تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اصل بر برائت است، ولی قبلا نبود!

گوش دهید و دریافت کنید

دولت وجود حساب‌های غیر قانونی و مخفی را شدیدا تکذیب کرد. آقای الهام، همسر خانم رجبی اعلام کرد که اینکه دولت ۴۷۰۰ میلیارد تومان را از طریق حساب‌های مخفیانه هپلی هپو کرده شدیدا دروغ است! وی گفت ما این پول را موقتا گذاشته‌ایم در یک جایی تا ببینیم بعدا چه می‌شود. لازم به ذکر است که یک زمانی یک آقایی به نام فاضل خداداد آمد ۱۲۳ میلیارد تومان را از این حساب گذاشت آن یکی حساب، گرفتند اعدامش کردند. اصولا در مملکت ما پاک کردن صورت مساله راحت‌تر از حل مشکل است.

گفتیم اعدام، به یک خبر اراذلی اوباشی توجه کنید:
سه متهم ساوه‌ای که از اتهام آدم ‌ربایی و تجاوز به زور تبرئه شده‌ بودند، تصادفا به اتهام اراذل و اوباش بودن محکوم به اعدام شدند. چون قرار بود چند نفر در ساوه اعدام شوند و کسی گیر نیامد، دیدند حیف است این بندگان خدا را بی نصیب بگذارند و قرار است اعدام‌شان کنند. اصولا در ایران اگر متهمی بابت اتهامی محکوم و سپس تبرئه شود، باید ناراحت شود چون ممکن است برای دار زدن کسی را گیر نیاورند و قرعه به نام او بیافتد!

همچنین دادستانی تهران برای ۱۷ نفر دیگر درخواست اعدام کرد. احتمالا کارشناسان دارند دنبال ۱۷ متهم می‌گردند که قیفه‌شان به اعدامی بخورد.

۱۹ سال پیش هم برادران بعد از پذیرش قطع‌نامه چون باید چند هزار نفری را اعدام می‌کردند، و دیدند ممکن است اعدامی کم بیاید، گشتند و خیلی از کسانی را که حکم زندان داشتند را بردند و اعدام‌شآن کردند. اصولا در مملکت ما اول حکم اعدام می‌دهند و بعد بررسی می‌کنند که چی به چی بود.

یک نماینده مجلس که در باره پایان‌نامه‌های تقلبی هشدار داده بود به رد صلاحیت توسط شورای نگهبان تهدید شد! وی ضمن امضا توبه نامه‌ای متذکر شده که منظورش مدارک دانشگاهی نمایندگان آبادگران نیست! در چند سال گذشته بعد از آنکه شرط کاندیداتوری داشتن لیسانس و فوق لیسانس شده، تصادفا تعداد زیادی از اعضای نهضت سواد‌آموزی سر از مجلس در آورده‌اند. مرحوم آیت‌اله مشکینی این گروه را منتخبان امام زمان نامیده بود.

فردا ۲۸ مرداد، مصادف با کودتای برادر متعهد زاهدی همراه با همکاری حضرت آیت‌اله کاشانی و رفقا است. گفته می شود فردی موسوم به ممصدق که نفت را ملی کرده بود عامل همه مشکلات بوده است که با همراهی برادران متعهد مشکل او حل شد.

موسوی تبریزی، دادستان سابق انقلاب که الان اصلاح‌طلب شده است گفت اصل بر برائت است. وی در اعتراض به رد صلاحیت‌ها گفت که نباید بیخودی به مردم اتهام بزنند تا کاندیدا نشوند. خبرنگار کلاغستون از نامبرده سوال کرد که وقتی شما دادستان کل بودید و خیلی‌ها را تصادفا اعدام کردند و بعدا فهمیدند بیگناه بوده‌اند اصل بر برائت نبود، وی گفت مساله نمایندگی مجلس از جان مردم که مهم تر است! به گزارش تحلیل‌گر کلاغستون تعداد زیادی از کسانی که می‌گویند در قانون اساسی اصل بر برائت است دچار آلزایمر شدید بوده و یادشان رفته در دهه شصت شمسی اصل بر برائت نبوده است. برادران انقلاب فرهنگی از سروش گرفته تا بقیه هم یادشان رفته در آن سال‌ها تعداد زیادی از اساتید دچار همین مشکل شده‌اند و از هستی ساقط، همچنین آقای آسد‌ممدلی وبلاغی موسوم به ابطحی نیز در باره اینکه در دهه شصت که برادران جناح چپ یک کمی مسولیت در امر اعدام و پاک‌سازی و غیره داشته‌اند و اصل بر برائت نبوده تا این لحظه سکوت کرده است!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

سلام.جناب نیک آهنگ فرمایش تازه سرکار خانم رجبی همسر محترمه وزیر دادگستری در مورد دکتر قالیباف رو هم مد نظر قرار بدید.مرسی!

