تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کلاغ پر، یحیی رحیم صفوی پر، هاله اسفندیاری پر، ...

گوش دهید و دریافت کنید

رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران تبدیل به فرمانده سابق سپاه پاسداران شد. نامبرده چون حال و حوصله جنگیدن نداشت، تبدیل به مشاور شد. در کشور ما اصولا هر کسی حال کاری را دیگر نداشته باشد یا توانش را می‌شود مشاور. سال‌ها پیش هم وقتی یکی از وزرا حال نداشت وزارت کند، شد مشاور. بلانسبت، مشاور مانند موجود نری می‌ماند که نمی‌تواند به دلیل قطع بخش کارساز خود کاری بکند و به جوان‌ترها راه‌های تکمیل پروژه را آموزش می‌دهد.

هاله اسفندیاری که گفته می‌شد جاسوس خطرناکی بوده که وجودش باعث سقوط نظام مستحکم ما می‌شده، خیلی راحت از کشور رفت، عین سربازان انگلیسی که امده بودند به ما تجاوز کرده بودند با سلام و صلوات رفتند خانه‌های‌شان. حسین شریعتمداری هنوز از خروج هاله اسفندیاری از کشور در حال شوک بوده و بعید نیست مشاور شود. همچنین الباقی جاسوس‌های خطرناک دستگیر شده ممکن است هر چه زودتر از زندان خارج شده برای مجازات به آمریکا برگردانده شوند. امید است برادران محترم برای مجازات فعالان سیاسی و روزنامه‌ْگاران ایشان را باسلام و صلوات از کشور اخراج کرده به دامن شیطان بزرگ و غیره بیانداززند تا یک نانی هم گیر خانواده‌های‌شان بیاید.

ایسنا گزارش داد که روش‌های گدایی پیشرفت کرده و گدایان تحصیل‌کرده با نشان دادن مدارک تحصیلی از مردم تقاضای کمک می‌کنند. با توجه به بیکاری آدم‌ها مهم، مقامات سابق و احتمال برکناری مقامات دولتی پیشنهاد می‌شود ایشان از جملات زیر برای گدایی استفاده کنند.

وزیر علوم: به من بی‌چاره مرد اول عملی جهان عضو سابق ستاد دیه استان کرمان که دانشجو‌ها را ستاره دار کردم و کلی شیشه نوشابه براشون بردم یک کمکی بکنید.

شمس‌الواعظین: به من بیچاره سردبیر روزنامه‌های زنجیره‌ای که یادم رفت مشکل بیمه زیردستانم را حل کنم و الان هم عضو انجمن فتیله‌پیچ حمایت از حقوق آنها هستم، کمک کنید تا مشکل بیمه‌ام حل شود.

حسین رضازاده: به من بیچاره وزنه‌بردار کمک کنید که دوباره این ابالفضل تحویلم بگیره! مردم از بی‌محلی.

اطرافیان سردار سازندگی: به ما و نوکرهای‌مان کمک کنید باز هم برویم کیش حمام آفتاب بگیریم و یک کمی از عسلویه و شرکت توتال و استات‌اویل نروژ و الباقی کمک‌های مردمی تحویل بگیریم برای سازندگی آقاجون.

اطرافیان خاتمی: به ما اصلاح‌طلبان معصومم کمک کنید تا باز بریم پروژه‌های وزارت نیرو و نفت و بنیاد صدوق استان یزد و ... بگیریم دست خودمون و همه مشکلات خودمون حل بشه...

شیبانی رئیس کل بانک مرکزی: به من بدبخت بی‌شغل بی پول که موفق شدم که هم به ساز خاتمی رقصیدم هم احمدی‌نژاد برقصم کمک کنید. اگه کمک کنید به ساز شما هم می‌رقصم به خدا!

ریاست محترم جمهوری: نامردا! حالا که من هاله اسفندیاری رو برگردوندم بهتون، اون هاله نور رو به من برگردونید غاصبا!!!!

به گزارش خبرگزاری فارس، یک جانباز جنگ ایران و عراق با ۹ سال سابقه اسارت به خدمت نظام فراخوانده شد. چندی پیش نیز ماموران سربازگیری دنبال دستگیری یک فراری از خدمت بودند که بیست سال پیش به رحمت خدا رفته بود. با توجه به این مساله، احتمالا تعداد زیادی از پدربزرگ‌ها و کسانی که از کار افتاده‌اند نیز به خدمت نظام فراخوانده خواهند شد. به گزارش خبرنگار ما از شهر ری، ده اتوبوس سربازگیری نیز روانه خانه سالمندان کهریزک شده است.

