تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بدو گفتم تو صورت را نکو گير

گوش دهید و دریافت کنید

از امروز، مبارزه با بدحجابی آغاز خواهد شد. امثال دولت مهرورز هر چيزی را که اندکی از آن خوشش نمی​آید را عامل دشمن و برانداز معرفی کرده است، و با عنايت به آمار زياد بدحجاب​ها در کوچه و خيابان، به نظر می​رسد وضع خراب باشد. به طور کلی علاقه مسوولان اين است که مردم صورت خود را نکو گيرند تا به قول ايرج ميرزا کارهای ديگر را خود دولت از زير بدون اشکال انجام دهد.

به کليه کسانی که برای احمدی​نژاد نامه نوشته بودند، نفری ۴۰ هزار تومان بدون خواندن نامه​های​شان اهدا شد. خبرنهاران از کهگيلويه و بوير احمد گزارش می​کنند که اين اولين بار است که قيمت يک نامه به اين اندازه رسيده است و مردم اگر می​دانستند احمدی​نژاد وقت نمی​کند درخواست​های آنرا بخواند و به جايش پول می​دهد، نفری ۱۰ تا نامه می​فرستادند.

مثلث کروبي، رفسنجانی خاتمی امروز تغيير فاز داد و با سخنان ويژه خاتمی در باب انرژی هسته​ای در کنفرانسی که ديروز در قزاقستان برگزار شد، خاتمی پيشتاز شده و کروبی هم با انفعالش در برابر کيهان عقب​نشينی کرده است. اين مثلث تا اطلاع ثانوی "خرک" نام خواهد داشت.

ديوان عدالت اداری برکناری رئيس يکی از بانک​ها توسط دولت را غيرقانونی خواند و از دولت خواست ديگر از اين براندازی​های داخلی نکند. احمدی​نژاد که قول داده بود اسم دانه​درشت​های برانداز اقتصادی را لو بدهد هم هنوز سکوت کرده و چيزی بروز نداده. وی سال گذشته بعد از برکناری رئيس بانک گفته بود که حال بقيه را هم خواهد گرفت. تا اين لحظه حال کسی گرفته نشده است.

شرکت نفت توتال فرانسه از پارس جنوبی آرام آرام بيرون می​آيد. بعد از آنکه اندکی معلوم سد شرکت فرانسوی به بعضی اندکی باج سيبيل داده بود( باج ريش نتوانسته بود بدهد چون ريش نداشتند)، دولت فرانسه همه معاملات اين شرکت را زير نظر گرفته و به علت عدم پرداخت باج در چند ماه گذشته، کارهای​شان در ايران گره خورده و ترجيح می​دهند عطای اين ماجرا را به لقايش ببخشند.

گفتيم عطا، يادمان افتاد به عطا مهاجرانی و تساهل و ازدواج موقت و مهريه به همسر چندم و از اين حرف​ها که البته ربطی هم به آقای مهاجرانی ندارد. به گفته يکی از وبلاگ​نويس​ها مهاجرانی در تهران به سر می​برد و ظاهرا بايستی مشکلات حقوقی​اش حل سده باشه و خانم مهسا يوسفی هم صدايش در نمی​آيد پس لابد مهريه پرداخت شده. نتيجه اخلاقي، وقتی سياست​مداران ايرانی هوس می کنند زن چندم بگيرند، حتما مراقب ميزان مهريه پيشنهادی باشند چون ممکن است همسر اول اندکی احساس رقابت کند که چرا او به اين نادازه مهر نشده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)