-- هادی ، Aug 18, 2007

بد بختی ما این است که اصلاح طلبان ؟! بد تر از محافظه کارانند .... این جماعت اصلاح طلب سر مردم را شیره می مالند و مردم باید خیلی ساده باشند که از حضور افرادی مثل خلخالی -موسوی تبریزی -کروبی-معادیخواه-مهاجرانی ( بخاطر طراحی پروژه ریاست جمهوری مادام العمر رفسنجانی)ومیردامادی-.... هنوز به ماهیت اصلاح طلبان ؟! پی نبرده اند . بنظر من اگر خاتمی از مادر نزاده بود قطعا ما جلوتر از الان بودیم.....

-- بدون نام ، Aug 19, 2007

دوست دارم خاتمی از مادر نزاده بود تا این دوستمان وضعیت امروز را می دید.

-- محمد ، Aug 19, 2007

من بسیار بسیار متاسفم برای تو وبر ای این مردم که شما مدعیان اصلاح طلبی اینقدر این مردم را خر حساب کرده اید که انتظار دارید هر حرف دروغ و مزخرفی را از شما بپذیرند . ای کاش در اظهار نظر های خود تنها یک درصد دقت کن تنها یک درصد انصاف داشتی . البته تنها تو اینجور نیستیها . خیلیها مثل تو هستند . بدان که تمام حرفها و مطالبیکه مینویسی حرف به حرف ان حساب دارد . و کتاب . نمونه اینکه تو واقعا از کسانیکه در ساوه اعدام شده اند چه میدانی ؟...
یک ساوه ای .
----------------------------
کلاغستون: ووی والو حمید آقوی ساوه‌ای! یی زمانی یی آقوی موحدی ساوجی بود همشهری شمو. خداشون بیامرزه. ایشون می‌گفت هر کی بره حج و ولی حرف بی‌ربطی زده باشه، حجش قبول نی. تصادفا خدا بیامرز حرف باربط کم می‌زد و حج هم زیاد می‌رفت. خلاصه نمدونیم اثر "انار ساوه" بود یا چیزوی دیگه؟ شاید زیادی آب انار خورده بوده اون مرحوم.

به هر حال، ما قاضی که نیستیم کاکو! اصلاح‌طلب مصلاح‌طب هم نیستیم، فقط می‌دونیم اگه از آدم ربایی تبرئه شده باشه کسی، و دختر مردم رو ندزدیده باشه و حرفوی دختر خانم هم دچار تناقض باشه، به همی راحتی که شمو دوست داری اعدام نمی‌کنن کاکو جون!

شمو هم حالو انار کمتر بخور، حرف با ربط بزن، بد نیست!

امضا: آقوی کلاغ شیرازی

-- حمید ، Aug 20, 2007

با نظر دوست شيرازي مان موافقم. اعدام كه شوخي نيست. طرف يه سال مي افته زندان، زندگيش از هم مي پاشه. اعدام سه جوان از يه خونواده مي دوني يعني چي؟! اگه زنا هم كرده بودن بايد حد مي خوردن نه اين كه اعدام بشن.

-- رامين ستايش ، Aug 21, 2007

اقای کلاغ شیرازی ، شاید بهتر باشد کمی ادبیات محاوره و آداب گفتگو یاد بگییری که فقط در چند جمله ، به 180 هزار نفر مردم ساوه و یک مرحوم توهین نکنی . ثانیا، حرفهایی که نقل شده از قول وکیل مدافع این سه نفر بوده و مگر تو کاکوی شیرازی عاقل دانشمند که تا بحال الحمد لله انار هم نخورده ای انتظار حرفهایی غیر از این داری پروفسور! ثالثاً محض اطلاع حضرات عرض کنم یک توک پا بیا ساوه و نظر مردم را راجع به این اعدامها بفهم . رابعاً همانطور که گفتی قاضی نیستی پس دچار تناقض نشو و قضاوت نکن ، خامساً ...
-----------------
کلاغ شیرازی: کاکو! گفتم انار زیادی نخورده باشی که سردی‌ات شده باشد! ای حرفا مال همی چیاس. اون مرحوم هم خدا بیامرزدش وقتی تهمت زد به آقوی نیک‌آهنگ و گفت آمریکوی هستا، شمو چرو اعتراض نکردی اگه راس می‌گی! دیدی مچتو گرفتم؟

شیرازی‌ها هم اگه عرق شاطره زیاد بخورن نه بعض شمو از حال می‌رن و شروع می‌کنن به شعر گفتن.

در ضمن اگه شمو موافق حکم اعدامی، خب ما نیستیم. کی گفته حق با ماس؟ شمو یادت نره حمید آقوی قبلی، که وقتی روی یی حکمی شک هست، نمیان سریع اجراش کنن!

این هم مورد حقوقی‌اش قربونت برم الهی!

-- همان حمید قبلی ، Aug 22, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)