا افزود، ما همیشه از انتخابات آزاد حمایت کرده‌ایم و اگر کسی را بیخودی رد صلاحیت کرده باشند، شدیدا واکنش نشان داده‌ایم. ظاهرا آقا رضا از نوعی آلزایمر مشارکتی رنج می‌برد که بسیار مسری است! در انتخابات مجلس ششم، تعداد زیادی از کاندیداهای ملی مذهبی و غیر مشارکتی و غیر اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند ولی مشارکتی‌ها به هیچ وجه کک مبارک‌شان نگزید. گروه‌های چپ حکومتی هم در دهه شصت تا آنجا که توانستند غیرخودی‌ها را از سر راه برداشتند ولی وقتی در انتخابات مجلس چهارم، همان بلا سر خودشان آمد، خیلی سریع تبدیل شدند به طرفداران مردم‌سالاری و آزادی انتخاب. کارشناس کلاغستون معتقد است که ترجمه سخنان رضا خاتمی از انتخابات آزاد، تایید صلاحیت همه کاندیداهای مشارکت است، و گور بابای بقیه.

عمادالدین باقی به دلیل دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران زندانی به زندان رفت. در ایران اسلامی که همه زندانیان مشمول رافت اسلامی هستند، حقوقی ضایع نمی‌شود که ایشان بیایند دفاع کنند و به خاطر مغشوش کردن افکار عمومی و بر هم زدن امنیت ملی با ایشان برخورد خواهد شد. در ایران همه زندان‌ها آنقدر راحت هستند که زندانیان هیچ علاقه‌ای ندارند از زندان خارج شوند و دلشان می‌خواهد همانجا بمیرند. گفته می‌شود خانم زهرا کاظمی و اکبر محمدی هم از آن جمله بوده‌اند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

محشر بود! بخصوص شریعتمداریش!

-- YE DOOST ، Oct 16, 2007

اوضاع در ایران بسیار بحرانی است و نمی توان ایرانی بود و محزون نه. اما از اینکه تک تک افرادی که زمانی حامیان و عنصری از این رژیم ضحاکی بودند (و امروز نیز هزگر به صراحت مخالف آن نیستند) اکنون توسط خود ضحاک به آن سیاهچالی میروند که زمانی جوانان برومند کشور در آن به قتل میرسیدند خوشحالم. حس تلخ و خوش انتقام.

-- کاوه ، Oct 16, 2007


-


Your Link here:لینک شما در اینجا


پوتین- روسیه و رژیم جمهوری اسلامی Putin, Russia & Islamic Regime in Iran

http://www.persiancultures.com/news/Putin/and_iran.htm

سر افراز باشید All the best

www.PersianCultureS.com پرژن کالچرز دات کام

-

-- PersianCultureS.com پرژن کالچرز دات کام ، Oct 18, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)