تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۱۸ تیر، نخ در بهشت و باقی قضایا

گوش دهید و دریافت کنید

هشت سال پیش در چنین روزی، به خاطر استحکام دولت خاتمی و پایمردی همراهانش، دانشجویان کوی دانشگاه تهران اندکی قلع و قمع شدند و تدریجا اصلاحات روی آب با شقیقه مرتبط شد.

تحلیل‌گر کلاغستون معتقد است که چون آن روز خاتمی ترسید به کوی دانشگاه برود و مسقطی‌لاری، وزیر کشور را جای خود فرستاد آنجا، که نامبرده هم از سایه خودش می‌ترسد، نیروهای عزیز انصار که تصادفا سپاهی هم بودند یک جورایی، با خیال راحت ترتیب جنبش دانشجویی را دادند.

از طرف دیگر از آن تاریخ رسیدگی به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای اندکی به فراموشی سپرده شد و همان دو سه حرکت نسبتا شجاعانه خاتمی هم متوقف ماند. همه این کارها به واسطه چاپ یک نامه سعید امامی مرحوم در روزنامه سلام آغاز شد و تدریجا تمامی آنچه رشته شد، پنبه گردید. اصولا اصلاح‌طلبان حکومتی اگر کارشان منجر به خراب شدن نهضت شود، صدایش را در نمی‌آورند و تقصیر را گردن آن طرفی‌ها می‌اندازند.

محمد باقر قالیباف گفت، مدیری که بیشتر از دو ساعت در شبانه روز نمی‌خوابد، عقل درستی ندارد. احتمالا منظور ایشان آقای رئیس جمهوری نبوده که شبی فقط ۲ ساعت می‌خوابد. همچنین وی گفت که به هیچیک از مسوولان و مدیران شهرداری بیشتر از یک شغل نمی‌دهد چون گند می‌زنند به همه امور. احتمالا منظور ایشان آقای الهام نیست که شب تا صبح ۵ مسوولیت دارد از جمله رسیدن به امور خانم رجبی. قالیباف در ادامه دشمنی‌اش با احمدی‌نژاد گفت که فهرست مخارج شهرداری را هم رسما اعلام می‌کند تا مثل بعضی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان اندکی گم و گور نشود. مثل دوران احمدی‌نژاد.

در حالی که دولت اعلام کرده خارجی‌ها شونصد میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گزاری کرده‌اند، بانک جهانی گفت که این رقم فقط نیم میلیارد دلار بوده است. گفته می‌شود مسوولان فعلی هنوز فرق دلار و ریال را نمی‌دانند ککه این احتمالا از نتایج مشاور جدید اقتصادی ریاست جمهوری که قصاب سر کوچه‌شان هست می‌باشد.

درانتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدها باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند. به دلیل سطح بالای علمی نمایندگان مجلس فعلی که اکثرا فوق لیسانس هم دارند، قرار است نام این پایه تحصیلی از این به بعد به "ماتحت دکترا" تغییر یابد تا متناسب با سطح نمایندگان مجلس باشد.

استاد اخلاق هیات دولت گفت، اصلاح‌طلبان مثل دستمال پشت بچه هستند. مترجم کلاغستون گفت منظور ایشان همان پوشک بچه بوده که مانع نشان دادن گندکاری بچه است. اصولا نقش اصلاح‌طلبان در دوران هشت ساله هم همین بوده است که جلوی افتضاحات و گندزدن‌های جماعت را بگیرند و بوی گند کارهای جناح راست را در نیاورند، ولی چون به موقع این پوشک عوض نشد خودش هم اندکی گندیده شد.

دولت احمدی‌نژاد برای لباس زیر زنانه هم فکرهای جدیدی کرده است. معاون وزارت بازرگانی به تازگی در این حوزه سرمایه‌گزاری فراوانی نموده است! چون نمی‌توان لباس زیر روی مانکن نمایش داد، قرار شده خانم‌های مدل، ابتدا مانتو و روسری بپوشند و بعد روی لباس، شورت و سوتین به تن کنند. ظاهرا حل این مشکل برای مانکن‌هایی که از چادر می‌پوشند حل نشده است. همچنین نوعی از لباس زیر زنانه که پشت آن اندکی به نازکی نخ است و آقایان علما به آن علاقه وافر دارند و در خارج به آن می‌گویند "تانگ" در مرکز مد قم به نام "نخ در بهشت" به فروش می‌رسد و طرفداران فراوانی هم دارد!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

hahaha nakh dar behesht, khub umadi in tikaru.ba harfi ke dar murede eslah talaba ham zadi muvafegham

-- hossein-london ، Jul 11, 2007

اقا نیک اهنگ عزیز عالی بود. ایشالا یکی از همون نخ در بهشت ها نصیبت بشه.

-- amin ، Jul 12, 2007

بحث اصلاح طلبان و پوشک بچه عالی بود
behroozbashi.blogspot.com

-- بهروز ، Jul 12, 2007

نظراتتون درباره احمدی نژاد به درد عمه ات می خوره .

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

نیک آهنگ غیر عزیز ، اصلا فکر نمی کردم که روزگار اینقدر آدمها را هتاک و گستاخ کنه که دیگه به حریم های اخلاقی قابل قبول برای همه رو هم رعایت نکنند . برات متأسفم .

-- بدون نام ، Jul 17, 2007

باز برادران حزب االهی اومدن نظر دادن شما برید تو همون کیهان نظر بدید

-- بدون نام ، Jul 20, 2007

احمدی نژاد برترین ریس جمهور فعلی جهان است

-- بدون نام ، Sep 4, 2007

به لجن کشیدن احمدی نژاد بی فایده هست.چون خودش یه پا لجنه!!!!

-- شکوه ، Oct 7, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)