تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
وقایع وبلاگیه چهل و دویم

اعتراض به استعمال فیلتر به دارالاخبار بازتاب

دارالخبار بازتاب را که خیلی مراجع و مخاطب داشت و بلکه از این حیث در بین همالان خودش اول بود را وزارت ارشاد و صنایع ضخیمه، حکم به استعمال فیلتر نمود و از باب خفت و خواری دادن بیشتر، حکم را هم روی یک برگ کاهی نوشته بی مهر و امضا و نمره دادند به باقی دارالاخبارها که نشر کنند.
از قرار مسموع اول آنها هم زیر بار نمی رفته و هیچ باورشان نشده که یک همچو کاغذی، حکم دولتی باشد و بهمین سبب اعتنا به آن نکرده تا آنکه تلفون گرام می کنند از وزارت مذکوره و امر می کنند به طبع آن، که مذکور می دارد دارالاخبار بازتاب غیرقانونی و مستحق الفیلتر است بجهت نشر اكاذيب و افترا و توهين و اقدام عليه امنيت و تماميت ارضي مملکت و از این قبیل اتهاماتی که بنابه سنت، هر مطبعه ای را که بخواهند حکم به توقیف و بستنش کنند، تکرار می شود.
بازتابیون هم که خودشان بالنسبه از چماق دارهای وارد به امور هستند، اعلان دادند که بواسطه این خبط و خطا از وزارت به عدلیه عارض می شوند و در وبلاگستان هم ولوله ای بواسطه این ماجرا افتاد چون کثیری از جنابان بلاگرها به ضرس قاطع معتقدند که این اول ماجرا و سر ضخیم زیر لحاف است. علی هذا فارغ از خط و ربط های بازتابیون، خیلی ها بنای اعتراض را گذاشتند منجمله میرزا علی آقای پیرحسینلوی الپر الممالک که سابق بر این چند بار هم بازتابیون علیه وی تحرکاتی کرده بودند، در وبلاگ خود خیلی به این کار وزارت ارشاد و صنایع ضخیمه معترض شد و حتی فرزاد الله خان باقرزاده که وبلاگش مسمی به فریاد زیر آب سردر آن عمارت را به بازتاب تغییر داد تا مراتب اعتراض خود را نمایش دهد. یک طوماری هم در عمارت دبش، عرض حالاً برای وکلای محترم دارالشورا دارد امضاهایش تکمیل می شود، تا بلکه آنها جلوی ترکتازی های حسین آقا صفار هرندی نیمه پنهانی و وزارتخانه اش را بگیرند.

دیگر آنکه یک وبلاگی جدیدا تاسیس و صاحب آن اعلان داده که در آنجا قصد کرده که دویست هزار کرور امضا از عناصر ذکور خلقت برای احقاق حقوقشان جمع کند و اسم آن را هم صدمیلیارد امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز نهاده که اشبه است به یک پروگرامی که مدتها قبل جمعی از نسوان دادند و طبق آن مقرر شد که دو کرور یا یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز جمع شود. علی هذا برخی شک کردند که این هجو آن است چون مثلا اصلا بعید است که بااحتساب اجداد نئوآندرتال ما هم دو هزار کرور مرد و نرینه دوپا موجود شده باشد. لاکن طراح این پروگرام هم دفاعا اظهار داشته که در انتخاب این حد نصاب نجومی، مردان مظلومی که محتملا در سایر کرات و نجوم یافت شوند را هم منظور داشته و علی رغم آنکه امضاها را خانه به خانه جمع کرده و در این راه مقدس از جنین های 4 ماه به بالا هم گذشت نمی کند، لاکن هیچ عجله ای هم برای تکمیل آن ندارد و تا هر وقت که شماره امضاها به دویست هزار کرور اعلامی نرسد، نهضت ادامه دارد. بعد این توضیحات، آن عده ای که شک به این داشتند که این پروگرام هجو پروگرام زنانه موسوم به کمپین یک میلیون امضا باشد، یقین کردند!

دیگر آنکه یک فرقه ای که سابقا خود را جندالله و لاحقا جنبش مقاومت مردمی می نامند مدتهاست که در یکی از زوایای قلاع بلاگفا ساکن، و از آنجا اعلانات می دهند و از جمله اینکه بکرات اعلان کرده کشتن قوای سبزپوش دولت علیه، موسوم به پاسداران کار ما بوده و مداوم هم تهدیدات موحشتری می نمایند. اخیرا هم که بنا به اخبار یک عده ای از آنها را در زاهدان مجدادا منفجر، پانزده نفر را کشته قریب بیست تن را مجروح کردند و لاکن
از عجائب آنکه صاحب منصبان بلاگفا که به محض آنکه یک بلاگری به قدر سرانگشتی الفیه و شلفیه جات در بلاگ های بلاگفا نشر دهد ، در بلاگ را تخته و خودش را آواره می نمایند، تا بحال هیچ کاری به آنها نداشه، اوضاع بر وفق مراد جنداللهیون مذکور است؛ هیچ بعید نیست بواسطه این کارها کل وبلاگستان زیان دیده شود.

دیگر انکه یک جمعی از حضرات بلاگر که سابقه خیریت دارند، چون عید نوروز در پیش است اعلان دادند که یکی دوهفته مانده به عید، می خواهند برای کمک به بدبختان و بیچیزان و درمانده ها دور هم جمع، از همه اهل وبلاگستان برای این کار دعوت کردند ولاکن موکد نمودند که فعلا مکان تجمع معلوم نیست و حتی در یکی از این بساتین که همه ابنای بشر، از محصل و متجدد و سالم، تا لوطی و فلکی و عملی همه به کمال راحتی مقدورشان هست در آنجا گرد هم جمع شوند هم جرات و مجوز این کار راندارند. علی هذا یک عده ای پیشنهاد دادند که بیچاره تر از همین جماعت بلاگر که حتی دوساعتی برای امداد به فقرا هم مقدورشان نیست در بوستانی گئده کنند، موجود نیست، لذا صوابتر آن است که یک جماعتی از مترحمین و خیرین بجهت مدد و دست کم ترحم به اهل وبلاگستان، یکجایی جمع شوند.

تمت. بیست و هفتم بهمنماه 1385 جلالی مطابق شانزدهم فوریه 2007 سال مسیحی
میرزا محمود، خفیه نویس دارالصوت زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

file soti?

-- بدون نام ، Feb 19, 2007

لینک دریافت فایل صوتی بعضی از وقایع وبلاگیه مثلا وقایع 42 فعال نمی باشد یا اصلا لینکی ندارد.
لطفا این مشکل را مرتفع کنید
متشکرم
میثم

-- meysam ، Feb 24, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)