تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
وقایع وبلاگیه چهل و سيم

شتم آقا سید ابراهیم خان نبوی توسط میرحسین خان درخشان و جواب مشارالیه

بگيريد و بشنويد

بجهت آنكه وزارت آب و برق دولت عليه ابرام مي‌كند كه پشت سد سيوند را آب بيندازد و بواسطه اين، يحتمل كه ناحيه پاسارگاد و مقبره كوروش‌شاه كبير به زير آب رود همچنان در وبلاگستان اعتراضات زياد مي‌شود. يك عده‌اي دست بكار عريضه نويسي و تظلم خواهي از جنابان صاحب منصبان دولتي و وكلا شده‌اند و برخي "چون دوست دشمن‌است" گويان، مانده‌اند شكايت كجا برند!
ميرزا نيكان صاحب ديوان هم كه اخيرا چند ساليست با استصلاحيون و چپي‌ها بكمال چپيت افتاده، متعرّض ايشان شد بجهت اينكه اكثر كارهاي پروگرام اين سد در زمان ايشان و رئيس الوزرايي آقا محمد خان خاتمي سیدالضاحکین شده و خواست كه مشاراليهم به سزاي اعمالشان برسند تا اين مشكل حل شود. پارسا خان صائبي هم كنايتاً يك مصاحبه ای بمدد قوه خيالش با كوروش شاه كرد كه معظم اليه در آن اظهار داشته يك چندوقتي بوي رطوبت آزارش مي‌دهد و خيلي خوشمزه و لاكن مولم بود. جمعي هم اعتقاد به آن دارند كه با اين آتش جنگي كه در پيش است، آب سيوند چندان محلي از اعراب ندارد و دير جنبيده شود خاك ممالك محروسه را اجانب توبره كرده به باد فنا خواهيم شد. شكراً للله كه هيچوقت مثل حال عناصر اربعه جمع در این ملک نبوده‌اند!

ديگر آنكه از قرار اخباري كه از روسيه پوتيني رسيده، يكي از مخدرات و دو فرزندش قريب هجده ماه است در دارالطيارات مسكو گرفتار، نه راه پس دارند و نه پيش، بطوريكه به گفته مشاراليها خيلي ايام آنها با مشقت مي‌گذرد. لذا يك وبلاگي در وبلاگستان بجهت حمايت از آنها بهمت خيرين تاسيس شده بلكه مددي به آنها رسانده شود. از قرار اخبار اين مخدره كه مي خواسته خودش را به مملكت كانادا برساند و بجهت اين كار با اوراق جعلي از روسيه با طياره به آلمان مي‌رود، آنجا لو رفته اجبارا به مسكو برگردانده و لاكن در همان جا چون خروجش ممنوع بوده ماندگار شده، تا به الان به عسرت با اطفالش روزگار مي‌گذراند. يك سینماگرافي هم از وي در همان وبلاگ نمایش می دهند كه سي‌ان‌ان درست كرده، و خیلی متاثر مي‌كند هركس آن را ببيند. بالخصوص كه اظهار مي‌دارد كه بعدِ مدتها آوارگي و بي خانماني در آنجا يكي از ماموران سازمان ملل بجهت رسيدگي به كار آنها به آنجا مي‌آيد لاكن هيچ مددي كه نمي كند، متعدد آن زن ايراني و حتي طفلش را كتك هم مي‌زند بطوريكه الان مشاراليها بحالت گريه و مويه از پرزيدنت پوتين التماس مي‌كند فقط بجهت اجازه ديپورت آنها و مراجعتشان به ممالك محروسه.

