تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وقایع سال گذشته-۲

گوش دهید و دریافت کنید


به دنبال ادعاهای دولت مبنی بر آوردن پول نفت سر سفره مردم، این پول سر از سفره مردمان خوب فلسطین و عراق و لبنان و سوریه در آورد. اصولا ما همیشه به فکر همه مظلومان دنیا هستیم جز مظلومان خودمان. در همین رابطه قرار شد چون دولت فعلی در انتخابات ریاست جمهوری قول بردن پول سر سفره مردم را داده بود، و آنرا برای مردم دیگر کشورها عملی کرد، در انتخابات بعدی تعداد زیادی صندوق هم ببرند در همان کشورها بگذارند. شاید فرجی شد.


در ماه اردیبهشت تعداد زیادی نامه شکایت از دولت به چاه جمکران ریخته شد ولی تا این لحظه کسی به این شکایت‌ها رسیدگی نکرد، در عوض دولت فعلی قول داد از تهران تا جمکران اتوبان کشیده شود. شاید علت عدم رسیدگی همین قول دولت بوده باشد!


در روز جهانی کارگر، که همان ۱۱ اردیبهشت خودمان باشد، با تعدادی از کارگران معترض برخوردهای مهرورزانه‌ای انجام شد. در سال گذشته اصولا با بعضی از رهبران نهادهای کارگری که وابسته نبودند از جمله اسانلو که یک غیر خودی اتوبوسی است، اندکی مرورزی صورت گرفت، ظاهرا بیشتر از قوه قضائیه، خانه کارگری‌ها که اندکی اطلاعاتی هم بوده‌اند وی را مورد نوازش قرار داده‌اند،


رامین جهانبگلو در اردیبهشت ماه گذشته اندکی دستگیر شد. اصولا جهانبگلو که خیلی برای سختی کشیدن‌های روشنفکران ایرانی که به بعضی خانواده‌ها ارتباط نداشتند اهمیتی قائل نمی‌شد، این بار فهمید یک من ماست چقدر کره دارد و همینکه گفته شده ایشان پسته زیاد می خورد، باعث تحریک دولت جدید ضد رفسنجان شده است،


دولت آمریکا بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری را صرف انگولک کردن خبری ایران کرد. تعدادی از کفتارهای محترم که بوی پول شنیده بودند و از ویزای آمریکا هم خوششان می آمد کلی نامه‌نگاری کردند تا سهمی ببرند ولی لاشخورها از کفتارها زرنگ‌تر بودند.


رئیس جمهوری ایران برای جورج بوش نامه‌ نوشت. گفته می‌شود بعد باز شدن پاکت در کاخ سفید، یک هاله زرد رنگ همه واشنگتن را فراگرفته است. این هاله البته خیلی زود محو شد. ناظران سیاسی معتقدند محتوای این نامه مصرف داخلی داشته و اشتباهی به واشنگتن فرستاده شده است. سید محمد خاتمی گفت، متاسفانه احمدی‌نژاد چرک نویس را برای بوش فرستاده و پاک نویس در تهران مانده است.


طرح ساماندهی لباس و مد تصویب شد، قرار شده که همه مردان ایران کاپشن هسته‌ای مدل ریاست جمهوری بپوشند، پشت کفش خود را مثل ایشان بخوابانند و ادوکلن شابدولعظیمی بزنند که تحریک کننده نباشد. خانم‌ها هم مثل خانم الهام لباس بپوشند و امور خلع لباس را هم آن زیر میرها انجام دهند.


کاریکاتور سوسک روزنامه ایران جمعه یک چهارم مملکت را به ریخت. سوسک موجود در کاریکاتور تمام حرف‌هایش را به فارسی زده بود ولی یک "نمنه" باعث ایجاد بحران در شمال غربی ایران گردید. در همین حال شهروندان بقیه ایران معترض شدند که چرا سوسک به زبان‌های دیگر محلی چیزی نگفته و نسبت به این تبعیض قومی اعتراض کردند. از سال گذشته تا کنون شیرازی‌ها به دلیل اینکه کسی آنها را تحویل نگرفته از خوردن کاهو سرکه خودداری کرده‌اند


در ماه خرداد کاریکاتوریست روزنامه ایران بازداشت شد و در زندان دائما خواب سوسک می‌دید و ۳۰ کیلو وزن کم کرد


احمدی‌نژاد بالاخره بعد از مدت‌ها تحریم مجمع تشخیص مصلحت، در جلسه مجمع حاضر شد و کنار هاشمی رفسنجانی نشست. بنا به فیلم گرفته شده از زیر میز، این دو نفر دائما به هم لگد می‌زده‌اند و هر از گاهی هم خاتمی به احمدی‌نژاد لگد زده ولی گفته کار هاشمی است.


اکبر گنجی که دید اگر از ایران خارج نشود باید بنشیند پای حرف‌های جهانبگلو در زندان، از ایران خارج شد و جایزه جهانی آزادی مطبوعات را از پوتین گرفت. در روسیه آنقدر آزادی بیان وجود دارد که در سال ۲۰۰۶ چند منتقد پوتین تصادفا کشته شدند.


تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی رفت که کاش نمی‌رفت!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

khal e lebasu ru khub umadi!hehe

-- hossein-london ، Mar 25, 2007

یه چیزی خیلی جالب این همه حافظه شماست اما در کل خیلی جالب بود مرسی

-- غزل ، Mar 26, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)