تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

و به سلامتی تحریم می‌شویم

گوش دهید و دریافت کنید


به گزارش خبرگزاری‌ها، احتمالا ایران از فردا پس‌فردا به خاطر عمل نکردن به مفاد قطع‌نامه سازمان ملل و تاخیر در پذیرش پیشنهاد شورای امنیت و همچنین اشکالات متعدد و تخلف از مقررات آژانس، تحریم خواهد شد. مقامات نزدیک به احمدی‌نژاد گفته‌اند که او از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد و اندکی ناراحت است که چرا جنگ شروع نشده؟ تحلیل‌گر کلاغستون معتقد است بر اساس سوابق تاریخی، همیشه وقتی کشوری را تهدید می‌کنند، بعدش تحریم، تا چند وقت دیگرش هم احتمال حمله نظامی بالا می‌رود و آقای احمدی‌نژاد از خجالت طرفداران بمب اتمی در خواهد آمد.


هاشمی رفسنجانی سیاست‌های اقتصدای دولت احمدی‌نژاد را مسخره کرد. گفت این جزقلی که قرار بود وابستگی به نفت را کم کند، نقدینگی را کنترل و نگذارد تورم برود بالا. مشاور احمدی‌نژاد هم در پاسخ هاشمی گفته است نه که در دوره بعضی‌ها دلار یک‌شبه دو برابر نشد و نقدینگی ۵۰ در صد نرفت بالا و پدر مردم درنیامد، هاشمی هم در پاسخ گفته است که حداقل قیمت گوجه فرنگی ثابت ماند. در حال حاضر معیار ثبات اقتصادی گوجه فرنگی است نه قیمت سکه طلا و نفت و دلار.هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه دیروز هم گفت که تندروها مواظب حرف زدن‌شان در شراىٰت حاد امروز باشند. او که اسمی از احمدی‌نژاد نبرد، احتمالا منظورش هم او نبوده است.


ستاد جستجو برای شهرام جزایری تشکیل شد. این ستاد فعلا صد و پنجاه نفر از فامیل‌ها و رفقای جزایری را بازداشت کرده و مشغول گرفتن اعتراف است تا بلکه محل اختفای او را به مقامات امنیتی اطلاع دهند. تا کنون چند نفر از بازداشت‌شدگان به تجاوز، همجنس‌بازی، اطلاع رسانی به مقامات آژانس و جاسوسی اعتراف کرده‌اند. پس از اخذ اعترافات فوق، مقامات قضایی متوجه شده‌اند که بازجویان مناسبی را برای پرونده انتخاب نکرده‌اند. همچنین این ستاد طی یک اطلاعیه اعلام کرد:


یک فروند شهرام جزایری به علاوه چند صد پرونده ثروت‌های باد آورده گم شده است. خواهشمند است در صورت یافتن پرونده‌ها صدایش را در نیاورید و در ضمن سر شهرام را هم زیر آب کنید. ما چیزی نمی‌گوییم. در همین حال مسعود ده‌نمکی گفت که این ماجرا از همان اولش بو می‌داد. چرا فقط شهرام جزایری را گرفتند، ولی مقاماتی که از طریق او پول‌های غیر قانونی گرفته بودند راست راست راه می‌روند یا خودشان را می‌زنند به کوچه علی چپ؟ احتمالا منظور ده‌نمکی این بوده که مقامات جناح راست هیچ طوری‌شان نشد، و مقامات جناح چپ هم گفتند :کی بود، کی بود، ما نبودیم!


در حالی که مقامات کشور می‌گویند هیچ خبری نمی‌شود، دیک چنی، معاون اول بوش ایران را اندکی تهدید کرد، به گزارش خبرنگار ما از واشنگتن اینستیتوت، ببخشید واشنگتن، بعضی از ایرانیان اطلاعات ذیقیمتی در اختیار چنی و همکارانش قرار داده‌اند و او هم در عوض به بعضی‌ها قول پست و مقام داده است. ما که خبر نداریم!


خبرنگار ما از تهران گزارش داد، همسر احمدباطبی که اخیرا ربوده شده بود، اندکی دستگیر شده و جای نگرانی نیست، گفته می‌شود علت دستگیری، گرفتن پیراهن احمد باطبی در دستش بوده. باطبی خود به خاطر گرفتن پیراهن خونین یک نفر دیگر ابتدا به اعدام و سپس ۱۵ سال زندان محکوم شد. اصولا گرفتن پیراهن دیگران در ایران یک جرم بسیار سنگین محسوب می‌شود.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)