تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ازدواج موقت

گوش دهید و دریافت کنید

وزير کشورگفت: ازدواج موقت با جسارت ترويج شود. پورمحمدی در همایش هم‌اندیشی حجاب اعلام کرد که مگر می‌شود خداوند به شهوت پسر جوان ۱۵ ساله بی‌تفاوت باشد؟ باید برای این جوان شرایطی فراهم کرد که آره و اینا! به گزارش خبرنگار کلاغستون از وزارت کشور، هم اکنون طرحی در دست تهیه است که برنامه ازواج موقت را عملیاتی کنند. وزارت کشور قصد دارد همه بدحجاب‌های دستگیر شده را محکوم به ازدواج موقت کند. به همین خاطر دخترها از همین الان شدیدا مراقب حجاب خودشان باشند. یکی از کارشناسان هم پیشنهاد کرد که موافقان طرح بهتر است دختران خودشان را به مراکز ازدواج موقت بفرستند، آنوقت به پسران جوان شهوتی ۱۵ ساله اعلام کنند که بروند مشکل‌شان را حل کنند!

کارخانه خودرو کرمان در آستانه تعطیلی قرار گرفت، همچنین کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر تعطیل و ۸۰۰ نفر از کار بیکار شدند. چون احتمالا نمایندگان کارگران به زودی دست به اعتراض خواهند زد و به سرنوشت آقای اسانلو که اخیرا به ۵ ساک زندان محکوم شده گرفتار خواهند شد، پیشنهاد می‌شود سازمان زندان‌ها از همین الان بند ویژه کارگران را راه اندازی کند، که با توجه به احتمال تعطیلی صدها واحد صنعتی در آینده نزدیک، مشکل پر کردن این بندها به زودی حل خواهد شد.

سید محمد خاتمی گفت: آیت‌الله خمینی در اوج انقلاب هیچ‌گاه خشونت را تایید نمی‌کردند و به کلام و منطق استوار بودند. همچنین خاتمی گفت که آیت‌الله خمینی تفتیش عقاید را محکوم می‌کرد. خبرنگار کلاغستون از ایشان پرسید وقایع سال ۶۷ که تصادفا ظرف مدتی کوتاه یک چند نفری بیشتر از ۴۰۰۰ نفر جان‌شان را دادند به شما و اعدام شدند، کی اتفاق افتاده پس، که آقای خاتمی با ذکر این نکته که کمر درد دارد و حافظه‌اش یاری نمی‌دهد که در تابستاب سال ۶۷ چه اتفاقی افتاده، سریعا از محل خارج شد. خبرنگار دیگر ما به سراغ ممدلی ابطحىٰ رفت و از وی در باره ضعف حافظه اخیر خاتمی پرسید که انگار یادش نمی‌آید در سال‌های ۶۰ چه اتفاقاتی افتاده است. ابطحىٰ هم اعلام کرد که آقای خاتمی و خود وی بعد از سال‌های ۶۰ به دنیا آمده‌اند و چیزی از اتفاقات سال‌های ۶۰ تا ۶۷ یادشان نمی‌آید و به شایعات هم بی توجه هستند.

انتخابات مجلس در روز تولد رضاشاه پهلوی برگزار خواهد شد. حزب مشروطه‌خواه سلطنت طلب به خاطر حسن انتخاب این روز وزارت کشور و مجلس و امپکس و نودال و الباقی تشکر کرد.


محمد قوچانی گفت، هاشمی رفسنجانی و علی دایی شکل هم هستند. لازم به ذکر است که در یادداشت اولیه قوچانی نوشته بود علی دایی، هاشمی رفسنجانی و دون کورلئونه شبیه هم هستند که عطریانفر نام دون کورلئونه یا همان پدرخوانده را حذف کرده است.

جنتی، امام جمعه تهران گفت بعضی از این روزنامه‌ها بروند خچالت بکشند! اینها معلوم نیست از کجا الهام می‌گیرند؟ بروند از خانم رجبی یاد بگیرند که هر شب از همسرش الهام می‌گیرد و حرف‌های به آن باحالی می زند

بعضی از نزدیکان ریاست محترم جمهوری، اندکی به فساد مالی متهم شدند. ظاهرا موسه‌ای به نام بهزیست بنیاد چند میلیارد تومان برای دفاع از ارزش‌ها قاچاق کرده و هزینه‌های انتخاباتی "رایحه خوش خدمت" را تامین کرده است. یک شرکت دیگر وابسته به اصولگرایان موسوم به "بهزیست پترولیوم" هم پول نفت را که قرار بود ببرند سر سفره مردم، سر سفره براران متعهد اصولگرا برده است. پس از معلوم شدن این ارتباط، نام گروه وابسته به ریاست محترم جمهوری به "رایحه خوش نفت" تغییر نام یفته است!

