تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وقايع سال گذشته-۳

گوش دهید و دریافت کنید


در ادامه مسابقات جام جهاني، تيم ايران که قرار بود بنا به پيشبينی احمدی​نژاد اول بشود، زد و دو تا شکست خورد و يک مساوی زورکی هم گرفت. علی دايی رئيس شورای نگهبان فوتبال هم که بسياری از بازيکنان معتقدند توسط او رد صلاحيت شده​اند، فعلا بازنشسته شد، دايی رکوردار گل به تيم​های آسيايی از جمله مالديو و غيره است، چند تا گل درست و حسابی هم به ژاپن و کره جنوبی زده البته. يکی از کسانی که دائما مانع بازنشسته سدن وی می​شده، آقای جنتي، دبير شورای نگهبان است که خودش هم خيال بازنشسته سدن ندارد!


احمدی​نژاد در برابر گمشدن ۳۰۰ ميليارد تومان پول در دوران شهرداری​اش اندکی سکوت کرد. گفته می​شود در دوران استانداری نامبرده در اردبيل هم بخشی از پول​های استانداری غيب شده بود. اصولا الهامات غيبی در تاريخ معاصر بسيار اتفاق افتاده و بعضی​ها آنرا ناشی از وجود آقای الهام می​دانند! خانم رجبي، همست الهام که متخصص غيب کردن لباس و خلع لباس می​باشد شديدا هرگونه ارتباط شوهرش را با الهامات غيبی مالی تکذيب کرده است.


با وجود گذشتن ۲۶ سال از انقلاب فرهنگي، احمدی​نژاد و شرکا تقاضای راه​اندازی دومی​اش را کردند. در سال گذشته تعداد زيادی از اساتيد دانشگاه که سرشان به تن​شان می​ارزيد، از کار بيکار شدند. همچنين تعداد زيادی از دانشجويانی که از سر خود استفاده می کردند، ستاره دار شده و ثبت نام نشدند. وزارت علوم از بعد اين مرحله تاريخی که در جستجوی دانشجويان ستاره دار بود، به وزارت نجوم تغيير نام داد. دانشگاه پلی​تکنيک با بيشترين دانشجوی ستاره​دار، راه​شيری ناميده شد.


در سالگرد ماجرای ۱۸ تیر، عده​ای از اصلاح​طلبان یادشان آمد از آقای خاتمی بپرسند که در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ کجا بوده است؟ نامبرده هر وقت کمرش درد می​گرفت، از سیاست کناره گیری می​کرد و این کناره گیری اندکی دهان حامیان ایشان در میان دانشجویان و روزنامه​نگاران را با خطر مواجه می​ساخت. اصولا یکی از شروط کاندیداتوری ریاست جمهوری در آینده باید مقاومت عضلات کمر در هنگام تشدید فشارهای سیاسی باشد. کمر درد آقای خاتمت و سکوت ایشان از ۱۹ تیر تا ۲۳ تیر ۱۳۷۸ برای ناکار کردن اصلاحات کفایت می​کرد.


اکبر گنجی در اعتراض به دستگیری تعدادی از فعالان، در لندن و نیویورک اعتصاب غذایی گروهی راه انداخت. در لندن ۲۰-۳۰ نفر و در نیویورک ۴-۵۰ نفر آمدند. البته یکی از صاحب​نظران سیاسی معتقد است که اگر اکبر گنجی از ۳-۴۰ هزار ایرانی اطراف نیویورک برای صرف چلوکباب اعتراضی به دستگیری ایرانیان دعوت به عمل می​آورد، حتما سه چهارم ایشان می​آمدند. اصولا ما ایرانی​ها تمایل زیادی به هزینه دادن نداریم و اگر کسی هزینه​اس را به جای ما پرداخت کند، حتما خوشحال می شویم و برایش دعا می کنیم.


کاخ سفید از اکبر گنجی برای گفتگو دعوت کرد. وی که به هیچ سر سازگارایی، ببخشید، سازگاری با آمریکا را ندارد، دعوت کاخ سفید را رد کرد و گفت بفرستیدش واشنگتن اینستیتوت یا دانشگاه ییل یا رفیق رفقای مایکل لدین!