ديگر آنكه میرحسين خان درخشان رئيس فرقه هودريه چون دارالصوت زمانه بخاطر سير وسياحت اسرائيل با وي مصاحبه كرد، در وبلاگ خود از ميجر مهدي خان جامي صاحب زمانه و معصومه خاتون ناصرالدوله بواسطه اين كار تمجيدنموده، بعد هم بنای اعتراض به جراید و مطبعه هایی که مسافرت و راپورت های وی از اسراییل را چندان اعتنا نکرده بودند را گذاشت و بالخصوص شتمِ دارالاخبار روز و آقاسيدابراهيم خان نبوي –كه مختصركي گويا هجو او و اسرائيلياتش را كرده بوده - را گفت و حتي گفت كه اين سيد ابراهيم خان اگر مواجب كافي ببيند هجو والده خودش را هم مي كند.
سیدابراهیم خان هم در وبلاگ خود مسمی به دوم دام جوابا و به کمال متانت گفت که چون راپورت های مشارالیه ضعیف بوده کمتر جایی رغبت کرده که به آن اعتنا کند و من هم هجو جناب هودر را نکردم و مقصودم هجو اسرائیلیات حسین آقا شریعتمداری توپچی باشی بوده. بعد هم نصایح زیادی کرد میرحسین خان را که دست از این قبیل حرفها و حرکاتش بردارد و ضمنا بکمال ظرافت کنایه های آبداری نثار وی هم نمود که البته فحوای برخی، مثل آنجا که وی را متهم به همدستی با امنیه های حکومت علیّه می نمود از ظرافت گذشته به ضخامت گراییده بود.
و اين جناب هودر ابوالبلاگر و ابراهیم خان صاحب دوم دام از قرار مشاهدات خود این خفیه نویس در سنین ماضی، مسبوقند به آن كه قاطر قاطر دل و خروار خروار قلوه بین مشارالیهما رد و بدل می شد و لاكن حالا كارشان به اينجا رسيده. تا كي نوبت به مهدي خان و زمانه‌اش برسد.

تمت. اول اسفند 1385 جلالی مطابق بیستم فوريه 2007 سال مسیحی
میرزا محمود، خفیه نویس دارالصوت زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

آقای نیک آهنگ کوثر
کشور ما در شرایطی قرار دارد که هر لحظه ممکن است در آنجا جنگ بشود. در دنیا، لحظه ای نیست که اتفاقات جالبی در هنر و در علم و در مطبوعات و در ادبیات نیفتد. خلاصه ایران و دنیا پر از خبرهای شنیدنی هستند. این درست که درگیری دو تا آدمی که بین ما ایرانی ها به هر دلیل سرشناس هستند خواننده می آورد. اما من از شما می پرسم، آقای گرامی، آخر این حرفها خواندن دارد؟ یعنی شما یک بار خودت این حرفهایی را که نوشته ای از نو بخوان، یک لحظه پیش خودت فکر کن سال دیگر، دو سال دیگر این حرفها را دوباره می خوانی، ببین چه حالی به شما دست می دهد؟ آن هم با این زبان و نثر تقلیدی که هیچ چیثزی را نشان نمی دهد. گفته اند زبان آدم فکر آدم و فکر آدم زبان آدم را می سازد. کسی که امروزی باشد نمی تواند بر گرته دوره ناصری فکر کند قلم بزند و لابد زندگی کند. واقعا متاسفم. واقعا متاسفم. واقعا متاسفم. متاسفم از رادیو زمانه که در کنار نوشتارهای پرمایه و خواندنی چنین نوشته هایی را فقط به صرف جنجالی بودن منتشر می کند. مقالات پرمایه آقای کلانتری کجا. این حرفها کجا. مجبورم مقایسه کنم. از آقای کلانتری معذرت می خواهم.

----------------------------------------------
توضيح نويسنده وقايع وبلاگيه:

دوست عزيز، وقايع وبلاگيه را آقاي كوثر نمي نويسد.