آقای بیادی، نماینده شورای شهر تهران که گفته بود بی‌حجابی از طاعون بدتر است، به طاعون مبتلا شد. نامبرده چند روزپیش برای مشاهده طاعونی‌ها به بلژیک رفت و در آنجا تا توانست بدحجاب‌ها را دید زد و شدیدا مبتلا شد. خبرگزاری انتخاب عکس‌های طاعونی شدن نامبرده را منتشر کرده است!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

bebakhshid vali man balad nistam farsi type bokonam. Lotafan darbareh in mozoo benevisid keh in tarigh ezdevaj kheli ba zamaneh shah tafavot darad. Dar zamaneh shah beh mahalash migoftan "Jendeh Khaneh" vali hala shodeh "Sigheh khaneh". Khob akheh rabeteh zano mard faghat marbooteh beh zireh shikameshooneh . Dorost meselh heyvoonat. Khareh ra bebin vaghti karesho mikoneh rahesho migireh va mireh.

-- بدون نام ، Jun 2, 2007


کلاغ پر؟

نه

کلاغ را بگذاریم برای آخر

نگاهت پر

خاطره ات پر

صدایت پر

کلاغ پر؟

نه کلاغ را بگذاریم برای آخر

نگاهت پر

نگاهش پر

من هم پر

تو مانده ای و کلاغ پر...

-- 0098 ، Jun 3, 2007

کارت درسته ! نمی دونم چطوری کاری باهات ندارن ! تو که خواهر و مادر اینا رو هر روز با هم پیوند می دی !!!

-- بدون نام ، Jun 3, 2007

نمی خواستم وارد این بحث شوم. چون از جهات گوناگون آن قدر قره قاطی و مشمئز کننده است که نگو و نپرس. ولی خب ناچار باید به چند نکته اشاره کرد:

1) اول از همه باید بطور بنیادین بین فلسفه ی آفرینش در قرآن و رسومات جامعه بدوی و جاهلیت عرب تفکیک قائل شد. فلسفه آفرینش در قرآن بر مبنای خلق "زوجی کریم" برای هر موجودی است. نمی گوید مونث برای مذکر یا مذکر برای مونث:
نجم آيه 45
وَأَنَّهُ خَلَقَ «الزَّوْجَيْنِ» الذَّكَرَ وَالْأُنثَى
و هم اوست كه دو نوع مى‏آفريند: نر و ماده‏،

ذاريات آيه 49
وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا «زَوْجَيْنِـا» لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ
و از هر چيزى دو گونه (يعنى نر و ماده‏) آفريديم‏، اميد كه شما عبرت گيريد.

قيامة آيه 39
فَجَعَلَ مِنْهُ «الزَّوْجَيْنِ» الذَّكَرَ وَالْأُنثَى
و از او دو زوج مرد و زن آفريد!

رحمن آيه 52
فِيهِمَا مِن كُلِّ فَاكِهَةٍ «زَوْجَانِ»
در آن دو (باغ‏) از هر ميوه‏اى دو گونه است‏.

ق آيه 7
وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ« زَوْجٍ» بَهِيجٍ
و زمين را گسترديم و در آن لنگر(آسا كوه‏)ها فرو افكنديم و در آن از هر گونه جفت دل‏انگيز رويانيديم‏.
شعراء آيه 7
أَوَلَمْ يَرَوْا إِلَى الْأَرْضِ كَمْ أَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ «زَوْجٍ »كَرِيمٍ
مگر در زمين ننگريسته‏اند كه چه قدر در آن از هر گونه جفتهاى کریم رويانيده‏ايم‏؟
و بقیه آیات..

2) نگرش این آقایان که زن وسیله «کامجویی» مرد است، نگرشی است جاهلی و توهینی آشکار به زنان. و بعد هم به انسان که زوج کریمش را در حد یک اسباب بازی و شهوت رانی پایین می آورند.

