تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قبض و بسط انقلاب فرهنگی

گوش دهید و دریافت کنید

در ادامه بحث​های ماست​ماليزاسيون قبض و بسط و انقلاب فرهنگی، گروهی از طرفداران پلوراليزم به کلاغستون تماس گرفتند و گفتند که آقای سروش منتقدان را به لاف‌زني و دروغ‌پردازي، فراموشي و غيره متهم کرده​اند و غيره. کلاغستون ضمن يادآوری ماجراهای انقلاب فرهنگی سال ۵۹ به دکتر سروش که به موجب آن، چند صد نفر استاد دانشگاه اخراج و پاکسازی شدند و بسياری از دانشجويان ممنوع​التحصيل، آقای دکتر قبض و بسطيان المعروف به حاج فرج دباغ سابق و دکتر سروش فعلی آن موقع يک مسووليت​هايی داشتند و ظاهرا به بلاهايی که بر سر اساتيد می​آمده معترض نبوده​اند. ما هرچه در بايگانی ستاد گشتيم، نتوانستيم نامه های اعتراضی ايشان را پيدا کنيم، مگر آنکه آن موقع نام​شان چيز ديگری بوده باشد.


خبرنگرا ما در تهران در همین رابطه با دکتر صادق زیبا کلام، معروف به فی​الواقع گفتگو کرده:

- کلاغستون: آقای دکتر، اون موقع مگه دکتر سروش توی ستاد نبود؟

- زیباکلام: چرا بود، خوب هم بود. منتهی از انگلیس تشریف آورده بودن، فی​الواقع ستاد انقلاب فرهنگی رو دچار قبض کردند و اون موقع دکتر معین و دار و دسته خط امامی​ها ریختن روی فهرست اساتید و چند صد نفر رو اول استخراج کردند و بعد اخراج کردند، دکتر سروش هم داشتند پوپر بازی می کردند، کاری به کار بچه​ها نداشتند و می​گفتند، بچه هستند، نمی​فهمند. بچه​ها هم هر غلطی خواستند کردند.

- کلاغستون: خب پس چرا زیرش می​زنن؟

زیباکلام: گمونم قبض و بسط زیادی باعث آلزایمر شده! اون سال​ها ایشون جزو حکومت بود، هر کاری حکومت می​کرد حتما درست بود، حالا نون حکومتی​اش قطع شده، آره و اینا دیگه.

به ادامه خبرها توجه کنید:

دولت فلسطین، ایران را به آموزش شبه نظامیان مخالف این دولت متهم کرد. بر اساس تحقیقات کلاغستون، کار کار دکتر جاسبی و دانشگاه آزاد است!

رئیس جمهوری با ۵۷ منتقد اقتصادی خود مناظره می​کند. احتمالا محل این مناظره سالن شهید کچویی زندان اوین خواهد بود.

میرحسین موسوی، نخست​وزیر کوپنیست سال​ها جنگ وارد معرکه سیاسی شد. نامبرده تا کنون با خانم​های خارجی نامحرم دست نداده است. مرکز کاریکاتور کلاغستون بی​صبرانه منتظر جدی​تر شدن حضور آقای موسوی است!

ممدلی ابطحی به سخت​گیری در مورد حجاب در روزگار فعلی اعتراض کرد. نامبرده یادش رفت که وقتی رئیس رادیو بود و همچنین در سال​های ۶۰ با بدحجابان چه برخوردهایی می​شده است. اخیرا اصلاح​طلبان حکومتی شدیدا دچار آلزایمر شده​اند و البته آقای خاتمی هم دچار یک نوع فراموشی زودرس بعد از سفر ایتالیا شده است و این روزها از ترس حتی با خودش هم دست نمی دهد!


در ضمن دیروز سالگرد انتخاب رئیس جمهوری جدید بود. این واقعه موتلمه را به همه از جمله آقای هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض می​کنیم.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

kheyli loos bood! cheraa keyfiyyate neveshte haaye radio zamaane in ghadr paain oomade? 1

-- Amir ، Jun 26, 2007

خیلی با حال بود دمت گرررررررررررررررررررررمممممممممممممممم

-- بدون نام ، Jun 28, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)