تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کمدی الهی نسخه جدید

گوش دهید و دریافت کنید


خبرگزاری جمهوری اسلامی معروف به «ایرنا» یک گاف خبری گنده داد. در شرایطی که اکثر خبرهای داغ در ایران سانسور می شود، این خبرگزاری، خبر محرمانه خودسوزی یک شهروند را در مقابل دفتر ریاست جمهوری روی خط عادی اش منتشر کرد. تا این لحظه معلوم نگردیده که این فرد، خودسوزی کرده یا خودسوزی شده است؟ با توجه به کارهای انجام شده توسط ریاست محترم جمهوری که آتش به جان همه چیز این مملکت زده، دومین احتمال به واقعیت نزدیک تر است.

يكي از طراحان طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش گفت: استيضاح وزير آموزش و پرورش هديه مجلس به فرهنگيان است. خبرنگار کلاغستون از ایشان پرسیده کی به مردم ایران هدیه داده می شود؟ طراح مذکور پس از دو ساعت دوزاری اش افتاده که منظور استیظاح احمدی نژاد است و پس از سکوت، محل مصاحبه مطبوعاتی را به سرعت ترک کرد.

بنا به گزارش های رسیده از کرمانشاه، یکی از برادران متعهد حراست دانشگاه، به یک دختر دانشجو تجاوز کرده است. از کلیه تظاهر کنندگان و معترضین به ماجرای دست زدن استاد زرین کلک به حجاب دختر آقای سلیمی نمین، در خواست می شود اتوبوس های همیشگی انتقال به راهپیمایی های خودی را سوار شده و راهی کرمانشاه شوند. البته لازم به ذکر است که تجاوز به عنف خیلی از نظر ایشان ضد ارزش محسوب نشده و مطابق سخنان امام جمعه مشهد، بی حجاب ها از قاتلین و متجاوزین بدترند.

بنا به گزارش روزنامه کارگزاران در گزارش هیات تحقیق مجلس از وزارت فرهنگ دوره خاتمی، ارزیابان آثار شاعرانی چون حافظ، سهراب، نیما، فریدون مشیری، شاملو و... را مصداق ابتذال تشخیص داده اند و از میان معانی عمیق و گاه عرفانی اشعار این شاعران نامدار مقولاتی چون تشریح صحنه های خلاف اخلاق جنسی را بیرون کشیده اند. (به عنوان مثال) اتهام مرحوم مشیری، از نگاه ارزیاب، اشاعه روابط نامشروع زنان و مردان شوهردار با غیر همسران‌شان است. آنجا که گفته است «گفتی که چو خورشید، زنم سوی توپر - چون ماه، شبی می کشم از پنجره سر» ظاهرا محقق نکته سنج کلمه «زنم» را در عبارت «زنم سوی تو پر» به معنای همسرم گرفته است و در نتیجه این کار قطعا خلاف شرع است . همچنین بنا به گفته خبرنگار کلاغستون مستقر در ارشاد، به شعر "بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم"، «مهتاب»، دوست دختر مشیری در دورانی بوده که ایشان زن داشته و داشتن دوست دختر هنگام مزدوج بودن ممنوع است مگر آنکه ایشان را صیغه کنید که حکما مشیری اهل صیغه نبوده است. همچنین اشعار مولانا در باب آقای «شمس الحق تبریزی» نمونه همجنس گرایی حاد عروضی بوده و پرونده ایشان به دادسرا فرستاده خواهد شد.

کمدی الهی نسخه اسلامی-ایرانی آن منتشر شد. بعد از آنکه قرار شد بی‌حجاب‌ها به مناطق بدآب و هوا تبعید شوند، زادسر، نماینده جیرفت گفت که نباید گذاشت این بدحجاب‌ها مناطق پاک را کثیف کنند، پس به این ترتیب، تهران بهشت، و مناطق بد آب و هوا ولی پاک، جهنم محسوب شده و جایی برای بدحجاب‌ها نخواهند داشت و ایشان مجبورند در مناطق بینابینی یا برزخ باقی بمانند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

Wonerful! Spontaneous!

-- Arnie ، May 8, 2007

اون تیکه "مهتاب" رو خوب اومدی

-- شورشی بی دلیل ، May 8, 2007

بيچاره شاعرا ونويسنده ها يه روز نمي تونن كلماتي مانند كارگر و.... به جرم ارتباط با توده ايها به كار ببرن
يه روز ديگه از كلماتي مانند دست و لب و...
به جرم اينكه مفاهيم سكسي را به ذهن متبادر ميسازد ويه روز ديگه.....

عشق را در بستوي خانه نهان بايد كرد

-- arash ، May 8, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)