تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چی فکر می​کرديم، چی شد

گوش دهید و دریافت کنید

سيد محمد خاتمی پيش از کنار رفتنش از قدرت گفته بود که دولت او هر ۹ روز يک​بار با بحران جديد روبرو بوده. اين در هالی است که دولی جديد، مردم را هر ۹ روز يک​بار با بحران جديد روبرو کرده است. با توجه به شواهد و آمار بدست آمده، تحليل​گران واحد نظرسنجی کلاغستون معتقدند که دولت جديد مسوول ايجاد بحران​ها برای دولت قبلی بوده است! اين اولين بار است که ثابت می​شود يک دولت پيش از تشکيل وجود خارجی داشته است!

غلامحسين الهام، فعالان دانشجويي، فعالان زن و معلم​های معترض را عامل دشمن خواند. پيشنهاد می​شود پيش از وخيم​تر شدن اوضاع، دانشگاه​ها و مدارس را بدهيد در اختيار سازمان زندان​ها باشد، حسابی پنجره​ها را ميله گذاری کرده و اين دشمنان را در همان​جا حبس کنيد تا آسيبی به دولت راقيه وارد نکنند. شوهران هم غيرت داشته باشند که و همسران خودشان را در خانه به زنجير بکشند که بيخودی دنبال جمع کردن يک ميليون امضا برای تغيير قوانين بسيار انسانی در مورد زنان نکنند. با توجه به تفسير آقای الهام، هر زنی که مثل همسر ايشان لباس نپوشد و از آقای احمدی​نژاد تعريف نکند، حکما دشمن يا عامل دشمن است. هيچوقت در تاريخ ايران، از زمان مادها تا کنون، کشور دچار اين همه عامل دشمن نبوده است.

مرکز پژوهش​های قلعه انسانات گفت، با مروز گفته​های اول انقلاب با آنچه امروز می بینیم، اگر مرحوم جورج اورول زنده بود، حکما کتاب جدیدتری می​نوشت. یک وبلاگ​نویس با آوردن سخنان آیت الله خمینی و آیت​الله طالقانی از اول انقلاب در باره حجاب مدعی شد که کارهای دولت جدید همچین هم منطبق بر شعارهای سال ۵۷ و ۵۸ نیست! همچنین بخش بزرگی از دخترانی که در طول یک هفته اخیر افتخار آشنایی با اتوبوس نیروی انتظامی و خانم​های خوش برخورد سوار کننده را داشته​اند از مادران خود پرسیده​اند که در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، آیا با حجاب کامل رای "آری" را داده بودند یا بدحجاب بوده اند؟ در ضمن آیا دولت وقت آنان را عامل دشمن خوانده بود یا نه؟

hejab_words.gif

روح​الله حسینیان، مشاور امنیتی احمدی​نژاد شد. وی بعد از قتل​های زنجیره​ای، در برنامه تلویزیونی"چراغ" شرکت کرد و کشته شده​گان را ناصبی و از خط خارج شده معرفی کرد. علی لاریجانی، رئیس صدا و سیمای وقت نیز تا مدتی از هیات دولت اخراج گردید. با عنایت به خط فکری ایشان، احتمالا بخش بزرگی از کسانی که با استاندارهای ایشان نمی​خوانند ناصبی و مرتد خوانده خواهند شد و ممکن با است نوشابه "خودی​کولا" که همان "داروی نظافت گاز​دار" است یا شیشه​اش به فیض برسند. داروی نظافت می​تواند موهای اضافه معده و روده ایسان را کاملا رفع کند.

خاوير سولانا گفت که رهبران ايران آماده گفتگو با آمريکا هستند. به گفته تحليل​گر کلاغستون، اين امر اتفاق نخواهد افتاد چون هنوز کسی از روزنامه کيهان اجازه نگرفته است. تا روزی که کيهان چراغ سبز ندهد، هيچ مسوول ايرانی با هيچ مسوول آمريکايی مستقيما گفتگو نخواهد کرد. لازم به ذکر است که اسرائيل هم از طرف ديگر نمی​خواهد ايران و آمريکا به هم نزديک شوند. البته منظور تحليلگر ما اين نيست که خدايی ناکرده آره و اينا، فقط برای ثبت در تاريخ گفتيم که مخالفان ارتباط ايران و آمريکا، کيهان و اسرائيل هستند.

سردار رادان اعلام کرد، مزاحمين نواميس مردم شناسايی و دستگير می​شوند. همکاران ما در تهران با بعضی از مردم در اين باره گفتگو کرده​اند که نمی​شنويد! مردم گفته اند فعلا بزرگ​ترين عامل مزاحمت، خود نيروی انتظامی است و در طول روز​های اخير زنان کمتر جرات می کنند به خيابان​ها بروند چون ممکن است دچار مشکل ناموسی ​شوند. در عين حال بعيد به نظر می​رسد که نيروی انتظامی خودش را دستگير کند!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

نمیدونم این بریده روزنامه ساختگیه یا واقعی. ولی همین قدر میدونم که تو آرشیو روزنامه های کیهان بابام از این پرده ها زیاد دیدم.
یه لطفی کنید ازون چیزایی که هممون میبینیم کمتر حرف بزنید، بگید با این خیمه شب بازیهایی که سرمون در میارن آخرش قراره چه بلابیی سرمون دربیارن.

-- ali Mostafavie ، Apr 29, 2007

در این باره می تونم خدمتتون عرض کنم که این روزنامه مربوط به هجدهمین روز اسفندماه 1358 میباشد!
یعنی بیش از یکسال پس از فتح شکست!
-------

کلاغستون: ببخشینا، تاریخش مال اسفند سال ۵۷ هست، یعنی چند روز بعد از ۲۲ بهمن

-- بدون نام ، May 22, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)