3) اگر کسی (چه مرد چه زن ) آگاهانه و نه در اثر فشار مالی تن فروشی را انتخاب می کند- اولا یک مسئله فردی است، دوما نباید با مسائل دیگر قاطی کرد.
4) رابطه فردی ازواج که مجموعه ای است از نیازعاطفی ، عشق، عشق بازی، .... مسئله ای است شخصی و هیچ حکومتی جز حکومت اسلامی در آن دخالت نمیکند.
5) در همین جوامع غربی هم که فکر می کنند هرکی با هرکی است. این طور نیست. با فاحشه ها که شغلشان است اشتباه نکنیم. طرفینی که وارد رابطه بدون ازدواج رسمی می شوند قواعد نوشته و نانوشته ای را رعایت می کنند، که بسیار اخلاقی تر از صیغه ی من درآوردی آقایان است. هیچ طرف تا رسما از این رابطه بیرون نیامده باشد، با کسی ديگري همزمان ارتباط برقرار نمی کند. حالا در کشور ما این راهی شده برای خیانت مردان به زنانشان!
6) برای این نگاه پست این آقایان همین یک مثال بس. آقای وزیر کشور می فرمایند پسر پانزده ساله ای که بالغ شده احتیاج دارد... خب به قول شما دختران که از نه سالگی بالغ می شوند پس دختران چی؟؟؟

-- آرش ، Jun 3, 2007

ازدواج موقت یعنی ارتباط قانونی وراحت چون این نوع ارتباط را اکنون نداریم به این وضع دچار شده ایم

-- بدون نام ، Jun 11, 2007

کشور ماهم مثل سایر کشورهای جهان نیاز به اماکنی برای ارضای طبیعی جنسی دارد. ما ایرانیها از آسمان نیفتادیم!!!!
من به مخالفان طرح ازدواج موقت میگویم که اگر مسلمانید پس باید بدانید ازدواج موقت در دین مبین اسلام تاکید شده است. شما همه تان در مقابل انحرافات جوانان مثل خودارضایی،تجاوزات جنسی و همجنسگرایی به دلیل عدم دسترسی به جنس مخالف در پیشگاه خدا و پیغمبر و ائمه اطهار مسئولید!!!!
بدانید در روز قیامت جواگو باید باشید!!
من با طرح وزیر کشور کاملا موافقم.

-- amin_pyvand@yahoo.com ، Jun 11, 2007

ba in kare aghaye vazir jameye ma ayandei be shek le zir darad:
1.ezdevaje dayem hich vaght soorat nemigirad va az in tarigh farzandani bi ayande va bi aslo nasab dar jame'e faravan be cheshm mikhorad.
2.bekarate zanane ke arzeshi bala nazde khodavan va ferestadeganash darad az bein rafte
3. be khatere in tarh hezaran hezar sooe estefade anjam migirad

AGHAYE VAZIR SHOMA BE FEKRE MANAFEYE KHODETOON VA INKE JAVOON HA RO SAR GARME IN ESHGH HA VA HAVAS BAZI HAYE BIHOODE KONIN IN KARO PISH NAHAD DADIN CHON MIDOONIN JAVOON HA BA EZDEVAJE DAYEM AZ SHOMA HA KAR MIKHAN OONA RO GOMRAH BE IN KARA MIKONIN
VAGHAN MOTASEFAM

-- sahar ، Jun 21, 2007

بر سر موضوع ازدواج موقت مباحث زیادی مطرح شد.روزنامه نگاران سعی در انعکاس نظرات موافق و مخالف داشتند.از آنجا که خودم روزنامه نگارم از شنیدن اینهمه نظرات ضد و نقیض سر گیجه گرفتم.
زنان حکومت با این موضوع مخالفند آنها فکر می
کنند تعداد اندکی از دختران ایران که هنوز باکره
مانده اند بی پرده وارد کارزار سکس شوند
اما مردان حکومت همیشه از این موضوع استقبال کرده اند.به نظر می رسد آنها به این
واقعیت که دختران و پسران ایرانی درباره سکس باهم کنار آمده اند بیش از زنان واقفند!!

-- لیلا سعادتی ، Jun 28, 2007

کار فوق العادهای است که شما انجام دادهاید

-- کامران ، Jul 3, 2007

به نظر من طرح خوبی است فقط باید اماکنی برای اشنایی این افراد در نظر گرفته شود

-- سامان ، Jul 6, 2007

سلام
خوب جالب است كه همه ي اين عزيزان از متن بالا بخش ازدواجش را ديده اند....
خوب من هم كه استثنا نيستم... همستم؟
موضع من موافق است.... اما اين طرح هنوز اعلام نشده تا منراجع به جزئيات هم نظر دهم... موضوع اينه كه ازدواج ازدواجه... يعني طرفين براي به دست آوردن يه سري چيز ها ( در اين مورد لذت از جسم هم ) يك سري چيز ها رو بايد به عنوان بها بپردازند... از محريه گرفته تا آبرو... اگر فردا دختري 18-19 ساله با پسر به يكي از اين مراكز مراجع كرد و به مرادش رسيد .... ولي پدرش مخالف بود... بايد چه كار كرد... اگه مانع خاست دختر بشه... طرف چون بالغ محسوب ميشه و به سن قانوني رسيده مي تونه بره شكايت كنه و همين وزير كشور هم ميشه وكيلش... اگه مانعش نشه... دستي دستي آينده ي دخترش رو نابود كرده... تكليف اين جور موارد كه احتمالا كم هم نخواهد بود چيه؟

