تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

زلزله

گوش دهید و دریافت کنید

زلزله کار هلندی‌هاست
به گزارش موسسه ژئوفیزیک آمستردام، عملیات براندازانه هیفوس و پرس‌ناو و غیره منجر به جابجایی گسل ارزش‌گرای کهک قم شد و زلزله‌ای به گنده‌گی ۵ و خرده‌ای ریشتر شهر قم، و دیگر مراکز مبارزه با امپریالیزم را شدیدا لرزاند.

به گزارش شاهدان عینی، در اثر این زلزله هیچ برادرزاده‌ای روی هیچ عمه‌ای نیافتاد و هیچ طوری نشد. سال‌ها پیش یکی از علما گفته بود که اگر در هنگام وقوع زلزله، برادرزاده‌ای تصادفا روی عمه‌اش فرود آید، و از این تصادف یک در ده میلیون، بچه‌ای بوجود آید، این بچه حرام زاده نیست. از اهالی محترم خواهش می‌شود برای رفع هرگونه سو تفاهم، از عمه‌های خود هنگام وقوع زلزله فاصله بگیرند.

دبیر ستاد حوادث غيرمترقبه كشور با تاكيد بر اين كه تهران از كانون زلزله فاصله زيادي دارد و جاي نگراني نيست‌ گفت: زلزله عصر امروز به نفع تهران بوده و انرژي گسلهاي تهران را تخليه كرده‌است . کارشناس زلزله‌شناسی کلاغستون گفت که ایشان زلزله را با فاضلاب و ظروف مرتبطه اشتباه گرفته است. زلزله اخیر هیچ ربطی به گسل‌های تهران ندارد و انرژی گسل‌های تهران هم کشکی و پشمی آزاد نمی‌شود.


همچنین یکی از آقایان علما ساکن قم که گفته بود هرجا فساد باشد زلزله می‌آید، در این باره شدیدا سکوت کرده است!



به گزارش خبرنگار کلاغستون از شورای امنیت ملی، هر سال وقتی یک زلزله شدید می‌آید، هیات دولت و اهالی شورا جلسه می‌گذارند برای جابجایی پایتخت ولی بعدا یادشان می‌رود. وقتی جمعیت تهران هفت میلیون نفر بود، قرار بود پایتخت برود یک جای دیگر که غلامحسین کرباسچی شهردار شد و نگذاشت. گزارشگر ما در همین رابطه با ایشان گفتگویی کرده که می‌شنوید:

- آقای کرباسچی، مگر قرار نبود پایتخت رو ببرید یک جای امن؟

کرباسچی - ما اون موقع یعنی سنه ۶۸ به آقای هاشمی گفتیم که عمرا بذاریم جابجا بشن، همین تهران رو می‌کنیم عینهو دسته گل، همه ساختمونا رو هم مقاوم می‌کنیم.

- خب این کارو که نکردین که!

- کرباسچی - در عوض جدول خیابونا رو که رنگ کردیم، کلی پارک درست کردیم، بهشت زهرا رو هم گسترش دادیم واسه روز مبادا، مجوز دادیم هی برج بسازن ..

- خب ۹۰ در صد این برج‌ها هم که واسه زلزله امن نیستن! روی گسل میدون آرژانتین هم که گذاشتین بیمارستان بسازن! روی خاک دستی الهیه و کامرانیه هم که اجازه بدادین هی برج درست کنن!


کرباسچی - خب چه ایرادی داره! همه‌شونو مهندسای ما تایید کردن!

- خب اگه این برج‌ها امن هستن، چرا خودتون نمی‌رین تو برج زندگی کنین جناب سنمار!

کرباسچی - آخه خانوم بچه‌ها می‌ترسن دیگه، من هم خونه‌ام رو جایی درست کردم تو جمشیدیه که اگه برجی سقوط کرد، رو خونه من خراب نشه. به آقایون مقامات دولتی هم سفارش کردیم که تو برج زندگی نکنن بهتره.