به اخبار امشب توجه کنید:


مسوولان پدرسوخته توتال فرانسه از زيارت آقای هاشمی رفسنجانی و فرزند برومند ايشان منع شدند. بعد استات اويل نروژ که مسوولان آن به اتهام رشوه دادن به آقازاده، از کار بيکار سدند، حالا مسوولان شرکت توتال هم دچار همين بليه دارند می​شوند و البته طبق معمول آقای مهدی هاشمی هرگونه دريافتی را رد کرده است!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

شما هم همش به خاتمی تیکه بنداز آیا شده خودت را یک بار جای کسی بگذاری توقع داشتی خاتمی چه کار کند با آن همه محافظی که از طرف بیت رهبری انتخاب شده اند

-- مجید ، Mar 27, 2007

کار قشنگی کردید که طنز نوشتید، ولی اینکه از روی نوشته ها و روش ابراهیم نبوی کپی برداری کردید اصلا جالب نبوده و نیست!!
نیک آهنگ اگر تو کاریکاتور موفق تر هست لزومی نداره با طنز نوشتاری کپی شده، اعتبار خودش رو کم کنه!!
امیدوارم به قول نازلی (سیبیل طلا) نظر منو 6 ماه بعد تائید نکنید و نقد پذیر باشید.
--------------------------------------
کلاغستون: والو سر علی راست میگی؟ خدا ذلیلش نکنه! ولی تا اونجا که ما نیک آهنگو می‌شناسیم، از سر لج بازی با آسد ابرام، یک سال آزگاره مطالبه آقوی نبوی رو نگاه هم نمی‌کنه! مگه کسی براش ایمیل کنه، شمو هم لطفا برای نیک آهنگ ایمیل کن کدوم مطلب بوده!

نیک آهنگ داره مطالب سال گذشته رو از رو وبلاگ خودش ور می‌داره از بس تنبله! می‌گی نه؟ همی حالو داره مطلاب ماه اکتبر رو می‌نویهس از رو وبلاگ خودش. یعنی تقلب هم که می‌کنه از رو دست خودش می‌کنه! توی مدرسه هم عرضه تقلبه نداشت!

در ضمن آب و هوای بهشهر و مازندران چطوره؟

-- آزادی ، Mar 30, 2007

Some people just don't get the difference! Nikahang is not Nabavi, and Nabavi is not Nikahang! Each have their own unique styles!

-- Pirouz22 ، Apr 1, 2007

هااااااااااا! راست میگوم به خودا!
باور نداری یه نیگا به روزآنلاین بنداز میبینی که آسد ابرام داره ماه به ماه وقایع رو طنزآلود مینویسه...
آب و هوای شمالو هم خوبه والا!! امروز آفتاب شده، حیف که تعطیلات تمومه و باید برگشت دارالخلافه!
------------------------------
کلاغستون: آهان! از اون نظر! اين نيک آهنگ گردن شکسته از روی لج حاضر نشد نگاه کنه، ما هم که نگاه کرديم ديديم که تاریخ​ها را ببینیم که آسد ابرام از چه روزی شروع کرده و آسد نیکان از چه روزی. این اولینش بود:

در سال 1385 اتفاق افتاد-1
ابراهيم نبوي e.nabavi@roozonline.com - یکشنبه 12 فروردین 1386 [2007.04.01]

این هم در شماره اخیر:

در سال 85 اتفاق افتاد( قسمت ششم)
ابراهيم نبوي e.nabavi@roozonline.com - یکشنبه 12 فروردین 1386 [2007.04.01]

http://bp2.blogger.com/_3f1zZBJa-GA/Rg80tDjldoI/AAAAAAAAADM/mlXl9GMRH80/s1600-h/roozytanz.jpg

به هر حال ما شهادت می​دیم با همین چشای خودمون که نیکان حتی متنو هم حاضر نشد بخونه از بس لجوجه!

به هر حال دل نيکان هم برای آسد ابرام اندکی تنگيد چون ۷ سال پيش با هم کتاب مشترک چاپ کردند به نام در سال ۱۳۷۷ اتفاق افتاد، بعدش هم تا وقتی در ايران بودند ۳ تا ديگر هم چاپ کردند.

در ضمن ما به آقو نيکان گفتيم، گفت ما هيچوقت ادعای طنز نويس بودن نکرديم داداش، بعد اخم کرد و رفت سراغ درس و مشقش!

-- آزادی ، Apr 1, 2007

Hi. This is really interesting post. Thank You! I have just subscribed to Your rss!

Best regards

-- Forexman ، May 24, 2008

hey !!
its very unconventional point of view.
Good post.
realy gj

thank you ;)

-- personal ، Sep 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)