ریاست محترم جمهوری گفت که ۱۰ نفر از کسانی اطلاعات هستی‌ای ایران را می‌داده‌اند به کشورهای دیگر شناسایی شده‌اند. به تحلیل تحلیلگر کلاغستون در این باره توجه کنید:

همین چند وقت پیش که دانشجوها رو به اتهام چاپ کاریکاتور در نشریه دانشجویی دستگیر کردند و زیر بار اتهام نرفتن، بعد از سه ماه انفرادی و تحمل اندکی نوازش موسوم به مهرورزی، مجبور به اعتراف شدند تا جان سالم به در ببرن، آقای وزیر اطلاعات گفت به دانشجوها اثبات نمودیم که کار خودشون بوده. با توجه به روش‌های اثباتی دولت فعلی، احتمالا تا چند وقت دیگه تعدادی دستگیر می‌شن، و با روش‌های انسان‌دوستانه بهشون ثابت می‌شه که اطلاعات رو همینطوری می‌دادن به آمریکایی‌ها. منتهی از خانواده کسانی‌که دستگیر خواهند شد درخواست می‌شه حتما برای زندانی‌شون روغن زیتون، شیاف ضد بواسیر اسپری بی‌حس کننده هم ببرن که غفلت موجب پشیمونیه.

معاون دانشگاه امیر کبیر از دانشجویی که مورد شکنجه جنسی واقع شده پرسیده که اگر راست می‌گوید وسیله شکنجه را نام ببرد. پیشنهاد می‌شود معاون دانشگاه مذکور که از دوستان وزیر علوم نیز می‌باشد مدتی به بند مورد نظر رفته تا مشکلش حل شود. لازم به ذکر است که احتمالا بازجویان محترم حق انتخاب را به ایشان داده تا از میان ابزار و وسایل زیر یکی را انتخاب کنند.
الف- باتوم

ب- شیشه نوشابه کوچک

ج- شیشه نوشابه معمولی

د- شیشه نوشابه خانواده

البته با عنایت به خانواده دوست بودن دوستان وزیر علوم، امیدواریم گزینه آخر را اشتباهی انتخاب نکنند!

مشاور ریاست جمهوری گفت: مهد كودك ها به جاي آموزش معارف ، به كودكان رقص ياد مي دهند که این خیلی بد است. پیشنهاد می‌شودهر روز در مهد‌های کودک به جای قصه دعای فرج خوانده شود، و بعد نهار، نوحه‌خوانی جانشین قر قبل از خواب گردد. پنجشنبه‌ها نیز حتما با دعای کمیل کلاس مهد پایان یابد. اصول و فروع دین هم از یک سالگی به بچه‌ها آموزش داده شود و بچه‌ها از همان اول اصول غسل جنابت را یاد بگیرند و رساله را از اول بخوانند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

آقای نیک آهنگ عزیز ، من همیشه از کاریکاتورهای شما لذت می برم و واقعا کارهای فوق العاده ای می کشید ، ولی نمی دانم چه اصراری بود که بیایید طنز نوشتاری انجام دهید ...
--------------------
کلاغستون: آقوی نیک آهنگ کجو بوده؟ ای یارو فقط نشسته اینجو همه چی به نام ای تموم میشه! ای نیک آهنگ هیچکاره است!

-- انوشیروان مسعودی ، Sep 3, 2007

به نظر من آقای نیک آهنگ علاوه بر کاریکاتوهای زیبا و موضوعات ظریفی که در آنها رعایت میکنند،در طنز نوشتاری هم البته به صورت انتقادی اما با ظاهری مودبانه(که البته بعضی وقتها از دستشان در میرود!) موفقند و سعی می کنند با پنبه سر طرف مقابلشان را ببرند.

-- منتقد ، Sep 4, 2007

جناب کوثر اتفاقاتی مانند مساله دانشجویان ورفتار ضد بشری رژیم ضحاکان تازی تبار با جوانان آزادی خواه ایرانی آنچنان جدی و دور از شئون انسانی است . که بیان آنها به هر زبانی حتی بگونه طنز هم قابل تحمل تیست .بعنوان یک هم میهن سپاسگزاز خواهم بود که این مساله را مورد عنایت قرار دهید.

-- جهان ، Sep 4, 2007

اتفاقا" درطنزنوشتن هم خيلي مهارت داريد وخوب مي نويسد.اين نهضت راادامه دهيد موفق باشيد

-- كاردان ، Sep 4, 2007

از آقوی کلاغو کمال قدردانی رو دارم.ها والو!!!

-- من ، Sep 4, 2007

آقای نیک آهنگ کوثر بادرود به شما اولین بار توانستیم از فیلتر عبور کنم و طنز نوشته شمارا بخوانم . من همیشه فکر می کردم تبحر شما در زمینه کاریکاتورهای فکورانه و طنز آمیز است ولی انصافا در بخش طنز نویسی نیز متبحر هستید و توفیف بیشتر شما را آرزو دارم .

-- kakoo ، Sep 21, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)