- خب پس چطوری به این برج‌سازها پایان کار دادین؟

کرباسچی - خب پس خیال کردی بودجه انتخاباتی سال‌های ۷۵ و ۷۶ کارگزاران رو عمه شما تامین کرد؟ در ضمن این برج‌سازها کلی مهندس‌ها و بعضی شهرداران مناطق و از خجالت خودشون در آوردن و البته دستشون هم درد نکنه، آمارش هم دست آقای قبه هست.

- خب پس اون موقع که نذاشتین پایتخت بره یه جای امن، خونه مردم رو مقاوم کردین؟

آقای کرباسچی به دلیل رفتن به آرایشگاه فرصت ادامه این گفت و گو را نداشت و محل مصاحبه را ترک کرد.

به ادامه خبرها توجه کنید:

محمود عباس دولت ایران را به دخالت در امور این فلسطین و هدایت کودتای حماس متهم کرد. دولت ایران هم که اصلا عادت به دخالت در امور عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین ندارد گفت فقط اندکی پاک کن و مواد پاک کننده برای پاک کردن اسرائیل از روی نقشه فرستاده و هیچ دخالت دیگری نکرده و اعزام هرگونه نیروی نظامی به نوار غزه هم کار ضد انقلاب است تا ایران را بدنام کنند. اصولا در چند سال گذشته خیلی ها تلاش کرده‌اند ایران را هی بدنام کنند!

از سیستان و بلوچستان که ظاهرا یکی از استان‌های ایران است خبر می‌رسد که دولت مرکزی تا کنون این منطقه را به رسمیت نشناخته و بعد از طوفان اخیر، کمکی نکرده است. اهالی سیستان گفته‌اند که ای کاش ما اهل بورکینافاسو یا فلسطین یا لبنان بودیم که تا چیزی می‌شود دولت ایران به آن مناطق نیروی کمکی ارسال می‌کند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

جناب نیک آهنگ مطلبت رو از روی سایت هجوی --- برداشتی؟ خیلی شبیه میزنه آقا.

-- کلاره افضلی ، Jun 20, 2007

Damet Garm, Harfaye delamo zadi

-- YE DOOST ، Jun 20, 2007

آقای نیک آهنگ ، همیشه از مطالبتان لذت می بردم و صد البته بیشتر از کاریکاتور هایتان ، اما متاسفانه این مطالب اخیرتان به شدت بی مزه و لوس هستند . به خصوص مصاحبه با کرباسچی که بسیار غلط به نظر می آید و آن هم عدم اطلاع شما از وضعیت ساخت و ساز و شهرسازی در کشور است .

-----------------------
کلاغستون: سامنعلیکم. آقوی نیک آهنگ سلام رسوندن، گفتن اون موقع که مشاور معاونت توسعه مدیریت شهری شهرداری تهران بودن، گزارش‌های مناطق مختلف تهران و برآورد میزان تخریب احتمالی( و پیشنهادهایی که به شهرداری داده شده بود ولی کسی به آنها توجه نکرده بود)، همینطور گزارش‌های پژوهشگاه زلزله شناسی، و گزارش شماره ۵ بربریان سازمان زمین‌شناسی و گزارش‌های وزارت مسکن و ...را یک کمی خونده و اتفاقا با اینکه کلاغستون مرکز اخبار جعلیه، این یه قسمت اصلا جعلی نبود!

اگر شما مدرکی دارید که ثابت کنه برج‌های الهیه هیچ مشکلی ندارند و برجی که روی خاک دستی و روی شیب ساخته می‌شه لطفا واسه کلاغستون بفرستید! در ضمن گزارش‌های میزان تلفات احتمالی مناطق جنوب شهر تهران(به عنوان مثال منطقه ۱۷) رو بخونید، کلی دلتون وا می‌شه! شهرداری ۸ سال فرصت داشت به مناطق با تراکم بالای جمعیت تهران برسه، برای مقاوم‌سازی خانه‌ها کار عملیاتی بکنه و ...

شمو که اطلاعاتتون خوبه‌ها، لطفا ثابت کنید که کلاغستون جعلی، اشتباه کرده!!!

-- ا.م.سپیده دم ، Jun 21, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)