تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کی به عراقی‌ها سلاح داده، ما؟

گوش دهید و دریافت کنید


بسیاری از روزنامه‌های دنیا در کنار سخنان دیروز احمدی‌نژاد در میدان آزادی، تصویر جوان ۳۲ ساله‌ای را چاپ کردند که دیروز از مدان بالا می‌رفت و سقوط کرد. عده‌ای معتقدند این حرکت مذبوحانه رسانه‌های خارجی برای نمایش سقوط تدریجی آرمان‌های احمدی‌نژاد بوده است و مردم دیگر به او اعتمادی ندارند و از این حرف‌ها.


آمریکایی‌ها دروغ‌گو مدارک دخالت ایران در عراق را رو کردند. افسران بلند پایه دروغ‌پرداز آمریکایی چند عدد خمپاره و بمب را از انبار خودشان درآورده رویش شماره سریال ایرانی نوشتند تا همه دنیا را فریب بدهند یک کاره‌ها! اولا این خبر بشدت تکذیب می‌شود، ثانیا ایرانی‌هایی که از سپاه قدس به عراق رفته بودند فقط برای استراحت و زیارت آنجا بوده‌اند، ثالثا آقا محسن چیذری که دستگیر کرده‌اند فقط در محله چیذر شب‌ چهارشنبه سوری ترقه در می‌کرد و این اتهام‌ها اصلا به او نمی‌چسبد، رابعا، می‌خواستید ما به عراقی‌ها مواد مخدر بدهیم؟
ما به عراقی‌ها مواد منفجره برای اکتشافات معدنی و نفتی و از این جور چیزها دادیم، به ما چه در راه بدبد مصرفش کرده‌‌اند؟


در همین حال ایران شدیدا ارسال سلاح و مهمات را به عراق تکذیب کرد و گفت خود عراقی آمدند و بار زدند و بردند! به ما چه؟


دیروز پس از سخنرانی علی لاریجانی، سناتور جوزف لیبرمن گفت که یا خود خدا! اینها رئیس جمهورشان یک حرف می‌زند، لاریجانی‌شان یک حرف. در همین لحظه خاویر سولانا گفت که در ایران شدیدا مد است یک نفر برای مصارف داخلی یک چیز می‌گوید، یکی دیگر می‌آید بیرون جمع و جورش می‌کند. مگر دوران خاتمی را یادتان رفته؟


نیوزویک پیشبینی کرد که ممکن است شکرآب شدن همین روابط دو زار ده‌شاهی میان ایران و آمریکا باعث آغاز جنگ شود. لازم به ذکر است که نیوزیک اصلا مجله معتبری نبوده و وقتی وقوع جنگ را در عراق و بوسنی و ده‌ها جای دیگر را پیش‌بینی کرده بود که اتفاق هم افتادند، سردبیرش اعتراف کرد که کشکی کشکی و شرط بندی خیال کرده بود جنگ می‌شود...


همچنین نشریات دیگر دنیا از جمله اکونومیست و گلوب اند میل و ده‌ها روزنامه و رسانه دیگر هم احمق شده‌اند و هی می‌گویند جنگ می‌شود و دارند بی‌خودی خبرنگار به منطقه می‌فرستند. احمدی‌نژاد هم چون عاشق خبرنگاران است از این مساله شدیدا استقبال کرده مایل است غذای خبری زیادی در اختیار لاشخورهای خبرگزاری‌ها بگذارد. خدا به خیر کند.


در حالی که مقامات نظام گفته بودند تحریم‌ها هیچ تاثیری نمی‌تواند بگذارند، یک مقام فینقیلی موسوم به سخنگوی وزارت خارجه گفت که تحریم ها البته می‌توانند دهان مارا سرویس هم بکنند، حال شما نشنیده بگیرید. روزنامه کیهان هنوز سخنگوی وزارت خارجه را به جاسوسی برای بیگانگان متهم نکرده است. همچنین وقتی از سخنگوی وزارت خارجه پرسیده شد مگر قرار نبود خبرهای خوش هسته‌ای را در ۲۲ بهمن اعلام کنید، گفت من جیش دارم و نمی‌توانم حرف بزنم و سریعا راهی مرکز هنرهای تجسمی و تحقیقات استراتژیک وزارت خارجه موسوم به توالت شد.


خبرگزاری مهر در یک اقدام نامردانه، عکس نماینده الیگودرز را که داشت به تقلید فیلم پدرخوانده دست هاشمی رفسنجانی را می‌بوسید ابتدا منتشر کرد و سپس برش داشت. گفته می‌شود بدآموزی‌های سینمایی در مجلس ایران هم نفوذ کرده و برای پیش بردن کارهای‌شان از هر چه در فیلم‌ها می‌بینند استفاده می‌کنند. خدا را شکر نماینده مذکور موقع بازجویی احتمالی از روش شارون ستون در هنگام بازجوبی فیلم غریزه اصلی استفاده نمی‌کند!


یک زن رئیس دانشگاه هاروارد شد. رئیس قبلی هاروارد چند سال پیش شکر زیادی خورده بود و مردان را برتر دانسته بود. امروز در حالی که داشت خودکشی می‌کرد به دلیل نداشتن عرضه کافی زنده ماند تا رئیس شدن یک زن را ببیند. اصولا ما مدت‌هاست به خانوم بچه‌های خودمان می‌گوییم رئیس تا بعدها مجبور به خودکشی نشویم!



Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)