تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وقایع سال گذشته - ۵

گوش دهید و دریافت کنید

و اما وقایع ماه‌های مهر و آبان!


آیت‌الله صانعی به دانشجویان دفتر تحکیم وحدت گفت:" هيچ انساني را نمی توان از حق تحصیل دانش محروم كرد" نامبرده تاکید کرد ما همیشه به همه اجازه داده‌ایم تا بالاترین حد تحصیل پیش بروند و هر کسی مانع ایشان شده، حالش را گرفته‌ایم. به گزارش کلاغستون در سال‌های گذشته تعداد اندکی از شهروندان درجه دو که تصادفا "بهایی" بوده‌اند، امکان تحصیل در دانشگاه را نیافته‌اند که معلوم نیست جزو رده‌بندی جناب آیت‌الله هستند یا خیر؟


در همین رابطه خبرنگار کلاغستون از سازمان سنجش گزارش داد که بعد از انقلاب فرهنگی در سنه ۵۹، جماعت که بخش اصلی‌شان بعدها دویوم خردادی شدن، چنان گزینش بازاری راه انداخته بودن که هر کی خودی نبود، به ای راحتی‌ها وارد دانشگاه نمی‌شد.


موسسه رویان موفق شد یک گوسفند هسته‌ای را همانند سازی کند، که متاسفانه عمر این گوسفند یی کمی کوتاه از آب در آمد! دولت ایران بعد از همانند سازی کاپشن احمدی‌نژاد در تکاش است خود او را هم همانند سازی کند که البته با استقبال شدید عمومی روبرو شده است!


احمدی‌نژاد اعلام کرد، بورس بازان متخلف را ظرف ۱۵ روز افشا می‌کند. لازم به ذکر است که وی ظرف ۱۵۰ روز هم نتوانست این کار را بکند. گیر اصلی او به بانک پارسیان بود که مرتبط با نزدیکان هاشمی رفسنجانی بوده است. کلا آقای احمدی‌نژاد با همه نزدیکان آقای هاشمی گیر دارد! احتمالا به مسوولان پرونده شرکت نفتی توتال فرانسه و استات‌اویل نروژ هم اطلاعات فروخته تا حال آقازاده آقای هاشمی را بگیرند!


در ماه مهر، قیمت سکه رفت هوا! محمود آقو هم می‌گفت قیمت هیچ چی بالو نرفته، سر همی میونه آقوی ضرغامی تیلفیزیون و آق محمود شکرآب شد. چون تیلفیزیون حاضر نشد گزارش گرون شدن سکه رو سانسور کنه!


و باز هم احمدی‌نژاد! وی به خاتمی و مسوولان دولت او حمل ه کرد و آنها را به دادن اطلاعات در مورد مسائل هسته‌ای متهم نمود. لازم به ذکر است که به آقای خاتمی هر چیزی از جمله فراموشکاری، تنبلی، بی‌خیالی، خوش‌خیالی، کمر درد، بی‌مسوولیتی همکاران و ... می‌آید، ولی این یک رقم جنس را ما هم باورمان نمی‌شود!


دولت تصمیم گرفت ترتیب سازمان مدیریت را بدهد. به دنبال عدم تایید سیاست‌های اقتصادی دولت توسط سازمان مدیریت، ابتدا فرهاد رهبر رئیس این سازمان استعفا شد! و سپس احمدی‌نژاد گفت که امور بودجه را می گیرد دست خودش. لازم به ذکر است که در اواخر سال گذشته مجید انصاری اعلام کرد که دولت ۳۰ میلیارد بودجه را به یک جای بدی از حیوانی به نام الاغ زده که البته منظورش این بود که این بودجه را دولت نابود کرده است!


بعد از تعطیل شدند روزنامه شرق، بچه‌حای بیکار شده آمدند روزنامه جدیدی به نام "روزگار" را منتشر کنند که نیامده تعطیل شد و رفت. اصولا طالبان هم این قدر سرعت در تعطیل کردن رسانه‌ها نداشتند!


ماجرای آبگیری سد سیوند جدی‌تر شد!


به دنبال بودار شدن حرف‌های دانشجویان، مقامات امنیتی دانشگاه‌ها در توالت‌های دانشگاه‌ها از جمله در شهر کرد دوربین مدار بسته گذاشتند تا همه مسائل را زیر نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که این کلک مرغابی به ذهن مقامات آب و فاظلاب هم نرسیده بود!


بعد از آنکه دولت، دو روز بعد عید فطر را هم تعطیل کرد و این تعطیلی مصادف با تولد شاه سابق ایران شد، سلطنت‌طلبان لس آنجلس در مراسمی از احمدی‌نژاد تشکر کردند! اصولا در ایران تعداد روزهای تعطیل دارد از تعداد روزهای کاری سال بیشتر می‌شود!


دادستانی آرژانتین با متهم کردن مقامات ایرانی به دخالت در انفجار مرکز یهودیان این کشور در اوائل دهه هفتاد، باعث عصبانی شدن بخشی از مردم غیور ایران شد.. این مردم غیور هم با عجله نام میدان آرژانتین را کرد میدان گل محمدی. لازم به ذکر است که گل محمدی نام جدید شیرینی دانمارکی بعد از ماجرای کاریکاتورهای دانمارکی است!


دولت اسکاتلند به خاتمی دکترای افتخاری اعطا کرد. گفته می‌شود قرار بوده خاتمی دامن اسکاتلندی بپوشد ولی از ترس مقامات داخلی ایران این کار را نکرده است. البته به نقل از مقامات آگاه گفته می‌شود که وی زیر پوشش رویی دامن پوشیده بوده و گوشه‌اش را به رئیس دانشگاه نشان داده است


و داغ‌ترین خبر سال، پخش فیلم خصوصی یک هنرپیشه و نامزد سابقش بود که البته تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ویدیویی ایران در تاریخ معاصر شد. لازم به ذکر است که بخش عمده مردم ما به دلیل تاثیر پذیری از کیهان، تمایل زیادی به مشاهده نیمه پنهان مردم دارند!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

hehe deamet garm

-- hossein-london ، Apr 2, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)