-- قیاس مع الفارق ، Feb 20, 2007

akheh in che vazieh ke hich kodoom az vaghaye weblagieh link-e soti-e dorost hesabi nadareh va hich tavajohi ham nemikonid. kami vaseh shenevandeh ha arzesh ghael bashid

-- بدون نام ، Feb 20, 2007

بابا این چه مسخره بازیه که شماها دارید. برای چی فقط همین یه برنامه رو نمیشه فایل صوتی براش آپلود کرد.
سایتیتون رو بدید جاش دست هونگ بگیرید. خیر سرتون مثلا شماها بلاگرید و آگاه به اینترنت بازی

-- بدون نام ، Feb 20, 2007

واقعا که شرم آور است. هیچکدام از لینکهای صوتی برنامه وقایع وبلاگیه کار نمی کند (دست کم در چند قمست اخیر که من چک کردم) این خوب ایرادی ندارد. ایراد این است که این لینکها چرا هست اگر قرار است کار نکند. راحت لینک شنیداری را بردارید تا آدم تکلیفش را بداند.

-- محسن ، Feb 21, 2007

آقایون کامنت نویس، واقعا دمتون گرم! فقط خواستم بگم که من می تونم فایل این صفحه رو آپلود کنم، شاید مشکل شما از جاهای دیگه آب می خوره.
نسناس

-- نسناس ، Feb 21, 2007

از آقای کوثر معذرت می خواهم. بنده دوست گرامی» کسی نیستم. نظرم را گفتم. اگر هم پاسخی ندارید بیخود لابد برای مردم فریبی و ژست دموکراتیک درآوردن دوست گرامی به آدم حقنه نکنید. فکرتان را اصلاح کنید یا این که جواب قانع کننده بدهید. این حداقل مسوولیت یک رسانه مهم مثل رادیو زمانه است که در این مدت کوتاه به لطف اندیشمندان و نویسندگان فرهیخته و مدیریت عالی به یک رسانه قابل تآمل تبدیل شده. اگر نظر دادم از روی دلسوزی بود. نه این که شما بنده را دوست گرامی تان خطاب کنید.

-- قیاس مع الفارق ، Feb 21, 2007

اصلأ بعضیها آزار دارید.قم افراد ر نمیفهمید.ما وضعمان خیلی خراب است. اخه به رادیوی مرده هم چوب میزنید.
اقا خیلی تأسفبار عمل میکنید

-- بی نام ، Feb 22, 2007

ميگن درخشان يه جواب دندون شکن به نبوی نوشته که اين هفته تو وبلاگش منتشر ميکنه

-- Ali ، Feb 22, 2007

وبلاگیه مثلا وقایع 42 فعال نمی باشد یا اصلا لینکی ندارد.
لطفا این مشکل را مرتفع کنید
متشکرم
میثم

-- meysam ، Feb 24, 2007

جناب اجل انور میرزا محمود خان
ما نثر سنگین و نمکین دارلخلافه طهران حضرتعالی را میپسندیم و کلی حال مبسوط مینماییم حالا این مرقومه نویس قیاس مع القارق که عشق صحبت جدی و این قبیل امور نامبرده را به هلاکت رسانده بماند. ایشان چه اصرار دارد این مطالب بخواند و زجر ببرد.البت اینهمه مطلب پلتیک و علمیه و غیره تشریف ببرد آنجا . کلمات ثقیل هم خواستند استعمال کنند بگویند فیل- گاو- شترگاو پلنگ
زیاده جسارت است.

-- میرزا کاتب ، Feb 24, 2007

اقا دستتون درد نکنه.ما که واقعا معتاد به رادیو شدیم.فقط میترسیم عملمون بالا بره و دیگه این مطالب افاقه نکنه.اون اقا یا خانمی هم که از شیوه نثر مطالب ناراحت هستند باید بدانند که استفاده از این شیوه دلیل خاصی دارد.ضمنا از اینکه ایشان را دوست گرامی خطاب کرده اند و ایشان ناراحت شده اند من از ایشان معذرت میخواهم.

-- دماوند ، Mar 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)