-- رضا (varcoly1) ، Jul 23, 2007

پیامبر اکرم (ص): هرکه از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : هرکس یکبار در زندگی خود متعه کند ، درجه اش به مانند درجه حسن مجتبی (ع) خواهد بود ، و هر کس دوبار متعه کند ، درجه اش به مانند حسین سید الشهدا (ع) خواهد بود و هرکس سه بار این کار را انجام دهد ، به درجه علی مرتضی (ع) نایل می آید و هرکس چهار بار متعه بگیرد ، درجه اش همانند من خواهد بود
امام صادق (ع) فرمودند : روزی رسول اکرم (ص) بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود : جبرئیل از پیشگاه الهی نزد من آمد و گفت دختران باکره مانند میوه روی درخت اند ، موقعی که می رسد اگر چیده نشود ، آفتاب فاسدش می کند و وزش باد آن را پراکنده می سازد ، همچنین دختران وقتی به حد بلوغ رسیدند و مانند زنان در خویشتن تمایل جنسی احساس کردند ، دارویی جز شوهر ندارند و اگر همسر نگیرند از فساد ایمن نیستند ، چرا که بشرند و بشر از خطا و لغزش مصون نیست .

در قرآن نیز در مورد فواید ازدواج موقت و ثواب آن به اندازه کافی نوشته شده.
در روزنامه ای نوشته بود ازدواج موقت چیزی است که ... رفسنجانی 10 سال پیش در خطبه های نماز جمعه سخن گفته .اگر این فرهنگ جا نیفتاده یا بسیار سخت و غیر ممکن است یا نادرست.در جامعه ما در این مورد سیاسی برخورد میشود.و مخالفت با وزیر رِِییس جمهور محترم به همین علت است.می گویند صیغه در فرهنگ ما نیست !مگر بی حیایی و بی حجابی در فرهنگ ما بود؟ در عمل نعوذ بالله ادعامیخواهند از خدا بیشتر میفهمند و دلیل تراشی می کنند ولی در واقع این ها .بهانه اند.
میخواهند با شعارآزادی آزادی رای جمع کنند و برخی مشتریان دانشگاه آزاد اسلامی را از دست ندهند.

-- مهران ، Aug 5, 2007

مشكل اصلي دربحث ازدواج كلي گوئيهاي غير كارشناسانه و بدون حدود وثغور است. اكر چند پارامتر را كنار هم بگذاريم هم حدودش معلوم ميشود وهم ضرورتش وهم راه حل مسائل جنبي آن.
1-هيچكس راضي نيست ناموس باكره ،معصوم وچشم وگوش بسته اش را بدهد دست مرد يا جوان ديگري براي مدت محدود
2- هيچ جواني(پسري) حاضر نيست پيمان زناشوئي دائم با دختري ببندد كه بودن با چند مرد ديگر را تجربه كرده است.
3-درجامعه اي كه مردان جوان وخانواده ها ازدواج با بيوه جوان ورسمي را بد و افت ميشمارند تكليف اين زنان معصوم وعمدتا بيگناه چيست ؟ تحمل يك عمر تجردورياضتي كه شرع تكليف نكرده ؟ ازدواج مخفيانه وضايع شدن حقوقشان و ...... يا تحمل روزانه يك دنيا نگاه شهوت بار شرير ؟يا ازدواج بايك خرپول پير مثل زالو ؟ويا ازدواج موقت با فردي درشان خودش؟
4- ازدواج موقت حقي است براي زني جوان ومظلوم كه بهر دليل بيوه شده وميخواهد شرافتمندانه زندگي و حداقل از بخشي از لذت حلالي كه خداوند بعنوان حق براي او جايز دانسته استفاده كند.
برادر وخواهرخوبم، خواننده خوش قلب، اين شتر ممكن است در خانه تو هم بخوابد چه درجواني بعنوان متقاضي اين نوع رابطه وجه در پيري بعنوان پدر يا مادري دردمندكه دخترش جوانش راتا حد پرستش دوست دارد و بهردليل بيوه شده وآرزوي زندگي اي سالم توام با سرفرازي براي او ميخواهد. پس بيائيم عقلهايمان را سر هم بگذاريم و راه حلي بزرگوارنه ودر شان پيدا كنيم نه بيدليل وعام مخالفت كنيم ئه عقلمان را بسپاريم به شهوتمان

-- محمد صادق ، Aug 6, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)